Jump to content
IGNORED

Merenje inteligencije


Yossarian

Recommended Posts

Posted

Mensa ima nekoliko standardizovanih testova čije rezultate prihvata (Wechsler je najpoznatiji), mada i sama organizuje testiranja. Dakle, moguće je uraditi test kod psihologa i s rezultatom posle otići u Mensu, a prihvataju čak i rezultate sa GREa (starijeg), LSATa, i GMATa.

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • betty

    29

  • Indy

    20

  • Д

    19

  • kgmr

    13

Top Posters In This Topic

Posted
mada i sama organizuje testiranja.
Тачно, али користи стандардне тестови. Не прави их сама. Тестове које користи Менса, користе и психолози, Менса само бира оне међу њима које је најлакше администрирати у групним условима и прегледати без присуства испитаника (раније Raven's Advanced Progressive Matrices - set II, а сада Daniel's Figure Reasoning Test; поред тога, у Енглеској и САД користила је и Cattell's Culture Fair Intelligence Test III, као и Cattell's Verbal Test), а прихвата се разумљиво сваки валидан психометријски тест интелигенције, плус ти scholastic тестови у САД.
Posted
Тачно, али користи стандардне тестови. Не прави их сама.
Da, nisam ni rekao da je drugačije.
Posted

a koji se sada koristi kod nas? jos uvek onaj sa 36 pitanja, sto meri do >=156?

Posted (edited)
a koji se sada koristi kod nas? jos uvek onaj sa 36 pitanja, sto meri do >=156?
Не, то су Равенове матрице, сада се користи Daniel's Figure Reasoning Test (не само у Србији него скоро свуда, осим у ВБ и САД, отприлике).ЕДИТ: А и тих 156 је сд24 (што је 135/137 по стандардним девијацијама које користи цео свет). У сваком случају, тај тест има много виши плафон, али су норме ишле само донекле (пошто наводно сам Равен није желео да се његови тестови користе у те сврхе, иако су међу најчистијим мерама психометријког Г). Пре неколико година је на једном нормативном узорку показано да највиши резултати на матрицама сежу драматично преко тих 135/137. Edited by Д
Posted

a kada se preslo na njih? ja sam radila test, mislim 2006, pocetkom...(godinama me zanimalo kako izgleda taj test ali nisam mogla sebe da nateram da platim da mi neko kaze IQ :D, pa sam ukacila kad si kao davalac krvi mogao da odradis mensin test besplatno. sad me bas zanima taj novi, ali to ce sacekati neku sledecu besplatnu priliku :P )

Posted
a kada se preslo na njih? ja sam radila test, mislim 2006, pocetkom...(godinama me zanimalo kako izgleda taj test ali nisam mogla sebe da nateram da platim da mi neko kaze IQ :D, pa sam ukacila kad si kao davalac krvi mogao da odradis mensin test besplatno. sad me bas zanima taj novi, ali to ce sacekati neku sledecu besplatnu priliku :P )
Не могу да се сетим прецизно, али мислим баш током 2006. Тај други има плафон до 99.8 перцентила ако се не варам, што је у односу на претходних пријављиваних 135/137, сада 143/146 (1/100 наспрам 1/500). Иако уствари Равенове матрице имају већи плафон. :lol:
Posted (edited)
Lepo. Dodjosmo do toga da je matematika jedna fundamentalna nauka koja svoju primenu nalazi u mnogim drugima i naravno svoju praktichnu u svakodnevnom zhivotu. Izomorfizmi nisu neka specifichnost matematike. Ima li izomorfizama u hemiji, fizici, jezicima (sad ce redbus da objasni), u svim disciplinama, u zhivotu...
...и смрти?Нисам рекао да су изоморфизми ограничени на математику, него да их математичари лакше препознају, то им спада у занат. И да им то даје немалу предност на тим тестовима - и да и због тога ти тестови нису неутрални.
Koja je shansa da cesh se u zhivotu dva puta naci u istoj situaciji? Kako reaguju inteligentni/manje inteligentni/neinteligentni ljudi u slichnim situacijama, kojom brzinom reaguju,...? Zar sve to nije sadrzhano upravo u mensinom testu?
Садржано можда јесте, али тврдим да резултати претходне обуке могу да јако промене дефиницију "исте ситуације". Нешто за мене може да буде "аха, ово је исто као онај проблем, који сам већ раније решио", а за другог може да буде "шта је сад па ово, први пут га видим". Напросто, увежбаш да размишљаш апстрактно, да налазиш сличности на наизглед неочекиваним местима... дакле, да вараш на тесту.
Moje suvishno pitanje i tvoje pitanje kao odgovor su upravo pochetak i kraj diskusije o mensinom testu inteligencije i prednosti matematichara nad nematematicharima. Oslobodjen slova i brojeva,
...што ми је било нарочито смешно. Метне прецртан кружић уместо икса, шаховску таблу два са два уместо ипсилона, и сад ја треба да мислим да је то не знам како апстрактно. Ал' систем два са два се препознаје из авиона... ко је навикао.
on daje uslove da svi uchesnici imaju jednake uslove za prolaz, nevezano kojom disciplinom se bave, da li se bave uopshte nekom, ili su jednostavno na pochetku svog profesionalnog razvoja.
Ако ти у то тако дубоко верујеш.. шта ти ја могу :P .
Nije to pogreshan uzorak. To je princip dobrovoljnosti.
Аха, и по чему је добровољан узорак репрезентативан? По томе што добро репрезентује статистичку популацију добровољаца - и онда би она твоја "To shto prichash bi mozhda drzhalo vodu ako bi pokazao da je broj matematichara medju chlanstvom mense u velikoj disproporciji sa brojem matematichara." морала да гласи "...у великој диспропорцији са бројем математичара који су се добровољно јавили на тестирање". Што уопште није исти скуп.
Uostalom, zashto bi bilo tko radio bilo shta na silu. Pogotovu ako taj rezultat praktichno ne znachi nishta. Ustvari, znachi onoliko koliko je svaki chovek spreman da mu dodeli na vazhnosti.
Управо. Ја у ствари не познајем никог ко је свраћао до Менсе, бар не ван форума. Али ово је тема где баш о томе причамо. Да се исправим, кад кажем "Менсин тест" мислим на "тест који користи Менса", когод да му је аутор. Edited by расејан
Posted

gde je rolajz smajli? :unsure: rasejani, to sto si ti naucio da apstraktno razmisljas i time da 'varas' na testu inteligencije, niti na jedan nacin ne govori da taj test ne meri inteligenciju; naprotiv, samo potvrdjuje da meri upravo vestinu apstraktnog razmisljanja, koja je, po tebi, prenosiva iz domena u domen, a sto nam graciozno pokazujes na svakoj temi.

Posted (edited)
rasejani, to sto si ti naucio da apstraktno razmisljas i time da 'varas' na testu inteligencije, niti na jedan nacin ne govori da taj test ne meri inteligenciju; naprotiv, samo potvrdjuje da meri upravo vestinu apstraktnog razmisljanja,
Најзад. То сам хтео да кажем: то што тај тест мери је вештина. Да ли сам био глупљи пре него што сам је савладао? Да ли студирање математике утиче на Ику (и Тину Тарнерове :) )? Тј ако је то вештина, да се увежбати; ако то вежбање утиче на резултат на тесту, да ли утиче и на општу интелигенцију? Ако је тако, ајмо сви да студирамо матиш...Остајем темељно неповерљив и неуверен у ширу применљивост тих тестова за мерење било чега осим вештине решавања тих тестова.
koja je, po tebi, prenosiva iz domena u domen, a sto nam graciozno pokazujes na svakoj temi.
Ко не уме да пренесе знање/вештину из једне области у другу, везао се за конкретно и нешто килави са апстрактним, Q.E.D. Edited by расејан
Posted
Најзад. То сам хтео да кажем: то што тај тест мери је вештина. Да ли сам био глупљи пре него што сам је савладао? Да ли студирање математике утиче на Ику (и Тину Тарнерове :) )? Тј ако је то вештина, да се увежбати; ако то вежбање утиче на резултат на тесту, да ли утиче и на општу интелигенцију? Ако је тако, ајмо сви да студирамо матиш...
Прочитај поново мој претходни одговор. Могу сви да студирају матиш, али не могу сви да схвате и примене то што би студирали.
Posted

uf, a ja mislim da se vi ne razumete bas najbolje.... rekla bih da rasejani misli da se vestina kojom neko moze da ovlada studirajuci matematiku /ili npr. arhitekturu - uceci nacrtnu geometriju moze se da ovladati nekim "cakama" koje, ako ne znacajno, ono bar malo bi mogle da pomognu kod resavanja zadataka u vezi sa prostornom inteligencijom, ili filolozi za delove verbalnog dela testa itd..../ i da to moze da pomogne da se preskoce neke faze u razmisljanju koje nekima, koji se prvi put srecu sa testom nisu poznate.... dakle, ako nista drugo, u znacajnoj su vremenskoj prednosti.mislim da takve primedbe nisu retke, meni je zanimljivo i koliko motivacija i neki drugi psiholoski faktori mogu uticati na rezultate testa, ali mislim da se te vrste primedbi odnose pre svega na one kojima se mere prosecne vrednosti inteligencije, tj da ce prosecno inteligentni matematicar /nije oksimoron ;-)))/ u odnosu na prosecno inteligentnog afrikanca, koji nikada nije video nesto ni blizu takvoj vrsti zadataka postici bolji rezultat na testu /u okvirima prosecne inteligencije/.opet, ovo govorim na osnovu sopstvenog iskustva, neke zadatke iz dela testa kojim se meri vizuelno-prostorna inteligencija/a to ima veze sa onim sto sam ja studirala/ ne bih resila ni sa sto knjiga, svog iskustva i vestine .... mogla bih, kada bih videla resenje da razumem da je to zbog toga i toga, ali ga se sama nikada ne bih dosetila ....hocu da kazem da u domenu proseka, vestina i informisanost i taj neki zajednicki "kulturni model" kreatora i resavaca testa ima veze, dok u delu natprosecnog to verovatno nema...../i da rasejani verovatno o problematici izomorfizama i zadataka sa testova inteligencije nije raspravljao sa prosecnim studentima matematike koji to mogu da nauce i poloze linearnu algebru, vec sa natprosecno inteligentnim ljudima, koji bi to resili i da nikada skolu nisu ni videli....

Posted
Најзад. То сам хтео да кажем: то што тај тест мери је вештина.
znam sta si hteo da kazes, ali ti argument nije valjan ako si hteo da kazes da ne meri inteligenciju.
Ако је тако, ајмо сви да студирамо матиш...
to je mislio lok (navodno pozivajuci se na platona), i zvao je to teorija formalne discipline
Остајем темељно неповерљив и неуверен у ширу применљивост тих тестова за мерење било чега осим вештине решавања тих тестова.
ostani, meni mindedj. ovde sam ti rekla da ti argumentacija ne valja, ne stav
Ко не уме да пренесе знање/вештину из једне области у другу, везао се за конкретно и нешто килави са апстрактним, Q.E.D.
vecina ljudi ti je takva, ali nebitno.
Posted (edited)
uf, a ja mislim da se vi ne razumete bas najbolje.... rekla bih da rasejani misli da se vestina kojom neko moze da ovlada studirajuci matematiku /ili npr. arhitekturu - uceci nacrtnu geometriju moze se da ovladati nekim "cakama" koje, ako ne znacajno, ono bar malo bi mogle da pomognu kod resavanja zadataka u vezi sa prostornom inteligencijom,
Где ме нађе. Држао сам неколицини нацртну за пријемни за архитектуру, и моје прво питање је било "да те неко довезе везаних очију и остави на непознатом месту у граду величине Зрењанина, за које време би стигао до центра". Ко каже више од пола сата, одмах рачунам са 50% више часова. Процена ниједном није оманула.
ili filolozi za delove verbalnog dela testa itd..../ i da to moze da pomogne da se preskoce neke faze u razmisljanju koje nekima, koji se prvi put srecu sa testom nisu poznate.... dakle, ako nista drugo, u znacajnoj su vremenskoj prednosti.
То. Већ та временска предност доста утиче на резултате теста. Мери се брзина сналажења у непознатом, јелда, и у апстрактном/визуализованом, што је математичарима много ближе, и ту онда пада квалитет мерења самим тим што је тест развио ту слабост према неким струкама.
mislim da takve primedbe nisu retke, meni je zanimljivo i koliko motivacija i neki drugi psiholoski faktori mogu uticati na rezultate testa,
Читао сам једном о некој студији где су ђацима из суседних група напросто одржали различите говоранције пре теста. Они што су добили "рачунамо на вас, ви сте наша дика & узданица" су прошли статистички значајно боље од друге групе (а биле су уравнотежене по просечној оцени, вероватно класичном методом ранг листе па пар лево непар десно), којима је речено да се од њих не очекује ништа осим да ће можда да убрљају мало горе него обично.А где су оне теже мотивације, од оног ко се нада да ће добар резултат на тесту да му значи прекретницу у каријери, преко оног ко се управо боји да ће резултат на тесту да му значи прекретницу у каријери... низбрдо, преко оног кога савршено боли патка и дошао је на тест мртав ладан, и да не заборавимо оног што је још увек помало ноћашњи, или фришко заљубљен, или се опоравља од породичне трагедије, или фришко није више заљубљен... што статистика не хвата.
opet, ovo govorim na osnovu sopstvenog iskustva, neke zadatke iz dela testa kojim se meri vizuelno-prostorna inteligencija/a to ima veze sa onim sto sam ja studirala/ ne bih resila ni sa sto knjiga, svog iskustva i vestine .... mogla bih, kada bih videla resenje da razumem da je to zbog toga i toga, ali ga se sama nikada ne bih dosetila ....
Опет једна предност математике, јер то препознавање типова задатака - то је оно што сам рекао о личној дефиницији "истог" и изоморфизмима. Напросто препознаш нешто као исто, што другом не би пало на ум, јер на то хватање сличности ради гомила збирки задатака.
hocu da kazem da u domenu proseka, vestina i informisanost i taj neki zajednicki "kulturni model" kreatora i resavaca testa ima veze, dok u delu natprosecnog to verovatno nema.....
Ту можемо сложно да нагађамо - ни за оно неколико колега који су испите полагали на бубање не могу да тврдим да су били бољи или гори другари са Иком, јер ко зна, можда су само теже памтили називе и шта све обухвата нека теорема? Није све у кликерима, нешто треба и попамтити.
/i da rasejani verovatno o problematici izomorfizama i zadataka sa testova inteligencije nije raspravljao sa prosecnim studentima matematike koji to mogu da nauce i poloze linearnu algebru, vec sa natprosecno inteligentnim ljudima, koji bi to resili i da nikada skolu nisu ni videli...
Не верујем у ово, јер управо међу групом задатака о којима причам је добар део спадао у оне које бих можда умео да решим и као гимназијалац, ама би ми требало много више времена, или у оне које никако не бих ни решио.пјаф: фалила реч па оде смисао Edited by расејан

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...