Jump to content
IGNORED

Obrazovanje 21. veka - reforma ili propast


bigvlada

Recommended Posts

Posted (edited)
6 minutes ago, Filozof manijak said:

U moje prehistorijsko doba kad sam pohađao gimnaziju, jedva je petina učenika imala petice iz matematike na kraju godine (prirodno matematički smer) 

Moje još malo ranije vreme, bila je iz matemetike, u 3 odeljenja prirodno matetmatičkog smera gimnazije, I godina, 1 četvotrka, 0 petica, iz fizike 1 petica 0 četvorki... Iz latinskog prosek celog razreda 2.0 i niko, ali baš niko se nije bunio...

 

Ukupno 4 odlična đaka, u tih 90ak učenika...

 

Zanmljivo, a to je bilo pre samo 30ak godina...

Edited by radisa
  • +1 5
Posted

Treba ukinuti trojke, dvojke i keceve...to ionako vise niko ne dobija :)

Ja bih ukinula kategoriju opsti uspeh, toliko se juri taj prosek 3.5 ili 4.5 da se bude odlican, vrlo dobar.

Posted
2 hours ago, Stela said:

Treba ukinuti trojke, dvojke i keceve...to ionako vise niko ne dobija :)

Ja bih ukinula kategoriju opsti uspeh, toliko se juri taj prosek 3.5 ili 4.5 da se bude odlican, vrlo dobar.

Apsolutno se slazem za opsti uspeh, samo aritmeticka sredina.

A ove druge ocene jos uvek imam (srednja skola), kakav je sunovrat nestace i po srednjim skolama 

Posted

Trebalo bi da se uvede da na svako polugodiste ili tromesecje se rade testovi koji su centralizovano napravljeni i onda distribuirani skolama i da se na osnovu njih dele ocene. Tako bi bili nagradjeni nastavnici koji drze visok kriterijum a ne obrnuto. 

 

Ovaj Kembridz sistem koji su moji u Africi prosli ima nesto slicno. Imas ocene tokom godine ali to je vise da znas otprilike koliko si dobar. Za faks se jedino racunaju zavrsni ispiti u srednjoj koji dolaze iz Londona. 

Posted

Da, te druge ocene su cesce po srednjim skolama i po nekim predmetima, medju kojima prednjaci matematika.

A tek kakva je korelacija ocene u skoli i znanja na nekom eksternom testu...bas su neujednaceni kriterijumi, mada svi teze sto boljem proseku.

Posted
4 minutes ago, Shan Jan said:

Trebalo bi da se uvede da na svako polugodiste ili tromesecje se rade testovi koji su centralizovano napravljeni i onda distribuirani skolama i da se na osnovu njih dele ocene. Tako bi bili nagradjeni nastavnici koji drze visok kriterijum a ne obrnuto. 

 

Ovaj Kembridz sistem koji su moji u Africi prosli ima nesto slicno. Imas ocene tokom godine ali to je vise da znas otprilike koliko si dobar. Za faks se jedino racunaju zavrsni ispiti u srednjoj koji dolaze iz Londona. 

Nije to bas tako jednoznacno, mada eksterni testovi svakako omogucuju i vecu pravednost.

Prilikom ocenjivanja treba voditi racuna i o individualnim razlikama, uslovima u kojima se ucenje odvija i slicno.

Kod nas trenutno ne vidim da postoji volja, niti prepoznata potreba za tim. Cilj su sto bolje ocene.

Posted
51 minutes ago, Stela said:

Prilikom ocenjivanja treba voditi racuna i o individualnim razlikama, uslovima u kojima se ucenje odvija i slicno.

Ovo treba popraviti i ujednaciti a ne dozvoliti da utice da nekog ocenjujes bolje nego zasluzuje.

Posted

Sve ce se lepo ujednaciti kad svi budu imali petice, cemu sistem tezi :D.

Posted (edited)
6 hours ago, Shan Jan said:

Skoro sve zemlje su imale peak pre nekih 10tak godina i onda krece pad. U dosta njih se vidi drastican pad u zadnje 2-3 godine, verovatno zbog covida. Ne znam odakle dolazi ovaj pad u celoj dekadi jer ga imaju najrazlicitije zemlje po celom svetu. Mozda uticaj socijalnih mreza na koncentraciju ucenika pa cak i razvoj mozga dece?

Mobilnih telefona i tableta generalno, TV i PC imaju manji uticaj, ali uglavnom negativan. Postoje iniciajtive da se to promeni, ali videćemo kako će to ići ("kako ja da ne dam detetu mobilni u 7. godini, kad svi njegovi drugari imaju"). Verovatno će ovaj negativan trend pomoći nadležnima (roditelji, škole, ministarstva) da se korišćenje telefona i tableta dovede u red

 

Quote

Zakljucak: mi boomeri ne moramo da se brinemo za posao, me like it 

Kako ne moramo? Pa zbog njih nesposobnih moraću da radim do svoje 80. godine :d

Edited by Engineer
  • Haha 1
Posted

Ma lako se to resi ako su roditelji slozni - svi u odelenju se dogovore da nema mobilnih do kraja osnovne i cao.

Posted

Šta je s tobom, roditelji na uobičajene razgovore dovode advokate, šalju u 12 uveče mejlove na privatnu adresu prepune uvreda i na komentareda uznemiravaju ne reaguju...

ja sam roditelj koji kad je frustriran, izađe iz grupe da ne dozvolim sebi da se spuštam...ali jebiga mi smo vreće za udaranje i bez problema mogu da se ponašaju i nasilno i kako god

  • Tužno 5
Posted

Jel moraju nastavnici da budu deo tih vajber grupa?

Posted

Zavisi, ja sam mislila na roditeljsku, za ćerku, nemamo s razrednom. Neki i to prave

Posted
1 hour ago, Shan Jan said:

Jel moraju nastavnici da budu deo tih vajber grupa?

Naravno da ne moraju. Jedino ako dobiju telefon od škole i naredbu za to. Što se neće desiti. Ali u tom slučaju bi taj telefon ostavljali u školi, neće ga nositi sa sobom. Niko ne treba da meša poslovnu i privatnu komunikaciju, a nastavnici posebno. Ali oni to rade iz najbolje namere, pa se posle bore s ludacima

  • +1 1
Posted

Kada imamo zadovoljena ova 2 uslova:

- visoko kompetitivno drustvo

- mala bara puna krokodila

Dobijemo to sto dobijemo, jer roditelji znaju ako im mladunac ne dobije dobre startne uslove, ima male sanse da uspe u zivotu, a sistem je "the winner takes it all".

 

I naravno da se deca zaglupljuju gledajuci u mobilne po ceo dan, ranije su morali da budu aktivni inace bi se smorili, a kad si aktivan naprezes mozdane vijuge.

Ne vidim zasto ovi rezultati zacudjuju nekoga.

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...