gospa buba Posted May 5, 2015 Posted May 5, 2015 ja ne znam dje ovo da pitam. jel zna neko odakle da se chovek sprema za opshti test na filozofskom na BU? osim da je vec opshte pametan. pitam za komshiju ^_^
Notorious Posted May 5, 2015 Posted May 5, 2015 Može da pročešlja pitanja sa ranijih prijemnih (postoji zbirka prethodnih testova na netu i u skriptarnici FF), čisto da bi stekao uvid o načinu na koji su formulisana i oblastima koje su obuhvaćene. Inače, pitanja su iz domena opšte informisanosti i nema specifične literature za pripremu.
Prospero Posted May 5, 2015 Posted May 5, 2015 da, obično ima skripta sa stotinama pitanja, kupuje se na faxu.
Prospero Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Јавна расправа о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о научноистраживачкој делатности Датум последње измене петак, 08 мај 2015 09:08 На основу Закључка Одбора за јавне службе Владе Републике Србије 05 Број 011-5000/2015 од 06. маја 2015. године, Министарство просвете, науке и технолошког развоја, у периоду од 11. маја до 31. маја 2015. године, спроводи Јавну расправу о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о научноистраживачкој делатности. Текст Нацрта закона о изменама и допунама Закона о научноистраживачкој делатности са образложењем можете преузети овде. Примедбе, предлози и сугестије достављају се Министарству просвете, науке и технолошког развоја на следећу адресу: [email protected] са назнаком "Нацрт закона о изменама и допунама Закона о научноистраживачкој делатности". Програм Јавне расправе о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о научноистраживачкој делатности
Prospero Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 bitne izmene: „Звање истраживач-приправник стиче кандидат које има завршене академске студије са укупно 300 ЕСП бодова, са просечном оценом најмање осам (8) и има уписане докторске студије. Истраживач- приправник бира се на период од три године, без права на реизбор, а звање стиче одлуком научног већа института, односно наставно-научног већа факултета, на основу извештаја комисије коју је то веће Звање истраживач-сарадник може стећи кандидат које је у статусу студента докторских студија, има пријављен докторат или степен магистра, а које је претходне нивое студирања завршило са укупном просечном оценом најмање осам (8) бави се научноистраживачким радом и има бар један објављен рецензиран научни рад. Истраживач-сарадник бира на период од три године, без права на реизбор, а звање стиче одлуком научног већа института или наставно-научног већа факултета, на основу извештаја комисије коју је то веће именовало.” У ставу 6. тачка 8) бришу се запета и речи: „руковођење пројектима”. У ставу 7. тачка 8) после речи: „руковођење пројектима”, додају се речи: „или подпројектима”. Члан 25. У члану 86. ст. 1. и 2. мењају се и гласе: „Звање научног сарадника и вишег научног сарадника стиче се за период од пет година, без ограничења броја реизбора, а звање научног саветника је трајно.
gospa buba Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 (edited) chlan 25 hvala ti dobri gospode, penzionisacu se kao vanredni, negde oko zauveka chitaj za mene dobri choveche i sutra da mi prichash, kad mi se pamet vrati (sace fizichari da se zale na chlan 25 samo da ispadnu vece sise veci frajeri . vishi saradnik mora na lakat da rodi genetski modifikovanu mechku u inertnoj argonskoj atmosferi na marsu -_-) Edited May 12, 2015 by gospa buba
Prospero Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 odbor za naučni integritet: Члан 88. мења се и гласи: „Научно, односно истраживачко звање може се одузети: 1) ако се сазнају нове чињенице, односно појаве докази из којих произлази да у тренутку избора у звање кандидат није испуњавао услове прописане овим законом и актом о поступку и начину вредновања, и квантитативном исказивању научноистраживачких резултата истраживача који је био на снази у моменту избора у звање; 2) ако се утврди да научни радови на основу којих је кандидат изабран у звање представљају плагијат или садрже другу врсту етичких огрешења (радови су погрешни, а нису дате накнадне исправке и др.). Поступак одузимања научног звања спроводи Комисија за стицање научних звања, а поступак одузимања истраживачког звања спроводи надлежни матични научни одбор ( у даљем тексту: надлежна тела). Поступак одузимања истраживачког, односно научног звања може покренути научно веће института, односно наставно-научно веће факултета, као и лице које има докторат наука и лице које има истраживачко, односно научно звање. Поступак из става 3. овог члана покреће се подношењем образложеног захтева Одбору за научни интегритет, са приложеним доказима и документацијом којима се поткрепљују чињенице за одузимање звања. Ако Одбор за научни интегритет утврди да постоје релевантне чињенице из тач 1) и 2) овог члана за одузимање звања, доноси закључак о спровођењу поступка за одузимање звања, а образложени захтев, са документацијом, као и закључак о спровођењу поступка за одузимање звања прослеђује Комисији за стицање научног звања, односно надлежном матичном научном одбору, у зависности да ли је поступак покренут за одузимање научног или истраживачког звања. Надлежна тела из става 3. овог члана, дужна су да у року од 60 дана од дана пријема Закључка Одбора за научни интегритет о покретању поступка за одузимање звања и образложеног захтева, са доказима и документацијом, донесу одговарајућу одлуку. Одлука може бити позитивна којом се усваја захтев за одузимање звања или негативна којом се захтев за одузимање звања одбија као неоснован. Одлука надлежних тела доставља се подносиоцу предлога за одузимање звања и Одбору за научни интегритет. Одлука о одузимању звања коју донесу надлежна тела из става 3. овог члана је коначна, а против те одлуке лице коме је одузето звање може покренути управни спор у року од 15 дана од дана пријема одлуке. Уколико се донесе коначна одлука о одузимању звања, даном коначности исте, лице коме је одузето звање брише се из Регистра истраживача и престаје му право на пројектно финансирање по основу научноистраживачког рада, и распоређује се на упражњено радно место које одговара његовој стручној спреми, у складу са општим актом института, а ако таквог радног места нема, престаје му радни однос у институту”. Члан 28. После члана 88. додају се наслов и чланови 88а и 88б који гласе: „Одбор за научни интегритет Члан 88а Национални савет доноси Кодекс понашања у научноистраживачком раду (у даљем тексту: Кодекс) Кодекс дефинише принципе интегритета у научноистраживачком раду у циљу очувања достојанства професије, развијања и унапређивања морално-етичких вредности, заштите вредности знања и уважавања и подизања свести о одговорности истраживача у научноистраживачком раду. Ради праћења и спровођења норми Кодекса из става 1. овог члана, Министарство образује Одбор за научни интегритет. Одбор за научни интегритет има председника и 12 чланова, из реда истраживача у звању научног саветника и редовног професора универзитета и академика. Председника и чланове Одбора за научни интегритет именује и разрешава министар. У Одбор за научни интегритет министар именује: шест чланова на предлог Заједнице института Србије, шест чланова на предлог Конференције универзитета Србије, а једног члана предлаже Српска академија наука и уметности. Председника Одбора за научни интегритет министар именује из реда предложених чланова из става 6. овог члана. Мандат председника и чланова Одбора за научни интегритет траје четири године, са могућношћу још једног избора. Председник и члан Одбора за научни интегритет може бити разрешен и пре истека мандата, и то: на лични захтев, на образложени захтев овлашћеног предлагача или образложени захтев већине од укупног броја чланова Одбора за научни интегритет. Одбор за научни интегритет доноси пословник о раду којим се уређује поступак и начин одлучивања у случају нарушавања правила добре научне праксе, утврђене Кодексом из става 1. овог члана, као и друга питања од значаја за рад Одбора за научни интегритет. Члан 88б Одбор за научни интегритет, у случају кад утврди да лице-истраживач крши правила и норме Кодекса понашања у научноистраживачком раду, овлашћен је дa: 1) изриче јавну опомену; 2) доноси закључак о покретању поступка за одузимање истраживачког, односно научног звања, по захтеву научног већа института, односно наставно-научног већа факултета и лица која имају докторат наука или истраживачко, односно научно звање; 3) предложи забрану учешћа у раду тела која су задужена за старање о квалитету научноистраживачког рада (Комисији за избор у звања, Одбору за акредитацију научноистраживачких организација, матичним научним одборима и др.); 4) предложи забрану коришћења средстава за науку и истраживање опредељена према прописима о научноистраживачкој делатности, на пројектима Министарства, која забрана важи до два пројектна циклуса. Коначну одлуку о предлозима Одбора за научни интегритет из тач. 3) и 4) овог члана доноси Министарство.
Prospero Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Члан 38.Влада ће донети Стратегију научног и технолошког развоја Републике Србије најкасније до 30. септембра 2015. године. Члан 39. Министар ће донети подзаконске акте прописане овим законом у року од годину дана од дана ступања на снагу овог закона. Програме од општег интереса, утврђене у члану 2. став 2. тач. 1)-4) овог закона, министар ће утврдити и донети подзаконски акт о избору, вредновању научноистраживачких резултата и финансирање наведених програма у року од 60 дана од дана ступања на снагу овог закона. Програми из става 2. овог члана финансираће се од 1. јануара 2016. године. Министар ће донети акт о поступку и начину вредновања, и квантитативном исказивању научноистраживачких резултата истраживача у року од два месеца од дана на ступању овог закона. До доношења акта из става 3. овог члана, примењиваће се Правилник о поступку и начину вредновања, и квантитативном исказивању научноистраживачких резултата истраживача („Службени гласник РС“, број 38/08). Члан 40. Влада ће именовати председника и чланове Националног савета у року од 60 дана од дана ступања на снагу овог закона. Министар ће именовати председника и чланове матичних научних одбора у року од 60 дана од дана ступања на снагу овог закона.
Prospero Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 dakle čekamo još akt o izboru/vrednovanju projekata da vidimo kako će izgledati finansiranje (hoće li razdvojiti platu na institutski i projektni deo), tj ako ovaj nacrt zakone ne prođe neke bitnije izmene u javnoj raspravi.
gospa buba Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 (edited) dakle čekamo još akt o izboru/vrednovanju projekata da vidimo kako će izgledati finansiranje (hoće li razdvojiti platu na institutski i projektni deo), tj ako ovaj nacrt zakone ne prođe neke bitnije izmene u javnoj raspravi. pa jedino to chekamo. ovo sve drugo je ono od ovce ***, manje vishe. naravno, moze i to da se upropasti, nije problem ^_^ (bezveze gundjam, to da se notira, tek cu danas da chitam :D) *** narochito ovaj deo o etici. bljuvam, shto bi reklo dete, u limburgu <_< Edited May 13, 2015 by gospa buba
Linus Posted May 14, 2015 Posted May 14, 2015 Ovde su neki svojevremeno pitali zbog cega mislim da su medicinski lobi na jednoj, a drustvenjacki na drugoj i dalje dominantni faktori u nasoj naucnoj politici, kad navodno drustvenjaci trose malo sredstava iz projektnog fonda. Pa, sa ovim nacrtom zakona se to jasno vidi. Kome tacno ide u prilog neogranicena reizbornost nakon doktorata, a ukidanje reizbornosti pre istog? A pri cemu valja imati na umu i kako izgledaju analogni procesi na unizveritetima, odnosno da se ide za tim da se favorizuju instituti u kojima je kvalitet rada manji ili jednak onome na korespondirajucim univerzitetskim jedinicama...sto su, kad malo pogledamo stvari, pretezno opet medicinski/farmaceutski ili drustvenjacki instituti. Naravno, u privilegije ANUS-a se opet ne sme dirnuti, ni ovim ni ma kojim drugim zakonom...
fonTelefon Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 Samo sviras qrcu. Istrazivaci na univerzitetu kako da ne. Dok nisu prikljucili institute bauljao je BU po listama nisko. Tzv istrazivaci na univerzitetu su beznacajan deo nauke u Srbij, a ima ih duplo vise od ljudi u institutima. U zapadnom svetu profesori na univerzitetu od naucnih fondova ne dobijaju dodatni novac za bavljenje naukom samo pare za projekte i za komunikaciju. Novac dobijaju studenti ili posdokovi koji rade na projektima. Samo neko ko ima angazman 9 ili 10 meseci moze novac da dobije za dve ili tri mesecne plate. Kada se to resi imacemo cistiju sliku.
Linus Posted May 23, 2015 Posted May 23, 2015 Samo sviras qrcu. Istrazivaci na univerzitetu kako da ne. Dok nisu prikljucili institute bauljao je BU po listama nisko. Tzv istrazivaci na univerzitetu su beznacajan deo nauke u Srbij, a ima ih duplo vise od ljudi u institutima. U zapadnom svetu profesori na univerzitetu od naucnih fondova ne dobijaju dodatni novac za bavljenje naukom samo pare za projekte i za komunikaciju. Novac dobijaju studenti ili posdokovi koji rade na projektima. Samo neko ko ima angazman 9 ili 10 meseci moze novac da dobije za dve ili tri mesecne plate. Kada se to resi imacemo cistiju sliku. Citaj malo bolje (ako umes) - ja upravo to i pokusavam da kazem, univerzitet je u skandalozno povlascenom polozaju, a doprinos nauci mizeran. Dakle, samo napraviti razliku izmedju instituta koji nicemu ne sluze (ogromna vecina drustvenjackih i medicinskih) i onih na kojima se nesto i radi (osnovne/primenjene nauke).
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now