Jump to content
IGNORED

Obrazovanje 21. veka - reforma ili propast


bigvlada

Recommended Posts

Posted (edited)
30 minutes ago, gospa buba said:

gradivo vishih razreda je uglavnom bazirano na jotovanju (glasovnim promenama, tj gramtici). neki genije je zamislio da se maternji jezik uchi, voli i neguje uchenjem gramatike. to je bre tako godinama, shta ti je choveche :hihi:

 

 

Sad su izgleda obrnuli, ja sam u gimnaziji posle prve godine sve tri ostale radio samo lektiru i književnost iz srpskog... Da bi me na prijemnom na faksu iz srpskog dočekalo 20 pitanja čiste gramatike. :D

 

  

9 minutes ago, namenski said:

Ubi gramatika, sto jes-jes...

A lektire ovde u CG ima, nije da nema, strucnjacitm mlade i ambiciozne drzave zavalili trecem gimnazije Anu Karenjinu :isuse: izmedju ostalog....

 

Mi smo je radili u drugom, dok smo još bili zajednička država. ;)

Edited by Time Crisis
Posted
On 4.12.2019. at 11:45, pacey defender said:

Gde mogu da se pronadju podaci o kvalitetu/vrednovanju osnovnih škola? Npr, rezultati sa prijemnih ispita i drugi pokazatelji (koji još pokazatelji postoje?). 

svojevremeno, pre 15 godina, je tinde KC insistirala na ishodima, čisto sumnjam da se iko time bavi u ovo (ovakvo) vreme.

 

a bilo bi zanimljivo znati dokle je ko iz nekog odeljenja neke osnovne škole dogurao u daljem obrazovanju.

Posted
2 minutes ago, djordje geprat said:

a bilo bi zanimljivo znati dokle je ko iz nekog odeljenja neke osnovne škole dogurao u daljem obrazovanju.

to ne sme da se radi jer privatnost.

Posted

pa dobro, ne mora za bitange. neka se škola hvali kako je iznedrila 2, 3... ministra, naučnika, profesora.........reklame radi.

ozbiljno, ti podaci bi pokazali koja je škola kakva po kvalitetu nastave.

Posted
1 hour ago, Time Crisis said:

Mi smo je radili u drugom, dok smo još bili zajednička država. ;)

Onda ste jos i dobro ispali… :sleep:

 

 

Jebote, kada smo to dobili, nisam mogao da verujem: dati gimnazijalcima takvo stivotm dodje mu kao namera da im se ogade i citanje i knjizevnost, na stranu apsolutna nemogucnost razumevanja….

Posted

kako misliš nemogućnost razumevanja?

 

zašto je problemantična ana karenjina za mlade ljude od 17,18 godina?

 

Posted

pa i ranije se citala u 3. srednje

 

enivej, mladi ljudi ce nauciti vjestine™ na placenim aktivnostima, takozvanim radionicama i kursevima, u okviru vremena za koje im se baba borila da bude slobodno

Posted

i sad se ana karenjina radi u drugom srednje. tad se obrađuje realizam. primeri iz evropske književnosti su čiča gorio, revizor, ana karenjina i mopasanove novele. onda se prelazi na naše realiste.

ima svašta da se čita u drugom, trećem i četvrtom srednje, ali što oni nisu skloni i što malobrojni, koji jesu, muku muče s razumevanjem, to je druga priča.

Posted (edited)
26 minutes ago, svashtabezneshto said:

kako misliš nemogućnost razumevanja?

 

zašto je problemantična ana karenjina za mlade ljude od 17,18 godina?

 

Ne bih bas upotrebio izraz 'problematicno', ali mislim, donekle I iz licnog iskustva sa uzrastom o kome je rec da je Ana Karenjina jednostavno preteska i u knjizevnom i u svakom drugom pogledu za taj uzrast.

Mozda se i varam, ali je roman - savremeni drustveni kontekst na stranu, sa sve znacenjima Tolstoja kao pisca - jednostavno van dometatm citaoca sa iskustvom - i zivotnim i citalackim, van dometa 2 ili 3 razreda srednje skole/gimnazije. 

Obaska sto predstavlja nepotrebno opterecenje, mislim na samu nastavu: Anu Karenjinu je nedopustivo svesti na par casova i obradjivati je kao deo skolske lektire.

21 minutes ago, morgana said:

pa i ranije se citala u 3. srednje

 

enivej, mladi ljudi ce nauciti vjestine™ na placenim aktivnostima, takozvanim radionicama i kursevima, u okviru vremena za koje im se baba borila da bude slobodno

Jebiga Morgana, ako Anu Karenjinu svedemo na udzbenik vestina… :) 

Ako sam te dobro razumeo, naravno.

Obaska sto nisam imao pojma da je u lektiri.

Edited by namenski
Posted
12 minutes ago, Frau Gabrijela said:

i sad se ana karenjina radi u drugom srednje. tad se obrađuje realizam. primeri iz evropske književnosti su čiča gorio, revizor, ana karenjina i mopasanove novele. onda se prelazi na naše realiste.

ima svašta da se čita u drugom, trećem i četvrtom srednje, ali što oni nisu skloni i što malobrojni, koji jesu, muku muče s razumevanjem, to je druga priča.

u tome i jeste problem, u osnovnoj se bukvalno jedva chita i onda tako iskusni stizu u srednju.

Posted
2 minutes ago, namenski said:

Ne bih bas upotrebio izraz 'problematicno', ali mislim, donekle I iz licnog iskustva sa uzrastom o kome je rec da je Ana Karenjina jednostavno preteska i u knjizevnom i u svakom drugom pogledu za taj uzrast.

Mozda se i varam, ali je roman - savremeni drustveni kontekst na stranu, sa sve znacenjima Tolstoja kao pisca - jednostavno van dometatm citaoca sa iskustvom - i zivotnim i citalackim, van dometa 2 ili 3 razreda srednje skole/gimnazije. 

Obaska sto predstavlja nepotrebno opterecenje, mislim na samu nastavu: Anu Karenjinu je nedopustivo svesti na par casova i obradjivati je kao deo skolske lektire.

Jebiga Morgana, ako Anu Karenjinu svedemo na udzbenik vestina… :) 

Ako sam te dobro razumeo, naravno.

Obaska sto nisam imao pojma da je u lektiri.

 

 

a, ok, nisam te razumela pa sam se naoštrila da je branim, a vidim da nema potrebe :)

ako je ne staviš u tih par časova lektire, najviše njih je nikad neće pročitati, tako da je izbor ili tad ili nikad, glasam za tad.

 

 

(sreća moja što umem da se zaustavim u pravedničkom besu te ne izazovem skandal, ponekad :blush:)

Posted
Just now, gospa buba said:

u tome i jeste problem, u osnovnoj se bukvalno jedva chita i onda tako iskusni stizu u srednju.

pa da. u srednjoj je slabije zastupljen jezik, ni 20% nastave. gradivo je koncipirano tako da se podrazumeva da se oni sećaju svega iz osnovne, a to nije slučaj. onda dolaze u situaciju da se nešto mora obnoviti ili opet obraditi da bi se razumelo novo, a za to nema vremena.

nema dovoljno vremena ni za obradu mnogih književnih dela, posebno u trećem i četvrtom. i onda je neizbežan stalni osećaj nedorečenosti i nedovršenosti, štipanja tamo da bi se krpilo ovamo i sl.

naravno da niko ne razmatra povećanje broja časova maternjeg jezika i književnosti. to ne treba.

Posted
4 minutes ago, svashtabezneshto said:

 

 

a, ok, nisam te razumela pa sam se naoštrila da je branim, a vidim da nema potrebe :)

ako je ne staviš u tih par časova lektire, najviše njih je nikad neće pročitati, tako da je izbor ili tad ili nikad, glasam za tad.

 

 

(sreća moja što umem da se zaustavim u pravedničkom besu te ne izazovem skandal, ponekad :blush:)

:D 

 

Ako je izbor kao sto kazes, dakle bolje ikad nego nikad - OK, slazem se.

Samo, nisam siguran u kvalitettm na taj nacin stecenog citalackog iskustva, na stranu razumljiv otpor vecine u tim godinama prema nametanju tema, narocito na 'skolski' nacin.

Sve u svemu, mislim da je skuplja dara nego mera sto bi rekao nas narod :).

Posted
2 minutes ago, morgana said:

@namenski

 

nisam povezivala anu k i vjestine, to su dvije teme :)

Pretpostavio sam ali nisam bio siguran, zato sam se i ohradio.

 

A o kursevima, radionicama, treninzima i ostalim novokomponovanim izmisljotinama tek necu, ne diraj me u zivu ranu… :D 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...