IGNORED

Uništavanje životne sredine u Srbiji

Jumanji

Just now, Mil@n said:

Kakvo je mišljenje na PPP, Ćuta je Vučkov ili nije? 

Veliki broj udruženja je objavio nezadovoljstvo, kako se previše bahati i da je privatizovao sve, i sl. 

Ja mislim da je korisni idiot...

• +1 1

- Princip zajedništva i saradnje zamenjen je samovoljom, netolerancijom i netransparentnim odlučivanjem od strane jednog čoveka koji je samoproglašeni ekološki mesija. Impulsivne odluke, sakrivanje informacija, manipulisanje činjenicama i pasivna agresija prema svakome ko se ne slaže sa odlukama vođe obeležili su period za nama – navodi se u saopštenju ovih organizacija.

Ekološki ustanak nije ničija privatna imovina, niti izborna lista, ističu potpisnici saopštenja i dodaju da je “kulminacija jednog autoritarnog pristupa završena neslavno – negativnim nabojem, raspršivanjem energije i opštom polarizacijom među građanima”.

- Ograđujemo se od nedemokratskog nametanja odluka organizatora Ekološkog ustanka, kao i od nametanja samovolje i samoproklamovanog liderstva, koje je na štetu ne samo borbe za životnu sredinu, nego na štetu građana Srbije, kaže se u saopštenju i konstatuje da borba za čistiju životnu sredinu mora da bude bazirana na dogovoru, solidarnosti i uz puno poštovanje svih aktera.

- Ne moramo se slagati o načinima i modelima borbe, ali se moramo držati zajedno i uvek imati ispred sebe ideju vodilju – interes građana zbog kojih postojimo, a ne naš partikularni interes, poručuje se na kraju saopštenja.

Potpisnici saopštenja su: Bitka za Košutnjak, Savez mesnih zajednica Stare planine, Ekostraža, Pokret Tvrđava Smederevo, Inicijativa Pančevo nije rupa, Zeleni most, Zaštitimo Jadar i Rađevinu, Eko Cer – Sačuvajmo Cer, Koalicija za održivo rudarstvo, Inicijativa Da Valjevo prodiše, Mame Šabac, Inicijativa Rudovci u srcu, Glasno za omladinu Bor, Ekostraža Šabac, Izbor postoji Bor, Inicijativa Borani se pitaju, Građanske akcije Smederevo, Udruženje Petlovo brdo, Inicijativa za demokratsko društvo, Odbranimo Zlotsku reku, Irevolucija i Inicijativa „EKOlubarska bitka“.

Veliki broj udruženja je objavio nezadovoljstvo, kako se previše bahati i da je privatizovao sve, i sl. 

Ako misliš na ovo:
https://rs.n1info.com/vesti/ekoloska-udruzenja-samoproglaseni-ekoloski-mesija-nametao-odluke-oko-protesta/

On jeste "čudan lik" i dosta stvari radi na svoju ruku, pa i oko ovog protesta.
I dosta tu ima kikseva.
No, ova ekipa koja se okupila oko ovog "saopštenja" je uglavnom ekipa koja pokušava da lovi u mutnom i zavali se strankama kao ekipa koja će im doneti glasače.
Naglašavam uglavnom.

... Shiit has hit the fan

3 hours ago, Mil@n said:

Rece Rdisa gore, korisni idiot

problem je sto u Srbiji uvek postoji kriticn masa korisnih idiota i zbog njih nikako na zelenu granu.

https://rs.n1info.com/vesti/ristic-odgovara-mihajlovic-zasto-se-rio-sava-ponasa-kao-da-je-sve-poznato/

Dekan Šumarskog fakulteta Ratko Ristić uputio je pisani odgovor resornoj ministarki Zorani Mihajlović koja mu je poručila da ni on niti bilo ko drugi zna kakav će biti uticaj na životnu sredinu poslovanja Rio Tinta u Srbiji "jer studija o proceni uticaja nije završena". Ako je tako "postavlja se pitanje zašto se 'Rio Sava' ponaša kao da je sve poznato?", pita u dopisu dostavljenom N1 profesor Ristić.

Preporučujem čitanje "zelenima":

41D2fxQt1kL.jpg

The resources race is on. Powering our digital lives and green technologies are some of the Earth’s most precious metals — but they are running out. And what will happen when they do?

The green-tech revolution has been lauded as the silver bullet to a new world. One that is at last free of oil, pollution, shortages, and cross-border tensions. Drawing on six years of research across a dozen countries, this book cuts across conventional green thinking to probe the hidden, dark side of green technology.

By breaking free of fossil fuels, we are in fact setting ourselves up for a new dependence — on rare metals such as cobalt, gold, and palladium. They are essential to electric vehicles, wind turbines, solar panels, our smartphones, computers, tablets, and other everyday connected objects. China has captured the lion’s share of the rare metals industry, but consumers know very little about how they are mined and traded, or their environmental, economic, and geopolitical costs.

The Rare Metals War is a vital exposé of the ticking time-bomb that lies beneath our new technological order. It uncovers the reality of our lavish and ambitious environmental quest that involves risks as formidable as those it seeks to resolve.

https://scribepublications.com.au/books-authors/books/the-rare-metals-war-9781925849325

Glavni utisci su mi:

Zapad tj. Amere i Francuze, za razliku od Kineza, boli patka za igru na duge staze i kontrolu nad strateškim resursima sve dok imaju kratkoročnu dobit. A njih i Kineze zajedno zabole za životnu sredinu svojih zemalja.

Bafokeng pleme u JA koje se uspešno suprotstavilo rudarskim kompanijama.

Spoiler

After the birth of democratic South Africa, the Bafokengs — wronged by the segregationist regulations of apartheid, which prohibited them from owning their land — entered into a long legal battle with Impala Platinum (Implats), which had been pocketing the proceeds from mining on the territory. The Bafokengs emerged triumphant, and now receive 22 per cent in royalties, and even took a stake of nearly 13 per cent in the company.27 It was the first time a South African ethnic community had come up trumps against a mining company.

Leruo Molotlegi, who has been the kgosi (king) since 2000, and the thirty-sixth monarch of the dynasty, is overseen by the queen mother, who has a symbolic role. Semane Molotlegi is one of the last queens of the ‘dark continent’. She is virtually invisible in the media, and it is almost unheard of for a foreign journalist to meet her. I was fortunate to be granted an audience with her.

I dressed up to the nines to meet with the exquisite woman in her fifties, who was draped in elegant, colourful traditional dress, her voice the essence of poise. She is known respectfully as Mmemogolo (meaning ‘grandmother’ in Setswana). We spoke about her travels around the world to spotlight the success of her people.

The Bafokeng contradict the curse of raw materials, by which Western societies ship in, use up the local resources, and ship out. Instead, the Bafokeng became the richest tribe on the continent, and even plan to diversify their sources of income.28 The strategy they implemented is textbook-worthy: by standing up against mining companies, the people of platinum asserted the supremacy of the producer over the buyer, and of the owner — sovereign over its resources — over customers around the world. This case is also unprecedented in that it was a mere ‘tribe’, rather than a state, that took on a multinational.

While the Bafokeng baulk at the idea of resource nationalism, this is nevertheless a case study of a rebalancing, if not a reversal, of the traditional power relationship. The mining companies, often acting on behalf of Western consumers and used to imposing their terms, understood they would increasingly be outplayed and would therefore need to adapt. The landmark example of the Bafokeng captured the attention of international organisations, and the nation was paid a visit by the World Bank, the World Economic Forum, United Nations agencies, and US academics.

https://rs.n1info.com/vesti/jovanovic-poziva-na-protest-2-oktobra-ekoloski-ustanak-nece-stati/

Protest u kom se zahteva da stanovnici Zrenjanina, nakon 17 godina dobiju čistu pijaću vodu i da se zaustavi izgradnja fabrike guma Linglong koja preti da u ovom gradu zagadi vazduh, biće održan u subotu, 2. oktobra, na dan oslobođenja Zrenjanina, ispred Osnovnog suda u Zrenjaninu, kaže aktivista pokreta “Odbranimo reke stare planine” Aleksandar Jovanović Ćuta.

• 2 weeks later...