IGNORED

Klasična muzika

Amelija

• 4 weeks later...

daklem, ovako ce izgledati ovogodisnji bemus :-(pretpostavljam da ga prave sa krajnje skromnim budzetom, jer ne mogu da poverujem da bi eric napravio takav jedan boooooriiiing bemus da je imao vise para. cirka tri -cetiri gostovanja, a od toga zvuce zanimljivo madjari sa ligetijem, misa majski je standardan, pa francuski neki orkestar i hor - meni lici da je 'nako i skroz zanimljiv berezovski. i to je to... dobro, ima i nasih ali nista mi se tu ne cini bas da je specijalno za bemus radjeno. cak je moja omiljena kompozitorka, aleksandra vrebalov tu u kombinaciji sa smarajucom vidom ognjenovic.eeeee, mozda je resenja da kao i rumuni bemus postane bijenalni festival, kao georgi enesku, al zato da lici na nesto. ne znam, na znam - kazem, mozda?http://www.youtube.com/watch?v=U1Nq7SR6DRM&feature=related

Po mnogima je Đerđ Cifra jedan od najvećih interpretatora Lista, kao prvo, tip je mađarski Ciganin, što mu daje za pravo da kaže da može da razumije Lista, a usput se vidi i taj neki sentiment koji ti ljudi nose u sebi. Inače, Cifra je jedan krajnje tragičan lik, prvo je kao klinac primljen na List Ferenc akademiju, gdje je kao tinejdžer razbijao odrasle studente (primljen na akademiju sa 9 godina). Na stranu rat i sve strahote (dvije godine proveo u zarobljeništvu, pa nakon što je uspio da pobjegne, Nijemci ga hvataju i ponovo šalju na front), godine 1950. je uhvaćen u pokušaju da prebjegne iz Mađarske te je tri godine proveo na prinudnom radu i po kazamatima, pto se odrazilo i na njegovo fizičko stanje pa je poslije stalno nastupao sa obmotanim člancima. Ali već 1956. uspjeva da prebjegne u Francusku. Nakon nesretne pogibije svog sina, koji je bio dirigentska zvijezda u usponu, u požaru 1981. godine odrekao se sviranja i povukao te je nakon 13 godina (1994.) i umro u svojoj 72. godini.

Nisam znao da je Djerdj bio cigo :) http://www.youtube.com/watch?v=3L0Rncqx1yQBrendel u jednom od svojih eseja kritikuje Cifru i mnoge druge pijaniste (recimo Horovica) da su degradirali Listovu muziku u orudje za izivljavanje virtuoza, negde na rang Rahmanjinova. Meni licno ne smeta Rahmanjinov, ali je u pravu da je Listova muzika mnogo ozbiljnija i uzvisenija nego sto se trenutno shvata, i da se moze svirati na klasican nacin kao sto je to radio Arrau, pa i sam Brendel.http://www.youtube.com/watch?v=RRnVmCPXqxY

Edited by anantaram

Brukner - 7. simfonija (II Adagio)http://www.youtube.com/watch?v=TjQ1V1JlTAghttp://www.youtube.com/watch?v=4S8w_J8IpsQBritanika 1911 o Brukneru

In these gigantic efforts the influence of Wagner is paramount in almost every feature of harmony and orchestration; and if sustained seriousness of purpose and style were all that was necessary to give coherence to works in which these influences are stultified by the rhythmic uniformities of an experienced improvisatore and the impressions of classical form as taught in schools, then Bruckner would certainly have been what the extreme Wagnerian party called him, the symphonic successor of Beethoven, or the Wagner of the symphony. But their lack of organization and proportion, to say nothing of humour, will always make their revival a somewhat severe task. No composer has ever been more consistent to lofty ideals, though few who have ever had an ideal have shown less adroitness in their methods of embodying it. The most poetic and admired feature of his style is a slow growth to a gigantic climax, slow enough and gigantic enough for any situation in Wagner's Nibelungen tetralogy. The symphonies in which these climaxes occur are in obviously unskilful classical form, with only an outward appearance of freedom; and the Great Pyramid would hardly be more out of place in an Oxford quadrangle than Bruckner's climaxes in his four-movement symphonies with their "second subjects" and recapitulations. Nor is it likely that Bruckner would have been much more successful in handling these gigantic things in their legitimate Wagnerian dramatic environment, for even in his last three symphonies he hardly ever frees himself from the trammels of square rhythm; and, as he accepts the classical sonata-forms without inquiry into their meaning or relevance, so he accepts the Wagnerian stage orchestra in its minutest details, without inquiry as to its relevance for the purposes and acoustics of the concert-room, and with the same lack of sense of relief that ruins the balance of his rhythmic periods. So unsophisticated a temperament may be not unpoetical, but it is eminently undramatic, as well as unsymphonic. It does not, however, seem likely that Bruckner's work will have much influence on musical progress; for the modern characteristics in which its strength lies are obviously better realized in other forms which have often been handled successfully by composers greatly Bruckner's inferiors both in invention and sincerity.

Edited by anantaram

i ja sam jedan od ovih sto ne razume bruknerovu velicinu. uvek se smorim kao smrdljiva patika kada pokusam da slusam, a nije cak da nisam probao i sa ozbiljnim orkestrima (na bruckner festu u linzu - jednom se zadesih tamo igrom sudbine)....