Dagmar Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Naravno da ne, a živeo bi od plate, kao i ostali učitelji. Nekim ljudima je i to dovoljno. Ovako je duplo golo, beskoristan u društvu, na njegovo školovanje su bačene pare, i dobio si instant još jednog nevoljnog glasača SNSa koji se učlanio u nadi da će na taj način nekako dobiti posao. Nisam odgovorio na tvoj prethodni post, al' mi je jedna stvar zaparala oči - upišeš 10000 da bi dobio 1000 kvalitetnih, kako to da se ta logika ne primenjuje npr. u proizvodnji vozila, što autoindustrija ne krene tom logikom da proizvede 10.000 vozila da bi od toga dobila 1.000 najkvalitetnijih? Ili će biti da bi tom logikom propala dok dođe do 5.000-tog primerka? Nije to baš tako. Ljudi više idu u neku gausovu raspodelu nego baš da izlaze iz škole ujednačeni u osobinama i znanjima. Što je skroz ok, imaš u svakom trenutku 80-90% ljudi koji su savršeni za bar nekoliko podtipova poslova koji postoje u datoj struci. Neko bolje kapira ovo, neko ono, neko je super za rad sa ljudima ili prodaju, neko dobro organizuje, u principu su i potrebni različiti tipovi ljudi u zanimljivim firmama.
Tribun_Populi Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 nije neosnovana, nego je u pitanju 1 merit. Onda nema strateškog opredeljenja za podizanje nivoa obrazovanja, kad već uvodiš tržišne elemente i drastično veći broj samofinansirajućih studenata, uglavnom preko racionalnog broja tj. onoga što postojeći nastavni kadar uopšte može da opsluži, a da ne naruši kvalitet studija. To je onda samo strateško opredeljenje da se finansiranje visokog obrazovanja prevali na ove koji sami plaćaju školarinu, i ništa više od toga, strategije bez, a to imamo 40 godina već. Mislim, EU planira da do 2020 ima 40% stanovništva sa visokom ili višom školom u uzrastu 30-34 godine. Mi imamo trenutno 25%, a po nekima od vas ovde očigledno bi i to trebalo da ide unazad. Mislim da se ne razume da je došlo do svojevrsne inflacije u diplomama i da će BA za par decenija biti bukvalno ono što je pre bila srednja škola Po kvalitetu je kod nas već tu negde (štaviše i MA na pojedinim fakultetima, ali to je druga tema). I ne radi se o broju, to niko ne spori, radi se o strukturi kadrova.
MancMellow Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Onda nema strateškog opredeljenja za podizanje nivoa obrazovanja, kad već uvodiš tržišne elemente i drastično veći broj samofinansirajućih studenata, uglavnom preko racionalnog broja tj. onoga što postojeći nastavni kadar uopšte može da opsluži, a da ne naruši kvalitet studija. To je onda samo strateško opredeljenje da se finansiranje visokog obrazovanja prevali na ove koji sami plaćaju školarinu, i ništa više od toga, strategije bez, a to imamo 40 godina već. Po kvalitetu je kod nas već tu negde (štaviše i MA na pojedinim fakultetima, ali to je druga tema). I ne radi se o broju, to niko ne spori, radi se o strukturi kadrova. pa nema (ali nema ni smanjivanja). a možda bi trebalo da ga ima. šta da ti kažem, nisam ja na vlasti. B2 - pa kako niko ne spori, itekako se i to ovde spori.
Sestre Bronte Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Naravno da ne, a živeo bi od plate, kao i ostali učitelji. Nekim ljudima je i to dovoljno. Ovako je duplo golo, beskoristan u društvu, na njegovo školovanje su bačene pare, i dobio si instant još jednog nevoljnog glasača SNSa koji se učlanio u nadi da će na taj način nekako dobiti posao. Nisam odgovorio na tvoj prethodni post, al' mi je jedna stvar zaparala oči - upišeš 10000 da bi dobio 1000 kvalitetnih, kako to da se ta logika ne primenjuje npr. u proizvodnji vozila, što autoindustrija ne krene tom logikom da proizvede 10.000 vozila da bi od toga dobila 1.000 najkvalitetnijih? Ili će biti da bi tom logikom propala dok dođe do 5.000-tog primerka? Nije to baš tako. možeš da gledaš kao ekonomista da li se nešto isplati, i ako gledaš kao ekonomista, napravićeš nešto što je u plusu, ali što će da uništi svet a možeš i da posmatraš sveobuhvatnije i da cilj bude perspektiva naredne generacije, to se nikad neće isplatiti u ekonomskom smislu, oni vreme računaju drugačije
Budja Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 nije neosnovana, nego je u pitanju 1 merit. ok, on se možda zajebao što je upisao učiteljski, ali njega niko nije terao da to upiše. samo je postojala mogućnost. Mislim, EU planira da do 2020 ima 40% stanovništva sa visokom ili višom školom u uzrastu 30-34 godine. Mi imamo trenutno 25%, a po nekima od vas ovde očigledno bi i to trebalo da ide unazad. Mislim da se ne razume da je došlo do svojevrsne inflacije u diplomama i da će BA za par decenija biti bukvalno ono što je pre bila srednja škola Dobro, kakav je to argument? Pa sta ako EU planira taj procenat? Planira EU, UN, OECD sve i svasta jer to daje birokratske podsticaje da se nesto radi, budzetuje, ostvaruju "milenijumski ciljevi" a sve da bi se podigao sopstveni budzet i rast birokratije.
MancMellow Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 (edited) Dobro, kakav je to argument? Pa sta ako EU planira taj procenat? Planira EU, UN, OECD sve i svasta jer to daje birokratske podsticaje da se nesto radi, budzetuje, ostvaruju "milenijumski ciljevi" a sve da bi se podigao sopstveni budzet i rast birokratije. EU to planira da bi se podigao broj birokrata i povećavali budžeti, misliš da je to razlog? Edited April 20, 2015 by MancMellow
Tribun_Populi Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 (edited) pa nema (ali nema ni smanjivanja). a možda bi trebalo da ga ima. šta da ti kažem, nisam ja na vlasti. B2 - pa kako niko ne spori, itekako se i to ovde spori. Pa reče da je budžet vs. samofinansirajući bazirano na zaslugama - rekoh u tom slučaju nema nikakvog strateškog opredeljenja za podizanje nivoa visokog obrazovanja, samo za prevaljivanje tereta. I za mene je mnogo bolje 500 kvalitetnih pod ugovorom, nego 5000 prosečnih od čega će 2500 da zapali preko. Doznaka mi nije neki argument. Čitao sam svojevremeno neku UN analizu i naleteo na procenu da je gubitak društva od emigracije 1 visokoobrazovanog, na kontu njegovog doprinosa za ceo radni vek, cca 250.000 $. Ne znam koliko je tačna, ali uzmimo je samo diskusije radi kao takvu, pa vidi koliko takav jedan mora sit da doznačuje da bi s majkom Srbijom bio egal. možeš da gledaš kao ekonomista da li se nešto isplati, i ako gledaš kao ekonomista, napravićeš nešto što je u plusu, ali što će da uništi svet a možeš i da posmatraš sveobuhvatnije i da cilj bude perspektiva naredne generacije, to se nikad neće isplatiti u ekonomskom smislu, oni vreme računaju drugačije Jbg, neće mi u pamet da je ekstenzivna privreda bolja od intenzivne, nikako. Edited April 20, 2015 by Tribun_Populi
MancMellow Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Pa reče da je budžet vs. samofinansirajući bazirano na zaslugama - rekoh u tom slučaju nema nikakvog strateškog opredeljenja za podizanje nivoa visokog obrazovanja, samo za prevaljivanje tereta. I za mene je mnogo bolje 500 kvalitetnih pod ugovorom, nego 5000 prosečnih od čega će 2500 da zapali preko. ok, znači ti si za smanjenje. bolje 500 od 2500. Na zaslugama, da, ali ne materijalnim nego do tada pokazanog kvaliteta u učenju.
Tribun_Populi Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 ok, znači ti si za smanjenje. bolje 500 od 2500. Da, za 500 na teret budžeta pod ugovorom, ovako dole Na zaslugama, da, ali ne materijalnim nego do tada pokazanog kvaliteta u učenju. a ostalih 2.000 ispod crte neka plate školarinu pa neka, kad završe, idu gde hoće.
MancMellow Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 ja ne branim sadašnji sistem (well, sigurno ne dosledno), samo ti objašnjavam na čemu se bazira raspodela, a to nije niakakv izrabljivački princip. ostalo - da, u RL to znači smanjenje, i to veoma značajno smanjenje.
Tribun_Populi Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 ja ne branim sadašnji sistem (well, sigurno ne dosledno), samo ti objašnjavam na čemu se bazira raspodela, a to nije niakakv izrabljivački princip. Znam odlično, tu sam fazu prošao, samo kažem da to nema veze sa strategijom povećanja broja visokoobrazovanih, već se radi o stihijskom prevaljivanju troškova finansiranja sistema visokog obrazovanja na samofinansirajuće studente, obzirom da igrom slučaja znam koji je mehanizam finansiranja visokog obrazovanja kod nas i da kapitacije za budžetske studente još uvek nema. Naša država za sprovođenje takve 1 strategije nema para, jednostavno. ostalo - da, u RL to znači smanjenje, i to veoma značajno smanjenje. Koliko se time realno gubi a koliko dobija, ako 500 najkvalitetnijih zadržiš u zemlji u najproduktivnijem periodu za narednih 10 godina?
MancMellow Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 (edited) Koliko se time realno gubi a koliko dobija, ako 500 najkvalitetnijih zadržiš u zemlji u najproduktivnijem periodu za narednih 10 godina? Neizračunljivo. A sigurno neizračunljivo precizno. Ali ja ne vidim kako smanjenje nivoa obrazovanosti stanovništva može da bude dobro, pogotovu za Srbiju. Fakultetsko obrazovanje nije samo sticanje konkretnih znanja za konkretno zanimanje nego i razvijanje kognitivnog aparata za buduće potrebe tržišta radne snage koje će imati ko zna kakve zahteve, ali kakvi god da budu neće biti jednostavniji od današnjih. Ali ne možemo znati kakvi će biti za 10/20/30 godina. Bold - ali ne samo za buduće potrebe tržišta radne snage, nego i za mnoge druge stvari... Edited April 20, 2015 by MancMellow
Tribun_Populi Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Neizračunljivo. A sigurno neizračunljivo precizno. Ali ja ne vidim kako smanjenje nivoa obrazovanosti stanovništva može da bude dobro, pogotovu za Srbiju. Fakultetsko obrazovanje nije samo sticanje konkretnih znanja za konkretno zanimanje nego i razvijanje kognitivnog aparata za buduće potrebe tržišta radne snage koje će imati ko zna kakve zahteve, ali kakvi god da budu neće biti jednostavniji od današnjih. Ali ne možemo znati kakvi će biti za 10/20/30 godina. Bold - ali ne samo za buduće potrebe tržišta radne snage, nego i za mnoge druge stvari... Nije meni imperativ smanjenje tj. jeste ali samo u meri u kojoj postojeći nastavni kadar može da pokrije nastavu, u smislu povećanja njenog kvaliteta (ovo sad je dobrim delom 1 zajebancija). Ako ima dovoljno profesora i asistenata, neka bude i 50.000 po upisanoj godini. Poenta je u tome da se gro onih koje država finansira zadrži u zemlji, bar u nekom periodu od 10ak godina, sem baš-baš izuzetaka kod kojih bi zadržavanje bilo kontraproduktivno.
Dagmar Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Nije meni imperativ smanjenje tj. jeste ali samo u meri u kojoj postojeći nastavni kadar može da pokrije nastavu, u smislu povećanja njenog kvaliteta (ovo sad je dobrim delom 1 zajebancija). Ako ima dovoljno profesora i asistenata, neka bude i 50.000 po upisanoj godini. Poenta je u tome da se gro onih koje država finansira zadrži u zemlji, bar u nekom periodu od 10ak godina, sem baš-baš izuzetaka kod kojih bi zadržavanje bilo kontraproduktivno. A koliko sad ostaje u zemlji od tih sa diplomama uopšte? I koliko inače u opštoj populaciji?
Tribun_Populi Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 A koliko sad ostaje u zemlji od tih sa diplomama uopšte? I koliko inače u opštoj populaciji? Pa procene su da 30K godišnje ode a da je među njima najviše visokoobrazovanih mladih, i to uglavnom onih koji preko dobiju dobro plaćen posao. Sa druge strane godišnje se upiše nekih 50K. Odu najbolji, oni sa izneverenim racionalnim očekivanjima, ostane neki prosek ili low-end.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now