• Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• расејан

• bus

• FranziskaKafka

• Weenie Pooh

NEMA. :lolol:Tesko je izdvojiti favorita... :lolol:- As special natural ' s rich hang up river Drina and mountain Tara. Here Josip Pančić founded special sort of confier, Pančićeva omorika.- If You are in Bor, You should see: Zlotska pecina, cove wich is rich with stalagmites and stalactites. There comfirmed prehistory human live. - Ćuprija have verry favorable geographycs and natures condittions and there Zou can see trail of live in neolith. Also, Zou shoul see Museum Horreum Margi and Monastery Ravanica. - Milanovac, populated in XIX century, was first town in principality Serbia wich was builded on city planing. - This little, but for Serbian culture very important city is located on right bank of the Donau. - Becouse that Brus recived his name. Settlement founded like expression of needs for administrative and ecconomy center in this part of Kopaonik, after liberation of Krusevac from Osmanian, 1833. Year. On 1934. Year Brus proclamed like air spa. - Here was uncovered settlement old arround 8000 Years. The Kelts, the Roman, the Gots, the Huns, the Avaries, the Tataries,the Hungarians, the Turks and at last here came Slavic people. There are finding who say that here lived people in the stone age, but first written documents go back to 536. year, from age of emperor Justinijan.- These church-logs made serbian people, of the materials which is natures and not striking with small opening as windows.

gledao before the devil knows you're dead (ukratko, sranje je, ali je to za drugi topik) i u jednom delu kaže:"Kada si me upoznala, moj najveci doseg je bio nasledivanje mamine i tatine radnje nakita u jebenomtržnom centru u Vestcesteru. Znam da to nije ''Delta Siti'' ali pogledaj naš život sada." :D

- These church-logs made serbian people, of the materials which is natures and not striking with small opening as windows.
:Hail: Logs made people with windows. :Hail:
the Avaries
Još malo pa the ovaries. :lolol:

malo je dosadno, ali je prevod kreativan (jos malo pa kao ono sto je larko kacio).

Savremeno shvatanje uzroka, definisanja i posledica psihičke traume smešteno je u pojmovni okvir teorije afektivnog vezivanja - trauma je uslovljena kvalitetom ranog afektivnog vezivanja detata i negovatelja. Put od prvobitne psihodinamske konceptualizacije pojma traume do sadašnjeg savremenog shvatanja obuhvata različite teorijske pristupe, od kojih svaki ostavlja određeni doprinos za dalje razumevanje i objašnjavanje traume. Počevši od Frojdovih postavki (koje utemeljuju viđenje da nesposobnost Ja u savladavanju ekscitacije usled gubitka predstavlja traumu i da takav doživljaj ostavlja poseldice po razvoj), preko teorija objektnih odnosa (zasnovanih na kompleksnosti primarnog odnosa sa objektom koji nije samo sredstvo za zadovoljenje nagona), do osebujne Bolbijeve teorije afektivnog vezivanja kao primarno date biološke potrebe, razumevanje pojma traume danas postulira razvoj traume u okviru rane afektivne vezanosti deteta i negovatelja, čiju razradu donose radovi Pitera Fonagija. U radu je dat prikaz Fonagijevog razmatranja pojma traume, po kojem su trauma i afektivna vezanost u neraskidivom inverznom odnosu. Novinu u Fonagijevoj konceptualizaciji traume u odnosu na prethodne predstavlja (meta)kognitivni aspekt teorije, tačnije, koncept refleksivne self-funkcije i njeno mesto u ranoj afektivnoj vezi, razvoj te funkcije i posledice koje se dešavaju usled traumatskog doživljaja. Preciznije, dat je pregled na koji način rano traumatsko iskustvo utiče na formiranje generičkih mentalnih modela socijalnih odnosa i koje posledice na individualni razvoj taj proces ostavlja, uključujući i takve posledice po psihičke funkcije (emotivne i kognitivne) koje dovode do mentalnog poremećaja i devijantnog ponašanja. Klinička relevantnost ovog modela traume je prikazana kroz razmatranje graničnog poremećaja ličnosti kroz prizmu AV, kao i kroz razmtranje generacijskog prenosa modela AV. Redosled izlaganja u radu je istorijsko-naučni, sa ciljem da da se prikaže na koji način se shvatanje traume razvijalo u zavisnosti od novih naučnih saznanja i inkorporiranje istih u razumevanje jednog psihološkog pojma, u ovom slučaju, traume. Dodatno, takav diskurs u izlaganju ilustruje razvoj psihološke nauke.
Recent understanding of the causes, conception, and consequences of psychic trauma is situated into the framework of attachment theory. The path from the original psychodynamic conceptualization of the trauma term to the contemporary understanding leads to different theoretical approaches, each of them, separately, contributing to further understanding and explanation of the trauma term. Starting with Freud's proposal (conception that trauma is the effect of Ego inability to cope with the loosing experienced excitations) through the object relation theory to excellent Bowlby's theory of the attachment as the primary existing biological need understanding of the trauma term today is postulated into the frame of early child-educator attachment, as it is elaborated in the Peter Fonagy's paper. In this paper we present the Fonagy 's consideration of trauma term, according to whome the trauma and attachment is seen in close inversive relation. The news in Fonagy's conceptualization of trauma, in regard to previous concepts, is metacognitive aspect of theory, or, more precisely, the concept of reflexive self-function and its place in early attachment, function development and the conseqences as the effects of traumatic events. In the other words, the review discusses the way of the influence of the early experience on the generic mental model of social relationships formation as well as the effects on the individul development, including the outcomes on psychic functions (affective and cognitive) that lead to mental disorder and deviant behaviour. Clinical relevancy of this trauma model is presented through the consideration of the borderline personality and generation transmission of the AV model. The order of this presentation hystoric is and scientific, for we wanted to present the development of the conceptions in the charge of the new scientific knowledge, and its incorporation into the understanding of the trauma term.

Monster's Ball, Bili Bob dodaje chaletu neshto i kazhe "There you are, dad..." Prevodilac poentira sa "Tu si, chale..."Inache, mislim da vechina greshaka rezultira iz proste cinjenice da dvd prevodioci ni ne gledaju film, nego idu straight sa text dokumenta. Odatle one jako cheste zamene polova.Dobar je i Star trek VII, mislim, gde je Data=Dejtak, a Worf=Volf...

Већ годинама чекам прилику да изведем овако нешто. Превод на прву руку, али буквално. Нема сад овако сад онако, него свака енглеска реч има да се преведе према свом првом, најчешћем или главном значењу; ако има више равноправних, према контексту у којем се први пут употреби у тексту. И онда нема врдања - ако је "paper" једном значио новине, не може два пасуса касније да одједном значи хартију или научни рад - новине су новине и тачка.Не јемчим да сам се скроз држао сопствених правила, ипак ми је ово први пут....додатак: које је главно значење за charge? Пуњење, јуриш, шаржер, оптужба или цех?

Recent understanding of the causes, conception, and consequences of psychic trauma is situated into the framework of attachment theory. The path from the original psychodynamic conceptualization of the trauma term to the contemporary understanding leads to different theoretical approaches, each of them, separately, contributing to further understanding and explanation of the trauma term. Starting with Freud's proposal (conception that trauma is the effect of Ego inability to cope with the loosing experienced excitations) through the object relation theory to excellent Bowlby's theory of the attachment as the primary existing biological need understanding of the trauma term today is postulated into the frame of early child-educator attachment, as it is elaborated in the Peter Fonagy's paper. In this paper we present the Fonagy 's consideration of trauma term, according to whome the trauma and attachment is seen in close inversive relation. The news in Fonagy's conceptualization of trauma, in regard to previous concepts, is metacognitive aspect of theory, or, more precisely, the concept of reflexive self-function and its place in early attachment, function development and the conseqences as the effects of traumatic events. In the other words, the review discusses the way of the influence of the early experience on the generic mental model of social relationships formation as well as the effects on the individul development, including the outcomes on psychic functions (affective and cognitive) that lead to mental disorder and deviant behaviour. Clinical relevancy of this trauma model is presented through the consideration of the borderline personality and generation transmission of the AV model. The order of this presentation hystoric is and scientific, for we wanted to present the development of the conceptions in the charge of the new scientific knowledge, and its incorporation into the understanding of the trauma term.
Недавно разумевање узрока, зачећа и последица психичке трауме је ситуирано у оквир теорије привржености. Стаза од оригиналне психодинамичке концептуализације мандата трауме, преко савремених трауматских водова до различитих теоретских приступа, сваког од њих, посебно, доприносећи даљем разумевању и објашњењу мандата трауме. Почев од Фројдове веридбе (зачећа да је траума ефекат неспособности Ега да изађе на крај са губећим искусним узбуђивањима) кроз објектну релациону теорију до одличне Баулбијеве теорије привржености као главне постојеће биолошке потребе разумевања мандата трауме данас је успостављено у оквир ране детиње-просветарске привржености, као што је разрађено у новини Петера Фонегија. У овом листу ми поклањамо Фонагијево разматрање мандата трауме, према којем се траума и приврженост виде у блиском обратном односу. Вести у фонагијевој концептуализацији трауме, у поздраву претходним појмовима, је метакогнитивно гледиште теорије, или, прецизније, појам повратне само-функције и њеног места у раној привржености, развоју функције и последицама ефеката трауматских догађаја. Другим речима, преглед расправља о путу утицаја на рани доживљај генеричког менталног модела обликовања друштвених односа подједнако добро као и појединачног развоја зачећа у пуњењу новог научног знања, и његовом утеловљавању у разумевање мандата трауме. Edited by расејан

Danas neka emisija o Sahari na RTS-u, a prevod je sa francuskog:Sable est la demande - sable est la reponse.Pesak je zahtev - pesak je odgovor. :lol:La demande - pitanje, narocito u kombinaciji sa ovim la reponse. A kanda je "prevodilac" pogledao (ili zapamtio) samo prvo znacenje iz onog standardnog skolskog recnika. :lolol:Cak su naveli ime doticnog, i ime lektora... :unsure:

Edited by FranziskaKafka
...додатак: које је главно значење за charge? Пуњење, јуриш, шаржер, оптужба или цех?
missim da je glavno znacenje vezano za ceh, fee... :unsure:
missim da je glavno znacenje vezano za ceh, fee... :unsure:
U pravu si, dohvatio sam rečnik da vidim šta kaže."Concise Oxford English Dictionary" navodi zahtevanje novca radi naplate kao prvo značenje tog glagola, optuživanje na sudu kao drugo, poveriti nekome neki zadatak je treće... tek na petom mestu stoji "tehnički ili formalno - napuniti oružje". Jurišanje je na šestoj pozicciji.Potiče od francuskog "charger", iz kasnolatinskog carricare / carcare (natovariti), a taj glagol potiče od imenice carrus (kola).I u srpskom se dugovi, optužbe ili obaveze asociraju sa "teretom". Edited by Yossarian

da doprinesem ovoj temi jednom recenicom iz intervjua sa Novicom Velickovicem, intervju je sa euroleague.net"We invested a lot of labor in this competition and it is fair that we see the prize."