Sandradjer Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 Ne znam sta se desava po osnovnim skolama, ovo se siri kao pozar. Sve je vise i vise dece koja pisu ovako: 200+50+50=100=200+100=300
maheem Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 Još jedan od Galebovih podcasta na temu obrazovanja. Nimalo ohrabrujuća spika, štaviše prilično uznemirujuća. Blago školi koja ima Namira za direktora ali to svejedno ne ohrabruje jer bojim se da će vremenom i kod njih postaviti partijske direktore u sve škole kao kod nas. 5
makondo Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 Pre 10ak dana na forumu je bilo zgražavanje na pokazan nivo znanja na testu iz matematike u 1. razredu srednje škole. Obratite pažnju na istraživanje koje se citira u ovom podkastu. PMF sa BU je radio istraživanje o nivou stručne spreme nastavnika matematike: 40% je završilo smer PMF profesor/nastavnika u nastavi, ostalo je SVE( ETF, mašinski, PMF..). Pre nego što se opljunu klinci( da, slažem se mladi su govna), potrebno je i ovo uzeti u rešavanju ove jednačine sa više nepoznatih. 2
Mel Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 17 hours ago, makondo said: Pre 10ak dana na forumu je bilo zgražavanje na pokazan nivo znanja na testu iz matematike u 1. razredu srednje škole. Obratite pažnju na istraživanje koje se citira u ovom podkastu. PMF sa BU je radio istraživanje o nivou stručne spreme nastavnika matematike: 40% je završilo smer PMF profesor/nastavnika u nastavi, ostalo je SVE( ETF, mašinski, PMF..). Pre nego što se opljunu klinci( da, slažem se mladi su govna), potrebno je i ovo uzeti u rešavanju ove jednačine sa više nepoznatih. Kako? To i znacilo da su bar polovina nastavnika makar formalno kvalifikovani da predaju. A ipak to se nije videlo na onom konkretnom primeru jednacine, ili na pisama itd. Ono sto je meni zanimljivo je komentar da se nastava nastavlja ne uzimajuci u obzir da prethodno gradivo nije savladano. Sto je valjda uvek bilo, ali sad sve vise dece je left behind. Pa imamo relativno ambiciozne (nekad normalne?) planove srednjoskolske matematike ukombinovane sa ovim masovnim zaostacima.
makondo Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 Formalno kvalifikovani bez metodike nastave matematike za osnovnu školu, metodike nastave matematike za srednju školu, opštih i posebnih osnova razvojne psihologije, pedagogije. Ne razumem. 1
Mel Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 16 minutes ago, makondo said: Formalno kvalifikovani bez metodike nastave matematike za osnovnu školu, metodike nastave matematike za srednju školu, opštih i posebnih osnova razvojne psihologije, pedagogije. Ne razumem. Da, 40% ih je zavrsilo smer na kome imaju pedagogiju etc a od ovih 60% racunam da bar 10% je u stanju da pristupi predavanju i bez toga. Moji svi nastavnici i profesori sumnjam da su to imali, ali su imali svako neki svoj pristup koji je uglavnom radio. Ispade da niko nista nije mogao da predaje pre uvodjenja modernih nastavnih smerova.
gospa buba Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 problem je malo i shto masa sveta nece uopshte da uchi i to im je osnovna stavka i pre ulaska u proces. tu je savrsheno nebitno koje moderne tehnike izvodi bilo kakav predavach, nishta nece biti dovoljno dobro za takve korisnike. sent from bash mnogo dobar novi bubamoto 3 1
radisa Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 3 minutes ago, gospa buba said: problem je malo i shto masa sveta nece uopshte da uchi i to im je osnovna stavka i pre ulaska u proces. tu je savrsheno nebitno koje moderne tehnike izvodi bilo kakav predavach, nishta nece biti dovoljno dobro za takve korisnike. sent from bash mnogo dobar novi bubamoto A drugi problem je i što se mnogim nastavnicima smuči što deca neće da uče, što im roditelji sede na glavi i sve ostalo, pa batale doživljaj, pređu u autopilot mod i teraj... Dete mi je promenilo školu, otišlo 8 razred u specijalno matematičko odeljenje, kao da ide u školu na Marsu, a u stvari je to škola kava treba biti... Prošle godine je imala po koju ocenu menju od 5, ovde su bogami počele i 2-3... Jer deca moraju ozbiljno da uče, ali nastavnici se trude da objasne... I pazi sad to i deca se trude, i niko ne smatra kad se dobije 3 da je strašno, jer jbg, zadaci nisu više za svakog... I roditelji ćute i niko ne kuka da njegovo dete zaslužuje više... Škola kava je nekad bila... 6
Lena Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 9 minutes ago, radisa said: A drugi problem je i što se mnogim nastavnicima smuči što deca neće da uče, što im roditelji sede na glavi i sve ostalo, pa batale doživljaj, pređu u autopilot mod i teraj... Dete mi je promenilo školu, otišlo 8 razred u specijalno matematičko odeljenje, kao da ide u školu na Marsu, a u stvari je to škola kava treba biti... Prošle godine je imala po koju ocenu menju od 5, ovde su bogami počele i 2-3... Jer deca moraju ozbiljno da uče, ali nastavnici se trude da objasne... I pazi sad to i deca se trude, i niko ne smatra kad se dobije 3 da je strašno, jer jbg, zadaci nisu više za svakog... I roditelji ćute i niko ne kuka da njegovo dete zaslužuje više... Škola kava je nekad bila... Ni ti kao roditelj ni tvoje dete niste iz ove priče koju je buba opisala. Ne možeš svako odeljenje da pretvoriš u specijalno matematičko odeljenje, koliko god entuzijazma da imaš. 1
maheem Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 3 minutes ago, radisa said: A drugi problem je i što se mnogim nastavnicima smuči što deca neće da uče, što im roditelji sede na glavi i sve ostalo, pa batale doživljaj, pređu u autopilot mod i teraj... Dete mi je promenilo školu, otišlo 8 razred u specijalno matematičko odeljenje, kao da ide u školu na Marsu, a u stvari je to škola kava treba biti... Prošle godine je imala po koju ocenu menju od 5, ovde su bogami počele i 2-3... Jer deca moraju ozbiljno da uče, ali nastavnici se trude da objasne... I pazi sad to i deca se trude, i niko ne smatra kad se dobije 3 da je strašno, jer jbg, zadaci nisu više za svakog... I roditelji ćute i niko ne kuka da njegovo dete zaslužuje više... Škola kava je nekad bila... Al dešava se da nekom od roditelja zasmeta slabija ocena bez obzira na viši nivo znanja koji škola pruža i uplašen prosekom ocena za prijemni zakuva smaranje nastavnika sa još par roditelja, grudva, lavina, direktor promeni nastavnika, itd. Nije vaš slučaj ali kod mog burazera je tako bilo. I šta može još da se desi? Može da se desi da olakšaju maturu tako da sam prosek postane bitniji od testa znanja pa škole koje poklanjaju ocene ostvare bolje rezultate od škola sa dobrim sistemom, kao što je slučaj u BiH. Naravno to ne treba da plaši ni učenika ni roditelja ali je stavka koja treba da se reši standardom. A kakvi su roditelji carevi govori sinoćnji biser jednog ćaleta u kom zaključi da je ovaj sjebani sistem zapravo super za snalažljivu decu. Nuff said. 1
Moonwalker Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 1 minute ago, maheem said: A kakvi su roditelji carevi govori sinoćnji biser jednog ćaleta u kom zaključi da je ovaj sjebani sistem zapravo super za snalažljivu decu. Nuff said Buduce male poslanike 2
morgana Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 (edited) ali mos mislit tragedije, neko dobije trojku srecom je mozak djece plastican pa ce i pored imbecilnog sistema izrasti u vise-manje normalne ljude, mada sa nizim nivoom znanja ocigledno. stresirati se striktno zato sto je pokazatelj nivoa znanja nizak je stvarno next level. Edited October 5, 2022 by morgana 2
namenski Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 10 minutes ago, morgana said: ali mos mislit tragedije, neko dobije trojku srecom je mozak djece plastican pa ce i pored imbecilnog sistema izrasti u vise-manje normalne ljude, mada sa nizim nivoom znanja ocigledno. stresirati se striktno zato sto je pokazatelj nivoa znanja nizak je stvarno next level. I jeste i nije.. Svi mi ovde umesani u pricu o obrazovanju, pogotovo oni neposredno umesani, mislim na vlasnike dece, masimo poentu: obrazovanje, narocito osnovno, spalo je na opstedrustveni sindrom prisutan bukvalno svuda, od poslednjeg saltera pa do, recimo - bolnica. Hocu reci, svelo se na postojanje, jos uvek, jednog broja ljudi koji uprkos svemu - rade svoj posao najbolje sto mogu. To znaci da sistema nema ni u tragovima, a u obrazovanju - verujem da ih ima dosta koji su to na kozi svoje dece iskusili - svodi se na srecu/nesrecu da li ti je zapala dobra ucitelj/uciteljica. Verujem da svako ko se u skoli na raznim otvorenim vratima, roditeljskim, itd, itd, sreo sa krajnostima od potpune kurcobolje do posvecenosti poslu zna o cemu govorim... 1
morgana Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 slazem se, zato sam i pomenula sistem a ne nastavnike tj profesore 1
radisa Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 28 minutes ago, maheem said: Al dešava se da nekom od roditelja zasmeta slabija ocena bez obzira na viši nivo znanja koji škola pruža i uplašen prosekom ocena za prijemni zakuva smaranje nastavnika sa još par roditelja, grudva, lavina, direktor promeni nastavnika, itd. Nije vaš slučaj ali kod mog burazera je tako bilo. I šta može još da se desi? Može da se desi da olakšaju maturu tako da sam prosek postane bitniji od testa znanja pa škole koje poklanjaju ocene ostvare bolje rezultate od škola sa dobrim sistemom, kao što je slučaj u BiH. Naravno to ne treba da plaši ni učenika ni roditelja ali je stavka koja treba da se reši standardom. U Jovinoj se desilo tvom burazeru? U jbt, ovde stvarno toga nema koliko vidimo... Mislim, ovde je caka što nema standardnog prijemnog, oni će svi upisati gimnaziju neko specijalno odeljenje (makar fiziku ) Kontam da to dosta smanjuje opterećenje kod svih... Mi smo vagali, meni se prvom nije svidelo da je opterećujemo vać sa 14 godina sa jako teškim učenjem, ali je prevladalo to da je bolje da nešto nauči, nego da, radi to što se radi u normalnoj školi, a što učenje nije...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now