JozoMujica Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 (edited) - Iz mora se nista ne iznosi, u moru se nista ne ostavlja je pravilo koje bi vam trebalo biti svetinja.Ja izronio letos 10 ? (Milerame, crkni!) u fino očuvanoj papirnoj novčanici. Da nije trebalo da ih ostavim u moru? mi smo malo probrisali vlaznom maramicom masku i disaljkuSamo da primetim da u masku pre korišćenja treba pljunuti, a ne brisati je vlažnom maramicom. Edited September 19, 2008 by gotivac
JozoMujica Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 (edited) ... Edited September 19, 2008 by gotivac
nbg4ever Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Ja izronio letos 10 ? (Milerame, crkni!) u fino očuvanoj papirnoj novčanici. Da nije trebalo da ih ostavim u moru? Samo da primetim da u masku pre korišćenja treba pljunuti, a ne brisati je vlažnom maramicom.Pljuca, pljuca, nego sta! I nema problema.Ja letos u Becicima povadio neko kamenje kojim je na dnu bilo ispisano Hello
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Sledi foto izvestaj o putovanju kroz Egipat od 18. 10. do 2. 11. Nadam se da ce nekome biti od koristi ako pozeli da zanemari glupe paket-aranzmane i ode tamo u sopstvenoj reziji. Kairo smrti, sto kaze MP 40.... Trg Talaat Harb iz taksija - prizor koji poznaje svaki backpacker u Kairu
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Zagadjen, prenapucen, prelep, Umm el Dunya, majka sveta. Iznenadjenja u Kairu ovih dana vrebaju na svakom koraku. Najveca gomila smeca u istoriji, dugacko brdo koje deli stari, fatimidski Kairo i Saladinovu citadelu od Severnog groblja, pretvoreno je u park iz bajke! Fondacija ?Aga Kan?, tj. ismailiti, siitska sekta sa jakim uporistem u Kairu, ulozila je nekoliko desetina miliona dolara i napravila nesto najbolje sto se decenijama dogodilo u starom Kairu. Veliki park u kvartu Darb al Ahmar, veruju ismailiti, predstavljace zamajac urbane obnove ovog dela grada, a staze, aleje tropskog bilja i jezerce sa restoranom ?Lakeside Cafe?, pruzaju nesto sto nikada u istoriji Kaira nije postojalo: estetizovanu vistu starog Kaira sa minaretima koji bacaju odsjaj na vodu. Hamdullilah, i hvala Aga Kanu na ovome.Lakeside CafePogled na Sultan Hasan dzamiju sa jezeraPromenada kraj ulaza u park
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Novo, veliko iznenadjenje: drevna Kasaba, fatimidski trgovinski centar Kaira, ulica Sharia al Muizz id Din Allah, koja i danas povezuje Citadelu sa kapijama Bab Zuweila i Bab Futuh, i koja je na nasim prethodnim skitanjima vazila za zivopisnu trgovacku ulicu na koju se nabasava slucajno (siroka je, po starom propisu urbanista, toliko da njome mogu da jedna do druge hodaju dve natovarene kamile!), postaje turisticka atrakcija...Kvart oko kuce Beit Suheymi (Suhejmijeva kuca), najlepseg svetskog spomenika laicke islamske arhitekture, osvetljen je zutim svetlima koja obasjavaju drevne fasade, poplocan, sa klupama i odmoristima...Stari zanati nestaju, u prisustvu vlasti. Moj prijatelj Bashir, koji u centru ovog kvarta po imenu Gamaleya (samo 100 metara ispod turisticke mamipare Khan al Khalili!) ima radnju koja se decenijama bavi bakrom ? uvoz, izvoz bakra i proizvodnja artikala kao sto su vrhovi dzamija i kojekakve cevi, kaze da ce morati da ode. Drzava je naredila da u zanatskoj cetvrti ne sme da bude autenticnih zanata, vec samo mamipara-radnje za turiste (tzv. ?galerije?) i kafici koji deru. Sve to lepo izgleda na oko, ali....uostalom, valjda znaju sta rade.Fasada kuce Beit Suheymi iz unutrasnjeg dvoristaDeo enterijera - haremlukDeo enterijeraPocetak ulice Sharia ad Muizz id Din Allah
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Da li ste culi za kalifa Al Hakima? Kazu da je njegova vladavina (996-1021) obelezila pocetak fatimidske dekadencije. Bio je kontroverzna licnost - mecena umetnosti, graditelj, plemeniti vladar. Legenda tvrdi da je imao crnog slugu cija je duznost bila da sodomizuje nepostene trgovce. Niko ne zna kako je umro, a Druzi tvrde da se uzneo na nebo!Njegova dzamija nalazi se na samom kraju ulice Shariʢa al-Muizz li Din Allah. Lepa je, ali se Kairci i dalje svadjaju da li su lusteri koje su dodali indijski siiti - po kanonu ili ne.Unutrasnje dvoristePogled iz senke
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Medju turistickim vodicima ima idiota koji ce vam reci da je Severno groblje u Kairu, ili "Grad mrtvih", sakralno-rezidencijalna zona u kojoj zivi ljudi obitavaju medju grobovima davno preminulih zitelja Kaira, opasno mesto na koje ni vojska ne zalazi. To su gluposti. Ovo je jedan od najzanimljivijih delova Kaira, sa neverovatnim islamskim spomenicima kao sto je Qaitbey dzamija ciju kupolu smatraju najlepsom kupolom islamske umetnosti.Dzamija Qaitbey-a, istog coveka koji je sagradio cuvenu kulu u Aleksandriji koja stoji na mestu nekadasnjeg svetionika sa liste svetskih cuda.Ostaci ramazanskih ukrasa u ulicicama koje prolaze kroz groblje
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Sta jos lepo ima u Kairu....ah, da. Parkovi, parkovi. Malo ih je, ali valjaju. Botanicka basta na granici kvartova Doqqi i Giza, preko puta Zooloskog vrta...jedino otvoreno mesto u gradu u kome se mladi suprotnih polova zapravo dodiruju, rukama, a bogami i drugim delovima tela. U sumrak padne i poneki poljubac.Japanski mostic. Izbegavajte hodanje po njemu, grede ne deluju bas stabilno
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Kuriozum: u Kairu je u modi Windows chips.Kakav crni kopirajt
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Novotarije u starom Kairu: toalet na struju.Ulaz - 1LE, sta god unutra radili
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Akumulacija smoga je takva da je dovoljno ostaviti automobil mesec dana parkiran da se dobije sledeci efekat:Nije to prasina, to je cvrsti dimVazduh je pun suspendovanih cestica koje gradu, u sumrak, daju magican izgled...ali posle tri dana vreme je da se bezi iz africke metropole, sedne u autobus kompanije West Delta, i ode na Sinaj.Pa-pa, Kairo...
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 (edited) Preporuka za smestaj: hotel ?Isis?, Marouf Tower (Burg Marouf), centar grada. Petnaestospratnica sa jezivim liftom, hotel je na poslednjem spratu, iznad gradske buke, sa pogledom na brdo Muqattam i Citadelu. Cena je OK (170 LE za dvokrevetnu sobu sa velikim kupatilom), ljudi su pristojni i ne pokusavaju da prodaju ture, sto je veliki plus u centru Kaira. U sobama se umesto mini-bara nalazi veliki kucni frizider sa frizom, sto znaci da mozete da pravite svoj led! Za mene je to luksuz. Web adresa: http://www.isiscairo.com/________________________________________________________________________________ Edited November 4, 2008 by vasudeva418
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Dahab, u najkracem, nije ono sto je bio. Rusi su ga okupirali. Cene su se popele u nebesa, gotovo su, barem u restoranima, izjednacene sa Sharm al Sheikh-om. U kafanama jos uvek ne teraju goste koji spavaju na jastucima, ali se u vazduhu oseca zelja konobara za cescom rotacijom gostiju. Ekskurzije su poskupele. Pojavile su se i debele zene, u Dahabu koji je pre cetiri godine bio najzdravije mesto na planeti, utociste ronilaca i surfera, a tu su i АПОТЕКА s' lekovima za srce i dijareju, ruski restoran, vise prodavnica zlata nego ranije i jos mnogo toga lepog. Koralni greben ?Lighthouse? na severu Mashrabe (centralnog dela Dahaba) je ziv i zdrav, hvala na pitanju, kao i mali i lepi grebeni ?Islands? u juznom delu Dahaba. Famozna podvodna jama ?Blue Hole? prenapucena je do krajnje mere, i uzivanje u posmatranju ribica s maskom i disaljkom kvari opasnost da se sudarite sa Rusima koji, iz nekog razloga, obozavaju da se krecu vodom drzeci se za ruke, tvoreci jedan veliki, amorfni, mnogorucni entitet koji ispusta grlene krike i ostavlja prevelike baksise. Uspomene na bombe iz 2006. su zgasle. Dahab postaje Sharm u malom, iako ima ostatke starog sharma, pun intended. Pozurite, jos malo pa nestalo. Ostaci starog spokojaBezobrazne macke dahaPske
Аврам Гојић Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Nakon cetiri dana Dahaba, zakljucili smo da zelimo da ostanemo na Sinaju do poslenjeg daha i otpisali iz itinerera Aleksandriju. Zahvaljujem se ovim putem urednistvu nedeljnika ?Al Ahram Weekly? koje je objavilo patetican, ali lep tekst Salonaz Sami, koji je za mene bio pravo otkrovenje: dakle, na Sinaju jos uvek postoje hipi kampovi! http://weekly.ahram.org.eg/2008/918/li1.htm
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now