Jump to content
IGNORED

Italija


Indy

Recommended Posts

@Profesionalac

 

2. opcija ti je da od Venecije preseces autoputem preko Brese, Modene, Parme do Ligurije. Barem one koja gravitira oko La Specije. Tu mozes da posetis 5 Terre, Portovenere, Camogli itd.

 

A onda autoputem pored mora krenes ka Rimu posecujuci usput Pizu, Grosseto, Orbetello. Ovde biraj ili ozbiljnije Liguriju ili samo Cinque Terre pa onda Toscansku obalu. Jbg, sve je za videti. A kad si vec u Pizi, tu je Lucca.

 

Grosseto, Orbetello i Argentario mislim da nije opisivano ovde pa cu nekom sledecom prilikom. 

  • +1 1
  • Hvala 1
Link to comment

@Profesionalac

3. opcija ti je jadranskom obalom preko regiona Marche i Abruca da se spustis u Rim. Marche su Toskana kakva je nekad bila pre najezde turista. Ti pitomi brezuljci i neverovatan broj starih gradova na njihovim vrhovima su nesto najlepse i najautenticnije sto Italija moze da ponudi. Konkretno govorim o potezu od Ozima (tik ispod Ankone pa do Askolija. Tamo gde god stanes, neces se pokajati. Recanati, Macerata, Sirolo, Castelfidardo, Ripatransone, Offida....svako mesto vredno posete.

I o tome cu natenane cim stignem.

  • +1 3
  • Hvala 2
Link to comment

@goofs @aram @Poludziber @mlatko Hvala na odzivu, idejama i savetima. :heart: Slike su :wub: 

 

Skupilo mi se privatnih i poslovnih obaveza, pa ne stižem da pišem ovde poslednjih par dana, ali redovno čitam i uporedo pokušavam da osmislim turu.

 

Nadam se da će uskoro malo olabaviti pritisak, pa da ću uspeti da finiširam plan i eventualno priupitam neke konkretnije stvari. 

 

 

Link to comment

Grosseto, Maremma i Argentario su deo Toskane  i Italije za koje mi je trebalo dugo vremena da se odlucim za posetu. Razlog je taj sto se nalaze na takvom mestu da ti nikad nije usput ma gde isao. Tako je barem za nas severnjake. S druge strane, deo obale koji vodi od Rima do Argentaria je mesto gde gde se nalazi vecina vila rimske elite pogotovo one levo orijentisane. To su oni sto vode neprestane borbe protiv svih svetskih nepravdi, sto socijalnih, sto klimatskih. Nije bitno koja je nepravda, vazno je da se vodi sa lezaljke ispod suncobrana na pustim plazama tik uz sopstvenu vilu. Gradic Capalbio (oko kojeg gravitira vecina ovih vila) je postao simbol kad treba da se upotrebi neki toponim kao izraz za hipokriziju svake vrste.

 

 

Taj deo Toskane obelezava autenticno divlja priroda.

carlo-bonazza-046-parco-aereo-mare-pineta-torri01.jpg

 Maremanske sume i ravnica gde ne postoje gradovi i gde se nalazi svaka vrsta, kako divljaci tako i autohtonih krava i konja. Ove dve domace zivotinje na ovom prostoru zive slobodno i divlje, bukvalno kao na divljem zapadu i o njihovim pokretima i pasama se staraju toskanski kauboji Butteri koji postoje mnogo duze nego oni americki. I danas jasuci na konjima vode mandriju na pasnjake i zigosu je vrelim gvozdjem kao u westernima. Nije legenda, vec autenticna istorijska prica je kako je jedan od Buttera uspeo da ukroti podivljalog mustanga kojeg je doveo Bufalo Bil na cirkuskoj turneji u Rimu.

 

agriturismo-maremma-toscana-butteri-parco-dell-uccellina.jpg

 

Meso ovih krava ima poseban vec slankast ukus zbog toga sto cesto pasu na plazama ili na mocvarnim mestima gde biljke rastu u slanom okruzenju.

 

parco-della-maremma.jpg

 

parco-maremma-bambini-mucche-maremmane.jpg

 

Maremma je puna divljih plaza na koje se moze doci samo pesice kroz gustu sumu (ili barkom naravno). Plaze su autenticno divlje, pescane i dugacke ali je leti toliko velika vlaznost da te komarci napadaju u flotama i nije bas previse prijatno. Barem je tako bilo kad smo mi bili a to leto je bilo bas pakleno. Kroz sumu je prakticno siguran susret sa srndacima i slicnoj divljaci.

 

mare-maremma-1.jpg

 

Posto nisam neki poseban fan ovih divljih mesta, toliko o tome. Kasnije o naseljenim mestima i pokojoj plazi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • +1 5
  • Wub 1
  • Hvala 2
Link to comment

Jel pises ti druze neki travel-blog, i zasto ne, toliko dobrih stvari sam od tebe ovde procitao, sa sve ovim fotografijama, pravi vodic za turiste, ali neokaljan propagandom i komercijalnim sadrzajima.

Link to comment
17 minutes ago, goofs said:

Jel pises ti druze neki travel-blog, i zasto ne, toliko dobrih stvari sam od tebe ovde procitao, sa sve ovim fotografijama, pravi vodic za turiste, ali neokaljan propagandom i komercijalnim sadrzajima.

 

Hvala druze, mada ovaj prethodni post je prvi a da fotke nisu moje :D. Odavno mi je zelja da otvorim travel blog, al numem :cry: da napravim sajt. Informaticki sam duduk. A treba mi sajt zbog fotki jer su one vazan deo price.

Link to comment

Vratimo se mojim slikama :s_d:

 

Grosseto kao glavni grad ove provincije moze da se obice u pola dana. Iako je jedan od retkih vecih gradova koji je zadrzao spoljnje srednjovekovne zidine, sama unutrasnjost iako prijatnog izgleda ne krije nikakve arhitektonske dragulje. Cak i elegantna palata Aldobrandeschi koja se nalazi na centralnom trgu, uprkos svom renesansnom izgledu ima tek nesto vise od 100 godina. Zidine cine skoro savrsen krug i moguce ih obici pesice gledajuci iz zanimnljivije perspektive stari grad.

Grad se nalazi na nekih 10km od mora i ogromnih pescanih plaza sa lezaljkama, restoranima i kaficima. More nije nesto posebno a ljudi je previse.

 

iKtly2Ml.jpg

 

YZDBLbul.jpg   P21TYaGl.jpg

 

RuIe28ul.jpg

 

 

hHgYbWZl.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • +1 7
Link to comment

Zamalo da vidim Groseto da nije bila kisa koja je bila mesavina monsuna i tajfuna.

Dosli do tvrdjave, okrenuli kola i nazad. Nadali se da kisa ide od Groseta, a ne ka biggrin.png

Link to comment

Na desetak kilometara od Groseta, na steni naslonjenoj na tirensko more se nalazi pravi dragulj ovog dela toskane, Castiglione Della Pescaia. 

 

l16wx1ll.jpg

 

Ovaj srednjovekovni gradic je doziveo svoju kulminaciju u vreme dok je bio pod zastavom pomorske republike Pize i vecina gradjevina koje su ostale u svom autenticnom obliku poticu iz tog vremena. Brdo na kome se nalazi je stratesko mesto s kojeg puca vidik na pola tirenskog mora i setnja starim uskim i strmim ulicama je obogacena cestim vidicima na otvoreno more. Osim mora, odlicno se vidi ceo potez plaza do poluostrva Argedjentaria.

 

 g1wEAKfl.jpg  rNWXT6Gl.jpg

 

XFCqlAVl.jpg

 

Koliko god me je Groseto smarao, toliko mi se odavde nikako nije islo. Svaka ulicica, svaki detalj su bili vredni paznje. Grad je pun kafica i autenticnih restorana koji te konstantno stavljaju na iskusenje. Letnjim danima je skoro pust zbog temperatura a i toga da vecina stanovnika i gostiju sidje na veliku plazu u podnozju da bi naslo spas u svezem tirenskom moru.

 

O0DmQCel.jpg

 

WQVRBIIl.jpg

 

eTrc6HHl.jpg

 

f3XTo4Wl.jpg

 

Inace, pre par godina kad sam bio, rusi su bili medju glavnim gostima ovde i vlasnici mnogobrojnih apartmana u podnozju grada duz dugacke pescane plaze. Ko zna kakava ce im biti ovogodisnja sezona.

 

YJUvpNyl.jpg

 

  • +1 6
  • Wub 1
Link to comment

Orbetello

 

orbetello.jpg

 

Nekih 30ak kilometara juzno od Groseta nalazi se ovaj grad na neobicnoj poziciji koja lici na ostrvo (iako je poluostrvo) i koja povezuje kopneni deo toskane sa poluostrvom i planinom Argentario.

Stari Etruscanski a zatim rimljanski grad je u svojoj dugackoj istoriji, zahvaljujuci strateskoj poziciji padao pod kontrolu rznih drzava, od tosckanskih grofofija, papske drzave, spanaca, austrijanca, napuljskog kraljevstva do Pijemonta u sklopu kojeg je i usao u ujidenjenu Italiju. Jos u etrursko doba, grad je bio opasan zidinama a danas je ostala samo kamena kapija s 3 luka iz 16 veka koju su napravili spanci.

 

wcjq34Al.jpg

 

Stari grad (prakticno sve) je zivopisan sa klasicnim uskim ulicama i prolazima koje se na trenutke otvaraju i pjace i pjacete sa mnogim starim arhitektonski vrednim zdanjima i vredi provesti bar pola dana u obilasku uz obavezno zadrzacanje u jednom od lokalnih mesta za klopu, pice  ili sladoled. Vredne paznje su katedrala iz 13og veka i guvernerska palata sa svojim satom u spanskom stilu (nastala naravno u vreme spanske dominacije). Nije potrebno naglasavati koliko je sve puno ljudi u toku sezone, pogotovo u vecernjim satima, bukvalno kosnica. Prakticno, svi oni koji su smesteni na pustom i divljem delu obale koja gravitira oko Capalbia se u vecernjim satima sjate u ovaj mali grad.  Ja sam sve slikao  po najjacem suncu ali su barem ulice bile prazne  i mirne.

 

Z4Y1PqVl.jpg

 

dFHrLzyl.jpg

 

RR32GHZl.jpg

 

soRSa43l.jpg

 

DVIZd62l.jpg

 

Na samom kraju grada gde se prelazi s kopna na prelaz(most) za Ardjentario, u vodi i dalje stoji spanski mlin iz 15 veka (jedini od 9 nekada postojecih koji je preziveo do danasnjih dana). On se smatra simbolom danasnjeg Orbetella i medju italijanskim zivljem prepoznatljiv na prvi pogled.

 

dNoY17Sl.jpg

  • +1 2
  • Wub 2
Link to comment

Još jedno pitanjce za PPP Talijane :) 

 

Kakvo je generalno radno vreme oko 1. maja i da li se prebacuje neradni dan na 2. maj, s obzirom da je 1. maj u nedelju? Znam da u Italiji ima i neki dan republike pre toga, rade li kafići i restorani tada? Za muzeje i lokalitete ću proveriti na sajtovima, samo ne znam generalno kako rade ostale ustanove na te praznike.

Link to comment



Još jedno pitanjce za PPP Talijane [emoji4] 
 
Kakvo je generalno radno vreme oko 1. maja i da li se prebacuje neradni dan na 2. maj, s obzirom da je 1. maj u nedelju? Znam da u Italiji ima i neki dan republike pre toga, rade li kafići i restorani tada? Za muzeje i lokalitete ću proveriti na sajtovima, samo ne znam generalno kako rade ostale ustanove na te praznike.


25 Aprile dan oslobođenja, državni praznik. 2 maj se ne slavi i ne prebacuje se ovogodišnji nedeljni Prvi. Dan republike je 2. jun

Šta da ti kažem, centralni kafići restorani a verujem i ostale radnje biće uglavnom otvoreni po gradovima. Izvan centra barovi i prodavnice zatvoreni a restorani većina otvoreni. Mini marketi rade, roba skuplja jer su preprodavci

Inviato dal mio Mi 9 Lite utilizzando Tapatalk

  • +1 1
Link to comment
Kakva je situacija sa kovidom i merama posle 1.4?
 
Sta se prognozira u maju sto se tice mera?
Ukinuli green pass skoro svuda, osim na aurodromima gde kao kontrolišu (sa PLF) do kraja aprila bar. Brojevi zaraženih rastu (sa jasnim signalima stagnacije) uglavnom zbog blažih slučajeva. Ne verujem da će maj biti mnogo drugačiji ali moguće je malo talasanje zbog najavljene 4. doze vakcine a i rata ako se ne smiri. Vanredne humanitarne mere su dobro došle vladi u zamenu onih pandemijskih i zbog držanja pod kontrolom ciljnih grupacija.

Prošlih godina je bilo od juna par meseci opušteno da se pokrene turista, uglavnom domaći. Ove godine se ciljaju evropski putnici, osim ruskih. Englezi opet nešto brinu sa sojevima, letove ukidaju već par dana zbog nestašice pilota ali tu su u igri možda i neki drugi faktori.

Inviato dal mio Mi 9 Lite utilizzando Tapatalk

  • +1 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...