IGNORED

Arhitektura

Mr.Smith

November 9, 1986 / By WENDY ZENTZ, United Press International

BRAC, Yugoslavia -- The port in Benghazi, Libya, a hotel complex in the Soviet Union and the White House have something solid in common: ivory stone from this Adriatic island.

Residents proudly include the White House on a list of famous buildings that have used the stone from this gleaming, jagged island, and some quarrymen can even identify the pit where the stone was mined.

But many U.S. historians dismiss the Yugoslav claim as nothing more than a local myth, saying it would have been impractical to import foreign stone when the White House was built in 1792.

Peel Away 8 system restores Victoria Barracks, revealing brick and sandstone surfaces.

Constructed in the 1840’s, Victoria Barracks is a historic heritage landmark located in Paddington, NSW. The barracks consist of many buildings, the oldest of which are constructed of sandstone.

Peel Away 8 was successful in stripping the many layers of paint across more than 2,000 sq. m of heritage substrates. The application was sprayed on which increased productivity and lowered labour costs.

Peel Away® is used on a large variety of surfaces to remove multiple layers of paint in a safe, contained process. Whether it’s a domestic renovation, heritage listed building or commercial application, Peel Away has a solution. Our Paint Removal System is suitable for the removal of Lead and Oil paints, Acrylics and Polyurethanes, Epoxies and Asbestos paints.

0ff5e74e-e31e-4fab-9d03-2e6df961ba70.jpg

mene sve to sto se gradi po dubajima i abudabijima uvek podseti na reci bbogdanovica da su velike arhitekte uzasni beskicmenjaci jer po prirodi stvari moraju da rade za ''vlast'' (ne samo politicku) i da bi cak i on, da se nije posvadjao sa milosevicem tako jako, gotovo sigurno radio i gradio i za njega, a ne vodio rat i otisao u bec, sto je bio njegov (iznudjen) slucaj... tako da, da, mnogo je dobro to svetlo i ambijent, i ne sumnjam da je mnogim zaludjenim ili pak samo koristoljubivim arhitektama i inim inzenjerima taj deo sveta predstavljava pravu meku za ostvarivanje njihovih kreativnih zamisli i snova, ali meni sve to tamo bljak i bljuc... kome, cemu, zasto? nema ljudi, obicnog zivota, sve to otrgnuto od svakog socijalnog i drustvenog konteksta, meni je skroz bezvredno. da ne spominjem cinjenicu da je sve to radjeno za one koji proizvode, finansiraju i podsticu nevidjeno zlo, ne samo svom okruzenju, vec i citavom svetu. 

mene sve to sto se gradi po dubajima i abudabijima uvek podseti na reci bbogdanovica da su velike arhitekte uzasni beskicmenjaci jer po prirodi stvari moraju da rade za ''vlast'' (ne samo politicku) i da bi cak i on, da se nije posvadjao sa milosevicem tako jako, gotovo sigurno radio i gradio i za njega, a ne vodio rat i otisao u bec, sto je bio njegov (iznudjen) slucaj... tako da, da, mnogo je dobro to svetlo i ambijent, i ne sumnjam da je mnogim zaludjenim ili pak samo koristoljubivim arhitektama i inim inzenjerima taj deo sveta predstavljava pravu meku za ostvarivanje njihovih kreativnih zamisli i snova, ali meni sve to tamo bljak i bljuc... kome, cemu, zasto? nema ljudi, obicnog zivota, sve to otrgnuto od svakog socijalnog i drustvenog konteksta, meni je skroz bezvredno. da ne spominjem cinjenicu da je sve to radjeno za one koji proizvode, finansiraju i podsticu nevidjeno zlo, ne samo svom okruzenju, vec i citavom svetu. 

Добро да пре тога није био бескичмењак.

Наменски опасан си сноб... :s_c:

:D

1. Evo, valjda je sada OK, mislim na link

2. Nema sta da se razume, nemam stav, nije da mi se nesto posebno svidjatm, zato sam i referisaotm na Koelja  :isuse:, bese nesto sto zvuci kao Sedela sam za masinom sila sam Sedela sam na obali reke... 

3. Naravno da je render, konkurs je u pitanju, pobednicko resenje, a rezultati su od onomad...

Medjutim, ima nesto drugo, mozda vredno price: Zabari su ovde - inace je banja u pitanju - poprilicno dobro pomirili industriju (punionica kisele vode je ogromna), poprilicno zahtevni banjski turizam i околиш...

Ili se meni samo tako cini, tek sta god - cenim da vredi pogledati.

Edit: link radi, proverio.

Edited by namenski

au, ovde opet preterivanje s diskvalifikacijama, ovaj put jean nouvel na tapetu.

pa nije valjda da od vitruviusa na ovamo nista ne valja...

elem,

Nouvel has frequently denounced “the way cities are built today – through technocratic and simplistic laws”, but acknowledges that “sensitive laws” are “difficult”; “an oxymoron”.

“Architects are today very relative, because they’re no longer taking part in the fundamental urban decision-making … I think that from the moment you’re not in the decision-making that takes into account the landscape, the colours, the relationship with the other buildings, the context, you can’t really go anywhere interesting; because then each person is just doing their own little thing.”

The increasingly global nature of architecture makes its relationship to context – social, economic, political, historical – even more complex. To what extent must an architect contend with the expanded significance and impact of their work? When, and under what circumstances, should a building be considered sovereign?

(...)

Nouvel never ignores context. It is a crucial factor in his practice; it is the reason his work is brilliant, or sometimes less successful, or sometimes problematic. But he does believe context is a slippery thing – difficult to quantify, and so perhaps difficult to consider in terms of responsibility.

“I think that judgments on those countries concerning democracy, they’re cultural judgments, because they have to do with religion,” Nouvel says, referring to Abu Dhabi and Qatar. “That can take us to very fundamental discussions, because we often look at them but it’s difficult for us to look at ourselves; it’s not a simple thing.”

mene sve to sto se gradi po dubajima i abudabijima uvek podseti na reci bbogdanovica da su velike arhitekte uzasni beskicmenjaci jer po prirodi stvari moraju da rade za ''vlast'' (ne samo politicku) i da bi cak i on, da se nije posvadjao sa milosevicem tako jako, gotovo sigurno radio i gradio i za njega, a ne vodio rat i otisao u bec, sto je bio njegov (iznudjen) slucaj...

+

Добро да пре тога није био бескичмењак.

bbogdanovic je po sopstvenom priznanju takav gmaz od coveka uvek bio da je to fascinantno. 

Ko nije cit'o a ne veruje - da procita... 

md3891251035.jpg

i, btw, arhitetke ne grade™ nego kreiraju & projektuju - inzenjeri grade. 

S tim u vezi ima mnogo jaka knjiga i clanak (imam kopiju kome treba) na temu Opere:

Objekat: Sydney Opera House

Arhitetka: Jørn Utzon

Glavni inzenjer: Ove Arup