Jump to content
IGNORED

Opšte obrazovanje u raljama interneta


laser lotus

Recommended Posts

2 minutes ago, pt 2.0 said:

damnit.

ne mislim da je problem našeg sfrj obrazovanja to što smo učili gomilu informacija.

problem je što se jako malo radilo na prezentaciji sopstvene ideje (čuveno pisanje eseja iz zapadnih škola), i jako malo se radilo na tome da se učenik postavlja u situaciju da sam rešava neki problem, odnosno da razvija kapacitet za samostalno rešavanje problema.

a to izgleda nije samo problem sfrj školstva, nego (iz mog skromnog multikulti iskustva) i istočnoevropskog školstva ili načina razmišljanja. kad god sedimo u nekim forumima (evropske zemlje), uvek je istok taj koji izanalizira do besmisla i onda (obično) zaključi zašto nešto ne može da se uradi, i koje sve stvari fale. zapadnjak sedne, napravi grub kostur plana/koncepta i krene u realizaciju... to je osnovna razlika koju uviđam.

 

 

moje dete sve cesce dobija raznorazne prezentacije da pravi (7 razred). pismeni zadaci (Schulaufgabe - skolski rad cija ocena se racuna dvostruko) iz nemackog su dosad u gimnaziji (5 - 7 razred) bili strogo tematski:

pisanje privatnog pisma, pisanje "poslovnog" pisma, izvestaj (sa izlozbe, prezentacije,...), opisivanje slikovne price. sad sledi tema povezivanja vise tekstova u jedan tekst sa relevantnim informacijama. 

 

jako mnogo stvari koje ti trebaju u svakodnevnom zivotu. a teme tipa "suma u jesen - statika" i te slobodne jos nista.

engleski i francuski ce imati uskoro usmeni "pismeni" zadatak. podele ih u grupe po 3 gde svaka grupa dobije temu o kojoj treba da diskutuje.

 

generalno je pravilo u bavarskoj da dete koje savlada gradivo i prikaze to znanje zavredjuje ocenu 3. za 1 ili 2 se mora pokazati primena naucenog. na primer, iz geografije se radili klimu u evropi i na testu su imali 3-4 standardna pitanja, dok je 5-o pitanje da li citrusi mogu da rastu na visinima preko 2000m i sta bi bile posledice toga. direktno to stivo nisu nikad radili ali su naucili sta su odlike klime u planinama i sta treba citrusima.

 

matematika im je iza matematike u srbiji. ono sto mi se ne svidja da jako malo rade na "alatima" za resavanje zadataka. zadatke koje smo mi u 4-om resavala sa jednostavnim sistemom 2 jednacine sa 2 nepoznate ce tek sad raditi. konstrukcije i geometriju tek sad rade sa mnogo oslanjanja na koordinatni sistem. 

 

fiziku su tek malo zagrebali jer je dele ove godine sa informatikom (lapo-lapo). radili magnete, gustinu i masu, i jos ce raditi optiku.

hemija tek u 8-om.

 

ono sto mi se najvise ne svidja je da na testovima dobiju jako malo vremena za rad. mali broj dece uspe da sve odradi u zadatom vremenu. obicni testovi (15-20 minuta) nisu nikad najavljeni, ali se moze pretpostaviti kad bi mogao biti test. skolski radovi (pismeni - 45 minuta) se znaju mnogo vremena unapred i nema beganja od pismenog. ko ne dodje na zakazani pismeni, radice ga prvom sledecom prilikom kad dodje u skolu

Link to comment
  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • pt 2.0

    12

  • radisa

    9

  • б1lme3

    8

  • Svarog

    8

Top Posters In This Topic

58 minutes ago, pt 2.0 said:

 

a to izgleda nije samo problem sfrj školstva, nego (iz mog skromnog multikulti iskustva) i istočnoevropskog školstva ili načina razmišljanja. kad god sedimo u nekim forumima (evropske zemlje), uvek je istok taj koji izanalizira do besmisla i onda (obično) zaključi zašto nešto ne može da se uradi, i koje sve stvari fale. zapadnjak sedne, napravi grub kostur plana/koncepta i krene u realizaciju, imajući u vidu probleme i ogranićenja kao nešto što će rešavati usput... to je osnovna razlika koju uviđam.

 

 

 

zanimljiva tema.

 

Sa ovim gore se delimicno ne slazem: mislim da to nije pitanje istoka i zapada nego obrazovanja tj. struke. Posle neskromnog iskustva od 15+ godina: gore si opisala tipicnog (zapadno) nemackog inzenjera koji ne da nece napraviti kostur kad cuje ideju nego ce dva puta izanalizirati do besmisla i jos veceg besmisla i onda ce porediti koji je besmisao veci pre nego sto odbije ista da radi jer je to sranje. Dok ce (zapadno) nemacki mrsomud koji 95% nije razumeo niti u zivotu napisao red koda reci da su to dva klika misem i da on tu ne vidi problem da bude sutra gotovo. Umetnost je ovo sto si ti rekla, poceti i znati probleme i ogranicenja. Ali ja to ne vidim kao osobinu svojstvenu zapadnim inzenjerima zbog njihovog obrazovanja. Ili barem ne svojstvenu nemackim inzenjerima.

Link to comment
11 minutes ago, burekdzija said:

zanimljiva tema.

 

Sa ovim gore se delimicno ne slazem: mislim da to nije pitanje istoka i zapada nego obrazovanja tj. struke. Posle neskromnog iskustva od 15+ godina: gore si opisala tipicnog (zapadno) nemackog inzenjera koji ne da nece napraviti kostur kad cuje ideju nego ce dva puta izanalizirati do besmisla i jos veceg besmisla i onda ce porediti koji je besmisao veci pre nego sto odbije ista da radi jer je to sranje. Dok ce (zapadno) nemacki mrsomud koji 95% nije razumeo niti u zivotu napisao red koda reci da su to dva klika misem i da on tu ne vidi problem da bude sutra gotovo. Umetnost je ovo sto si ti rekla, poceti i znati probleme i ogranicenja. Ali ja to ne vidim kao osobinu svojstvenu zapadnim inzenjerima zbog njihovog obrazovanja. Ili barem ne svojstvenu nemackim inzenjerima.

:D saglasna sam sa tobom oko nemačkih inženjera 100%. sarađivala sam sa njima nešto u periodu 2015-2018. godine i bila sam u fazonu "Amerikanci, vratite se, sve vam je oprošteno!"

 

inače, ovi ljudi iz mog posta gore uopšte nisu (zapravo pretežno nisu) bili inženjeri, nego raznih struka (da kažemo uglavnom prirodno-matematičkih, ali ne čak isključivo to).

 

EDIT EDITA. kad sam već uzela banku...

ono za šta mislim da sam kao đak XX veka bila uskraćena, na čemu zavidim klincima danas - jer je to sada toliko lako moguće i dostupno, jesu razne vrste simulacija/vizuelizacija koje bi učenje fizike (i matematike) učinile zanimljivijim, ili barem lakšim za varenje (ovo je lična preferencija, ja sam vizuelan tip). svi ti crteži i filmići koji se mogu dodavati u učila, to je čitav jedan novi svet koji nam je ponudilo informatičko doba.

plus naravno svi mogući filmovi vezani za biologiju (:heart:)...

 

osnovni zadatak obrazovanja XXI veka je da ubije šum nepotrebnih i netačnih informacija, da pruži učeniku mogućnost i metod kako da gradi svoj sistem mišljenja, sistem koji će biti otporan na budalaštine i viruse neo srednjeg veka (videti pod: ravna zemlja i antivakseri). to prvo. i drugo, da ga navede da ne bude pasivan, već aktivan u sticanju znanja i obrazovanja. 

 

Edited by pt 2.0
Link to comment
9 minutes ago, pt 2.0 said:

osnovni zadatak obrazovanja XXI veka je da ubije šum nepotrebnih i netačnih informacija, da pruži učeniku mogućnost i metod kako da gradi svoj sistem mišljenja, sistem koji će biti otporan na budalaštine i viruse neo srednjeg veka (videti pod: ravna zemlja i antivakseri).

 

+

Samo, sta kada su i profesori upravo ti ravnozemljasi i antivakseri, sto smo kod nas vec videli?

Link to comment
1 hour ago, Ros said:

 

 

 

matematika im je iza matematike u srbiji. ono sto mi se ne svidja da jako malo rade na "alatima" za resavanje zadataka. zadatke koje smo mi u 4-om resavala sa jednostavnim sistemom 2 jednacine sa 2 nepoznate ce tek sad raditi. konstrukcije i geometriju tek sad rade sa mnogo oslanjanja na koordinatni sistem.

ne brini se, to je i ovde nestalo u prilichnoj meri, na putu ka potpunom nestajanju. niko ne pokazuje kako se neshto radi, cheka se da se kreativno sete sami, shto se ne deshava nikad, jer kreativnost veca od slaganja random slame na random gomilu nastaje na osnovu nekog predznanja/iskustva, za koje se takodje ochekuje da nastane kreativno samo. deca se, moj je utisak, svesno i namerno bacaju u kao u osnovne postavke neolita, sa ciljem da na kraju balade dizajniraju analogni video rekorder i programiraju ga da snima sutra posle podne. uz rizik da se ponavljam, mi stojimo na ramenima divova, neko je dao zivot i glavu za znanja koja su nam sad dostupna i vishe nego shto je iko ikada mogao da ochekuje, da idemo dalje na dobar nachin, ne da izmishljamo izmishljeno iz kreativnosti i zabave :dry:

 

Quote

ono sto mi se najvise ne svidja je da na testovima dobiju jako malo vremena za rad. mali broj dece uspe da sve odradi u zadatom vremenu. obicni testovi (15-20 minuta) nisu nikad najavljeni, ali se moze pretpostaviti kad bi mogao biti test. skolski radovi (pismeni - 45 minuta) se znaju mnogo vremena unapred i nema beganja od pismenog. ko ne dodje na zakazani pismeni, radice ga prvom sledecom prilikom kad dodje u skolu

ispitivanja su i ovde skandalozna. da bi se ispitivalo na taj nachin i na blic, sistem predavanja mora da bude drugachiji. deca su neprekido testirana pisanim putem, na 5 minuta na 15 minuta, zive u neprekidnoj histeriji koliko ocena treba da nakupe u tom periodu, nema popravljanja, nema ispitivanja, ili ima vrlo retko. da bi to bilo tako, odgovori i bezi, sistem bodovanja mora da bude temeljno drugachiji, a nije.

 

s tim shto drzava nikako ne moze da reshe kome ce se prikloniti carstvu, pa se ne priklanjaju ni jednom, nego voze loshe definisani hibrid, i nadaju se da niko ne primeti. nash sistem obrazovanja vishe nije briga shta ce biti sa decom, nego kako cemo se plasirati na listama i da budemo bolji od hrvata i to je sve. sa vrha ministarstva pa na dole, dokle stignu.

 

kao narod, ili da budem preciznija, skupina jedinki koja se statistichki obradjuje na ovoj teritoriji, mi smo sushtinski od obrazovanja i kulture odustali josh pochetkom veka, samo se nije odmah videlo. sad se vec vidi.

Edited by gospa buba
Link to comment
12 minutes ago, gospa buba said:

niko ne pokazuje kako se neshto radi, cheka se da se kreativno sete sami, shto se ne deshava nikad, jer kreativnost veca od slaganja random slame na random gomilu nastaje na osnovu nekog predznanja/iskustva, za koje se takodje ochekuje da nastane kreativno samo.

a ovo mi je jedan totalni wtf.

 

kao i krilatica da je učenje mora biti kao igra, nenaporno i tako eto nešto lepršavo i lahorasto, koje se ulije u mozgove slobodnim padom iz punog u prazno, bez otpora, samo ako je dovoljno zanimljivo.

wrong.

mislim, jedno je kad si dosadan kao smrt i daviš decu jer si nesposoban da znanje koje imaš preneseš.

drugo je - neretko slično prvom, makar iz ugla učenika - kada nešto što sam suštinski ne razumeš reprodukuješ deci.

ali teza da će iko sam da usvoji novo znanje bez napora je imbecilna.

neophodno je da razmakneš prostor svojih uverenja, misli i dotadašnjih znanja, da u sve to uglaviš nešto novo, ali da to uglaviš tako da mu ne bude tesno, da fituje, i da ti se konstrukcija koja je do tada postojala ne raspadne. prevedeno na srpski: učenje sa razumevanjem. i ne - ono nikada nije nenaporno.

 

 

edti. imam u notifikacijama da mi je @Goranz replicirao na ovu temu, ali nigde nema posta (?)

 

Edited by pt 2.0
Link to comment
Just now, Goranz said:

Nema, nažalost. Suštinski je ubo temu i onda ga je moderacija obrisala da biste imali oko čega da se natežete a oni nešto da rade. Srbija u svom najboljem izdanju.

pa daj mi preprič makar na pm. kad te pre obrisaše, ni dugmići nisu ostali. :D

Edited by pt 2.0
Link to comment

radisa je naslutio da ćeš reagovati burno i onda je žurno krenuo da briše, verovatno je pola stola porušio dok je pogodio odgovarajuće klikove. Nažalost, istina nikada neće odgovarati Miletu, on bi radije da ga lažu.

Link to comment
Just now, Goranz said:

radisa je naslutio da ćeš reagovati burno i onda je žurno krenuo da briše, verovatno je pola stola porušio dok je pogodio odgovarajuće klikove. Nažalost, istina nikada neće odgovarati Miletu, on bi radije da ga lažu.

ako sam ja Mile, ja bih prvo da vidim šta si napisao.

ne mogu ovako naslepo da reagujem. :sleep:

Link to comment

Cenzura je uradila svoje, i posle se pitamo zašto mladi beže odavde i ne žele da se obrazuju u ovakvom okruženju. Ostaje nada da će jednom biti bolje, ali mrka kapa sve dok postoje moderatori i slični satrapi nakaradnog sistema. Neka im je prosto.

Link to comment

Kod mene na poslu moze super da se pravi ovaj spomenuti presek. Ljudi iz USA/UK/zapadne EU su jako pragmaticni i uglavnom drze neke project managment pozicije i sl. Uvek  su super motivisani i uzbudjeni kao Ana Ivanovic za svaki novi projekat. Ljudi iz istocnog bloka su ipak mamojebi za bilo sta sto se tice prirodnih nauka. Kod nas su svi koji rade na inzenjerskim pozicijama (developeri, statisticari, fizicari,testeri) iz sledeci zemalja Ukrajina, Rusija, Srbija, Rumunija,Madjarska, Bugarska, Poljska. Vecina projekata koji su uspeli su imali par ljudi iz prve grupe i dosta ljudi iz druge grupe zemalja. Sve varijacije su vodile u propast.

 

Skoro sam imao neki interni trening koji ukljucuje dosta teorije verovatnoce i kombiantorike. Na pocetku je bilo deset pitanja koja postaju sve teza. Bilo nas je 20. Zapadni blok 10 i istocni blok 10. Zapadni blok 0 bodova ukupno. Istocni blok je na prvih pet pitanja svih 10 dalo tacne odgovore. Kasnije nas je po 5,6 davalo odgovore do 8. pitanja.  Na zadnja dva su jedna Poljakinja i Ukrajinka dale jedine tacne odgovore. Mi ostali iz istocnog bloka smo imali neku ideju kako se dolazi do resenja ali bih mozda uz pomoc kompa dosli do resenja posle par sati. Kasnije sam saznao da su ove dve dobro gurale na matematickim olimpijadama.

Link to comment
3 hours ago, Goranz said:

Cenzura je uradila svoje, i posle se pitamo zašto mladi beže odavde i ne žele da se obrazuju u ovakvom okruženju. Ostaje nada da će jednom biti bolje, ali mrka kapa sve dok postoje moderatori i slični satrapi nakaradnog sistema. Neka im je prosto.

 

Uvek se možeš utešiti da niko nije prorok u svom selu

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...