Jump to content
IGNORED

Istanbul i Turska


Musharaf

Recommended Posts

Da malo oživimo topik :)Ovako je bilo 30. decembra u najprestižnijoj četvrti (Şişli):post-109-13254539738441.jpgpost-109-1325453985779.jpgpost-109-13254539990725.jpgNovogodišnje fotke nisam pravio jer sam bio suviše zauzet alkoholom. Jutrošnje fotke opet nisam napravio usled fokusa na nečuveno ožderavanje, tako da za sada imam samo pogled sa zvanično najviše zgrade u Evropi (ne računajući Moskvu) - Istanbul Sapphire:post-109-13254540143608.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...

planirao sam da provedem 4 dana u istanbulu, ali zbog komplikacija bio cca 40 sati. prvi dan obisao plavu dzamiju, sofiju, topkapi, new mosque, most sa pecarosima/kafanicama i bazar, posle toga se izgubio 5 sati hodajuci da osetim grad i zaradim upalu misica. od silnog umora nisam mogao da izadjem nocu, prevario me san. drugi dan pred odlazak na aerodroma prospartao istiklal street, jeo 6x, popio milion piva u isto toliko barova. na kaju, kao sto obicno biva, naletio na fellow lonely stranger i nastavio sa opijanjem u duetu. koliko cudnih ljudi se tako da upoznati. ovaj put je naleteo kanadjanin na putu iz afganistana, "counsellor" ambasade u kabulu, ozenjenim korejkom iz uzbekistana (rezultat staljinovih raseljavanja). iznenada je otisao jer sam u guess my age igri gadjo sa 40 smthng, a coveku 33. opasne te korejke u uzbekistanu izgleda, a ni talibani nisu maciji kasalj. hotel avrupa je na dobroj lokaciji i osoblje je veoma prijatno, ali nisam zadovoljan samim smestajem. ja ne patim da sam u ekskluzivnim hotelima, ali hocu da imam neki minimum - noramlan tus, krevet, fen, pastu za zube i flasiranu vodu. bilo je hladno. dusek nisu menjali od otvaranja. nije katastrofa, ali meni daleko od preporuke.

Link to comment
  • 11 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Iscitao sam topic uzduz i popreko, jako puno se informisao (cak i rezervisao smestaj u vise puta pomenutom hotelu Avrupa pocetkom maja), ali imam jos neka pitanja, pa ako neko blagoizvoljeva da odgovori:Shatl busevi Havatas sto voze na relacijama aerodromi - Taksim, videh da karte do/od Ataturka kostaju 10TL a do/od Sabiha Gokcen 12TL ali nigde nisam uspeo da iskopam da li se prtljag placa nesto odvojeno? Transport po samom Istanbulu - jel postoje neke dnevne karte koje vaze za sve vidove transporta tamo (bus, tramvaj, trajekt), i da li se takve stvari uopste isplate? I najbitnije, hrana (gazzo, dabovicu ne bilo vam zapovedjeno :D ) - sta se mora probati, i gde?edit:nepismenost

Edited by Chika Spale
Link to comment

Da se nadovežem na pitanje o hrani... :lolol: Pošto za nekih mesec dana, u tranzitu imam 12 sati praznog hoda, kontao sam da skoknem na klopu (razgledanje grada me ne zanima)... Neki istanbulski gastosi su mi predložili da skoknem do Aksaraja, pošto je to navodno bliže aerodromu i na istoj metro liniji (da se ne bih cimao do Taksima itd...) Da li ima neko iskustva o tom delu grada (mada sam već pronašao neto preko Trip advisora), u kojoj kafani je dobra klopa... :piggy:

Link to comment

Sto se tice Havatas prevoza do i od aerodroma prtljag se ne naplacuje.Ne postoje dnevne karte za javni prevoz. Jedina varijanta koja omogucuje jeftiniji prevoz je upotreba "Istanbul card" - turske verzije bus plusa. Placa se depozit 10 lira koji se dobija nazad pri vracanju kartice. Kredit moze da se dopunjuje na mnogim kioscima u gradu kao i na automatima u metro i tramvajskim stanicama. Kada se kupuje pojedinacna karta cena je 3 TL, koriscenje kartice se tarifira prema sledecem cenovniku http://www.iett.gov....ret-tarifesi/42 (prva tabela, videti cene pod Anonim Kart)Seyahat Kartları Ulaşım 1. Aktarma 2. Aktarma 3. Aktarma 4. Aktarma 5. AktarmaAnonim Kart 1,95 TL 1,25 TL 1,00 TL 0,75 TL 0,75 TL 0,75 TLUlazak u prvo vozilo je 1.95 TL, ostale cene idu za naredna presedenja. Ove tarife vaze 2 sata od overe u prvom vozilu. Na primer, od Ataturka do Taksima bi bila sledeca varijanta:Metro M1 : Aerodrom - Aksaraj 1.95 TLLRT T1: Aksaraj - Kabatas 1.25 TLFunicular F1: Kabatas - Taksim 1.00 TLTotal: 4.20 TL za 50 minuta voznje, sto je ispod dva evra. Da podsetim, pojedinacna karta ne moze da se kupi kod vozaca vec samo na automatima ili kioscima.Sto se hrane tice, sve je stvar ukusa i navike. Za turisticke setnje po gradu preporucujem cestu i laganiju hranu u vidu raznih varijanti kebaba cija cena ide od 2TL zajedno sa ajranom, kao i razne vrste peciva i djevreka (simit) kako kod ulicnih prodavaca, tako i lokalima - preporucujem Simit Sarayi. U doticnim lokalima mozete koristite toalet za dz, sto je dobra vest od kako je pre par godina uvedena praksa da se naplacuje upotreba toaleta u dzamijama (1 TL).Sto se tice prave klope sa ukusom orijenta preporucujem jelo Iskender. Glavni sastojak je kebab meso od jegnjetine uz prilog kajmakli jogurta, paradajza i ljute paprike. To uzmite samo u restoranima na kojima pise Bursa, jer to je njihov lokalni specijalitet.i1iskenderkebapsln9.jpgSledece sto se mora probati u Istanbulu jesu jagnjeca crevca na zaru iliti na turskom Kokorec. Konzumirati iskljucivo u lancu restorana Sampiyon.33-300x200.jpgMeni vise prijaju domaca jela u kojima dominira povrce (npr. patlidzan ili tikvice) gde je meso samo prilog. To cete morati da probate pa da vidite da li vam se dopada. Na Taksimu u Istiklal ulici preporucujem restorane iz lanca Afacan i Piknik. U ovom drugom osoblje su Goranci koji razumeju nase jezike te nije problem da ih pitate sta da vam preporuce. Konzulat Srbije tu dovodi svoje goste, pa ako se mali debeli sef policije tu lepo najeo, verujem da cete i vi. Nalazi se tik uz crkvu Sv. Antoana u donjem delu Istiklala.Na Aksaraju ima dosta dobrih restorana, ali izbegavam taj deo grada. Musterije su im uglavnom sverceri iz Rusije i Balkana. Kako se ide prema Fatihu, klopa i ambijent su mnogo bolji.

Link to comment
Da se nadovežem na pitanje o hrani... :lolol: Pošto za nekih mesec dana, u tranzitu imam 12 sati praznog hoda, kontao sam da skoknem na klopu (razgledanje grada me ne zanima)... Neki istanbulski gastosi su mi predložili da skoknem do Aksaraja, pošto je to navodno bliže aerodromu i na istoj metro liniji (da se ne bih cimao do Taksima itd...) Da li ima neko iskustva o tom delu grada (mada sam već pronašao neto preko Trip advisora), u kojoj kafani je dobra klopa... :piggy:
Evo da iznesem i ja moje skromno mišljenje...Potpuno sam saglasan sa kolegom koji ti je preporučio da preskočiš Aksaray, barem dok ne počneš da se baviš kupovinom i preprodajom odevnih artikala. Bez većih problema možeš da se u tih 12 sati dobaciš do nekih mnogo inspirativnijih delova grada. Pretpostavljam da će ti prtljag otići direktno na transferni let, pa nećeš morati da ga vučeš sa sobom.Dakle, na aerodromu sedneš na metro i izađeš na šestoj stanici - Zeytinburnu (mapa) i tu lagano uđeš u tramvaj na njegovoj početnoj stanici koja se istovetno zove. Teoretski možeš da ideš metroom do poslednje stanice i tu presedneš na tramvaj (Yusufpaşa) ali definitivno preporučujem Zeytinburnu iz dva razloga: prvo, tramvaj će proći kroz neka simpatična mesta i vožnja ti sigurno neće biti dosadna; drugo, uvek je bolje uhvatiti tramvaj na terminusu jer tada možeš da gospodski sedneš i prepustiš se vožnji i blejanju kroz prozor. Ako uđeš negde na pola trase, moći ćeš jedino da se sardiniraš unutra sa masom putnika.Tramvaj je inače moderan, dosta podseća na CAF-ove koje Beograd sada ima. Na terminusu i važnijim stanicama su instalirani automati na kojima možeš da kupiš tokene (plastične žetone) o kojima je KnightLore govrio. Jedan košta 3 lire (oko 1,3 evra) i možeš ga takođe koristiti u metrou i gradskoj železnici. Dakle, na metro stanici na Ataturku kupiš 4 komada i miran si :)Posle tramvaja bih ti predložio dve opcije, pa biraj:1. Izađeš na stanici Sultanahmet i tu provedeš slobodno vreme. To je turistički distrikt, imaš gomilu restorana pa bujrum (drži se frekventnijih ulica kao što su Akbiyik Caddesi, Kutlugün Caddesi i İshak Paşa Caddesi, i u principu nećeš pogrešiti jer ugostitelji govore engleski i lako ćete se sporazumeti). Ako ti ostane vremena, na 5-10 minuta hoda su ti Hagia Sofia, Topkapi palata, Istanbul Cistern, Arheološki muzej i naravno Grand Bazaar :)Ne mogu da ti dam neku posebnu preporuku za konkretnu kafanu jer je u Istanbulu to prilično relativna kategorija. Ovde ima jedno 4 miliona ugostiteljskih objekata, ono što je prošle godine bilo super možda više nije jer se vlasnik promenio, možda je i neki pređašnji krš postao dobar, u principu informacije koje su starije od nekoliko meseci ne treba uzimati zdravo za gotovo. Ono što mogu da ti kažem je da, ukoliko si ljubitelj ogromnog mesišta, ne računaš na ono na šta si navikao u Srbiji. U većini kafana možeš da probaš tradicionalnu tursku kuhinju gde od mesa dominiraju doner i razne verzije kebapa, ima naravno piletine, tu je i bonfile ali u principu nema rasturanja tipa šumadijska tepsija za dvoje od 900 grama. Za velike odreske treba da šacuješ nešto što je tipski osmišljeno kao steakhouse, a moja preporuka ti je da ovaj kratak izlet iskoristiš za ribu.2. Dakle, pošto sam ti preporučio ribu, trebaće ti riblji restoran odnosno balık restoran i u tom smislu možeš da uradiš sledeće: iz tramvaja siđeš na stanici Eminonu, na mapi možeš da vidiš da je to južni kraj Galata mosta koji premošćuje Golden Horn. E, ako se spustiš na donju platformu tog mosta naići ćeš na restorane u nizu, od kojih su većina riblji restorani, tako da možeš da klopaš na vodi uz odličan pogled. Slobodno insistiraj kod konobara da ti daju dobar sto što bliže ogradi, ako nema u prvom restoranu biće u drugom, trećem ili devetom, samo budi uporan :) Restorani na tom mostu jesu u neku ruku kliše jer su klasična turistička atrakcija, ali to ne znači da je klopa loša, naprotiv. Možda možeš da očekuješ malo jače cene ali restorani u Istanbulu svakako nisu jeftini, pogotovo riba, tako da će ceh verovatno iznositi oko 80-90 lira za dvoje i to bez alkohola. Sa malo vina, predjelom/prilozima i dezertom, cifra može da ode i do 150 lira jer je alkohol prilično skup. Za dobro vino spremi se da izdvojiš barem 20 lira za čašu, za strano pivo oko 12-13 lira. Gledaj da sve plaćaš u lirama jer u restoranu ne možeš da dobiješ povoljan kurs. Možda je najbolje da lovu zameniš u duty free zoni na aerodromu kako se posle ne bi smarao sa tim.Riba koju svakako preporučujem je Levrek odnosno neprehebivi brancin. Obavezno neka bude grilled ili baked, nikako pržen. Zakiva koliko je dobar. Orada (Çipura) je naravno podjednako dobar izbor, a možeš da probaš i pagara (Karagöz). Uz ribu uvek ide i dobra ponuda priloga (patlidžan u jogurtu, pire od graška ili leblebija, beli sir i raznorazni zeleniš).Ako si više u fazonu za doner i neko drugo mesište, na Galata mostu ćeš pronaći i klasične turske restorane gde to možeš da probaš. Ako voliš začinjeno meso, preporučujem Adana kebap, od standardnih varijanti tu su Iskender kebap i Urfa kebap. Kada dođe do dezerta, šta god da je bilo glavno jelo, stisni zube i opleti po najjačoj stvari koja postoji - Künefe! Obrati pažnju da se ovaj ultimativni greh prema ljudskom krvotoku suštinski razlikuje od na oko sličnog Kadaifa po tome što se unutra nalazi topljeni sir. Može se služiti sa ili bez sladoleda, a konzumira se u filozofiji: "Jednom se živi". Dobar Künefe nije baš jednostavno napraviti, pa ga ne služe baš svi restorani. Ako ga imaju, to može da bude indicija dobre kuhinje, tako da ja ponekad, kada idem na slepo u restoran, pitam da li među dezertima imaju Künefe pa ako kažu da imaju onda zaključim da vredi eksperimentisati :) Naravno ako nisi ljubitelj ovakvih stvari ostaje ti bruka drugih slatkiša koje ćeš sigurno pronaći u jelovniku.Ako ti Galata Bridge ne deluje interesantno, alternativa može da bude Galata/Pera distrikt odnosno neki lep rooftop restoran sa pogledom ili u samoj šoping zoni. Tu ne idem baš češto ali mogu da se raspitam ako te interesuje.Ne znam u koje vreme ćeš tačno doći, ali ako to bude oko doručka onda definitivno treba sebi da priuštiš tradicionalni turski doručak (Kahvaltı). Isti se tipično sastoji od paradajza, krastavca, belog sira, maslina, hleba i jaja sa sudžukom. Zaslađuje se slatkim od kajsije/višnje/jagode, obilato zaliva turskim čajem, a ako si u gore pomenutom "jednom se živi" fazonu možeš da slistiš porciju slatkog kajmaka u medu i pozdraviš se sa dugovečnošću :) Ovo je po meni totalni must u istanbulu, ako se zadesiš u restoranu ujutro ili pre podne. Duž Bosfora ima fantastičnih mesta za ovu klopu, do kojih se može stići uz malo dodatnog cimanja posle tramvaja - ako te interesuje javi mi se na PM da ti preporučim par lokacija.E, sad, ako ti posle ožderavanja ostane vremena, možeš da probaš da se malo provrtiš po Sultanahmetu ili da se podzemnom gondolom (Tünel) popneš do Galate i avenije Istiklal koja je mene odavno prestala da inspiriše ali mislim da može da bude interesantna nekom ko još nije imao priliku da se nađe u pešačkoj zoni okružen sa najmanje 500 hiljada ljudi. Kao alternativu možeš da razmotriš kratko krstarenje Bosforom (90 minuta). Polazna tačka je Eminonu tj. Galata most, a ruta ide u pravcu Crnog Mora do (trenutno) poslednjeg bosforskog mosta - Mehmeda II Osvajača - i onda nazad. To u maju može da bude jako lepo jer sunce još uvek ne prži nemilice pa možeš pristojno da iskuliraš na palubi uz kafu i grickalice. Ovde imaš ponudu jednog velikog operatera (TurYol), a ovde imaš nekoliko dodatnih varijanti i korisnih saveta uz obaveznu naznaku da izbegavaš bilo kakve privatne aranžmane koje ti neko ponudi u marini.Eto, to mi pada na pamet ovako na blic, a ako te još nešto specifično interesuje slobodno pitaj :) Edited by beowl
Link to comment
  • 2 weeks later...

Samo mala ispravka, pre oko 2 godine tramvajska linija T1 je produzena do opstine (okruga, naselja, kakogod...) Badzlar, tako da Zejtinburnu nije vise pocetna stanica. Ali je i dalje bolja za presedanje od Aksaraja/Jusufpase.Menjacnica na zeleznickoj stanici Sirkedzi ima mozda i najbolji kurs u odnosu na druge menjacnice u okolini. Odatle do Galata mosta je 5 minuta peske.Ne znam da li je vec bilo pisano na predhodnim stranama, ali nije zgoreg ponoviti: treba ignorisati cetke koje cistacima cipela, kao slucajno, ispadaju bas pred nogama turista. Samo prodjes dalje kao da se nista nije dogodilo.I nikako, ni u kom slucaju, ne prihvataj pozive nepoznatih ljudi (najcesce u ulici Istiklal) na pice, u neki dobar kafic, nocni klub i slicno. Moze da bude veoma skupo.Vise o tome http://wikitravel.org/en/Istanbul#Stay_safe

Edited by Polat
Link to comment
  • 1 month later...

Nema šanse da otkazujem put za Stambol ali cijenim da mi je pametno da promenim smeštaj, da ne buem baš na Taksimu. Imate li preporuku nedge blizu Istanbul Congress Centra za dvoje za 5 noćenja do 350 ojra?Unapred zahvalan.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...