Jump to content
IGNORED

Novi hit iz kuhinje ministarstva prosvete


Moća

Recommended Posts

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fonTelefon

    11

  • Filipenko

    10

  • Venom

    10

  • Tolaa

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

:isuse:Mada... Ne, stvarno :isuse:Istorija, četvrta godina gimnazije, znači društveni ili opšti smer... Nezgodno da se vuče dvojka. A još gore da se navuče ludak od profesora na vrat...Neki organizovani otpor? Pozivanje na ateizam, nacionalnu/versku pripadnost i pravo na neizjašnjavanje o istoj, sa sve spominjanjem ombudsmana i prosvetne inspekcije?Jesam stavio :isuse: ?

Link to comment
Nezgodno da se vuče dvojka. A još gore da se navuče ludak od profesora na vrat.
Igzektli.Nemam pojma, al' od sinoć razmišljam gde šta i kome da se piše, žali, jebe majka i sl.Profesorov ortak u školi je inače profesor istorije Zoran Buljugić, poznat široj javnosti po prevodu (i čini mi se zabrani) knjige "Mit o holokaustu".Pretprošle godine je razredna na roditeljskom slegala ramenima u fazonu "njma dvojici niko ništa ne može, eto ni mi ih (kolege) ne volimo, ali šta ćeš..."
Link to comment
Igzektli.Nemam pojma, al' od sinoć razmišljam gde šta i kome da se piše, žali, jebe majka i sl.Profesorov ortak u školi je inače profesor istorije Zoran Buljugić, poznat široj javnosti po prevodu (i čini mi se zabrani) knjige "Mit o holokaustu".Pretprošle godine je razredna na roditeljskom slegala ramenima u fazonu "njma dvojici niko ništa ne može, eto ni mi ih (kolege) ne volimo, ali šta ćeš..."
prvo razredni starešina - intenzivno maltretiranje, pa onda direktor: "kakav je to način, gde to piše u programu, itd; moj sin treba da se sprema za istoriju, a kako će sa takvim profom, etc etc..." Svaki nastavnik mora da se drži godišnjeg programa rada, određenim u službenom glasniku. Nažalost, ne mogu da nađem za istoriju. Paralelno sa tim, odmah šalji 2 maila: jedan na adresu centra za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, a drugi direktno ministru, odn odseku zaduženom za srednješkolsko obrazovanje. Iz mog iskustva svi se užasno useru kad se neki roditelj žali, tako da profa retos može da ga duva i neka predaje u svojoj privatnoj školi o mitovima holokausta.
Link to comment
"Sl. glasnik SRS - Prosvetni glasnik", br. 5/90 i "Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 3/91, 3/92, 17/93, 2/94, 2/95, 8/95, 23/97, 2/2002, 5/2003, 10/2003, 11/2004, 18/2004, 24/2004, 3/2005, 11/2005, 2/2006, 6/2006, 12/2006 i 17/2006)

nažalost ovo teško može da se dobavi. rekao bih da treba naći ovaj iz 2006. i tu se nalaze svi programi za sve predmete. našao sam samo za srpski.

Link to comment
Verovatno 70% klinaca i njihovih roditelja smatra da je to OK.
Ovoga se i ja najvise plasim, tako da bilo kakve grupne akcije otpadaju u startu. Treba se boriti svim raspolozivim sredstvima, u svakom slucaju. Cesto razmisljam kako bih ja svoje dete zastitila od ovakvih i slicnih institucionalizovanih cinova lobotomije, posebno sto sam i sama bila izlozena istom nasilju kroz svoje skolovanje.Homeschooling? Salim se.
Link to comment

Istorija je u 5/2003 ovi napred su građansko, španski, fizičko i tušta i tma promena u informaticiisto kao na ovom sajtu što sam dao

ČETVRTI RAZRED GIMNAZIJE DRUŠTVENO-JEZIČKOG SMERA(3 časa nedeljno, 96 časova godišnje)SADRŽAJI PROGRAMA1. tema: EVROPA I SVET U DRUGOJ POLOVINI 19. I POČETKOM 20. VEKA- Nova slika Evrope posle ujedinjenja Italije i Nemačke: Nove i stare sile i njihova borba za politički i diplomatski prestiž.- Berlinski kongres i preoblikovanje jugoistočne Evrope (Istočno pitanje).- Vreme napetosti (politika, borba za kolonije, privredna i vojna konkurencija, političke ideje - liberalizam, nacionalizam, socijaldemokratija, komunizam…).- Velike kolonijalne sile i njihovi sukobljeni interesi: opšti kontekst (prostor, društvo, privreda).- "Lepa epoha": kultura, nauka, tehnološki napredak, prosveta…2. tema: NEZAVISNE DRŽAVE: SRBIJA I CRNA GORA- Srbija između Austrougarske i Rusije (1878-1903).- Građanska demokratija - Srbija (1903-1912).- Izgrađivanje države: Crna Gora (1878-1912).- Evropski i balkanski okviri srpske istorije: Srbi u Austrougarskoj, južna Ugarska, Bosna i Hercegovina, stara Srbija i Makedonija.- Duhovni horizonti epohe: priprema za novo doba (kultura, nauka, prosveta).- Srpsko društvo na razmeđi vekova.- Balkanski ratovi.3. tema: PRVI SVETSKI RAT"Veliki rat"- Velike kolonijalne sile i njihovi sukobljeni interesi: opšti kontekst (prostor, društvo, privreda).- Evropa na putu ka ratu (politika, nauka, kultura i obrazovanje).- Ratna hronika:- Hronologija ratnih dejstava,- Savezništva i frontovi,- Aspekti rata (život u pozadini i život na frontu),- Kultura i rat / Ratna kultura / Kultura u ratu.- Ratne prelomnice:- Revolucije u Rusiji,- Ratno angažovanje SAD.- Lična viđenja rata: "izgubljene generacije".Srbija u ratu- Srbija i "privremena slika (karta)" Balkana (Prostor, društvo, politika, nacionalna svest, nauka, kultura i obrazovanje).- Ratni dnevnik I:- Hronologija ratnih dejstava,- Savezništva i frontovi,- Aspekti rata: vojska i njena sudbina, život u pozadini, srpska dijaspora, epidemije (1914-1915).- Ratni dnevnik II:- Povlačenje preko Albanije, okupacija i teror, Solunski front, politički obračun, ustaničke borbe, dobrovoljačko pitanje, oslobođenje (1915-1918),- Kultura i rat / Ratna kultura / Kultura u ratu (Obrazovanje u zemlji i inostranstvu).- Iskorak ka Jugoslaviji:- Državni koncepti i programi (Od Niške do Ženevske deklaracije),- Ratna stvarnost,- Žrtve i doktrina koja ih opravdava (objašnjava).- Lična viđenja rata: ratna stvarnost, sećanja, naknadne interpretacije.4. tema: SVET IZMEĐU SVETSKIH RATOVASvet i Evropa - traganje za novim rešenjima- Nove države - nove granice: Mirovna konferencija u Parizu, Liga naroda…- Nove orijentacije: Kriza demokratije i totalitarne ideje.- "Evropa u pokretu": Kultura, nauka i prosveta: promišljanje ratnog nasleđa i viđenja budućnosti (ideje i pokreti), Migracije: fenomen koji traje.- Prelom I - Velika ekonomska kriza i odgovori na nju: Liberalne demokratije (SAD, Velika Britanija, Francuska…).- Prelom I - Velika ekonomska kriza i odgovori na nju: Totalitarni izazovi (Boljševički projekat i "Treći put" - fašizam i nacionalsocijalizam).- Nespokojno susedstvo: balkanske države između dva svetska rata.- Svet ka novom ratu:- Japan (1931),- Kina (građanski rat),- Španija (1936),- "Rušenje poretka" (Anšlus, Minhenska kriza, Pakt Molotov-Ribentrop).Jugoslovenska Kraljevina- Nova država (Ujedinjenje, prostor, granice, okruženje, saveznici i protivnici, društvo).- U potrazi za državnim i nacionalnim kompromisom (državno, političko, ekonomsko, versko, nacionalno, manjinsko, socijalno pitanje…).- Kriza parlamentarizma i Vreme diktature - zakoni i ideologija.- Selo i grad: od agrarnog ka modernom društvu.- Dvadesete i tridesete godine u kulturi, nauci, prosveti.- Potraga za novim modelom i preuređivanje države (1935-1939).- Jugoslavija i izazovi novog rata (1939-1941).5. tema: DRUGI SVETSKI RATSvet u Drugom svetskom ratu- Od evropskog ka svetskom ratu (1939-1941):- Ratna dejstva,- Promena granica,- Okupacioni sistemi,- Rat na jugoistoku Evrope…- Ratna hronika I (1941-1943):- Hronologija ratnih dejstava,- Savezništva i frontovi,- Društvo i čovek u ratu (privreda, svakodnevni život, kultura i razaranje kulture),- Od ideje rasne čistote do industrije smrti: genocid kao fenomen totalnog rata.- Ratna hronika II (1943-1945):- Ratne prelomnice (Rat u Africi i iskrcavanje na Siciliju, slom Italije, Istočni front, Rat na Dalekom istoku),- Oružje i politika (savezničke konferencije).- Kraj rata (1944-1945) Bilans (demografija, privreda, granice, razaranja, kultura…).Jugoslavija u Drugom svetskom ratu- Od diplomatskog pritiska do rata (Međunarodna diplomatska kriza, borba za jugoslovenski prostor i vrhunac krize 25. i 27. mart 1941).- Ratni dnevnik I (1941-1942):- Vojni poraz (Aprilski rat, kapitulacija i rasparčavanje, NDH),- Okupacija (Okupacioni sistemi i represivna politika, antiokupacione snage srpskog građanstva i emigracija, nagoveštaj revolucionarne perspektive).- Ratni dnevnik I (1941-1942):- Ustanak (ideološki, nacionalnooslobodilački i egzistencijalni momenat, strategije i nacionalne koncepcije suprotstavljenih vojnih i političkih pokreta i organizacija i višestrani karakter ustanka),- Građanski rat i/ili oslobodilačka borba (partizanski pokret, vojna i politička organizacija četničkog pokreta, kolaboracija),- Podeljeno društvo u ratu (privreda, kultura, svakodnevni život, prosveta).- Ratni dnevnik II (1943-1945):- Hronologija ratnih dejstava (jugoslovensko ratište u kontekstu svetskog rata)- Ratni dnevnik II (1943-1945):- Ideološki koncepti i preuređenje buduće države (srpsko-hrvatski spor u emigraciji, AVNOJ, nacionalna politika Ravnogorskog pokreta, Druga prizrenska liga),- Politika privremenog kompromisa: Jugoslavija i Balkan u planovima Velikih sila za preuređenje Evrope,- Genocid i teror.- Kraj rata (završne operacije i oslobođenje) i Bilans rata na jugoslovenskom prostoru6. tema: SVET POSLE DRUGOG SVETSKOG RATAPosleratni svet i njegove suprotnosti- Od ratnog savezništva do Hladnog rata- Dva sveta (blokovska podela)- Treći svet u potrazi za identitetom (Kina, dekolonizacija u Aziji i Africi, Latinska Amerika)- Društveni izazovi, društvena modernizacija i kulturni preobražaj (Kultura, umetnost, društvene pobune, 1968. godina, rok kultura mladih, otpor diktaturi, regionalni ratovi)- Izazovi kraja veka (Raspad istočnog bloka, Globalizacija, izazovi novih tehnologija, ekologije…)Jugoslavija posle Drugog svetskog rata- Jugoslavija: Na tragu sovjetskog modela (1945-1948) (Spoljnopolitički položaj i unutrašnjepolitički odnosi).- Jugoslavija između Istoka i Zapada: U potrazi za novom spoljnopolitičkom i unutrašnjepolitičkom orijentacijom.- Godine protivrečnog društvenog i političkog razvoja (1960-e - 1970-e) (Kultura, prosveta, nauka…).- Suočavanje sa krizom (1980-e).- Raspad/razvijanje države i ratovi za "jugoslovensko nasleđe".Iskustvo 20. veka: promišljanje opšteg i nacionalnogSeminarski radNAČINI OSTVARIVANJA PROGRAMA (UPUTSTVO)Nastavni sadržaji predmeta istorija, u gimnazijama svih smerova, koncipirani su tako da učenicima pružaju celovitu sliku o praistorijskom i istorijskom dobu. Polazna tačka nastavnih sadržaja predmeta istorija su ciljevi i zadaci ovog predmeta. Oni su isti, za osnovnu školu i gimnaziju. Njihova realizacija je drugačija i treba da se zasniva na uzrasnim sposobnostima i razvojnim karakteristikama učenika.Učenici treba da poseduju znanja o:- istorijskom vremenu i prostoru,- istorijskim tokovima, procesima i događajima,- značajnim ličnostima,- kulturnim kretanjima tokom praistorijskog i istorijskog doba,- crkvi i njenoj ulozi u istorijskom dobu.Na osnovu ovih uopštenih znanja i na osnovu programskih sadržaja nastavnici treba da naprave svoj globalni i operativni plan rada.
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...