June 13, 201212 yr Pored silnih kamera, o skenerima na aerodromima i da ne pričam, problem su ocene, jer zaboga neko može da komentariše. Hm, ja nisam neki narociti pobornik prajvasija, ali mislim da je rezon onih koji su za to kad su u pitanju ocene zasnovan na tome da se tu radi o deci (i/ili mladima), koji su osetljive biljcice, itd. Ne delim ja tu filozofiju, btw.
June 13, 201212 yr Mozda ovo ima neke logike za ljude koji se bave testom kao instrumentom. Meni je zaista debilno da se ignorisu pravopisne greske, ali oni sigurno moraju imati neko objasnjenje za to (pored ovih koje je Blic naveo)... Uostalom, kao i za sve ostalo, kriva je EU, Zapad i ostali zlikovci :D: http://www.okni.edu.rs/sr/nas-tim edit: @irejzer Edited June 13, 201212 yr by Quince
June 13, 201212 yr Ubedljivo najgora odluka do sada. Ja znam za moju generaciju (ukljucujuci i mene) da je iz gimnazije izasla nepismena. Sada je koliko vidim situacija jos gora. Secam se da mi je u srednjoj skoli u USA profesor istorije odbijao poene na testovima zbog engleskog parvopisa. Zato danas bolje znam englesku gramatiku i pravopis nego nasu.Mislim da je i najveci deo moje generacije izasao iz gimnazije nepismen, ali sada je neuporedivo gore, nemaju pojma o stvarima koje su nama utuvljivali u glavu u prvom i drugom osnovne, cak ni veliki broj odlicnih djaka. Umesto da se donose mere koje ce to da promene na bolje, oni rade suprotno. Ne mogu da nadjem nikakav razlog za ovako nesto, valjda da bi vise dece polozilo prijemni, ali za to im treba 1 bod ili tako nesto, a ako ni taj jedan ne mogu da dobiju tako sto ce "Danilo" da napisu velikim slovom, onda i nisu za srednju skolu.
June 13, 201212 yr @ Quince, da dobro i ja kenjam kao reakcija na generalno nizak nivo pismenosti. Nisam neko ko se razume u metodologiju ispitivanja niti kako je najbolje da se ona sprovode. Samo mi zvuci suludo da na testiranju iz srpskog pismenost nije bitna.EDIT: Nepismenost :D Edited June 13, 201212 yr by Eraserhead
June 13, 201212 yr to si sad omeksao stav jer si video da je EU iza toga, a? :D :PA ne, nisam ja neki poseban ljubitelj EU, vise onih prekookeanskih. :D
June 13, 201212 yr Mislim da je i najveci deo moje generacije izasao iz gimnazije nepismen, ali sada je neuporedivo gore, nemaju pojma o stvarima koje su nama utuvljivali u glavu u prvom i drugom osnovne, cak ni veliki broj odlicnih djaka. Umesto da se donose mere koje ce to da promene na bolje, oni rade suprotno. Ne mogu da nadjem nikakav razlog za ovako nesto, valjda da bi vise dece polozilo prijemni, ali za to im treba 1 bod ili tako nesto, a ako ni taj jedan ne mogu da dobiju tako sto ce "Danilo" da napisu velikim slovom, onda i nisu za srednju skolu.Naravno da nemaju pojma kad se sve radi protiv zdravih osnova metodike nastave. Siluju decu sa gramatikom u osnovnoj a smaraju sa tzv knizevnoscu u srednjoj.
June 13, 201212 yr Naravno da nemaju pojma kad se sve radi protiv zdravih osnova metodike nastave. Siluju decu sa gramatikom u osnovnoj a smaraju sa tzv knizevnoscu u srednjoj. Meni ovo ima smisla, mozda im metodi nisu dobri ali ta postavka gramatika/knjizevnost mi zvuci ok. Sto mislis da bi trebalo biti drugacije?
June 13, 201212 yr Naravno da nemaju pojma kad se sve radi protiv zdravih osnova metodike nastave. Siluju decu sa gramatikom u osnovnoj a smaraju sa tzv knizevnoscu u srednjoj.Tacno, metodika je katastrofalna, ali nas su bar necim silovali i smarali, pa smo nesto i naucili. Sada postoje deca u 8. razredu koja ne znaju da nabroje vrste reci. I sto je najgore, postalo je cudnije kad neko zna neke takve stvari, nego kad ne zna.Edit: Ma kakve uopste vrste reci, sudeci po ovom tekstu, to je pitanje za apsolventa filologije, ovde se radi o tome da postoji veliki broj dece koji ce vlastito ime da napisu malim slovom! I da im to niko ne zameri, jer im se nije izricito trazilo da ga napisu ispravno. Edited June 13, 201212 yr by Naa
June 13, 201212 yr Hm, ja nisam neki narociti pobornik prajvasija, ali mislim da je rezon onih koji su za to kad su u pitanju ocene zasnovan na tome da se tu radi o deci (i/ili mladima), koji su osetljive biljcice, itd. Ne delim ja tu filozofiju, btw.Mene je taj prajvasi sistem izludjivao u Holandiji. Ako dobijem dobru ocenu, nemam pojma sta je bilo dobro u radu, ako dobijem losu, isto. Nikad nisam znao ko je od ostalih studenata dobio koju ocenu, nista se ne objavljuje javno a svi cute ko ckepi. To je bezvezarija, ocene sa ispita treba da budu javne, i da se tacno zna koji je kriterijum primenjivan.
June 13, 201212 yr http://blog.b92.net/text/20487/O-MALOUMNIM-GLAVAMA-DJACKIM-SPISKOVIMA-I-/ Zašto je nekima tako teško da shvate da se zakoni donose upravo zato da bi bili poštovani? Da je striktno poštovanje zakona jedini način da izađemo iz „pravnog“ provizorijuma, nesigurnosti i neizvesnosti kojom smo okruženi. I da jednom počnemo živeti u atmosferi u kojoj komunikacija na „kulturnom“ nivou kakav je demonstrirala gore pomenuta dama neće biti „normalna“ stvar.word
June 13, 201212 yr glede pravopisnih gresaka na prijemnom. u pitanju je moja struka, ukljucujuci to da toj deci drzim privatne casove za prijemni, pa se osecam slobodnom da kazem da ta odluka uopste nije losa. ima tu ovakvih stvari. odlike balade, naprimer, su te, te, te i te. lirsko-epski elementi, takodje. ne stave crticu izmedju lirsko i epsko. naveli sve ostalo tacno? zasto bi im se oduzeo bod?! baska to sto nam pravopis ima rupe. i sto su neke stvari usiljene u istom. i sto se neke stvari menjaju iz godine u godinu. i sto, naravno, ni odrasli ne poznaju dovoljno isti. isto, cirilica i latinica. jedno pitanje odgovore cirilicom, drugo latinicom- u cemu je problem? oba pisma su ustavna. razumemo ih i mi, i djaci. ne vidim problem.
June 13, 201212 yr Постоји разлика између неписања цртице у "лирско-епски" и писања "лipsko-epcki". Такође, за неписање великог слова где би требало или за писање великог на погрешном месту би ваљало шамаре ударати, а не одбијати бодове. Осам година уче децу нешто по школама и не могу да их науче да читају и пишу и онда све то зачине поруком да ће незнање и необразованост да се толерише и то нигде другде него на тесту шта су и колико учили. Страшно.Непоштовање правила и, још горе, развијање свести да је непоштовање правила легитиман животни принцип нас је и довело до септичке јаме у којој смо тренутно.
Create an account or sign in to comment