Jump to content
IGNORED

Kvalitetno visoko obrazovanje na poklon


Al-Khwarizmi

Recommended Posts

Posted (edited)

Nisam :blush: Ranije se pričalo kako profesori "prenose znanje". U svetlu bioloških saznanja, to bi značilo da bi svako od njih trebalo da zapije špric u glavu i posle ubrizgava svakom studentu po malo. Svaki student mora da stvori svoje znanje, a profesor je samo posrednik koji olakšava proces... ako nije arogantni skot koji se poziva na autorska prava i slične egzibicije, kojih na BU ima koliko voliš.Treba neko ko će da se polomi da ti na najprikladniji i najbrži način omogući da se izvede nešto, a da pri tom ne kuka kako je on u teškom položaju i muči ga ovo ili ono ("morao sam 400 testova da pregledam, poštujte to malo"-sindrom)Ono što nama treba nije promena alata (iako je e-learning jako koristan) nego promena pristupa predavača ka studentima (a i obrnuto), a tu se ama baš ništa nije promenilo zadnjih pola veka.

Edited by Kelt
  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Indy

    49

  • Al-Khwarizmi

    22

  • rajka

    17

  • fonTelefon

    15

Posted (edited)

Na ETF-u BU-a, u doba kad sam ja studirao (pocetak devedesetih), od interakcije nije bilo nista.Vecina predavanja je isla po sistemu 'profa/asistent sebi nesto mrmljaju u bradu' a studentarija freneticno pokusava da svaku njihovu rec sto zapise, sto zapamti. Bilo je asistenata-mutanata (pade mi na pamet jedan koji je drzao matematiku, ali da mu ne pominjem ime) koji je spartao po tabli k'o Karl Luis, jedva su ljudi uspevali u sveske da prepisu ono sto je on zvrljao po tabli. Kod tog lika niko NIKADA nije postavio nijedno potpitanje. Zasto? Zato sto od silnog transkribovanja niko ziv nije stigao ni da razmisli o tome sta on to po tabli pise, pa kako onda bilo sta da se pita? Na nekim drugim predmetima je bilo bolje, ali opet se mali broj ljudi odlucivao da bilo sta pita, jer su uglavnom predavanja bila takva da se nabaca sto veci broj cinjenica za tih sat ili dva. Profesori i asistenti, istina, jesu imali sat ili dva nedeljno na raspolaganju za konsultacije, ali i to je bilo veoma slabo. Ucilo se tako sto su se do besvesti listale knjige, skripte, i razmenjivalo medjustudentsko znanje po hodnicima faxa ili u organizovanim 'kruzocima' po raznoraznim gajbama. Preteca foruma? :) Najveci problem je bila literatura - na ETF-u su imali obicaj da veoma cesto menjaju plan predmeta, pa tako knjiga od pre 3 godine nije vise bila validna... sto i jeste normalno obzirom da se za 3 godine mnoge tehnologije penzionisu i pojave se nove, ali je za nas to bila katastrofa... profani su imali ozbiljnu qrtzobolju glede objavljivanja update-ovanih knjiga i skripti. U vreme kada sam zavrsavao studije pojavio se i internet (cini mi se 95 godine) sto je situaciju dramaticno promenilo na bolje. Gopher i rudimentarni WWW je znacio tako mnogo da je to neverovatno... odjednom je osvanuo ceo novi svet primera, objasnjenja, pojasnjenja (recimo neki predmet gde su se programirali mikrokontroleri i PLA, a kome sam zaboravio ime :D, sam potpuno naucio iz bezbroj primera koji sam iskopao preko neta i preko manuala sa sajta proizvodjaca). U vreme postdiplomskih studija situacija je bila jos bolja - tada sam 90% znanja 'napabircio' sa Interneta direktno, bez ikakvog pokusaja da se zamlacujem na konsultacijama i sl.Dakle, ja sam gospodo navikao na NE-interakciju sa profanima :) I ponavljam, to moze da prodje sa svim predmetima na ETF-u (cak ni klasicne lab vezbe nisu obavezne obzirom da postoje simulatori), ali stvarno ne znam kako je drugima. Fak it, ne verujem da je to moguce u slucaju medicinara, stomatologa i sl. Njima su ipak potrebni zivi primerci a to na netu ni po forumima ne mogu da nadju. Mi pure tehnicari smo tu u boljoj situaciji.

Edited by ManicMiner
Posted (edited)

Pa moze neko i na tesne cipele da se navikne. Ovde doli se studenti regularno anketiraju sigurno vec deceniju i po (a i duze), pa taj manjak feedbacka ili nepristupacnost akademskog osoblja nekako uvek izbije na vrh negativne liste.Ne verujem da to mnogo zavisi od smera... svako voli da, recimo, zna zasto je na seminarskom dobio 70%, a ocekivao je min 85%. Ako nekom to nije bitno, verovatno mu i nije mnogo stalo do studija. Ne treba zaboraviti da su usmeni ispiti retkost na zapadnim univerzitetima (ne znam za Nemacku).... sistem studiranja u Srbiji je toliko razlicit od onoga sto je recimo meni blisko da je nama iz razlicitih filmova tesko da se razumemo (s tim da sam ja bio i u vasem filmu u nekom proslom zivotu).

Edited by Indy
Posted (edited)

Mislis usmeni usmeni, ili usmeni u formi pismenog? :)Ja sam, od nekih 40+ ispita, imao samo 3 koja su imala klasicni usmeni deo polaganja. Ne tvrdim da je dobro sto interakcije nije bilo, naprotiv, cini mi se da bih mnogo manje vremena izgubio da je svaki profan imao po 10-20 studenata pa da ga svi cimamo za rukav kad god nam se prohte. Mada, i tu je pitanje sta bi bilo sa predmetima koji se veoma, veoma brzo menjaju. Pade mi na pamet nesto sto se zvalo 'Sistemsko programiranje' - covek je drzao predavanja a ja sam godinu pre toga krenuo da samoinicijativno burgijam po open-sors kernelima i time sam naucio 5x vise nego sto je on predavao.

Edited by ManicMiner
Posted
Pa moze neko i na tesne cipele da se navikne. Ovde doli se studenti regularno anketiraju sigurno vec deceniju i po (a i duze), pa taj manjak feedbacka ili nepristupacnost akademskog osoblja nekako uvek izbije na vrh negativne liste.Ne verujem da to mnogo zavisi od smera... svako voli da, recimo, zna zasto je na seminarskom dobio 70%, a ocekivao je min 85%. Ako nekom to nije bitno, verovatno mu i nije mnogo stalo do studija. Ne treba zaboraviti da su usmeni ispiti retkost na zapadnim univerzitetima (ne znam za Nemacku).... sistem studiranja u Srbiji je toliko razlicit od onoga sto je recimo meni blisko da je nama iz razlicitih filmova tesko da se razumemo (s tim da sam ja bio i u vasem filmu u nekom proslom zivotu).
malo epske tradicije malo oralnog. Jbt em nemaju kao na BG Pravnom da mogu da imaju veze sa studenkinjama em im se istrose od alkohola i seksa na prve dve godine. Sta onda ima da ih propitujes po kabinetima.
Posted
Dakle, ja sam gospodo navikao na NE-interakciju sa profanima :) I ponavljam, to moze da prodje sa svim predmetima na ETF-u (cak ni klasicne lab vezbe nisu obavezne obzirom da postoje simulatori), ali stvarno ne znam kako je drugima.
Ovo mogu i ja da potpišem. Doduše, bilo je vežbi i predavanja gde je interakcija na samom času bila dosta korisna... ali u većini slučajeva je pitanja koja su se meni vrzmala po glavi postavio neko drugi (ili bi postavio da nisam ja), pa bih razjašnjenje dobio i da sam gledao snimak. Interakcija van časova je uglavnom bila očajno zamišljena i još gore organizovana.
Posted (edited)

U kompleksnijim oblastima mi nije realno da se može napredovati bez interakcije. Ako je ispitni zadatak nešto što ima samo jedan tačan rezultat, tipa 12.4 N/m2, onda mogu da razumem da ako si pogrešio onda, ovaj, znaš da nešto nisi dobro uradio. Ali, to su prilično bazične stvari, ne verujem da se nešto tako jednodimenzionalno radi na višim godinama studija bilo gde, pa ni u oblasti programiranja (premda, iskreno, nemam pojma šta se tamo radi, pa nek' budem ispravljen).Ako odgovor treba da bude esej koji u sebe uključuje, pored poznavanja određene naučne, tehničke ili društveno-političke faktografije, i zauzimanje 1 stava, "učenje" se u stvari svodi na diskutovanje tog problema (u idealnom slučaju sa nekim ko se u tom diskutovanju ispraksovao, npr. profesorom). Nešto slično kako Dr. House diskutuje sa svojim kolegama i obično zgodnim koleginicama situaciju svakog pacijenta. Nema tu tačnog rezultata, ali ima boljeg rezultata do kog se dolazi u interakciji, da ne kažem sinergiji, mišljenja. Utoliko je komično pogrešan fonTelefon sa njegovim (nimalo neobičnim) potcenjivanjem agronomije. "Baje" sa najboljih univerziteta, uključujući i Stanford, su angažovane na nalaženju boljih odgovora na pitanja koja tu postoje, od kojih su neka i odgovorna za postojanje milijardi, ovaj, nas.

Edited by Indy
Posted (edited)

Kao treća preporuka nešto što upravo slušam. Opet Stanford, ovog puta preko iTunes U: iPad and iPhone App Developmenthttp://itunes.apple.com/us/course/ipad-iphone-app-development/id495052415Odličan kurs, sa uživo odrađenim primerima. Koristan ne samo za Objective C i iOS specific stvari, već i za neke opšte CS koncepte (npr. MVC pattern je odlično objašnjen, možda i najbolje što sam do sada video). I studenti sa časa koji je sniman postavljaju dosta dobra pitanja.Toplo preporučujem svima koji planiraju da prave nešto za ove Apple-ove platforme.

Edited by Al-Khwarizmi
Posted
U kompleksnijim oblastima mi nije realno da se može napredovati bez interakcije. Ako je ispitni zadatak nešto što ima samo jedan tačan rezultat, tipa 12.4 N/m2, onda mogu da razumem da ako si pogrešio onda, ovaj, znaš da nešto nisi dobro uradio. Ali, to su prilično bazične stvari, ne verujem da se nešto tako jednodimenzionalno radi na višim godinama studija bilo gde, pa ni u oblasti programiranja (premda, iskreno, nemam pojma šta se tamo radi, pa nek' budem ispravljen).
Izabrao si pogresan primer, programiranje je prilicno specificna oblast. Evo, recimo, daju ti zadatak da isprogramiras (lupam) analogni sat u javi.Nacina da se ovo realizuje ima bezbroj, a da li je nacin dobar ili ne odmah se vidi - ili na ekranu dobijes sat sa kazaljkama, ili na ekranu ne dobijes sat sa kazaljkama. Svako resenje gde iscrtani sat pokazuje tacno vreme, gde se kazaljke vrte onako kako treba (sati, minut, sekunde) je tacno resenje. Ma kakav kod bio.Btw, sto se diskutovanja tice, koliko vidim ni ovaj forum nije los :) Lepo se ljudi zavale u stolicu ispred racunara, procitaju sta oponenti pisu, 'prelistaju' znanje tako sto burgijaju po guglu i time sa'ranjuju protivnike. Cak bih rekao i da se do vise podataka dodje forumasenjem nego suceljavanjem oci u oci; na forumu ljudi lepo ostave linkove koje mozes na miru da pogledas, dok na suceljavanje niko ne nosi celu Narodnu biblioteku sa sobom da pojaca svoje stanoviste.
Posted (edited)

Pa jeste ovaj forum dobar, ali između ostalog jer na njemu pišu profesori i profesorčići.EDIT. Ipak, na forumu nema ocenjivanja, ne znam kako bi se tu prolazilo.PS. Možda si pomešao to što sam ja napisao u vezi student feedback-a sa mojim mišljenjem. To nije moje mišljenje, nisam se ja žalio na nepostojanje feedback-a. To je ono što je mnogo puta utvrđeno anketiranjem studenata, dakle, to je fakt.

Edited by Indy
Posted (edited)

Još jedna preporuka pred skijašku pauzu, ovog puta za kurs koji tek treba da se održi. U pitanju je novi online univerzitet, Udacity, koji sam pomenuo i u uvodnom postu, i koji, sudeći po predavačima i temama, dosta obećava. Building a Search Engine, predaju David Evans i Sebastian Thrun. Tvrde da za praćenje kursa nije neophodno predznanje programiranja. Mislim da je još uvek moguće prijaviti se, pa ukoliko vas tema zanima, želite da dobijete sertifikat, a spremni ste da radite domaće i ispit... evo linka:http://www.udacity.com/cs#101edit:http://www.youtube.com/watch?v=BQHMLD9bwq4

Edited by Al-Khwarizmi
Posted

Udacity nije bas besplatan, barem ne svi kursevi?

Posted
Nisam :blush: Ranije se pričalo kako profesori "prenose znanje". U svetlu bioloških saznanja, to bi značilo da bi svako od njih trebalo da zapije špric u glavu i posle ubrizgava svakom studentu po malo. Svaki student mora da stvori svoje znanje, a profesor je samo posrednik koji olakšava proces... ako nije arogantni skot koji se poziva na autorska prava i slične egzibicije, kojih na BU ima koliko voliš.Treba neko ko će da se polomi da ti na najprikladniji i najbrži način omogući da se izvede nešto, a da pri tom ne kuka kako je on u teškom položaju i muči ga ovo ili ono ("morao sam 400 testova da pregledam, poštujte to malo"-sindrom)Ono što nama treba nije promena alata (iako je e-learning jako koristan) nego promena pristupa predavača ka studentima (a i obrnuto), a tu se ama baš ništa nije promenilo zadnjih pola veka.
Kao neko sa druge strane, kao i Indy donedavno (ako sam dobro razumeo), moram da kazem da, kao sto svi profesori i univerziteti nisu jednaki, motivacija studenata nije jednaka.Svi studenti ce, naravno, da kazu: interakcija, feedback, la-la-la... a vrlo cesto kada to kazu misle "hocu sto lakse da polozim ispit". Moguce da je kod inzenjeraca odnos zananje-ispit kod studenata malo bolji nego kod biznis studenata gde je prevaga na ovim drugim.
Posted
Moguce da je kod inzenjeraca odnos zananje-ispit kod studenata malo bolji nego kod biznis studenata gde je prevaga na ovim drugim.
Na kasnijim godinama možda,kada dođe više ispita gde se radi projekat u nekim aktuelnim tehnologijama ili nečemu što studenta baš interesuje. Inače, kad stisne,svaka je šestica dobra.
  • 3 weeks later...
Posted

Da malo promenimo i pomenemo bar nešto što nije Computer Science (nadao sam se da će se ovde naći i preporuke za kurseve iz drugih prirodnih i društvenih nauka, ali tema je ostala prilično zakržljala).MITx je lansirao svoj prvi kurs, Circuits & Electronics:https://6002x.mitx.mit.edu/Studenti koji su se upisali su prilično impresionirani platformom, kažu da MITx ima do sada najbolje tehničke uslove za online studiranje. Sam kurs je dosta ozbijan i zahteva predznanje iz fizike, matematike, i osnove elektromagnetike. Mogao bi biti prilično koristan studentima elektrotehnike.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...