Sandradjer Posted April 13 Posted April 13 38 minutes ago, Shan Jan said: Da li mozes da uporedis skole (u smislu znanja i obrazovanja) sada i pred 20+ godina kada smo mi isli u njih? Kako je npr. to dualno obrazovanje uticalo? I na kraju sta je najveci razlog losih rezultata? Mogu da mudrujem do sutra o tome, samo se ne bavim time strucno, osim sto radim u skoli. Pisa testiranje je u Srbiji organizovano 6 puta i to poslednjih dvadesetak godina. Nemamo, ili meni nisu poznata bilo kakva istrazivanja od ranije. Uzorak koji imam kao ucenik naravno nije reprezentativan. E sad, da ne ispadne da nista nisam rekla. Moje misljenje je da je nekada bila bolja selekcija ucenika (prisetite se svoje gimnazije). Trendovi vaspitanja dece su se promenili. Kriterijumi su se srozali zbog pritisaka sa svih strana. O dualnom obrazovanju nemam pojma. Meni je alarmantno u ovim rezultatima potpnuce najboljih, oni su ispod proseka. Ono sto mislim da nase skole nekada davno nisu imale. Iz najboljih se izvlacio maksimum. Sto i dalje nije dovoljno da bi sistem bio ocenjen pozitivno. To mi je onako zanimljivo, da li su sve ove promene progutale najbolje. Npr. ako govorim o mom predmetu, pad je nevidjen. Ko ce studirati matematiku, tehnicke fakultete itd ja pojma nemam, takve dece je barem duplo manje nego nekada 2 1
radisa Posted April 13 Posted April 13 90e su nam donele ukidanje vertikalne prohodnosti... Gde je ko bio sredinom 90ih na nivou porodice, to je i sad, manje više... A skola to ne moze da promeni jer je izgubila uticaj, sa jedne strane, a sa druge oni koje treba da menja ni ne razumeju niti zele da budu menjani jer uticaj porodice... 2
gospa buba Posted April 13 Posted April 13 s trece strane shta ce im to u zivotu, shta ce im glavnina svega, a to isto dolazi od kuce, chak i od visoko obrazovanih roditelja (koji su, da podsetimo, obezbedili resurse za ostanak u svojoj klasi). shkola gubi bitku u startu, ona samo moze da nudi onome ko hoce da uzme. 3
radisa Posted April 13 Posted April 13 @Sandradjer Tvoj zadnji pasus mogu da potvrdim na uzorku koji mi je u kuci... Deca upisu matematicku gimnaziju i onda nesposobni da resavaju zadatke koje smo mi pte 30 godina radili u obicnoj gimnaziji... A to bi trebalo da je kao vrh matematicara u NS u generaciji... Deca su nezainteresovana, u jako velikom procentu, cak i kad imaju talenta... To je ono sto je meni najstrasnije... 4
Sandradjer Posted April 13 Posted April 13 I da dodam, sminkalo se previse poslednjih godina. Menjali se planovi/programi, udzbenici, svega je tu bilo. I kad uzmem neke pedagoske testove iz proslog veka i testiram danasnje ucenike dobijem rezultate da kasne 1,5-2 godine kao sto i Pisa pokaze. Medjutim, opasno je sto u jednom trenutku to vreme postane nenadoknadivo jer se niko ne bavi time 1 1
Shan Jan Posted April 13 Posted April 13 @Sandradjer jos u moje vreme (starackim glasom) je krenuo narativ "sto ucis kad od toga nema leba". Verujem da je to uticalo jako. A kad sam bio mali secam se da se i u ruralnim i siromasnim sredinama cenilo skolovanje, verovatno bas zato sto si u SFRJ (i ranije) mogao da dobijes dobar posao zahvaljujuci tome. Nego razmisljam koliko je los rezultat dece danas iz razloga sto su vaspitana da je ucenje bacanje vremena ili sto i dalje nemaju sredstava/mogucnosti da se time bave. Verovatno miks, samo je pitanje sta je dominantno. Takodje, ne znam da li je i dalje tako ali u moje vreme si imao jedan kriterijum prema svima u odelenju pa su talentovani mogli sa vrlo malo rada da dobijaju dobre ocene a ovi manje talentovani su se mucili. Sto je lose jer nije razvijalo dovoljno talentovanu decu. Jeste, imali smo takmicenja i slicne stvari ali nije to to. Npr. razlika izmedju obicne i matematicke gimnazije je nebo i zemlja ali matematicka je samo jedna skola u Srbiji. Vec sam pisao o tome, u Africi imaju onaj engleski Kembridz sistem koji ima dualne predmete. Za svaki imas core i advance nivo. Djaci pocinju sa core nivoom svih predmeta a ako nastavnik proceni da imas kapaciteta, prebaci te na advance koji je dosta tezi. To je dobro i da dete vise nauci a i da stekne radne navike.
Shan Jan Posted April 13 Posted April 13 3 minutes ago, radisa said: Deca su nezainteresovana, u jako velikom procentu, cak i kad imaju talenta... To je ono sto je meni najstrasnije... Imas li predstavu zasto je ovo ovako?
radisa Posted April 13 Posted April 13 3 minutes ago, Shan Jan said: Imas li predstavu zasto je ovo ovako? Klasa... objasnim kasnije, podobnije... 1
Sandradjer Posted April 13 Posted April 13 9 minutes ago, radisa said: @Sandradjer Tvoj zadnji pasus mogu da potvrdim na uzorku koji mi je u kuci... Deca upisu matematicku gimnaziju i onda nesposobni da resavaju zadatke koje smo mi pte 30 godina radili u obicnoj gimnaziji... A to bi trebalo da je kao vrh matematicara u NS u generaciji... Deca su nezainteresovana, u jako velikom procentu, cak i kad imaju talenta... To je ono sto je meni najstrasnije... Znas li koliko je van pameti recimo koristiti neku zbirku zadataka iz 1970 godine. Da covek ne poveruje sta je znao tadasnji ucenik za najvise ocene 1 1
Sandradjer Posted April 13 Posted April 13 Evo malo cudnog humora . Kaze mi koleginica pred penzijom pre izvesnog vremena onako besna: Ovo da me leci jednog dana, ma srcka i cao 1 5
Svemir Zeka Posted April 13 Posted April 13 (edited) Da, da sve Samo je pitanje zašto se u osnovnoj školi uči recimo biologija iz srednje škole, što sam sama zapazila, a i nekoliko koleginica mi potvrdilo Da li je potrebno da pomeramo nivoe razumevanja deci? Posle da kukamo kako loše uče? U kom razredu smo mi učili tablicu množenja? Edited April 13 by Svemir Zeka 1
Sandradjer Posted April 13 Posted April 13 (edited) 3 minutes ago, Svemir Zeka said: Da, da sve Samo je pitanje zašto se u osnovnoj školi uči recimo biologija iz srednje škole, što sam sama zapazila, a i nekoliko koleginica mi potvrdilo Da li je potrebno da pomeramo nivoe razumevanja deci? Posle da kukamo kako loše uče? Tacno. Zato sam i napisala sminkanje planovima/programima, udzbenicima. Kakva je pedagoska kontrola svega toga, odgovorni su oni na vrhu. 99% matematicara se zalaze za metodicno ucenje, a ne skakanje sa teme na temu, da bi se napravila dobra baza i to niko ne cuje. Bila je za nastavu istorije skoro pa revolucija i nikom nista (to sam takodje ispratila) Edited April 13 by Sandradjer
Venom Posted April 13 Posted April 13 To srozavanje se navodno dešava iz generacije u generaciju, jer se to govori maltene kao ono "danas niko neće da radi". Ovo što kaže radisa je možda tačno, ali možda je i pre 30 godina bilo dece koja u matematičkoj nisu rešavala zadatke, samo su bili u nekom drugom krugu ili bablu i nisi imao dodira s njima . Ja sam studirao sa 28 i završio sa 32 i objektivno imao oko 10 godina mlađe ljude oko sebe i nisam primetio da su gluplji i nesposobniji nego što su bili pre 10 godina. Neke stvari su se drastično promenile ali drugačije ne znači gore. Subjektivno kad gledam mog klinca imam utisak da ih makar ovde u Nemačkoj manje driblaju prvih par godina, ali ne znam da li je to loše. Bio sam juče na nekoj školskoj proslavi, u jednom razredu su pokazivali stop motion filmove koje su radili (3 razred otprilike), imaju jednu nedelju tzv. nedelju projekta gde biraju šta će da rade. Iz toga klinci u životu mogu da se razvijaju na razne načine, mogu da budu umetnici, mogu da se bave filmom i tehnikom, i u svakom slučaju razumeju indirektno da je film samo iluzija pojedinačnih slika, a da nisu morali da slušaju predavanje koje bi im bilo dosadno. Ja bih više voleo da sam to radio nego da sam bubao o drugom svetskom ratu i ostale stvari iz poznavanja prirode i društva. Nemam dodira sa školom u Srbiji danas, ali ne bih voleo da se mnogo idealizuje škola u Jugoslaviji ili Jugoslavijama, jer to je za mene najgori mogući model. Biologija gde sedimo i pišemo šta nam diktira nastavnik dok nam ne otpadne ruka i hemija koja se svodi na pamćenje H2SO4. Za celo školovanje smo jednom dobili mikroskop u ruke i jednom je iz hemije nešto pokazivao i gle čuda tih situacija se sećam i toga šta sam gledao pod mikroskopom, ali svega ostalog manje više ne. To je model gde su deca nekakva masa i onda ih nastavnik autoritet oblikuje i sipa im znanje kao da zaliva cveće, ali mislim da je to najgora moguća verzija obrazovnog sistema. 1 1
Sandradjer Posted April 13 Posted April 13 7 minutes ago, Svemir Zeka said: Da, da sve Samo je pitanje zašto se u osnovnoj školi uči recimo biologija iz srednje škole, što sam sama zapazila, a i nekoliko koleginica mi potvrdilo Da li je potrebno da pomeramo nivoe razumevanja deci? Posle da kukamo kako loše uče? U kom razredu smo mi učili tablicu množenja? U drugom osnovne otkad je sveta i veka
mire Posted April 13 Posted April 13 pošto imam četvoro dece (u pravilnim vremenskim razmacima ) živi sam svedok pada nivoa znanja, a rasta nivoa opterećenja gradivom iz generacije u generaciju nema 'leba ovde 1 1 2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now