Jump to content
IGNORED

Istanbul i Turska


Musharaf

Recommended Posts

Posted

U povratku smo svratili u grad svetog Nikole.

Mira ima sjajan mali amfiteatar i likijsku nekropolu. Sve se može obići za jedan sat, prostor je veoma kompaktan.

Najveći deo posetilaca čine Rusi. To jest, činili su. Sledeće godine Mira neće izgledati ovako:

 

12002244_1649322455349427_90165600558991

 

12036541_1649322405349432_46961523369232

 

 

11056605_1649320512016288_45348978342397

 

 

12002324_1649320472016292_59019219053458

 

Ovo će, naravno, ostati:

 

12027613_1649320555349617_34282903952286

 

11221344_1649320625349610_87656585944317

 

12036552_1649320778682928_82185085869687

 

 

Nastavak u sledećem broju

Posted (edited)

Ludaci kao što jesmo, odlučili smo da idemo autobusom do Dalijana. Osam sati putovanja.  Putovanje počinje u zoru, posle uspona do puta D400. 

 

Prvo čaj, naravno, uz pogled na dolinu Olimpos, jednu od tačaka na pešačkom Likijskom putu, valjda najboljoj stazi za hajking na Medieranu.

 

12033079_1649321988682807_88077120275644

 

12003369_1649320362016303_12908444045375

 

 

 

 

 

Naravno, ponovo Bati Antalya Tur, beli autobus, ovog puta visoke klase, sa LCD tačskrin ekranom u sedištu i lepom selekcijom holivudskih filmova. Sinhronizovanih na turski. To je bio prvi autobus. Drugi nas je odvezao od Fetjea do Ortadže, i treći, maleni gradski autobus, od Ortadže do Dalijana.

U Dalijanu sam ostavio srce još pre desetak godina, zaljubio sam se u taj engleski gradić na turskoj rivijeri, zavoleo sam to što nije na moru nego na reci, i što se do mora dolazi rekom. Ako je Olimpos u kršu i divljini, Dalijan je u pitomini, usred valovitih brda koja nežno silaze u more. U Olimposu rastu narandže, u Dalijanu narovi, polja pored grada su puna nara, i sok od ovog voća može se kupiti svuda, leden sirup intenzivnog ukusa koji hladi, hrani i krepi.

 

Ljudi iz serije "Midsomer Murders" dolaze u Dalijan. Britanci iz srednje klase, ne oni divlji koji razbijaju Krf i Krit, već običan svet, od sredovečnih bajkera do domaćica. Mnogi ovde ostaju da žive posle penzionisanja. 

 

Dalijan je jako porastao od prošlog susreta sa njime.  Ranije je podsećao na selo, a sada na gradić u usponu, i plašim se da za deset godina više neće imati mnogo prednosti u odnosu na generičke monstrume na obali. Još uvek je pun šarma, i sada je u još većoj meri britanski nego ranije, tu je i britanska prodavnica gde se mogu kupiti svinjetina i HP sos.

 

Britanski penzioneri na rečnom keju

 

11140040_1649322975349375_81530872959198

 

Glavna džada

 

12036581_1649322735349399_25903729352265

 

Deo preko puta reke Dalijan pretrpeo je jako male izmene, to je i dalje selo okruženo plantažama nara, sa stazom koja vodi do ogromnog arheološkog lokaliteta Kaunos, valjda najmirnije prvorazredne arheološke atrakcije na ovom delu obale.

 

12011362_1649321222016217_51048415944935

 

11223322_1649321365349536_77774601997116

 

12009659_1649321428682863_78370114012667

 

12004780_1649321792016160_81238443634226

 

12006239_1649321522016187_48408958868976

 

 

 

 

11137171_1649321575349515_75340137347698

Nastaviće se...

Edited by Аврам Гојић
Posted

Do plaže Iztuzu i dalje polaze konvoji brodića, kojima treba oko 40 minuta da prevale put od Dalijana do plaže, kroz močvaru i nacionalni park. Neću kačiti fotke plaže jer sam još uvek nekome dužan jedan tekst na temu ovog mesta na kome se nalazi i jedinstvena bolnica za kornjače. To je sada već dugogodišnji projekat spasavanja kornjača koje su stradale pod udarcima elisa ili tokom ribarenja: plaža Iztuzu i njeno zaleđe stovremeno i žive od turista i stradaju od njih, u osetljivoj ravnoteži. I to je, naravno, bolje od onoga što je vlast planirala. Cela plaža Iztuzu trebalo je da postane savremeni turistički kompleks. Od toga se odustalo nakon protesta zaštitara i lokalnog življa. 

 

Ako odete, idite u bolnicu za kornjače, kupite kačket, pogledajte velike tankove sa kornjačama, popričajte sa volonterima i ostavite neki dinar, sevap je, a deca rade izuzetno važan posao i za kornjače i za nas.

 

 

12033246_1649321202016219_77618361070914

 

12002271_1649322145349458_29489105527319

 

12002079_1649322165349456_92083922071929

 

11836794_1649322288682777_46018698624293

 

Sledi još

Posted (edited)

Smeštaj je bio posebno srećno odabran, smešna cena i savršeni uslovi. Nema doručka, dobijaš samo noćenje. Gazda Ilker je tu da ti omogući uslove da se opustiš, a ostalo je na tebi. To podrazumeva veliki frižider u sobi, stolove pored same vode, i kuhinju u dvorištu sa kamenom peći, pa ako hoćeš da pečeš ribu, na volju ti.

 

12003367_1649321248682881_53193969956914

 

Gazda Ilker i ortaci gledaju utakmicu

 

12033214_1649322172016122_74036553106680

 

Meze na obali

 

11998800_1649323702015969_26408552519611

 

Ima još malo

Edited by Аврам Гојић
Posted

I za kraj, Istanbul. Šta reći. Najbolje ništa. Evo nekoliko fotki umesto priče.

 

11850445_1647923962155943_24898890129505

 

 

11150799_1647924002155939_13332575404482

 

10417546_1647924052155934_80773413687744

 

11988725_1647924075489265_87724855998082

Posted

...kraj :)

 

 

11986459_1647924775489195_12997166460503

Posted

Апропо мачака у Стамболу, прилично ме је изненадило кад сам на више места видео како се излежавају заједно пси и мачке. Питам другара који тамо живи зар то није необично, а он ме пита изненађено како је то нормално, зар се код вас туку пси и мачке?  :lolol:

Posted

Апропо мачака у Стамболу, прилично ме је изненадило кад сам на више места видео како се излежавају заједно пси и мачке. Питам другара који тамо живи зар то није необично, а он ме пита изненађено како је то нормално, зар се код вас туку пси и мачке?  :lolol:

Apropo,Apropo,letos bili u  Barutu u Side/u,jedna od (naj)boljih fransiza u Turskoj,nema kica,blestavila,servis je fantastican,i jedna od prvih impresija u hotelu je bila to sto je bio pun macaka bilo ih je pa vise od stotinu,i za divno cudo nisu uopste bile dosadne,nisu ulazile u restorane,celo vreme su se motale napolju,valjda su bile site,i kontam da im je to nacin da spase hotel od miseva pored sve te hrane i djakonija u izobilju,a deratizacija i svi ti silni otrovi em su skupi,em je otrov brate.

  • 3 weeks later...
Posted

Za početak imam dva pitanja (sa potpitanjima :)) u vezi sa Istanbulom - jedno na koje mogu da odgovore turisti, a za drugo su bolji lokalci :ss1: .

 

1. Da li se sa turističkim vodičima odmah ulazi tamo gde se ljudi vodaju (Aja Sofija, Plava džamija, hipodrom, Topkapi) ili se čeka po redovima kao kada ideš sam? Koliko sam pokapirala, karte za Aja Sofiju i Topkapi koštaju po 30 lira, što je 20-ak evrića (ako nisam omašila kurs), a u Plavu džamiju se ulazi za dž. Ako se sa njima ulazi odmah, a ovamo se čekića (više njih mi rekoše da su u redu za Aja Sofiju čeka i po 2,5 sata :isuse:) , onda bih ozbiljno razmislila da im dam još 30 evra za pričanje :s_d:. Mada pretpostavljam da malo i prošetaju ljude po tom delu grada.

2. Da li u Turskoj postoji nešto kao kod nas kada su kartice na dopunu u pitanju - platiš 200 dindži i dobiješ karticu sa toliko kredita koji možeš da dopunjuješ? Ili postoji neka druga, jeftina, varijanta za 3-4 dana? Obično mi ovo nije potrebno, ali sada putujem sa nekim ko ima dijametralno suprotna interesovanja od mene (kupovina i šacovanje garderobe :(), pa mi je potrebno da se nekako sporazumevamo gde i kada da se nalazimo u ovako ogromnom gradu.

 

Posted

Neam pojma za ovo drugo, ali mogu da ti kazem da se na ulaz u Plavu dzamiju ceka 10 minuta, ako i toliko. Nemoj da te isprepada red, to ide jako brzo i ne treba ti nikakav preferencijalni ulaz.

Posted

Апропо мачака у Стамболу, прилично ме је изненадило кад сам на више места видео како се излежавају заједно пси и мачке. Питам другара који тамо живи зар то није необично, а он ме пита изненађено како је то нормално, зар се код вас туку пси и мачке?  :lolol:

 

Znaš kako, i da tebe secnu dole ne bi ti bilo do jurenja za mačkama nego bi se izležavao i u sebi pevao "šta će mi život bez..." :cry:

 

Za početak imam dva pitanja (sa potpitanjima :)) u vezi sa Istanbulom - jedno na koje mogu da odgovore turisti, a za drugo su bolji lokalci :ss1: .

 

1. Da li se sa turističkim vodičima odmah ulazi tamo gde se ljudi vodaju (Aja Sofija, Plava džamija, hipodrom, Topkapi) ili se čeka po redovima kao kada ideš sam? Koliko sam pokapirala, karte za Aja Sofiju i Topkapi koštaju po 30 lira, što je 20-ak evrića (ako nisam omašila kurs), a u Plavu džamiju se ulazi za dž. Ako se sa njima ulazi odmah, a ovamo se čekića (više njih mi rekoše da su u redu za Aja Sofiju čeka i po 2,5 sata :isuse:) , onda bih ozbiljno razmislila da im dam još 30 evra za pričanje :s_d:. Mada pretpostavljam da malo i prošetaju ljude po tom delu grada.

2. Da li u Turskoj postoji nešto kao kod nas kada su kartice na dopunu u pitanju - platiš 200 dindži i dobiješ karticu sa toliko kredita koji možeš da dopunjuješ? Ili postoji neka druga, jeftina, varijanta za 3-4 dana? Obično mi ovo nije potrebno, ali sada putujem sa nekim ko ima dijametralno suprotna interesovanja od mene (kupovina i šacovanje garderobe :(), pa mi je potrebno da se nekako sporazumevamo gde i kada da se nalazimo u ovako ogromnom gradu.

 

1. Red koji se javlja ispred Aja Sofije i Topkapija je zbog kupovine ulaznice i kad je navala turista ume da se čeka i po par sati u njemu. Sa kartom u rukama se brzo ulazi (par minuta) s obzirom na bezbednosnu kontrolu na kapiji. Ako turistička agencija obezbeđuje vodiča i nabavku ulaznica onda neće biti problema, u suprotnom preporučujem kupovinu muzejpasa za 85 lira sa kojim odmah idete na ulaz. Na ovom linku su sve informacije oko pasa, koji muzeji se mogu posetiti s njim, da važi 5 dana od prvog ulaska. Kako su karte za Aja Sofiju 30 TL i Topkapi sa haremom 30+15 TL ispada da ostale muzeje možete da obiđete za DŽ. Ako nemate vremena za sve njih, onda pod obavezno arheološki muzej i crkvu Kora.

 

Lokalne turističke vodiče koji uz širok osmeh i zlatan zub zaskaču sa svih strana zaobilazite u širokom luku.

 

2. Možete da kupite već na aerodromu prepaid kartice, cena jedne je oko 50 TL zavisno od mreže (AVEA je najpovoljnija) i potom je dopunjujete na svakom ćošku u gradu. Za 3-4 dana izađe skupo, ali opet jeftinije od nabijanja troškova u romingu. Meni za goste služi turkcell kartica već 12 godina i umelo je da bude čupavo kada zalutaju po nekim budžacima.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...