Jump to content
IGNORED

Obrazovanje 21. veka - reforma ili propast


bigvlada

Recommended Posts

Posted

Koliko shvatam, to drustvo osporava i dobrobit besplatne zdravstvene i univerzalne socijalne zastite

Naravno, pa to i jeste sustina: zdravstvena, socijalna zastita i obrazovanje su trzisnetm kategorije  :isuse:

Posted

Razlog zbog kojeg su i pristojne i kriminalne i demokratske i autoritarne vlade jednako opsesivno gradile obrazovne sisteme nije bio želja za većom produktivnošću stanovništva jer, nasuprot uvreženom mišljenju, ulaganja u obrazovanje i ekonomski rast ne pokazuju pozitivnu korelaciju – to su pokazale brojne studije.

 

Ovo je potpuna besmislica.

 

Korelacija je jaka, ali se u kokoska-jaje prici, ne zna da li obrazovanje uzrokuje rast obrazovanosti, ili obratno.

Posted

Čak iako nema korelacije sa ekonomijom, jel to znači da treba da budemo nepismeni i neobrazovani? Da ne štetuje država što smo preučili?

Posted

Iz teksta proistice da su neobrazovani kritcki raspolozeni prema vlasti jer nisu izlozeni indoktrinaciji tokom skolovanja. Ovo je jos veca glupost od price o produktivnosti.

Posted

Iz teksta proistice da su neobrazovani kritcki raspolozeni prema vlasti jer nisu izlozeni indoktrinaciji tokom skolovanja. Ovo je jos veca glupost od price o produktivnosti.

 

Pa ne živimo u Severnoj Koreji, kakav majmun.

Posted

Primeti da on indoktinaciju ne vezuje izkljucivo za komunisticke rezime, vec i za demokratske. Cela ta liberterijanska prica u Srbiji je najobicnija farsa.

Posted

Iz teksta proistice da su neobrazovani kritcki raspolozeni prema vlasti jer nisu izlozeni indoktrinaciji tokom skolovanja.

Pa i nisu: neobrazovane indoktrinises tabloidno, realitisouidno, bilbordoidno, kzsoidno - em je trzisno, tiraz, gledanost, politika politici, taj rad, em je svima dostupno, em kapne para, sta koji moj imaju da se zale kad je svako tu dobar...

Posted

Ja pokuśavam da razumem ko bi uopšte pokušavao da spori opštu dobrobit univerzalno pristupačnog obrazovanja. To meni ne ide u glavu.

 

Ne bavi se on time, nego Kastrom. Ako je nesto radio Kastro, onda mora da je lose iz nekog razloga, pa daj da rekonstruisemo iz kog. Cisti kreacionizam.

Posted

Ne bavi se on time, nego Kastrom. Ako je nesto radio Kastro, onda mora da je lose iz nekog razloga, pa daj da rekonstruisemo iz kog. Cisti kreacionizam.

Gresis, on ovde Kastra samo stavlja u siri kontekst citirajuci tekst u kome se Kuba i Kastro uopste ne pominju. I sad sam jos jednom pogledao, meta mu nisu cak ni totilateralni rezimi, nego samo ideja najsireg obrazovanja.

 

Razlog zbog kojeg su i pristojne i kriminalne i demokratske i autoritarne vlade jednako opsesivno gradile obrazovne sisteme nije bio želja za većom produktivnošću stanovništva...
Posted

Iz teksta proistice da su neobrazovani kritcki raspolozeni prema vlasti jer nisu izlozeni indoktrinaciji tokom skolovanja. Ovo je jos veca glupost od price o produktivnosti.

 

Vidimo po primeru Srbije da su nepismeni i neobrazovani najkriticniji i da najmanje glasaju za vlast....oh wait.

 

Kada kaze da je svrha mnogih drzavnih sistema skolovanja bila indoktrinacija i pravljenje "dobrih gradjana", Tasic je upravu. Moderno skolovanje nastalo je u Nemackoj (Pruskoj), i osnovni cilj skola u koje je islo 90% stanovnistva bio je upravo to - da se naprave dobri i poslusni gradjani (postojale su skole koje su skolovale profesionalce, gde si razvijao malo vise mozak - ali striktno u okviru struke - i onda skole za elitu, onih 1%, gde se forsiralo kriticko razmisljanje i razmatranje stvari kakve zaista jesu jer su se tu pripremali oni koji ce vladati drzavom/drustvom). I onda su mnoge drzave prekopirale sistem. No svo daljnje Tasicevo zakljucivanje je nepovezano s mozgom, jer

 

1) Postoji i losa i dobra indoktrinacija. Ako je lose sto te neko indoktrinira totalitarnom ideologijom, dobro je sto te neko indoktrinira da ne pljujes na ulici, da ne prelazis na crveno, da postujes zakon, i tako dalje i tako dalje.

 

2) Pored toga sto te neko indoktrinira, taj te takodje nauci da pises i citas, nauci te brdu drugih stvari, uostalom i logickom razmisljanju i zakljucivanju (npr. kroz matematiku). Nijedan moderni totalitarni rezim nije sveo obrazovanje na casove samo o ideologiji i/ili velikom vodji, vec je vecina skolovanja bila vezana za te prakticne stvari - citanje, pisanje, sabiranje i oduzimanje i sl. Tako da onda kada si pismen, imas mogucnost da procitas i nesto drugo, i mucnes svojom glavom, pa da zakljucis da ideologija kojom te indoktriniraju nije bas najbolja. Da nije tako, svako ko je prosao skolu u SSSR, SFRJ, na Kubi itd. bi trebalo da bude komunista/socijalista do svoje smrti, a znamo da se to nije desilo.

 

3) To sto je neki sistem skolski zamisljen prevashodno kao instrument indoktrinacije i pacifikacije gradjanstva, ne znaci da vremenom ne moze da se reformise i promeni da bude prevashodno rasadnik kritickog razmisljanja. Imamo mnogo primera u istoriji, jel.

 

4) Na kraju, Tasic kao da uzima nekakvu tabulu razu drustvenu pa onda evaluira uticaj drzavnog skolstva, bez da uporedi drzavno skolstvo sa zaista postojecim prethodnim stanjem. Sta ako imamo - kao sto smo imali - drustva koja su bila duboko religiozna, gde je bilo rasprostranjeno samo versko skolovanje, gde su deca samo isla u crkvu/manastir da se verski obrazuju ili u madrasu da uce da recituju kuran napamet? Gde ti kazu - ako si devojcica, to ti je dovoljno obrazovanje, sta ce ti bilo sta drugo? Nije li to vec postojece stanje indoktrinacije? Da li je onda uvodjenje drugacije, drzavne indoktrinacije dobro ili lose?

Posted

Ja nemam reči. Sloboda izbora? Tamo gde je 90% nepismeno i vezano za selo? Pa jel ova budalčina uopšte gledala kako se nesretna Srbija u 19. veku lomila da školuje svoje stanovništvo? Tužno je što jedan nepismeni svinjarski trgovac iz 19. veka jasno vidi ono što ovaj kreten ne vidi u 21.

 

E to je ono o cemu smo pricali :D 

Posted

Kretena je bilo i biće, čovek je prosto babunčina. Tužno je što smo došli do toga da se takvi nešto pitaju, dok su ljudi koji imaju mozga, obrazovanja i nekih načela i principa skrajnuti i maltene ismejani.

Posted

Ovaj se i ne pita toliko koliko je problematično što ovakve stavove prenosi studentima.

Posted

Ovaj se i ne pita toliko koliko je problematično što ovakve stavove prenosi studentima.

 

Nije valjda jedini nastavnik.

A da je pravde bio bi sakupljač sekundarnih sirovina a ne nastavnik. Mada bi mu najbolje bilo u šumi sa ostalim babunima.

Posted

Mislim da preterujete malo, ume Tasic svasta pametno da napise o ekonomiji.

 

Problem Tasica i njemu slicnih (sa obe strane ideoloskog spektra) je sto previse stvari gledaju iz svoje uske vizure sa svojim ideoloskim naocarima.

 

Kada imas cekic, veliki i lep cekic za koji mislis da je najbolji cekic na svetu, a ti jos ekspertski umes da baratas tim cekicom, sve ti oko tebe izgleda kao ekser. Pa udri.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...