eumeswil Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Iskreno se nadam da će priča o dualnom obrazovanju ostati na nivou priče. Ovde kažu da je već počelo.
Frank Pembleton Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Ovde kažu da je već počelo.Naravno da je ovakvih primera bilo i ranije, samo nisu imali taj fensi naziv...
Paul Gompitz Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Meni ovo mirisi na "kad se dvoje uzmu jedno odma dobije posao" u Jagodini tako sto se privatniku da da bira hoce li zaposliti mladozenju ili da mu dodje finansijska. Jedan dan prakse nedeljno subotom nije reforma obrazovanja.
bigvlada Posted October 18, 2016 Author Posted October 18, 2016 Jedna zezalica koja bi mogla da posluži kao dodatna nastava za hemiju i kasnije nuklearnu fiziku. Onog ko treba da odgovara smestiš pored računara na koji je vezan projektor koji baca sliku na tablu. Za 5 mora da ume da napravi recimo molekul H2SO4. :)
Lezilebovich Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 Juče sam malo slušao ovog čoveka http://croatianmakers.hr Croatian Makers je projekt udruge Institut za Razvoj i Inovativnost Mladih – IRIMRIM je privatno financiran i misija mu je sadržana u imenu, a polazi od uvida da je mentalni procjep između razvijenog svijeta i Hrvatske sve dublji, ali ga je u doba otvorenih i dostupnih tehnologija i medija svakome sve lakše preskočiti – sve je uži. Kao glavnu platformu za razvoj mladih IRIM vidi robotiku i automatiku, koji su postali vrlo dostupni – tehnološke i financijske ulazne barijere su se izrazito smanjile, a taktilnost, izazovnost i brzina rezultata ih čine izuzetno atraktivnima kao didaktički alat. Robotika i automatika su idealni alati i za ulazak u svijet programiranja (‘coding’) i općenito STEM zanimanja u kojima je hrvatsko školstvo izrazito deficitarno. Međutim, glavni doprinos društvu IRIM vidi u mijenjanju mentalnog sklopa, prebacivanjem fokusa s prošlosti na sadašnjost i budućnost. Osnivači udruge su Nenad i Rujana Bakić. Što je Croatian Makers liga?Croatian Makers liga je dio projekta Croatian Makers koji je 2014. godine pokrenuo Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM).Cilj Lige je omogućiti široko uključivanje robotike, automatike i programiranja u edukaciju u osnovnoškolskom uzrastu. Svi sudionici dobit će potrebne robote na posudbu, odnosno u trajno vlasništvo. Platforma na kojoj se odvija liga je edukacijski robot mBot (Bluetooth verzija) koja nudi vrlo jednostavan ulazak u svijet robotike, ali omogućava i naprednije korištenje. Koliko sam razumeo, oni su organizovali opremu i obuku za osnovne škole diljem Hrvatske, i da bi to bilo trajnije, organizovali i konstantno takmičenje. Planirali smo u prvoj sezoni 2016. uključiti 50-60 škola i centara za rad s mladima. Za svrhu lige prvotno je nabavljeno 400 mBot edukacijskih robota, 6 po timu. Obzirom na veliki interes za Ligu u prvome je valu uključeno 220 škola i podjeljeno više od 1000 robota diljem Hrvatske! U idućim sezonama planiramo uključiti veći broj škola i centara uz korištenje i drugih platformi. A za još manja mesta imaju STEM auto koji bukvalno u dvorište dolazi Dovodimo STEM u male sredine preko ljeta, nešto kao moderni ‘bibliobus’. Naš(i) instruktor(i) će vas posjetiti između 15.7. i 15.8. s inicijalnim radionicama baziranima na istim mBotovima na kojima se održava Croatian Makers liga. Za opremu ne brinite, mi ju donosimo sa sobom. Moguće je da isplaniramo i neke druge aktivnosti, kao primjerice ‘proizvodnja’ osnovnih web stranica u WordPressu ili Weeblyju … Baš lep napor dvoje entuzijasta
James Marshall Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Ne znam gdje ovo da stavim Zašto je Kastro ulagao u obrazovanje? Tržišno rešenje by [email protected] (Slaviša Tasić) / 1d // keep unread // hide // preview Odgovor je možda u sledećem isečku iz moje nove knjige "Šta je kapitalizam?", koja u izdanju Heliksa uskoro kreće u štampu: "Ne treba smetnuti s uma ni da su centralizovani državni sistemi obaveznog obrazovanja nekada, od Prusije do Japana, neskriveno nastajali u cilju stvaranja odanog i poslušnog građanstva. To su svrhe dijametralno suprotne razvoju ličnog integriteta, nezavisnog mišljenja i kreativnosti. Lent Pričet, vodeći istraživač ekonomije obrazovanja s Harvarda, primećuje da su u 20. veku svi svetski diktatori, uključujući i najozloglašenije među njima, sprovodili masovne programe obrazovanja u okviru centralizovanih državnih obrazovnih sistema. Ponekad se u odbranu Titovog komunističkog režima u bivšoj Jugoslaviji kaže da su komunisti, ako ništa drugo, gradili škole i omasovili obrazovanje. Ali jednako su u isto vreme radili svi, od demokratskih država do najgorih diktatora. I dok se to prebrzo predstavlja kao nešto činjeno iz krajnje benevolentnih namera, Pričet postavlja logično pitanje: zašto su čak i notorni zločinci, diktatori koji su otvoreno pljačkali i ubijali sopstveno stanovništvo, u isto vreme bili tako zainteresovani za obrazovanje tog stanovništva? Kako je moguće da je Staljin, sprovodeći genocid u Ukrajini, u isto vreme i na istom mestu gradio škole? Razlog zbog kojeg su i pristojne i kriminalne i demokratske i autoritarne vlade jednako opsesivno gradile obrazovne sisteme nije bio želja za većom produktivnošću stanovništva jer, nasuprot uvreženom mišljenju, ulaganja u obrazovanje i ekonomski rast ne pokazuju pozitivnu korelaciju – to su pokazale brojne studije. Razlog je, zaključuje Pričet, to što je centralizovano obrazovanje oblik indoktrinacije. Indoktrinacija se teže sprovodi direktno. Ali ako se uvije u obrazovanje, onda se uz matematiku, jezik i druge korisne predmete, lakše mogu progurati i indoktrinacija u svrhe podizanja lojalnosti državi, ideološke saglasnosti ili prezentacije sopstvene verzije istorijskih događaja. Privrženost klasičnih liberala izboru u obrazovanju treba staviti u ovaj kontekst. Ekonomska efikasnost ili rezultati testova su manji deo celog argumenta. Važnija je sloboda izbora jer je ona osnov ličnog integriteta, intelektualne nezavisnosti, kritičkog razmišljanja, različitosti i kreativnosti."
Dr Arslanagić Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Ja nemam reči. Sloboda izbora? Tamo gde je 90% nepismeno i vezano za selo? Pa jel ova budalčina uopšte gledala kako se nesretna Srbija u 19. veku lomila da školuje svoje stanovništvo? Tužno je što jedan nepismeni svinjarski trgovac iz 19. veka jasno vidi ono što ovaj kreten ne vidi u 21.
namenski Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Ja nemam reči. Sloboda izbora? Tamo gde je 90% nepismeno i vezano za selo? Pa jel ova budalčina uopšte gledala kako se nesretna Srbija u 19. veku lomila da školuje svoje stanovništvo? Tužno je što jedan nepismeni svinjarski trgovac iz 19. veka jasno vidi ono što ovaj kreten ne vidi u 21. +1 Koja gomila nesuvislih budalastina.
James Marshall Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Fanstastično zaslijepljena ekipa, podsjećaju me na one "Ateiste Srbije". Sve će uraditi da uklope narativ u svoj ideološki kalup.
Aion Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Posebno ovo za nepostojanje korelacije izmedju produktivnosti i obrazovanja. Verovatno misli na produktivnost kada se kao sredstva za rad koriste budak i lopata.
James Marshall Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Ovakvi likovi su idealan suplement Vučiću, koji Srbiju ionako reklamira kao zemlju gdje postoji jedino manuelni rad na traci ili izgradnja puteva. Mada i za te puteve treba neko iole obrazovan da upravlja malo složenijim mašinama od pomenutog budaka i lopate. Doduše, te mašine voze Azeri i Kinezi, ne treba to Srbima dati.
namenski Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 (edited) Uvek se setim izvestaja, sluzbenog, 1 ruskog generala u samo predvecerje Rusko-japanskog rata, dakle neke 1904, navescu po secanju: Japanci - misli se na vojnike - su uporni, zadovoljavaju se malim, disciplinovani i - gotovo svi pismeni... Edit: pisao je covek, predstavnik Imperije u kojoj je cirka 95% stanovnistva bilo nepismeno... Edited November 27, 2016 by namenski
Dr Arslanagić Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Ja pokuśavam da razumem ko bi uopšte pokušavao da spori opštu dobrobit univerzalno pristupačnog obrazovanja. To meni ne ide u glavu.
Aion Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Koliko shvatam, to drustvo osporava i dobrobit besplatne zdravstvene i univerzalne socijalne zastite
namenski Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Ja pokuśavam da razumem ko bi uopšte pokušavao da spori opštu dobrobit univerzalno pristupačnog obrazovanja. To meni ne ide u glavu. Novokomponovani, priuceni streberi koji misle da su u nepune 2 decenije prividnog trijumfa kapitalizma zapakovanog u floskule o demokratiji, ljudskim pravima, svemoci trzista i njegovoj sveresavajucoj sposobnosti da sve dovede u red, otkrili da je privatizacijatm lek za sve, a da je dovoljno da se drzava pobrine samo za poreze, policiju, vojsku, sudstvo. Obrazovanje i zdravstvo nisu za svakoga.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now