IGNORED

Nick Cave

Indy

• 1 month later...
On 28.2.2021. at 4:05, holden kolfild said:

jos indijana da nam se vrati.

Slabo ja to novo slušam, ovih dana ponovo otkrivam Grinderman. A kad hoću da slušam te neke metanoje u pratnji sintisajzera držim se proverenih vrednosti (Thom Yorkea).

Stigla mi knjiga ima već neko vreme, ali još nije došla na red na čitanje...

9781460759646.jpg

4 hours ago, Indy said:

Slabo ja to novo slušam, ovih dana ponovo otkrivam Grinderman. 

Mene je Grinderman podsetio koliko je dobar Cave u stvari. Za mene, to je peak njegovog opusa.

When my baby comes...

"My ‘hiding songs’ serve as a form of refuge for me and have done so for years. They are songs that I can pull over myself, like a child might pull the bed covers over their head, when the blaze of the world becomes too intense. I can literally hide inside them. They are the essential pillars that hold up the structure of my artistic world. "

10 HIDING SONGS
Avalanche, Leonard Cohen
Katie Cruel, Karen Dalton
On the Beach, Neil Young
Tupelo, John Lee Hooker
T.B. Sheets, Van Morrison
It’s All Over Now, Baby Blue, Bob Dylan
Plain Gold Ring, Nina Simone
Holocaust, Big Star
Becalmed, Brian Eno
One Fine Morning, Bill Callahan

Spoiler

*Morao sam da proverim, i izgleda da je Big Star - za koji do maločas nikad nisam čuo - "...one of the most mythic and influential cult acts in all of rock & roll."

curb your enthusiasm ok GIF

• +1 1

cuo si mozda i obrade big star od this mortal coil...

sva tri albuma (big star) + jedini solo album Chris Bell-a (cije su dve najpoznatije pesme isto obradili this mortal coil) su meni deo iste mitologije ranih 70-tih kao gene clark-ovi albumi iz istog perioda, ili nick drake.... verovatno manje poznati nego drake, ali verovatno vise nego clark (iz tog perioda, ne racunajuci byrdse)

ja sam bas juce nabasao na ovu bizarnu novinarsku izjavu:

[Gene Clark's No Other] takes its rightful place it [sic] alongside Love’s Forever Changes, Judee Sill’s Heart Food, or Van Morrison’s Astral Weeks....

ja nemam pojma ko je judee sill... ovo je ocigleno jeftin snobovkski novinarski trik, posto je Gene objektivno poznatiji of Judee (kaze discogs).. ali svejedno sam odmah nasao Judee da preslusam :)

judee sill je još jedna tragična muzička figura sedamdesetih, iz nekog razloga ima pomalo kultni status među indi muzičkom ekipom, nešto kao ženski nick drake. tako sam je pre više godina i upoznala - posredno, putem albuma posvećenom njenoj muzici  https://www.discogs.com/Various-Crayon-Angel-A-Tribute-To-The-Music-Of-Judee-Sill/master/518465

tačnije, ovom time-stopping pesmom koja je ostala iza nje (ako se dobro sećam, prethodno neobjavljivana od strane j. sill)

Spoiler

3 hours ago, kurdi said:

cuo si mozda i obrade big star od this mortal coil...

Naravno, čim sam čuo pesmu Holocaust, ustanovio sam da je to originalna (a i bolja) verzija onoga što znam kroz TMC. Ponoviće se tu ista priča kao sa Gene Clarkeom (koga sam takođe upoznao kroz TMC), pa i sa Tim Buckleyjem. Godinama (ako ne i decenijama) sam obožavao TMC ne znajući da su to uglavnom coveri, haha... 

On 29.3.2021. at 10:12, Indy said:

Slabo ja to novo slušam

Malo sam vise preslusao, vrlo je lep Carnage.

EDIT. Ovo je ociti "hit", pola Grinderman pola zaozbiljno #BLM

Edited by Indy
On 5.4.2021. at 0:34, Indy said:

Naravno, čim sam čuo pesmu Holocaust, ustanovio sam da je to originalna (a i bolja) verzija onoga što znam kroz TMC. Ponoviće se tu ista priča kao sa Gene Clarkeom (koga sam takođe upoznao kroz TMC), pa i sa Tim Buckleyjem. Godinama (ako ne i decenijama) sam obožavao TMC ne znajući da su to uglavnom coveri, haha... 

Ili ovo

On 5.4.2021. at 0:34, Indy said:

Ja sam bila svesna da su (doduse ne sve) obrade jer je to prijatelj koji me je uveo u Cocteau Twins i 4AD generalno i rekao, ali tek sa pojavom brzog interneta u sopstvenim rukama sam dosla do originala (mislim da je i izaslo sve u vidu albuma i da sam to pronasla? Jeste, u okviru Original Versions (1983-1991 Box Set)). Tad su me neki originali bas odusevili (Roy Harper, Chris Bell, Gene Clarke) pa ih takve i slusam.

Edited by I*m with the pilots

CAVENICKIDIOTPRAYE-1200x.webp

Idiot Prayer je 1 divota, zaslužio je onih 4 ili 5 zvezdica što je većinom dobio.

Znam da on ovo radi ceo život, ali do koje mere se daje u tim pesmama, a posebno Mercy Seat... može jedino da se doživi, a ne prepriča. (Fascinira me kritičar iz Times-a koji je rekao da mu je ovo dosadno. Nick the Stripper je bio pre četres' godina, a sada je Nick ovo. Dobrodošao u treću dekadu 21. veka.)

Ono što je ispalo stvarno super je kako su pesme ujednačene, bez obzira da li su starog ili novijeg datuma nastanka, klasici ili "B strane", Grinderman ili (ghostly) Ghosteen... Album je za usamljeno (ili udvojeno) slušanje, a bogme i za sing-along...

Neće biti album godine, ali može biti album veka. Kao dobro vino (i ostali klišei)... Pored jebozovnosti, X faktora, cool imidža i naočari za sunce koje se nose noću, narandžaste ili plave kose, gorećih vrištećih gitara, rasturanja hotelskih soba, i sve te adolescentne napaljenosti, jedino što se stvarno na kraju broji je da li pesme valjaju. Kao što (skoro) niko nije ni sumnjao, to je ovde obilato demonstrirano... na sve 4 strane LP-a.

Koncept album, gde je jedini koncept biti Nick Cave.

• +1 3
  • 2 weeks later...

nick.jpg

"I had, without any supporting evidence, a shameless and pathological belief in my own awesomeness."

...How important is talent?

In Melbourne, in the late seventies, there was a beautiful blossoming of creativity, and the music scene was awash with talented people. Brilliant musicians, some of them extraordinarily accomplished, were everywhere. You couldn’t walk through St Kilda or Carlton waving a stick without hitting a talented musician. I was one of those talented people — I just wasn’t that talented. I couldn’t play an instrument as well as most other musicians, I was a less than capable singer, and my songwriting was in no way as strong as that of some of my contemporaries. I was acutely aware of these shortcomings, and felt set apart from that world.

Having said that, I was also aware that there was a force at work inside of me that other musicians didn’t seem to possess, at least not to the same degree. This also set me apart, and caused me no end of trouble. I had, without any supporting evidence, a shameless and pathological belief in my own awesomeness. Whilst many other musicians’ dreams seem to stretch to getting a gig at the local pub on a Saturday night, my dream was always, always, world domination. You have to remember that this is coming from a guy who when asked by his primary school teacher what he wanted to be when he grew up, answered, ‘A cult leader.’

Now this may sound unattractive, and it was, but that’s what my youthfulness was like — an energetic and aspirational collision of the beautiful and the deeply unpleasant, with an emphasis on the latter. As a young person I harnessed the unredeemed aspects of my personality — rage, vengeance, power, self-absorption, rampant ambition — to provide the energy to move beyond my lack of aptitude.

This furious motion kept me running wild through the years, until I finally collided with myself, I guess, and things changed. But that’s another story. This is just to say to you both — any competency I display now, such as the ability to write, record or perform songs, came about through repetition and practise and a bloody-minded pursuit of my own particular vision. Nothing came naturally. I worked at it.

Art gives much, but it asks much in return. It demands nothing less than complete commitment and significant sacrifice. Talent is nice if you have it, but in some ways it is a secondary requirement. Warren Ellis once said,  ‘Proceed with absolute confidence,’ and, Stella, that is my advice to you. Find your authentic voice and push violently and defiantly against your limitations — and you never know, great things may happen. I hope they do.