IGNORED

Avganistan

Bojan

2 minutes ago, Budja said:

Potpuno pristrasan i nebitan clanak da osvetli sta se desava u Avganistanu.

We reached an Afghan journalist who has worked with American media outlets.

To svakako nije neki prosecan Avganistanac "Mile".

Jos jednom po ko zna koji put si potvrdio potpuno odustvo osnovne ljudske empatije.

Nije ovo neki mile nego prosto novinar/porodica kojima zivot i kao i mnogim drugima sada visi o koncu.

Clanak je itekako bitan da "osvetli sta se desava u Avganistanu" iz perspektive ljudi koji pripadaju nekom normalnijem svetu.

• +1 1
9 minutes ago, Anduril said:

Jos jednom po ko zna koji put si potvrdio potpuno odustvo osnovne ljudske empatije.

Nije ovo neki mile nego prosto novinar/porodica kojima zivot i kao i mnogim drugima sada visi o koncu.

Clanak je itekako bitan da "osvetli sta se desava u Avganistanu" iz perspektive ljudi koji pripadaju nekom normalnijem svetu.

Manite me sa empatijom.

Ono sto ima po medijima zapadnim su sve account obrazovane, vise-srednje klase, progresivne, privrzene zapadnim vrednostima, neki zive u Avganistanu, neki u Nemackoj a neki u Kanadi.

Dakle, nije rec o nekom prosto pojedincu, vec o pojedincima iz vrlo definisanog socijalnog miljea sa kojima smo predodredjeni da empatisemo. I to je ok.

Ali osim tople ljudske price, apsolutno nam nista ne govori o osecanjima, stavovima, namerama veceg  dela avganistanskog drustva.

I, ne, nisu samo osobe koje govore engleski "ljudi koji pripadaju nekom normalnijem svetu", cist kolonijalizam na delu. Ima i drugih normalnih, ali njih ne cujemo.

Uzgred, koliki je legitimitet palog rezima? Onih 85% iz anketa svakako nije.

Evo ovde:

On 28 September 2019, several people headed to cast their vote despite the direct threats to the civilians from the Taliban. However, the turnout was a historical low, where only around 1.6 million showed up from the 9.7 million registered voters.

https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Afghan_presidential_election

Ja bih voleo da cujem kako razmisljaju ti koji nisu glasali, a nisu za Talibane.

Nije nista cudno sto je bio  nizak moral kod vojske :rolleyes: Trebali su prvo da poskidaju glave ovakvima pa onda da se brane, ali to su amerikanci postavili na vlast.

Edited by Micko8
1 hour ago, Budja said:

Potpuno pristrasan i nebitan clanak da osvetli sta se desava u Avganistanu.

We reached an Afghan journalist who has worked with American media outlets.

To svakako nije neki prosecan Avganistanac "Mile".

Lik je mrtav ako ga navataju i prepoznaju i on i hiljade drugih...cisto sunjam da ce da budu humani...iznenadilo bi me ako ih ne pohapse i ne pozatvaraju a zatim ritualno ne pomlate...mozda postoji neka teoretska sansa da ce da budu humaniji ali za sada nema naznaka...cak i da se napravi nesto, neki dil, opet ne kontrolisu ni oni stvari na terenu a za te sitne ribe sve apsolutno boli kurac...

Kakav epski raspad američke politike, bob te mazo. :isuse:

I šta sad? Gde smo bili nigde, šta smo radili - ništa. 

Islamski ekstremizam je dobio uporište i ogroman momentum za dalja sranja. 

• +1 1

https://www.theguardian.com/world/2021/aug/15/an-afghan-woman-in-kabul-now-i-have-to-burn-everything-i-achieved

“Meanwhile, the men standing around were making fun of girls and women, laughing at our terror. “Go and put on your chadari[burqa],” one called out. “It is your last days of being out on the streets,” said another. “I will marry four of you in one day,” said a third.

With the government offices closed down, my sister ran for miles across town to get home. “I shut down the PC that helped to serve my people and community for four years with a lot of pain,” she said. “I left my desk with tearful eyes and said goodbye to my colleagues. I knew it was the last day of my job.”

I have nearly completed two simultaneous degrees from two of the best universities in Afghanistan. I should have graduated in November from the American University of Afghanistan and Kabul University, but this morning everything flashed before my eyes.

I worked for so many days and nights to become the person I am today, and this morning when I reached home, the very first thing my sisters and I did was hide our IDs, diplomas and certificates. It was devastating. Why should we hide the things that we should be proud of? In Afghanistan now we are not allowed to be known as the people we are.

As a woman, I feel like I am the victim of this political war that men started. I felt like I can no longer laugh out loud, I can no longer listen to my favourite songs, I can no longer meet my friends in our favourite cafe, I can no longer wear my favourite yellow dress or pink lipstick. And I can no longer go to my job or finish the university degree that I worked for years to achieve.

I loved doing my nails. Today, as I was on my way home, I glanced at the beauty salon where I used to go for manicures. The shop front, which had been decorated with beautiful pictures of girls, had been whitewashed overnight.

All I could see around me were the fearful and scared faces of women and ugly faces of men who hate women, who do not like women to get educated, work and have freedom. Most devastating to me were the ones who looked happy and made fun of women. Instead of standing by our side, they stand with the Taliban and give them even more power.”

I ovakvi za nesto da se bore? Jebo 21. vek!

Edited by Moonwalker
  • Tužno 4