IGNORED

Covid-19: Razvoj vakcine, imunitet i primena medikamenata

beyoncé

No, čak i da se ovo ispostavi kao tačno, sada već postoj know-how, tako da će svaka sledeća varijanta vakcine biti razvijana još brže.

PS

Da li je moguća varijanta dva u jedan? U da jedna vakcina sadrži odgovor na obe (ili više) varijanti?

Edited by Dankan Ajdaho

ako vakcine ne rade na novom soju, da li to znaci da oni koju su prelezali mogu ponovo da se inficiraju?

hajde ipak malo da sacekamo.

najgore je sto se povecavanjem broja zarazenih povecava i sansa za mutaciju, a vakcinacija nigde ne ide bas sjajno...

Ne znam, ali, kazu da se taj novi soj,a fricki, bas, bas ubrzano siri..stvarno vise ne znam sta d amislm, nekad mislim, ima and,e angjore smo pregrmeli,a nekad, tek ima da naebavamo..

2 minutes ago, Dankan Ajdaho said:

No, čak i da se ovo ispostavi kao tačno, sada već postoj know-how, tako da će svaka sledeća varijanta vakcine biti razvijana još brže.

sad procitah u nekom threadu, misle da bi trebalo 4-6 nedelja da se vakcina modifikuje i protiv nove varijante. 

ali definitivno vakcinacija mora ici brze ako se zeli nesto uraditi.

Neke insajd informacije,sveze, ne pitajte odakle mi, od mnogo strucnijih od men,dakle vakcina bi trebalo d apomogne kod bilo kog soja, sve dok ima siljak..ako ga neki soj nema, onda je manje opasan...prema tome, ne brinite toliko, ili ce pomoci vakcine, ili ce korona izmutirati u nesto benignije..

• +1 1

Još detalja:

As the first doses of the Oxford University-AstraZeneca vaccine outside of medical trials were administered at an Oxford hospital on Monday, senior Oxford immunologist Professor John Bell — who helped create the prestigious university's vaccine — said there was a "big question mark" over whether the current versions of vaccines would work on the South African variant.  

He said it was "unlikely" the mutation would make the vaccines ineffective, but that they might need tweaks to provide as much protection against the strain as they do against the others already in wide circulation elsewhere. 

The lead researcher on the trial of the Oxford vaccine carried out in South Africa, Professor Shabir Madhi, told CBS News on Monday that more than 13 variants of the coronavirus had been identified in the country since the start of the pandemic. He said the new one, 501.V2, which has spread like wildfire in South Africa's coastal cities, is the most worrying mutation of the virus so far.  

"It's not a given that the vaccine will not work on this variant, but it is a consideration that the vaccine might not have the full efficacy," he said. 

https://www.cbsnews.com/news/covid-vaccine-new-strain-south-africa/

Otprilike za dve nedelje bi trebalo da se zna da li vakcine i u kojoj meri deluju na južnoafrički soj.

Work is also currently being undertaken by several research institutions in South Africa as well as the U.K.’s Porton Down laboratory to determine whether existing vaccines will be effective.  

Jonathan Van-Tam, England’s deputy chief medical officer, said in response to a question from POLITICO on December 30 that this work can take 12 to 14 days, and that it may be a couple of weeks before scientists can give “a solid steer” on whether the vaccines will be effective on new variants. 

https://www.politico.eu/article/the-south-african-covid-19-variant-what-we-know-so-far/

• +1 1
37 minutes ago, Misko said:

Taj neko  je Ana Banko,ako ti znas bolje od nje, onda dobro..

a ne, nju vrlo cenim. ali jos nisam cula za korona virus bez "siljka". 

no svejedno, ako vec citamo i pricamo, radije slusam one koji kazu "ne znam, istrazujemo jos", nego one koji su decidirani. evo recimo ovaj thread.

• Hvala 1