Stela Posted February 15 Posted February 15 Uvek je bilo profesora koji forsiraju svoj predmet, koji je manje relevantan za skolu ili smer koji ucenici pohadjaju. Taj sa istorijom u matematickoj skoli, neko sa matematikom u medicinskoj i slicno. Sto nije u redu, ali na to ucenik ili roditelj nemaju znacajan uticaj, mada smatram da treba reagovati. Ono na sta imaju uticaj je imperativ najvisih ocena po svaku cenu. Novi pravilnik tesko da sluzi icemu osim da zamaze oci, nije to neka korisna participacija, nego daje slagvort dezurnim smatracima neopterecenim znanjem i svescu da skupe kvorum i obezbede bolje ocene za svoju decu. 1
Mel Posted February 15 Posted February 15 3 minutes ago, vememah said: Čak i da je tako, a nešto ne verujem da u udžbenik mogu stati svi odgovori na pitanja tog tipa, opet će više razumeti o uzrocima i posledicama istorijskih događaja nego da uče tupave datume. svakako, ali niko im nece dati da sami dumaju na tu temu. inache secam se da smo i mi uchili o nezadovoljstvu Nemachkoj versajem, ekon krizom itd kao uzrocima dolaska nacista na vlast...
Shan Jan Posted February 15 Posted February 15 1 hour ago, Stela said: Uvek je bilo profesora koji forsiraju svoj predmet, koji je manje relevantan za skolu ili smer koji ucenici pohadjaju. Taj sa istorijom u matematickoj skoli, neko sa matematikom u medicinskoj i slicno. Sto nije u redu, ali na to ucenik ili roditelj nemaju znacajan uticaj, mada smatram da treba reagovati. Ono na sta imaju uticaj je imperativ najvisih ocena po svaku cenu. Novi pravilnik tesko da sluzi icemu osim da zamaze oci, nije to neka korisna participacija, nego daje slagvort dezurnim smatracima neopterecenim znanjem i svescu da skupe kvorum i obezbede bolje ocene za svoju decu. Ako mene pitas to je feature not a bug Isto i za one ludake na studijama. Jes da krv propisas da ih nekako prodjes ali to te nauci da u zivotu nece sve ici glatko i po planu i da znas kako da se nosis sa time. @Mel Moguce je da su drugi i bubali, ovaj moj sad studira istoriju tako da je bilo za ocekivati da se raspise. Nego, secam se da je npr. jedno pitanje bila stranica iz novina sa karikaturom velikih sila, nesto pre prvog svetskog rata i ti si imao zadatak da opises o cemu to govori. Meni je sa jedne strane taj njihov nacin obradjivanja istorije delovao mnogo zanimljivije ali takodje verujem i da ostavlja na nastavniku da dosta proizvoljno odlucuje o ocenama, po nekom svom nahodjenju. Medjutim, ima i tu kvaka. Sve te ocene tokom skolovanja ne vrede nicemu, u sustini je to samo priprema za zavrsne ispite na kraju srednje. Za te ispite se salju pitanja iz Engleske diljem sveta a onda pokupe odgovori i posalju nazad u Englesku da ih ocene. Tako da to daje neku objektivnost i pritisak na nastavnika da dobro radi posao jer ako on deli petice a deca popadaju zavrsni ispit, dzaba mu sve. 1
Stela Posted February 15 Posted February 15 Svakako je iskustvo da ne ide sve glatko neophodno za razvoj licnosti. Usponi, padovi i ostala cuda. Ako nema iskustva, nema ni promene. Nego sam vise mislila na to da se stalno istice upornost kao vrlina (ne kazem da nije), dostizanje ciljeva (u ovom slucaju ocena), da je vazno da se ne odustaje i onda stalno neki pritisak, ocekivanja, poredjenja... U zivotu je vazno i da se odustaje, da zakljucim. 1
Mel Posted February 15 Posted February 15 To sa pritiscima za ocene i slichno moze da deluje jako loshe na razvoj lichnosti i mislim da je genralno vrlo problematichno. Mislim da je odigralo ulogu i u Ribnikaru. Mislim da treba da se ohrabruje dete da ulaze napor ali ne da se prelaze neke bolesne granice sa tim. Pritom u shkoli smo 16 godina, za 16 godina ako se radi konstantno i polako nauchice se sve shto treba, ako neko ima neki talenat sam ce sebe gurati, roditelji tu nisu potrebni itd itd.
Shan Jan Posted February 15 Posted February 15 @Stela Mislim da je rec odustajanje pogresna. Pre bih ucio decu da treba nekada uraditi promenu pravca. Ako nesto ne ide, izaberi nesto drugo sto ce da ide. Na primer kod nas se akcenat stavlja na to da li ces da zavrsis faks ili da ga batalis a zapravo mnogo je zdravija dilema da li se isplati da se mucis da zavrsis faks koji ti ne ide bas ili da izaberes nesto drugo (tipa laksi faks, da pocnes da radis, zanat itd...). 1
Stela Posted February 15 Posted February 15 @Shan JanSto pogresna rec, taman je To sto sad ja kazem problem, a neko izazov, sta da radim Nesto ne moze, c' est la vie. Prihvatis i idemo dalje. To je odustajanje. 1
đorđe geprat Posted February 22 Posted February 22 vratite unazad i bacite pogled na dojčevele na N1 11:35 o digitalizaciji u švedskim školama. zanimljivo.misle da treba napraviti balans između laptopa i knjige.
Shan Jan Posted February 22 Posted February 22 8 minutes ago, đorđe geprat said: vratite unazad i bacite pogled na dojčevele na N1 11:35 o digitalizaciji u švedskim školama. zanimljivo.misle da treba napraviti balans između laptopa i knjige. Uvedi kindl? Sam cu izaci...
đorđe geprat Posted February 22 Posted February 22 (edited) kindl? ne znam da li si pogledao prilog Edited February 22 by đorđe geprat
Shan Jan Posted March 2 Posted March 2 14 minutes ago, Klara said: A meni je tužno... Jeste i tuzno i tragicno i pravi nas i besnim i nervoznim.. ali u poplavi ovakvih idiotluka ja moram ponekad da se smejem ludosti kojoj prisustvujem ili cu i sam skrenuti. P.S: Klara, propustio sam, jel si i ti deo prosvetne mafije?
Shan Jan Posted March 2 Posted March 2 BTW, da li neko zna da li je moguce prebacivanje sa prve godine medicine na engleskom na drugu na srpskom kad se ocisti godina? Treba sestricina da upisuje al slabo zna srpski pa samo mislili da joj olaksamo da ne mora prvu da slusa predavanja i cita knjige na srpskom.
Svemir Zeka Posted March 2 Posted March 2 Pa nije ona nikad radila u školi, znamo mi to. Mogli su da postave bukvalno bilo koga, svejedno je, zaista 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now