IGNORED

Poslednji film koji ste gledali Part II

Calavera

2 hours ago, nautilus said:

dersu-uzala__300_427.jpg

apsolutna divota od filma.

Tako mio film. Uhvatila sam ga u bioskopu kod nas kada je isla neka smotra Mosfilmovih filmova, nisam htela da se odvojim od ekrana - one scene u prirodi su zastrasujuce. Jednostavna i jako lepa prica.

01-103.jpg?w=1280&h=&zoom=2

01-215.jpg?w=1280&h=&zoom=2

01-353.jpg?w=1280&h=&zoom=2

Ono kada se sretnu na kraju i krenu da skacu od radosti.... :cry: dirljivo

A few months after master director Akira Kurosawa attempted suicide, he went to Russia to make his film for Mosfilm studios because in Japan he wouldn’t find a studio ready to finance him after the financial failure of Dodeskaden (1970). Dersu Uzala earned him the Best Foreign Film Oscar in 1976 and even with this recognition he had to ask George Lucas and Francis Ford Coppola to finance his next film Kagemusha. It is interesting to observe that everyone of Kurosawa’s film is considered at different levels as near-masterpieces and/or masterpieces. The Japanese director did not make a lot of films outside of his native land and it is interesting to watch Dersu Uzala for its almost entire location shooting in beautiful exteriors. The use of color and the photography of the Russian film are almost perfect in every way possible. The construction of every frame is once again at the level of excellence of Kurosawa. It is the sobriety and the natural storytelling of Kurosawa that makes it one of the most enduring films.

With the aging title character, an Asian native (Maksim Munzuk), a hunter who losses his sight and cannot aim no more we can make a parallel with Kurosawa’s own illness that slowly will make him blind. It is first a tale of friendship between a man of the city, civilisation, and modernity and a man of the ancient times living in natural elements and having simple needs like eating and respecting his habitat. He doesn’t need much and he lives as a nomad. Kurosawa adapted the memoirs of Captain Vladimir Arseniev (Yuri Solimin) and brought in it the observation of the decadence of men and their absurd urban rules and behaviors. Dersu represents a race of men that has disappeared and that we could have had listened to and learn a lot more than the civilisation did. It is, for Kurosawa, a very personal work that is easily forgotten in a filmography filled with great movies.

Edited by I*m with the pilots
  • +1 2

Misterija kako do sad nisam naleteo na Sling Blade, pravi delikates u moru sranja. I super sto nista nisam znao o filmu.

Billy Bob Thornton je, nista novo necu reci, fakin genijalac.

vlcsnap-2013-05-20-12h30m56s66.png

Edited by Lancia
  • +1 1
  • Hvala 1

Pogledao sam od Carol Reeda Odd Man Out iz 1947 sa James Masonom.

Ovo je bukvalno sam vrh britanske kinematografije ikada.

Proslogodisnji film na temu Belfasta je naravno jedna kocka ratluka od vanile u poredjenju sa ovim, a klasicni americki noar iz istog perioda, pa ne bih se zakunuo ko od koga prepisuje. Pogotovu kod cinjenice da je sve jako filovano politickim reperkusijama koje tamo ocevidno izostaju, pa se pitam, ne mogu da se setim iz prve, koji su to naslovi bitni za politicku osnovu u americkom noaru.

I samo jos da dodam da Belfast po postratnim razaranjima na nacin kako je prikazan u ovom filmu zalicuje na Rim otvoreni grad od Roselinija, a i ljudi su slicne takve ostecene ruine.

• +1 2
4 hours ago, Moća said:

Sreca sto nisam citao knjigu ubila bi me jos vise.

Taj roman je jedan od vrhova naše književnosti, a tvoj komentar o njemu je na nivou Sludga Factoryja kada je ovde ponavljao kako neće da čita Anu Karenjinu, i to je ponavljao puno puta. Da je tada bilo vegana na forumu i njemu bi to rekao. Srećom, ti još nisi, otuda ova moja replika. Rekoh, da pokušam da prekratim...

edit: Film nisam gledao. Sumnjam da se Petrijin venac može ekranizovati, a da se ne izgubi gro vrednosti romana, odnosno da se sve pretvori u nešto stoto...

Edited by Ajant23
  • +1 1

Ako pod teško misliš ono što Nortrop Fraj kaže za Džojsovog Uliksa: da ga možeš čitati osamnaest godina (simbolični period do punoletstva), a i dalje ga ne pročitati, odnosno imati pred sobom gomilu novih slojeva dela za uočiti, onda Petrijin venac jeste težak roman. Ako pod teško misliš da je depresivno, onda si promašio osnovnu dubinu tog dela...

Uostalom, kao što rekoh: Sumnjam da se Petrijin venac može ekranizovati, a da se ne izgubi gro vrednosti romana, odnosno da se sve pretvori u nešto stoto...