garcia Posted April 13 Posted April 13 17 minutes ago, Svemir Zeka said: Da li je potrebno da pomeramo nivoe razumevanja deci? Posle da kukamo kako loše uče? U kom razredu smo mi učili tablicu množenja? sjajna priča: https://pescanik.net/kako-uciti-matematiku-1/ 1 3
Shan Jan Posted April 13 Posted April 13 @Venom imam prijatelje u Berlinu i ispricali mi sta im se desilo sa njihovim klincem kad je posao u skolu. Elem, roditeljski sastanci i feedbackovi, sve super i sjajno, svi srecni. Dodje kraj godine - ocene medju najgorima. Ovi u soku, kao wtf a nastavnica im kaze pa nije dete talentovano, slabo radi ali sve je to ok... Elem, dete dobilo malo driblanja kuci o tome da skola nije igraliste nego ima da se radi, plus malo rada sa njim i gle cuda, postade odjednom ode medju najbolje djake uprkos netalentu
Engineer Posted April 13 Posted April 13 17 minutes ago, Venom said: Za celo školovanje smo jednom dobili mikroskop u ruke i jednom je iz hemije nešto pokazivao i gle čuda tih situacija se sećam i toga šta sam gledao pod mikroskopom, ali svega ostalog manje više ne. To je model gde su deca nekakva masa i onda ih nastavnik autoritet oblikuje i sipa im znanje kao da zaliva cveće, ali mislim da je to najgora moguća verzija obrazovnog sistema. Glavni razlog je (bio) nemanje para. Posebno tokom 90-ih. Ja sam prvi put video mikroskop kad sam prošao na eksperimentalni deo regionalnog takmičenja iz hemije. Na fakultetu su nam objašnjavali aditivne tehnologije pomoću štapa i kanapa. Imali su jedan 3d štampač koji si mogao samo da gledaš, i to kad ne radi. A danas možeš da kupiš 3D štampač za 200€. O informatici da i ne govorimo, itd. Tj. ranije nije bilo tako lako koristiti bilo šta osim papira, pa bubaj koliko možeš. Ali naravno da nije moralo ni baš tako kao što je većina nastavnika radila (zapamti sve, od korice do korice) 2
garcia Posted April 13 Posted April 13 ja u gimnaziji 90-ih radio Pascal na papiru. ali bio sam dobar i u tome, što je i odredilo moje dalje obrazovanje i usmeravanje. 1
Venom Posted April 13 Posted April 13 1 hour ago, Engineer said: Glavni razlog je (bio) nemanje para. Posebno tokom 90-ih. Ja sam prvi put video mikroskop kad sam prošao na eksperimentalni deo regionalnog takmičenja iz hemije. Na fakultetu su nam objašnjavali aditivne tehnologije pomoću štapa i kanapa. Imali su jedan 3d štampač koji si mogao samo da gledaš, i to kad ne radi. A danas možeš da kupiš 3D štampač za 200€. O informatici da i ne govorimo, itd. Tj. ranije nije bilo tako lako koristiti bilo šta osim papira, pa bubaj koliko možeš. Ali naravno da nije moralo ni baš tako kao što je većina nastavnika radila (zapamti sve, od korice do korice) Može biti, ali mi smo te mikroskope imali i izvađeni su jednom u petom razredu i to je bilo to. Za to vreme glupi Amerikanci su secirali žabe, makar u filmovima. Ne da sam u tim godinama bio oduševljen idejom da seciram žabu, verovatno nisam ni sad, ali je principijelno nešto što je bolje od slušanja diktata koje onda bubaš kod kuće. Baš mi se smuči kad se setim svega toga i protraćenog vremena.
Paul Gompitz Posted April 13 Posted April 13 Prije 30 godina se za dobar posao u ajtiju morao zavrsiti etf u krvi i znoju lica svoga, a danas se u ajtiju fino zaradjuje i sa zavrsenim informacionim tehnologijama na visoj ptt. A fon koji je devedesetih sluzio za sprdnju je postao trazen fakultet. Realno zasto bi se djaci u gimnaziji vise razbijali od integrala. 1
Engineer Posted April 13 Posted April 13 Zato što će za koju godinu posao tog FON-ovca raditi AI, a da bi ti bio taj koji pravi AI, moraćeš da završiš ETF ili PMF u krvi i znoju, sa sve razbijanjem integrala? 7
Stela Posted April 13 Posted April 13 Realno je mnogim ljudima cilj u zivotu uspeh i imanje para (sto se reflektuje i na njihovu decu), a skola nije vise preduslov za to u meri u kojoj je ranije bila. Dakle, znanje, obrazovanje, promisljanje drustva, kriticko razmisljanje i ostale trice i kucine ih ne tangiraju. Ne kazem da svaka skola ovo nudi u izobilju, ali i kada nudi, mnoge ne zanima, vec samo konkretno znanje koje meni treba da ja sutra za to znanje stavim pare u dzep. I odgovarajuce pratece ocene kako bi se sa lakocom preslo u naredni ciklus obrazovanja. Da se razumemo, nisam protivnik imanja para i pristojnog zivota, ali ima valjda i nesto vise od toga.. Da ipak i dalje, makar na papiru, obrazovanje ima neku tezinu, govore svi ovi kupci diploma. 1
garcia Posted April 13 Posted April 13 20 minutes ago, Stela said: ali ima valjda i nesto vise od toga.. lakše je plakati u mercedesu 🥲 1
Sandradjer Posted April 13 Posted April 13 1 hour ago, Venom said: Može biti, ali mi smo te mikroskope imali i izvađeni su jednom u petom razredu i to je bilo to. Za to vreme glupi Amerikanci su secirali žabe, makar u filmovima. Ne da sam u tim godinama bio oduševljen idejom da seciram žabu, verovatno nisam ni sad, ali je principijelno nešto što je bolje od slušanja diktata koje onda bubaš kod kuće. Baš mi se smuči kad se setim svega toga i protraćenog vremena. Jadan Dekart, ni hemijsku olovku nije imao. Malo karikiram, razumem sta hoces da kazes. Nadam se da razumes i ti ovu moju opasku 1
Mel Posted April 13 Posted April 13 3 hours ago, Shan Jan said: @Sandradjer jos u moje vreme (starackim glasom) je krenuo narativ "sto ucis kad od toga nema leba". Verujem da je to uticalo jako. ... Svidja mi se ovo core i advanced. I u moje vreme , koje nije mnogo pre tvog vremena, bila je ta pricha sta ce mi shkola. Izgovarali su je uglavnom uchenici koj iu svakom sluchaju nisu mogli neshto bogzna da naprave u shkoli. Za iole talentovane bila su takmichenja i bash podsticanje od shkole i roditelja za najvishi moguci nivo. Moje dve najbolje drugarice su deca roditelja sa samo osnovnom, ili srednjom shkolom, moji su imali vishu. Sve (nas 6) smo fakultetski obrazovane. 2 hours ago, garcia said: ja u gimnaziji 90-ih radio Pascal na papiru. ali bio sam dobar i u tome, što je i odredilo moje dalje obrazovanje i usmeravanje. Moj suprug koji je u nekom ITju sad kaze da su kolege njegove generacije (kraj 70ih) iz nekadashnjeg SSSRa nenadmashni jer su prvo sve radili na papiru i imali sla i ogranichen pristup kompjuterima. Tako da umesto da lupaju po tastaturi u iteracijama,dok dodju do rachunara oni vec imaju perfektne programe na papiru/ u glavi. 1
Stela Posted April 13 Posted April 13 Vecina ljudi je prosek i njihovi rezultati u skoli, ali i kasnije u poslu ce biti prosecni (ovaj oksimoron vidjam i na poslu gde su ciljevi u nebesima, a ljudi mahom obicni, nikakvi genijalci, pa onda treba da rade tri smene da dostignu sve sta treba). Nije dobra perspektiva gde se posmatraju samo nadareni, uostalom za njih postoje (sto ne znaci i da se koriste) individualni obrazovni planovi. U tom smislu je poenta obrazovanja, ako izuzmemo siri drustveni kontekst i posmatramo konkretna znanja, da pojedinci ostvare svoje potencijale, kakvi god ciji da su. 1
Engineer Posted April 13 Posted April 13 Slažem se, ali pri tome im treba pomoći koliko je moguće, a meni se čini da im odmažemo sve više i više 2
Stela Posted April 13 Posted April 13 Odmazemo utoliko sto ne posmatramo kontekst, cak i mi kao pojedinci. Cesto smo zagledani samo u ocenu/rezultat (na poslu). Obrazovni sistem je veliki i inertan, najcesce je slika i prilika drustva. A znamo gde zivimo. Kad tako ljudi oko mene krenu da skacu i pene na prosvetne radnike (kojih ima raznih, ali to vazi za sve profesije), pitam ih da li bi svom detetu pozeleli da radi u skoli ovih dana/godina. Trenutno mi deluje da je taj posao, kao i naslov one knjige Jasunari Kavabate - Lepota i tuga.
Paul Gompitz Posted April 13 Posted April 13 1 hour ago, Engineer said: Zato što će za koju godinu posao tog FON-ovca raditi AI, a da bi ti bio taj koji pravi AI, moraćeš da završiš ETF ili PMF u krvi i znoju, sa sve razbijanjem integrala? AI ce omoguciti da bude jos vise posla za fonovce i razne priucene divelopere koji ce sklapati kockice koje proizvede AI. Nemam ja nista protiv integrala, naprotiv, ali je realnost drugacija.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now