IGNORED

Neutrino

Gonzo

ne znam tačno koliko je energije oslobođeno kod sibirske eksplozije (donja granica sa wikipedije je oko 20 peta-J ili 2 puta 10^16 J). pretpostavlja se da neutrini iz kosmosa možda mogu imati energije preko 10^21 eV (~160 J) čak do 10^25 eV (~1.6 puta 10^6 eV), sto je mnogo redova veličine ispod energije oslobođene u sibiru, pretpostavljajući da je sve inicirano jednim ultra energetskim neutrinom. ali pošto ne znam kakva je ta hipoteza u vezi neutrina i sibira, ne mogu sad dalje da komentarišem dok ne vidim kakav su neutrino i fiziku uzeli u obzir.
Hvala Lady mei dje cula i dje ne cula. Iz ovoga zakljucujem da je ova varijanta neutrino sudara hipoteza nekog "strucnjaka" kao sto sam ja. Ocigledno je da oslobodjena energija nije dovoljna za krs koji je izazvala sibirska eksplozija. Pre ce biti da je u pitanju meteorit ili kometa i da je to nesto isparilo pre udara uzemlju. Zato i nema kratera.
  • 3 months later...
  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• billadni

• Zverilla

• mei

• Gonzo

Top Posters In This Topic

ali je dobra vest za fiziku, za sada ;-). planira se novo merenje u maju, pa ćemo videti šta će da ispadne na kraju, uzevši u obzir da su otkrili dva izvora sistematske greške, koji imaju suprotne efekte na krajni rezultat.evo zvaničnog saopštenja:"The OPERA collaboration has informed its funding agencies and host laboratories that it has identified two possible effects that could have an influence on its neutrino timing measurement. These both require further tests with a short pulsed beam. If confirmed, one would increase the size of the measured effect, the other would diminish it. The first possible effect concerns an oscillator used to provide the time stamps for GPS synchronizations. It could have led to an overestimate of the neutrino's time of flight. The second concerns the optical fibre connector that brings the external GPS signal to the OPERA master clock, which may not have been functioning correctly when the measurements were taken. If this is the case, it could have led to an underestimate of the time of flight of the neutrinos. The potential extent of these two effects is being studied by the OPERA collaboration. New measurements with short pulsed beams are scheduled for May."

• 2 weeks later...

eto ništa. neutini propagiraju kroz vakuum istom brzinom kano i svetlost. ljudska greška u merenjima.ispade. cela ujdurma da bi Bil Hilla splitovali sa ovog pitanja.:smoris:

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...