Jump to content
IGNORED

Istanbul i Turska


Musharaf

Recommended Posts

Posted (edited)

Idemo nas cetvoro u Istanbul za Uskrs na 4-5 dana. Preleteh topic na brzinu, procitacu ga celog, al za pocetak da postavim par pitanja.

 

Nasli smo odlicnu ponudu u nekom apartmanu pored Taksima. Samo 52e dnevno za nas cetvoro i sto je najvaznije imamo besplatan parking kod njih, sto nam je bilo jako bitno, jer dolazimo autom, a ne bi da mislimo dole o njemu. Evo linka  http://www.booking.com/hotel/tr/maya-aparts.sr.html

 

.

Pitanja, da li je ok taj kraj oko Taksima. Planiramo da dosta pesacimo i budemo pravi turisti, pa nam se ovaj kraj cinio podesnim. A i cene su dobre. Svesni smo problema, tipa buke u tom delu grada.  Bezbednost nismo uzimali u obzir, svuda su te price predimenzionirane i nije tesko izbeci takve probleme. Dosta nam znaci sto nam ovi daju parking, pa smo zato jako blizu da rezervisemo/

 
Upuceni imaju mogucnost da nas odgovore, ako ima nesto sto smo prevideli. I to je prvo pitanje. Pre svega oko lokacije, da li mozda predlazete neku drugu?
 
Drugo pitanje za gradksi prevoz, vidim da ide dobro i mapu linija ali nigde nema cena. Kupuje se ta neka Istanbul karta koja se valjda dopunjuje.. Da li moze da se kupi karta za prevoz za 4-5 dana, pa da ispadne jeftinija od opcije da se ponistava svaki put kad se udje u prevoz. I koliko smo zavisni od prevoza, buduci da smo pesaci koji  prelaze mnogo km dnevno? (naravno, Istanbul je ogroman i neophodno je koristiti prevoz, ali ne mora verovatno svaki dan, vec samo kad idemo u druge dalje delove...) Ima li kontrola ui prevozu, bolej ne razmisljati o tome pretpostavljam...
 
Sto se tice hrane, najvise bih voleo neke predloge za neke turske specijalitete koje nema da se jedu u durugim delovima Evrope. Kebabe i sl. cemo naravno overiti, al sta jos da obavezno probamo...
 
I kako je oko 3 popodne doci autom do Taksima? Da li da ocekujemo guzve, neke radove koji ce nas skrenuti sa najblize putanje... A idemo preko Bugarske, dosta blize nego preko Grcke..
 
Unapred hvala na odgovorima. Ako sta jos padne na pamet, pitam.
Edited by Timmy
Posted

Siguran sam da će Beowl da ti da precizan odgovor, ali po mom mišljenju, Beyoglu je ubedljivo najbolja tačka za boravak u Istanbulu. Može da se skita Istiklalom, da se hvata tramvaj za Sultanahmet, da se siđe, žičarom ili peške, do dokova i hvata trajekt za gde hoćeš. Imaš restorana kakvih hoćeš u blizini, i ekspres restorana turskog tipa (to ne treba propustiti u Stambolu), buregdžinica, ima velikih fast food franšiza, ima odličnih kafića za jutarnje skupljanje snage pred lutanje. 

 

Izuzev pojačanog delovanja džeparoša u trenucima velikih gužvi, nikad se tamo nisam osećao nesigurno, ni usred noći. 

Posted (edited)

Hvala. Taksim je na cosku Beyogla, znaci da smo dobro uboli :)

Edited by Timmy
Posted

Jeste. 

(Ako to volite, jedna od atrakcija u, uslovno, blizini, je Vojni muzej, malo koji turista ode tamo a muzej je ogroman, i ima čak i  živu osmanlijsku vojnu muziku svakog dana).

Posted

Posebno su dobri takvi saveti, nesto sto klasicni turista ne obilazi. 

Posted (edited)

Ako voliš takve stvari, onda obavezno obiđi i džamiju koju je za Mehmet-pašu Sokolovića sazidao lično Sinan (Sokullu Mehmed-Pasa Camii).

 

Meni je ovo jedna od najlepših džamija u Istanbulu, pre svega zbog toga što je mnogo manja od Sulejmanije, Plave džamije i Nove džamije, ima delikatnu simetriju, prepuna je dekorativnih pločica iz Iznika ( prestižni statusni simbol za džamiju u to doba), i, da kažemo, odgovara, jedan na jedan,  položaju koji je Mehmet-paša, sin Dimitrija iz Hercegovine, uživao u turskom društvu - nadomak samog padišaha,  prebogat, mocan, ali svestan da nikad, ni da živi jos hiljadu godina, neće moći da sazida monumentalnu zadužbinu kakva dolikuje sultanima. Sve to nadoknađeno je lepotom i mirom koji izbijaju iz svakog metra njegove male zadužbine. 

 

A u toj lepoti i miru moći ćes da uživas neometan od hordi turista, ovu džamiju posećuju samo vernici. 

Edited by Грешни Василије
Posted

Ajmo redom...

 

Apartmani: nagledao sam se svega i svačega ovde i moram da priznam da mi 50 evra po danu za četvoro zvuči malkice predobro. Neću da mračim ali proveri 100% pred polazak da li je sve dogovoreno i ugovoreno - pre svega kreveti. Dakle, ako su ugovoreni francuski onda da budu francuski, ako su ugovoreni pojedinačni onda da ne budu pomoćni, ako su ugovorene dve spavaće sobe onda da tako bude a ne da po dolasku ugledaš jednu sobu sa npr. francuskim ležajem i dva pomoćna nagurana uza zid, pa kažeš ne može to daj nešto drugo i dobiješ nešto drugo ali za tri puta veću cenu. Ja iskreno nisam čuo da apartmani mogu da budu tako povoljni u aprilu kada polako krene navala turista ali ovo je metropola, sve je moguće. Ja ljudima obično preporučujem Galatu mada tamo nemaš uključen parking.

 

Lokacija je OK, hood kao takav (Tarlabaşı) je otužan ali je na tri minuta hoda od Taksima (i metro stanice) i deset minuta hoda od Pere gde se pije (što je bitno jer u Istanbulu ne može svuda da se pije i nemojte da zabadate po nekim izolovanim mahalama u potrazi za alkoholom jer ćete dobiti samo čudne poglede). Lako ćete peške stići do Galate, čak i Eminönü/Sultanahmet su vam u dometu ako ste raspoloženi da malo tabanate.

 

Za gradski prevoz je Istanbulkart najbolja opcija pošto su jedina alternativa pojedinačni žetoni. Ta kartica može da se kupi na Taksimu a može se dopuniti na automatima na bilo kojoj metro stanici. Važi za sve vrste prevoza (metro, bus, metrobus, tramvaj, funikuler, IDO feribot) i ne možeš je vremenski ograničiti na 4-5 dana ali zato ima regresivnu naplatu unutar 120 minuta (svaku sledeću vožnju unutar tog intervala naplaćuje manje nego prethodnu što je dobro kada treba da iskombinuješ 2-3 prevoza do neke lokacije) mada je gradski prevoz generalno jeftin. Švercovanje je prilično teško jer na metro i tramvajskim stanicama imaš em barijere em obezbeđenje dok autobusi na stanicama otvaraju samo prednja vrata za ulaz. Ako to uspeš da prođeš zaslužuješ vožnju za dž i neće biti kontrole :)

 

Na toj lokaciji niste previše zavisni od prevoza a ako vam se baš zdravo pešači onda skoro da uopšte niste zavisni. Obavezno overite Eminönü (Grand Bazaar i Spice Bazaar), Sirkeci, Gülhane park i Sultanahment (džamije, Topkapı palatu, stari hipodrom i cisternu). Pređite Galata most peške i probajte čuveni riblji filet u lepinji (ali nemojte sesti u restorane na mostu). U tom rejonu pešaka možete da obiđete i Karaköy distrikt i da stignete sve do Dolmabahçe palate (vredi videti) i novog stadiona Beşiktaşa u izgradnji. Odatle možete peške da se popnete u Nişantaşi (prelepa shopping & fine dining zona) a blizu je i Cihangir (boemska četvrt gde se dobro jede i bezočno loče).

 

Šetnja pored Bosfora je uvek dobra varijanta (npr. do mosta i nazad, možete i da se pripomognete tramvajem do Dolmabahçe palate pa odatle peške dalje). Klopa i piće su uz obalu skuplji nego inače ali nije neko preterano izuvanje a generalno nema lepše stvari nego popiti kafu i blejati u Bosfor :) Doručak na Bosforu je isto majka keva s tim da tu treba pripremiti malo više parica.

 

Hrana, hm... obavezno probajte turske klasike tipa döner, adana kebap, urfa kebap, kumpir, pide, künefe... obavezno si priuštite full turski doručak (sve uz sucuk i gözleme, nemojte se zaustavljati na menemenu). Od autentičnih stvari meyhane (mehana) je dobar koncept - tu se pije i mezi, tako da su u ponudi brojni mezetluci kojih nema u običnim restoranima. U celoj toj priči bitno je da ne jedete u turističkim distriktima jer je to preskupo iskustvo. Mislim, biće skupo kako god da okreneš ali tamo gde su samo turisti će baš da vas ogule. Probajte da zabadate neka mesta gde uglavnom sedi lokalni svet. Pre nego što naručite flajku vina proučite kartu pića jer ono što valja teško da će biti ispod 50 evra. Flaša piva je 5 evra, sav alkohol je užasno skup. Ne bih preporučio da eksperimentišete po mahalama u potrazi za jeftinim ručkom - mogu da se nađu strava bircuzi sa jeftinom klopom ali ipak zahteva malo iskustva i vladanja jezikom. 

 

Probajte da odvojite i jedan dan za azijsku stranu, to mogu zasebno da ti objasnim ako vam bude u planu.

 

Sve u svemu, šetajte, uživajte, fotkajte, biće lepo vreme i valja ga iskoristiti :)  Ako ti treba još neka informacija reci.

Posted

E, da, što se tiče dolaska kolima... Gledajte da budete na Taksimu pre 4 popodne jer tada otprilike počinje rusvaj. Mimo toga, čim uđeš u Tursku a naročito kako se budeš približavao Istanbulu otvori četvore oči i drži maksimalnu koncentraciju. Ovde se vozi... hm... malkice drugačije nego u Srbiji. Nije frka ali računaj na brojne interesantne momente i bezbroj kamiona i autobusa svuda oko tebe. Malo podigni koncentraciju i biće OK. Za navođenje ka hotelu komotno koristi yandex ili google.

 

Zaboravih da pomenem vojni muzej, hvala Vasi na tome :)

Posted (edited)

:Hail: :Hail:

 

Hvala za savete. Provericemo dodatno za smestaj, jer smo u email kontaktu direktno sa njima (tako smo i dobili nizu cenu nego preko buking sajtova).

 

Par dodatnih pitanja, kad kazes skupa klupa u restoranima, koliko otprilike izadje normalan rucak za dvoje, bez alkohola? Mislim da necemo juriti alkohol, jer nam ne znaci mnogo... a koliko je klopa na ulici, te varijante kebaba, krompir, burek?

 

A sto se tice razmene lira, da li da vidimo ima li u BG da se kupi, da ne menjamo dva puta. Da li je dole problem menjati, nisu velike provizije i razlike medju menjacnicama? .

 

Ici cemo sigurno bar jedan dan i u Aziju.. Planiramo i neku turisticku voznju brodicem. Da li to da vezeujemo sa azijskom stranom ili su to dve odvojene aktivnosti? .

 

Valjda vise necu nista pitati :)...

 

edit: vidim da si na prosloj strani pisao o najpovoljnijoj klopi od 30-40e, ali realnije je da se racuna 50. Bez alkohola naravno.

Edited by Timmy
Posted

ja ne bih isao na te brodic ture. sve to mozes da vidis i sa regularnih trajekta koji su integrisani u gradski prevoz.

ja bih ti preporucio i muzej nauke i tehnike, stvarno se ima sta videti.

Posted

promeni kartu, idi u grcku za uskrs. megalospektakl.

Posted

To sam mu i ja rekao. Tj saputniku njegovom.

 

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

Posted (edited)

inace ja ne znam da li je ovo mesto jos uvek dobro ali ga uvek preporucujem  - Otantik, Balo sokak (ugao sa Istiklal ulicom), ziva tradicionalna anadolska mjuza, Turci koji igraju kolo, normalne cene, iz nekog razloga mesto ne uziva reputaciju turistickog lokala.

 

Ne znam da li je to jos uvek tako dobro, ali sumnjam da se mnogo promenilo. Evo opisa.

Edited by Грешни Василије
  • 3 weeks later...
Posted

Da odgovorim najzad na dodatna pitanja pošto je Uskrs iza ćoška...


 


Što se tiče restorana, to je stvarno šaroliko i zavisi od mnogo faktora. Bitno je šta jedeš, još je bitnije gde jedeš, a najbitnije od svega je da li ćeš uz to i da piješ. U svim molovima i šoping zonama sada imaš restorane koji posluju kao lanci tako da ćeš videti gomilu tih brendova kako se ponavljaju gde god da se zadesite (Midpoint, Kitchenette, NumNum, Big Chefs, Cookshop itd. itd.) To su sve internacionalne varijante, ništa lokalno, i tu će ručak/večera za svoje da izađe na 100-120 lira bez alkohola, zavisno od toga da li uključuje predjelo/salatu/dezert. Realno, od svega toga ja bih preporučio samo Big Chefs jer stvarno imaju dobru klopu a lokacije su im uglavnom veoma dobre. Otantik koji je Vasa pomenuo (na Istiklal aveniji) takođe mogu da preporučim, nije skup a ima autentična jela iz Anadolije i tu možeš da probaš neke zanimljive stvari (obavezno overi neku čorbu i gözleme koje prave na licu mesta).


 


U blizini taksima imaš nekoliko restoranskih zona gde su restorani načičkani i prepuni, to je lep doživljaj. Pošto ste u kraju, svakako preporučujem Asmalı Mescit. Tu bih preporučio neku mehanu (meyhane) gde se mezi na sitno i cirka rakı (uzo, ako si nekada probao). Jedna mehana koju ćete lako pronaći se zove Yakup mada ih ima još 20 najmanje pa možete da šacujete. Kada krenete u pešačenje lako ćete dohvatiti Beşiktaş (samo se spustite Barbaros avenijom na Bosfor) i tu preporučujem Beşiktaş čaršiju gde u neviđenom krkljancu restorana možete da zabodete neku mehanu ili ribarnicu (kada smo kod ribe, obavezno zabodite brancina/levrek ili oradu/çupra, to je ovde majka keva). Ako se zadesite na Cihangiru probajte da pronađete Savoy koji, uprkos imenu koje nosi, predstavlja jednu od neuobičajeno jeftinih mehana gde se dobro jede, s tim da uveče nećete moći ni da joj priđete bez rezervacije. Na bosforu su solidne lokacije za jesti Ortaköy (tu imate restoranski distrikt, prelepu džamiju, gomilu nargila barova i ujedno kumpir distrikt sa jedno 30 štandova) ili Arnavutköy gde je verovatno najbolja riba u gradu ali je skupo u pm. Obrni-okreni, ta mesta će da vas izađu 50 evra za dvoje (bez alkohola) i to je tako pa je tako.


 


Sa uličnom klopom "s nogu" ćete mnogo bolje proći, samo izbegavajte centralne turističke zone jer tamo je em šišanje em nije kvalitetno. Male dönerdžinice i kebapčinice su na svakom koraku, samo ošacujte neku koja je solidno popunjena (ako je prazna to nije dobar znak, osim ako je neko doba dana kada niko normalan ne jede) i dobićete finu klopu za nekih 20 lira po glavi s tim da ta mesta nemaju dozvolu za točenje alkohola pa se nemojte cimati da tražite pivo. Ako vam je gušt probajte škembiće na žaru poznatije kao kokoreç, ja to ne mogu da podnesem ali zato ih ima na svakom mogućem ćošku. Doručak u gradu, zavisno od toga koliko je bogat, bude oko 30-40 lira po glavi. Za to je najbolje da se spustite na Karaköy, posle toga možete lagano preko Galata mosta u pravcu Sultanahmeta i Eminönü distrikta u turistički obilazak odnosno šoping. Sad, kapiram da ćete tamo sigurno ogladneti i morati da jedete kako god da okreneš. Restorani su dobri, naročito u zoni starog hipodroma, ali tu dodajte još nekih 10-20% na cenovnik koji će obavezno biti prilagođen činjenici da većinu gostiju na tim mestima čine turisti. Kada budete prelazili Galata most, obavezno probajte ribu u lepinji (ekmek balık) od uličnih prodavaca - ali ni za živu glavu ne sedajte u restorane na tom mostu. Nema goreg izuvanja u gradu, jednom sam pukao 250 lira za večeru i to mi je lekcija.


 


Kumpir na ulici košta 8-9 lira, porcija bureka je 4-5. Kafa nigde nije ispod 5 lira, to nemojte da vas iznenadi.


 


Lire nemojte da kupujete u Beogradu, ako ih neko uopšte ima odraće vas od provizije. Kupite nešto malo na turskoj granici da imate za put, posle toga možete bez problema u nekoj menjačnici u centru, ima ih dovoljno. Nisu velike razlike, kurs je trenutno oko 2,85 TL za jedan evro, koji procenat gore ili dole. Ništa i nikome nemojte da plaćate u evrima, samo lire furajte. Na grand bazaru se slobodno cenkajte i malo zezajte mada je danas to sve jedna velika mašina za usisavanje kešovine. Kreditne kartice skoro svuda prolaze (osim amexa) i skoro sva mesta imaju POS terminale.


 


Što se tiče nekog solidnog noćnog života, za to vam je Cihangir najbolja varijanta. Prava boemska četvrt, sve puno stranaca, mali pabovi i barovi, cirka se napolju kad je lepo vreme. Ima i dobrih klubova, pri čemu mislim da one urbane barove sa DJ-em, gde nemaš četvoricu bildera iz obezbeđenja koji stoje ispred zamandaljenih gvozdenih vrata kroz koja se ulazi u nešto. Ovo je skroz opuštena varijanta, sve lepo vidiš sa ulice, uđeš unutra, pušenje uglavnom zabranjeno, muza dobra, milina živa. Pod uslovom da ti ne smeta cenovnik od 30 lira za koktel, 18 za pivo i 25 za čašu vina. 


 


Azija: ne spajati sa brodićem nego lepo otići na IDÖ (gradski feribot na kojem važi Istanbulkart kartica) i prebaciti se u Caddebostan. Možete da, iskustva radi, isprobate i metrobus koji ide preko mosta ali spremite se za ozbiljno sardiniranje, gužve u tim busevima su neopisive. Kad stignete u Caddebostan o lepo uzmete i šetate na istok ili zapad, super je. Kada vam dosadi, samo zapalite 300 metara na sever i izbijate na Bagdad aveniju koja po nekom mom mišljenju predstavlja "najevropskiji" deo Istanbula. To je avenija od nekih 10 kilometara koja je zapravo jedan ogroman mol na otvorenom (svi mogući i nemogući brendovi su tu) uz gomilu restorana. Mnogo gotivno mesto za laganu šetnju i bleju. Ako ste u fazonu da je skroz overite onda feribotom odete u Bostanci, tu je sam početak avenije i odatle samo lagano idete na zapad. Pogledaj na prethodnim stranama hintove koje sam ostavio Ayatollahu za Bagdad aveniju, to isto možete i vi da uradite.


 


Poseban dragulj na azijskoj strani je Moda distrikt (Fenerbahçe, kod stadiona). Tu takođe postoji prelepa čaršija sa restoranskim distriktom gde su cene uglavnom razumne (autentično mesto sa anadolskim jelima koja se ne mogu svuda naći je Çiya). Ako vas u Caddebostanu uhvati mrak na obali (petak ili subota) videćete masu mladog sveta kako dolazi na nasip sa kupljenom cirkom i semenkama, zauzima pozicije na onim džinovskim kamenim blokovima i pogledom lagano kontemplira Mramorno more. Komotno i vi to uradite ako vam je gušt (cirka može da se kupi u supermarketu mada u tom kraju ima tobako™ šopova koliko voliš). Ako se zadesite u vreme kada Fenerbahçe igra ligašku utakmicu, ceo Caddebostan će biti žuto-plav, svi barovi će prenositi meč i biće totalno ludilo na ulicama. Ono, konobar abi, daj tri piva ali nemoj odmah da ih otvaraš jer ću prvo da bacim dimnu bombu... Vredi doživeti.


 


Za kraj još i izlet brodom. To je super stvar ako je lepo vreme, inače možete da preskočite. Za Uskrs čak i ako bude sunca na Bosforu je uvek sveže i vetrovito pa nemojte ići u majicama i bez ičega za ogrnuti jerbo neće da valja. Samo da pojasnim jednu stvar, taj brodić™ je zapravo mrcina koja vuče jedno 600 ljudi koji su posađeni na klupe na palubi, ko uđe prvi i zabode mesta pored ograde taj je super prošao a ko malo zakasni ima da bude nabijen negde u sredinu palube i jedva da će nešto videti (a traje tri sata). Moja preporuka je da isključivo probate izlet manjim brodom i to kod licenciranog operatera. Dole će vam i kuso i repato nuditi raznorazne izlete, sa ovim ili onim, sve je to scam jednom rečju i ne gubite vreme na to. Lepo uđite na Turyol brod (najbolja mesta za ulazak su Eminönü ili Ortaköy, tamo možete da pitate kada ide onaj manji a ne megastrvina) i regularno oplovite turu do drugog mosta i nazad za 12 litra.


 


To je nešto što mogu ovako iz glave da izbacim. Ima još milion mogućih stvari, naravno, ali to zavisi od vaših ideja i koncepta. U krajnjoj liniji, Istanbul ne može da se obiđe u jednoj turi, treba ga zabosti 6-7 puta po 4 dana za neku širu sliku. Piši ako te interesuje još nešto.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...