Jump to content
IGNORED

Italija


Indy

Recommended Posts

Biti u Rimu, a napraviti fotografiju (osim ljudi u  pokretu) koja već nije objavjena je nemoguć posao.

 

Hadrijanovu vilu i Vilu d'Este posetila sam na preporuku  našeg divnog forumaša.

Na području Hadrijanove vile vrše se dalje arheološki i konzervatorski radovi, udruženim snagama Univerziteti  Columbia, Sapienza i  Sevilla.

Car Hadrijan tokom vladavine najmanje je boravio u Italiji, neprekidno je putovao, najčešće sa vojskom. I kad je bio u Italiji, rezidencija i svi državni poslovi nisu bili u Rimu, nego u Tivoliju (Tiburu). Zato ovde vila nije nekoliko zgrada već kompleks za cca 10000 ljudi.

Pomorski teatar, kao ostrvce okruženo vodom, najverovatnije privatne Hadrijanove odaje, povezane pokretnim mostićem na šinama, koji je obezbeđivao potpunu zaštitu od nepoželjnih posetilaca.

 

25rihbr.jpg

 

Ribnjak, ali i bazen sa vodom za dalju upotrebu i navodnjavanje.

 

2cgh7j5.jpg

 

Canopus, sve statue su i prvobitno bile bez glave, osim jedne boga Marsa koji je imao lice Antinoja, Hadrijanovog eromenosa.

 

4jlutw.jpg

 

2hofinl.jpg

 

 

Vila D'este, toliko lepa, da zamalo da zakasnim na autobus pri povratku.

 

2hofinl.jpg

 

2hd1p2d.jpg

 

 

34jcd5g.jpg

 

2mmy03o.jpg

 

2bxsba.jpg

 

2pot7gm.jpg

 

Kvart Kopede, Piazza Mincio. Žablja fontana se rekonstruiše. Stambeni kvart, brzo se obiđe, to je nekoliko zgrada, a gotovo da nema turista.

 

2elf7fk.jpg

 

2ckaad.jpg

 

Galeria Sciarra, u rekonstrukciji, pa sam se provačila između metalnih skela.

2cglde0.jpg

 

Galleria Alberto Sordi

ejzpra.jpg

 

Protest Unicobas ispred italijanskog parlamenta.  Uglavnom prosveta.

 

2hre9ax.jpg

 

34ye1bn.jpg

 

Bramanteov klauster u crkvi Santa Maria della Pace

 

2rc79xv.jpg

 

Guzate žene znaju gde je dobar sladoled.

Frigidarium, preporuke za ukus pistaći sa šafranom

dfvytk.jpg

 

ztlch.jpg

 

Campo dei Fiori

34xesm8.jpg

 

2v0yaac.jpg

 

nmi7ph.jpg

 

 

w0hlwx.jpg

 

2q2obdh.jpg

 

Nikad dosta Đordana Bruna, na mestu gde je spaljen na lomači sad se bezbrižno ljušti mango.

 

fopvvc.jpg

 

 

 

Edited by halloween
Link to comment

Jel bio neko u skorije vreme do Napulja? Idem tamo na 3 dana sredinom jula a moram da priznam da znam vrlo malo do nista o samom gradu.

 

Za sada sam na topicu ulovio Treskovu kafu i piceriju i naravno u planu je da odem i do Pompeia kada sam vec tu.

Link to comment
5 hours ago, *edited by mod said:

Jel bio neko u skorije vreme do Napulja? Idem tamo na 3 dana sredinom jula a moram da priznam da znam vrlo malo do nista o samom gradu.

 

Za sada sam na topicu ulovio Treskovu kafu i piceriju i naravno u planu je da odem i do Pompeia kada sam vec tu.

Pompei su u jako žalosnom stanju, sve se raspada i koliko znam dosta toga više i nije dostupno za javnost. U Napulju, gledaj da ne zalaziš u bilo kakve delove koji nisu dobro osvetljeni i puni ljudi, jer vrlo lako može da ti se desi da te opljačkaju. Nažalost, pucnjave po gradu su prilično česte i desilo se već da neki turista fasuje zalutali metak.

 

Bez namere da te plašim, ali stvarnost je surova.

Link to comment
Pompei su u jako žalosnom stanju, sve se raspada i koliko znam dosta toga više i nije dostupno za javnost. U Napulju, gledaj da ne zalaziš u bilo kakve delove koji nisu dobro osvetljeni i puni ljudi, jer vrlo lako može da ti se desi da te opljačkaju. Nažalost, pucnjave po gradu su prilično česte i desilo se već da neki turista fasuje zalutali metak.
 
Bez namere da te plašim, ali stvarnost je surova.
Hvala na savetima, nisam planirao da se preterano zavlačim van uobičajenih ruta a i ide nas petoro pa kontam da će i to da bude od pomoći što se toga tiče.

Sent from my H3213 using Tapatalk

Link to comment
  • 1 month later...

Aj da odgovorm sebi pa mozda bude nekom korisno.

 

Bili tamo 4 dana, vecinom peske i u krajevima Borgo Orefici, Quartieri Spagnoli i Chiaia. Sem pokusaja taksista da naplate skuplje voznju sa aerodroma duplo, drugog krimiinala ni videli ni iskusili iako smo dobar deo vremena bili podosta pijani. Hrana bogovska, grad nista prljaviji nego Beograd a usudio bih se reci da je cenovno bar isti ako ne i jeftiniji od Beograda. Razlika u odnosu na sever je i te kako vidljiva ali mi je iskreno utisak da su ljudi ovde srdacniji i opusteniji.

 

Od ostrva smo prvo planirali Ischiu na dan, ali smo na savet lokalaca ipak otisli na Proccedu i nismo pogresli. Pompeii lep, ogroman i skroz neobelezen tako da bez vodica pomalo gubi smisao a i vecina stvari je prebacena u muzej ili su nama bar tako rekli.

 

Inace je u gradu bila Univerzijada sto sam saznao tek kad sam sleteo tako da je mozda to uticalo na stanje po gradu.

 

Sve u svemu plan je da se obavezno vratim uz malo jaci akcenat na Amalfi.

Link to comment

Za Pompeju postoji odličan besplatni audio vodič Rika Stivsa, sa sve mapicom. Pisala sam na temi pre dve godine.

Link to comment

jbg, tek sad videh ovo pitanje... 

 

meni se napoli bas svideo. jeste malo ulicarska i opicena atmosfera al nekako mi je to gotivnije od gradova uredjenih za turiste. pompeii je utisak za sebe, za nas ljubitelje arheologije bukvalno diznilend. nisam stigao da obidjem i herculaneum, za koji su mi rekli da je manji ali i jos zanimljiviji. pored pompeii, obavezno treba obici i napolitanski arheoloski muzej koji je takodje fenomenalan. sto se bezbednosti tice, jedino me je saobracaj plasio, ostalo je sve ok. ima tu dzeparosa, nije da nema, al oni pikiraju ove matore i bogate turiste koji flesiraju skupim fotoaparatima i sl. za ljude koji znaju da se uklope u atmosferu grad nije manje bezbedan od bilo koje druge popularne destinacije u evropi... 

Link to comment
  • 2 weeks later...

2qak3ro.jpg

 

Po povratku iz Classe i Ravene. Juče portici di San Luca pešice, ne busom (ko zna- jasno mu je o čemu pričam) i San Michele in Bosco, isto delom pešice. Sad ċu malo da se posvetim centru grada. Due torri su otmeni i  nagaravljeni vremenom, iako ima i starijih spomenika po celoj zemlji malo šta im može parirati u veličanstvenosti.

Link to comment

Jutros gledam vesti, pa sam se setila da je Vucic kada je bio u sluzbenoj poseti Italiji sa Salvinijem dobacio do Viminala gde je sediste Ministarstva unutrašnjih poslova, dok sam ja bila u Kvirinalu, sedištu predsednika Republike. :D Doduše na koncertu, ali ipak je morala najava unapred. 

Edited by halloween
Link to comment
Od sredine jula, Air Serbia dva puta nedeljno leti na relaciji Niš- Bolonja. Let kao i svaki drugi, da nije Kvarnerskog zaliva, hrvatskih ostrva preko kojih se preleće (posebno izdvajam Cres i Vransko jezero) i bezbrojne nijanse zelene i plave delte reke Po u Jadransko more. Pri sletanju na aerodrom Guglielmo Marconi, može se dogoditi da vidite i follow-up automobil, ali ne Ducato ili Fiat, nego Lamborgini Huracane. Za slučaj da se to ne dogodi, sigurno ćete pri izlazu sa aerodroma videti Lamborgini Aventador, a i Urus .

t1R19wL.jpg

Ako i to nije dovoljno, ima i Lamborgini muzej, koji ću posetiti drugi put, jer je zatvoren tokom avgusta. Pored Lamborginija, u regiji Emilia Romagna postoji još nekoliko fabrika automobila- Ferrari, Pagani, Ducato, a verovatno ima još neka.

Za organizaciju putovanja po Emilia Romagna, postoji i aplikacija kojom se olakšava organizacija prevoza svih vrsta, a mogu se kupiti i karte za bus i voz i platiti parking.

https://rogerapp.it/

Sama Bolonja nema metro, celokupan gradski saobraćaj čine autobusi, a prigradski i vozovi. U centru grada primećeni su ostaci tramvajskih šina. Gradski saobraćaj stalno trpi izmene, pa se za linije, stanice i cene traba informisati na sajtu TPER, a za vozove zna se, Trenitalia. Cena karte za jednu vožnju busom (75 minuta, može se menjati bus, svaki put se otkucati pri ulazu) je 1,5 evro, giornaliero (dnevna karta, samo prvo otkucavanje) je 5 evra. Od aerodroma do grada snaći se za prevoz je prava kalvarija. Svesni toga, u toku su završni radovi na specijalnoj liniji voza Marconi express od aerodroma do centra grada, koji je trebalo da počne da radi u junu 2019, ali se još uvek testira. Ko se odluči za prevoz gradskim autobusom, kupuje kartu online ili odmah u samoj zgradi aerodroma u prizemlju u samoposluzi Carefour express. Pored taksija (koji se isplati ako ide 3-4), postoji BLQ gradska linija koja ide od aerodroma do glavne železničke stanice Bologna Centrale (a u blizini je i autobuska stanica), čini mi se na svakih 11 minuta, a cena je 6 evra.

Ko propusti da kupi kartu za Aerobus BLQ online ili u aerodromskoj zgradi, nego se odluči za automat van zgrade, rizikuje da ga spopadnu coro di zingarelle, sa nedvosmislenom namerom da odžepare.

Na aerodromu je (pored Piazze del Nettuno i gradskog prevoza) najlagodnije mesto za secikese. Tome se nisu oduprli ni u prodavnici Carrefour u zgradi aerodroma, gde su za čokoladu, čija je istaknuta cena bila 2, 79 evra, kasi naplatili 4, 44 evra. Verovatno računaju da svi na aerodromu žure, pa ne gledaju ili se pomire sa sudbinom. Mene su našli... Naravno da sam reklamirala, malo se pravili blesavi, „ispravili grešku“ tako što su rotirali istaknute cene, ali su na kraju vratili novac. To u gradskim prodavnicama nije slučaj i vode računa, ali aerodrom je druga priča. Dalje, na internetu postoje iskustva putnika koja su zabavna kad čitate tuđa iskustva- da vozača BLQ autobusa mrzi da proda kartu u autobusu (postoji i ta varijanta cena je veća od 6 evra), već uputi putnika da kupi kartu na automatu i kaže „ ima još vremena do polaska“ a kad putnik ode do automata, zatvori vrata i ode. Neki su se jadali i da vozač putnicima zatvori vrata ispred nosa, jer je procenio da je sasvim dovoljno ušlo u bus, a na lupanje na vrata, doda gas i dovikne da uskoro ide sledeći bus. Ima i treća, najjeftinija varijanta (posebno ističem da njom idu bolonjski pankeri), ako nemate puno stvari, ne žurite nigde ili jednostavno mislite da novac treba racionalno trošiti. Od aerodroma (i ka aerodromu) postoji biciklističko-pešačka staza obeležena crvenom bojom(koja se povremeno zbunjujuće prekida), a kreće od izlaza levo pa dužinom ispod buduće trase Marconi expressa, pored parkinga i kružnog toka na ulazu u aerodrom, gde obeležavanje crvenom bojom konačno prestaje ali nastavlja se izdignuti trotoar, pa preko raskrsnice i ispod podvožnjaka do naselja Birra i istoimene autobuske stanice odakle autobusi 81 i 91 voze do centra grada (prethodno kupiti kartu online ili u Carefouru na aerodromu), sve je ravno, popločano i asfaltirano, pa može i prtljag na točkiće tako da se može i za 1,5 evro do grada. U samom busu, povremeno se čuje upozorenje na engleskom jeziku da putnici vode računa o svojim stvarima, novčanicima i ostalim vrednostima. S obzirom da se to dešavalo kad god u bus uđe neko crnpurast i niži, sklona sam da poverujem (à la Ko to tamo peva) da vozač prepoznaje linijske džeparoše i samo pritisne dugme sa obaveštenjem, a ovaj mu kroz zube psuje sve po spisku i gleda ga kroz trepavice. Dobro, verovatnije je da je reč o automatu, ali je ovako zabavnije (dok te ne odžepare). Priličan je broj video nadzora, što na raskrsnicama, ulazima u zgrade ili poslovnim objektima, niko ti ružnu reč neće reći, a možeš da spavaš i napolju niko te neće dirati, niti uštinuti za dupe, tj. kao u SFRJ za vreme Tita.

Zaista, u samom gradu ima izvestan broj prosjaka, naročito oko crkava. Ni onih koji spavaju na trotoaru ispod portika (idealna mesta za spavanje leti, ko stisne petlju) nema mnogo, ali postoje. Ponegde se naleti na gomilice - ćebe, flaša vode i ostale beskućničke potrepštine, ostavljene u portiku kako čekaju vlasnika da se vrati na popodnevni odmor ili prenoćište.

lAhPte3.jpg

 

 

Možda je suvišno naglasiti da pauzu u roku radnog vremena, riposo, Italijani strogo poštuju (ako se izuzmu Zara, H&M, Sephora i slično koji rade orario continuato) i ne daju ga ni za šta na svetu, dok se nasuprot tome može desiti da ne dođu na sam početak radnog vremena ili posle isteka pauze. Podrazumeva se da svi posetioci znaju za ovo njihovo pravo i ako ste sa njima zakazali neki sastanak u toku dana, dolazak i slično sa fleksibilnim vremenom, očekuje se da znate da na njih ne računate u ovom periodu koji je fleksibilan od 12.30 do 16.30. Bolonja i okolina srećom nisu baš turističke meke kao Cinque Terre, Venecija i Firenca, ljudi imaju svoje redovne poslove od kojih žive, a što se turista tiče, najviše vole da ih sateraju u Quadrilatero, u slobodnom prevodu- obor za turiste. To jeste istorijski centar grada, lepe stare zgrade, samo treba preživeti narod koji je došao da se najede i napije, kupuje u specijalizovanim prehrambenim radnjama samo za turiste i gde, osim prodavaca, Bolonjezi očito ne zalaze. Veliki broj zgrada i spomenika obnovili su Rotari klub i Štedionica u Bolonji (koju je osnovalo stotinak građana 1837. godine i koja je bila orijentisana ka narodskim potrebama, a nakon rekonstrukcije bankarskog sistema prestala je da postoji i pripojena je grupi Intesa Sanpaolo). Rotari klub nosi prezime svog člana, nobelovca i Bolonjeza, Guljelma Markonija.

Uži centar Bolonje ima oblik nepravilnog sedmougla, oivičen bulevarima i srednjovekovnim ulazima u grad- portama (ukupno 10), od kojih je San Felice prva kroz koju se prolazi idući od aerodroma. Slede: Porta Saragozza, Castiglione, Santo Stefano, Porta Maggiore, San Vitale, san Donato, Mascarella, Galliera i Lame. Zaštitni znak Bolonje, pored dva tornja Asigneli i Garisenda, su portici (jednina portico), koji su kandidat Italije za zaštitu UNESCO. Sama Bolonja za sada nema nijednu lokaciju pod zaštitom UNESCO. U regiji Emilija Romagna, lokacije koje su pod zaštitom UNESCO nalaze se u Ravenni (i Classe), Ferrari, Modeni, delta reke Po i Sasso Fratino.

Postoje dva odlična mesta sa kojih je divan pogled na Bolonju. Najpre, Il Santuario della Maddonna di San Luca , a drugo San Michele in Bosco.

Prvo je možda poznatije, s obzirom da do njega vode najduži portiči u celoj Bolonji (oko 3,8 km), preko Arco del Meloncello. Do njih se najlepše stiže preko Via Saragozza, preko Porta Saragozza. Može i pešice ako ste blizu, a idu i busevi. Odatle postoje dve mogućnosti- busom br. 58 ili hodočasničkim putem, pešice uz portiči boje dinje sa manjim ili većim usponom, širokim stepeništem zaštićenim od sunca i vremenskih nepogoda, sa 666 arkada, duž kog se nalazi 15 kapela sa misterijama Krunice (I Misteri del Rosario). Jednostavno, tim putem treba proći bez obzira na verska uverenja. Ko ne želi fizički napor (a nije iscrpljujući, osim za bolesne), može i obrnuto- da se popne busom, a da siđe pešice. Bus 58 ide kružnom putanjom, pa nije isti pravac put naviše i nizbrdo. Red vožnje nije tako čest, a pogotovo u letnjem redu vožnje postoji pauza od cca 14 do 17 časova, za oba smera. Kako se penje, perspektiva dugog niza beskonačnih portika deluje hipnotišuće, a pogled na Bolonju se širi i biva sve lepši.

 

3TCiMns.jpg

 

rrzJxNw.jpg


 

Na kraju portika su zajapureni šetači i Svetilište Bogorodice sv. Luke. Na prvi pogled, njena spoljašnost je raskošnija nego unutrašnjost. U bazilici se nalazi ikona Bogorodice sa Isusom i navodno ju je naslikao Sv. Luka, a zbog ove ikone sama Bazilika je postala svetilište i povod za hodočasnički put.

UB96R1i.jpg

Drugi, San Michele in Bosco, malo je bliži centru grada, nekadašnji olivetanski samostan koji je kupio grad Bolonja i pretvorio u Ortopedsku bolnicu Rizzoli, a dolazi se ili pešice ili busom br.30. Tu se nalazi i poznata biblioteka.

 

U dvorištu crkve nalazi se belvedere, gde postaje jasno zašto Bolonju zovu crvena i tornjevita.

cj63tOn.jpg

Na treći vidikovac, toranj Asineli, studenti neka zaobiđu, pošto postoji verovanje da ko se popenje, neće diplomirati (logično- knjigu u šake, a ne pentranje po tornjevima).

 

Dominikanska crkva, u kojoj se nalazi sarkofag sa osnivačem reda sv. Dominikom (Arca di San Domenico), u istoimenoj kapeli. Sv. Dominik Guzman, rođen u Španiji, preminuo u samostanu uz ovu baziliku. Opisan je kao „dolce come madre, duro come il diamondo“- sladak kao majka i tvrd kao dijamant.

Sarkofag je rad Nikole Pizana i nekoliko drugih umetnika, a ukrašen sa strane mermernim skulpturama anđela koji drže sveće, kao i Sv. Prokulom i Sv. Petronijem, zaštitnicima Bolonje, rani rad Mikelanđela Buonarotija. Dominikanci imaju karakeristični beli habit sa kapuljačom i kožnim opasačem. Onaj baldahin u uglu to je tomba di glossatore, grob glosatora. Ima ih nekoliko u Bolonji, a o njima u nekom od narednih postova.

5p6mWD4.jpg

 

Bolonja je puna street arta, grafita i murala, a ovo su neki preko puta Palazzo Poggi u Via Zamboni, studentskom kvartu.

Ovaj je iz 1988. posvećen je Južnoj Americi.

u6WBsEq.jpg

 

U sećanje na Annu Campbell iz 2018.

 

YDmbfrL.jpg

 

Link to comment
17 minutes ago, halloween said:

...možeš da spavaš i napolju niko te neće dirati, niti uštinuti za dupe, tj. kao u SFRJ za vreme Tita.

@Tsai pati, upravo me suptilno pozdravila Halloween iz daleke Italije… :sleep:

 

Idem smesta da se napijem...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...