SleeperSleep Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 bio sam u turskoj (istanbul i obala) jedno 6-7 puta. meni jedna od najlepsih zemalja sa stanovnistvom u cijem se prisustvu uvek osecas dobrodoslo. kad se sve sabere proveo sam vise od 2 meseca tamo i nikad nisam imao ni najmanju neprijatnost.1) nikad nisam isao kolima, a planirao sam to godinama, da je predjem od bugarske do sirijske granice. sad ce to sacekati dok deca porastu.2) istanbul mi je na listi najzanimljivijih gradova koje sam obisao broj 2, odmah iza berlina. interesantan je podatak da je u njemu 2005. kad sam poslednji put bio bilo oko 200 crkava, iako su hriscani kontrolisali carigrad do 1453. istovremeno, u beogradu koji su osmalnlije kontrolisale do polovine 19. veka danas ima samo jedna dzamija.3) nisam imao strpljenja da iscitam sve sto su drugi pisali, pa ako je vec neko pomenuo izvinjavam se - u turskoj zaista vredi ici u tursko kupatilo. pazite samo da ne idete u ona u koja idu turisti jer to nije prava stvar.
Yoyogi Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Za smeštaj preporučujem Sultanahmet, deo grada u kome je većina turističkih atrakcija i u kome je dosta tiho i mirno.Tu sam ziveo 1984. godinu dana. Ofis je bio u Istiklal Cadessi, kao Kez Mihailova (sa saobracajem onda).Ala se promenio najjveci evropski grad. Kao Amerika je.Ako neko ne zna, ono "Cadessi" je "Dzadesi"....mi jos koristimo "dzada" za ulicu. Odatle je to doslo.
djenka Posted November 16, 2007 Posted November 16, 2007 Istanbul me fascinara već duže vreme, a posle gledanja filma Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul , odlazak u isti sam zaveo pod "fiziološku" potrebu.Ima tu Akin dosta zasluga.Samo još da obezbedim neophodne i potrebene uslove (veći komad slobodnog vremena - ne ispod 10 dana + materijalnu stranu priče).Do tad pomažu i ove virtuelne ture.Kao znak zahvalnosti mojim vodičima Sezen Aksu - Istanbul Hatirasi
Аврам Гојић Posted November 16, 2007 Posted November 16, 2007 Poštovanje Larku i svim turkofilima. Istanbul je jedan od gradovima kojima se čovek može kretati intuitivno, zato što je gradski prevoz, kao i većina ostalih infrastrukturnih pitanja u Turskoj, jedan racionalno ustrojen sistem. Međutim, Larko je dao jednu preporuku koja, budući da dolazi od čoveka čije su sve ostale opservacije o Istanbulu sasvim na mestu, može da navede carigradske neofite na pogrešan trag. U pitanju je preporuka da se ostaje na Sultanahmetu, koja - ne stoji za samostalnog putnika. Objasniću i zašto. Sultanahmet je turističko i bekpekersko čvorište Istanbula, ali sa jednom značajnom manom: ukoliko ste boravak u Istanbulu posvetili obilasku vizantijsko-osmanskih znamenitosti bez želje da upoznate i ostatak grada, sasvim je u redu sedeti na Sultanahmetu. Međutim, ukoliko želite da dobro jedete i uživate u najvibrantnijem noćnom životu u Evropi, morate ići na Bejolu, evropeizirani kraj grada sa druge strane Zlatnog roga.Pretpostavimo da ste iz svog "Mavi Ev"-a ili kakvog drugog bekpekerskog hotela n S'Ahmetu otišli u 8 uveče u noćni život na Bejolu. Možete da uhvatite čuveni tramvaj Zejtinburnu - Kabataš kod Hipodroma (1.70 YTL), pa podzemnom žičarom od Kabataša do Taksima (1.70 YTL), i da od Taksima uronite u Istiklal Džadesi i okolne ulice. Klopa, piće, pa drugo piće, i na kraju zaglavite u, na primer, "Otantiku" na sredini Istiklala, i slušate saz, nej i do jaja anadolske vokale do 1 ujutru. Isteturate na ispražnjen Istiklal i shvatite da je noćni prevoz u Stambolu ustrojen prema željama lokalaca, te da ga, usled neznanja i promenjenih linija, ne možete koristiti. šta sad? Možete, naravno, da hvatate taksi sa Taksima, no pun intended. Ovo rađa novi problem: vi ste blago nacvrcani turista koji želi da ide u svoj hotel i nema drugi izbor, osim da se vozi taksijem. U Istanbulu ima oko 20% lopova taksista, i svi oni rade noću na Taksimu. Sa druge strane, možete preći i tih kilometar i po do Galate, i spustiti se padinom Galate do mosta, a ta strma i mračna padina, prepuna oronulih građevina od kojih neke potiču iz 14. veka, je, valjda, jedino mesto u Istanbulu na kome sam se noću osećao nesigurno. Sledi prelazak mosta, i pešaćenje uzbrdicom od Sirkedžija do Sultanahmeta. Sve u svemu, minimalno 45 minuta hoda, previše ako je čovek pijan ili umoran.Sa druge strane, mogu se naći i izuzetno solidni hoteli na Bejoluu! Njihova ciljna grupa su individualni putnici koji baš i nisu bekpekeri. Taksim i Istiklal jesu bučni, ali u njihovoj neposrednoj blizini ima tihih i mirnih uličica koje pružaju pogledRezime: boravite na mestu na kome želite da provodite noćni život. Ako ste spavalica koja je došla da gleda džamije, spavajte na Sultanahmetu. A ako želite da uveče izlazite, spavajte negde na Bejoluu, najbolje oko Taksima!Preporuke za boravak: Saydam Hotel, Sofyali sk, u kraju koji se zove Tepebasi, boemska cetvrt. Jedan od najboljih, ali ne i najskupljih istanbulskih restorana, Jakub 2, je u neposrednoj blizini. Cena za dvoje: oko 36 evra u maloj, ali udobnoj sobi. Dragstor je na uglu (još jedna prednost Bejolua, na Sultanahmetu nema prodavnicaKontakt: Sofyalı Sokak 1 34430Tel: 212 251 8116 (info)Tel: 212 244 0366 (info)Email: saydam@istanbulguide.netOtel Avrupa, Topcu Caddesi, u neposrednoj blizini Taksima. Kraj sa polu-luksuznim hotelima, ima ih 20-30 u jednom bloku. Cena je letos bila 39 evra za double room. Malko oronulo (samo malo!!!), ali besprekorno čisto, osoblje rezerviše bus karte i radi druge korisne stvari. Bakalnica koliko hoćeš, a ujutru, nakon dobrog doručka u hotelu, možete birati između gomila prijatnih i čistih čajdžinica. Super mesto, najjeftinije u kraju, a osećate se kao gospodin čovek. Email:otelavrupa@superonline.comPostoji još jedan izuzetno važan razlog da se ostaje na Bejoluu, ukoliko želite da putujete po zemlji autobusom u svojoj režiji: na Taksimu su biroi autobuskih kompanija, ispred kojih polaze "servisni autobusi" koji Vas voze na divovsku Esenler autobusku stanicu, udaljenu desetak kilometara od centra grada. Sultanahmet je u ovom pogledu manje pouzdan: naprosto, sve važne kompanije koje operišu u Istanbulu imaju biroe u blizini Interkontinentala na Taksimu. Ovo je jako bitno, jer Turska, avaj, nema centralizovan način za kupovinu autobuskih karata.
Yoyogi Posted November 16, 2007 Posted November 16, 2007 Istanbul me fascinara već duže vreme, a posle gledanja filma Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul , odlazak u isti sam zaveo pod "fiziološku" potrebu.Ima tu Akin dosta zasluga.Samo još da obezbedim neophodne i potrebene uslove (veći komad slobodnog vremena - ne ispod 10 dana + materijalnu stranu priče).Pre jedno 10 godina, procitao sam pricu u nekom In-flight magazinu o tipu koji putuje kada god ustedi dovoljno para.Mnogi to rade, sta je bilo posebno?Putovao je sa svojom zenom, na Ande, Rio de Zaneiro, u San Francisco, Grand Canyon, Athens, Istanbul, Italiju, Barcelonu i Segrada Familia...Sledece mu je bilo Veliki Kineski Zid.Kaze - uzivam, moja zena mi sve kaze.Tip je 100% slep. Nikad ocima nista nije video.Ono sto mi se muvalo po glavi i ometalo san i da nikad ne zaboravim tu pricu je bio njegov entuzijazam i poriv da dozivi nesto sto ne moze da vidi. Cak je i to moguce - vibracije mesta gde si, tu slepi imaju neko drugo culo.Zbog cega ovo postujem?Evo zbog cega: Samo još da obezbedim neophodne i potrebene uslove (veći komad slobodnog vremena - ne ispod 10 dana + materijalnu stranu priče).Get off your ass and go! Zdrav i prav.
Musharaf Posted November 17, 2007 Author Posted November 17, 2007 @ vasudeva: potpuno tačno za ovo oko smeštaja u sultanahmetu, ja napisah kako bih neki drugi put možda birao drugu bazu. druga je varijanta, obzirom da ima dosta hotela u beyoglu, da jednostavno uveče uđeš u neki i tražiš da ti pozove pouzdan taksi. provereno radi posao. treća je da se vratiš fenomentalnim tramvajem, mislim da ide na sat preko noći.
Brazilac Posted November 17, 2007 Posted November 17, 2007 A cetvrto, oblast oko Sirkecija i preko puta mosta uopste nije toliko nebezbedna, jeste nesto mracnija ali nista opasnija. Nesto kao i nasa zeleznicka stanica i pravac ka Zelenom vencu. Ipak, meni je jos u secanju savrseni Adana kebap pojeden u 3 sata po ponoci u jednoj omanjoj cevapdzinici u maloj ulicici iza velike poste kod Sirkecija. Bio je besmisleno jeftin a fantasticno ukusan, plus sto je ekipa u lokalu bila najsarenija moguca, od starca sa brkovima kao Musa kesedzija do 1 od najpoznatijih turskih TV lica. To su detalji koji me i sad prvo asociraju na Istanbul...
bloom Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Istanbul me fascinara već duže vreme, a posle gledanja filma Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul , odlazak u isti sam zaveo pod "fiziološku" potrebu.Ima tu Akin dosta zasluga.Samo još da obezbedim neophodne i potrebene uslove (veći komad slobodnog vremena - ne ispod 10 dana + materijalnu stranu priče).Do tad pomažu i ove virtuelne ture.Ukoliko te je Crossing the Bridge inspirisao, nikako nemoj da propustiš koncert Baba Zule u Istanbulu. Koliko sam primetio sviraju jako često, tako da ne bi trebalo da bude problema da ih uhvatiš. Kada sam bio u Istanbulu 2002. nisam znao za njih, ali sam ih gledao u Sarajevu pre 15ak dana sa Hackeom [ narator u filmu ]. Zvučali su fenomenalno, a i trbušne plesačice su prijale očima. Iako vlada mišljenje da trbušne plesačice moraju da budu pomalo bucmaste, ove nisu bile ni malo, nije mi smetalo :-)
Аврам Гојић Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Istanbul, septembar 2007.Ovako se na Hipodromu, tokom Ramazana, ispred jednog od restorana koji su osvojili licencu da u prazničnim noćima drže "šatru" duž zidina koje opasuju džamiju Sultana Ahmeta, koju Turci zovu Ahmedija a mi Plava džamija, kuva prava, fantastična ramazanska kafica:Mahija, iliti ukrašavanje minareta svetlećim slovima, nekada je bio vrhunski zanat, a majstori mahija u Otomanskom carstvu imali su status današnjih pop-zvezda. Mahije su se pravile od uljanih lampi, koje su se u nekim slučajevima čak i pokretale, menjajući oblike. Ljubav naroda prema mahijama bila je takva da su parohijani jedne istanbulske džamije molili cara da im da imperijalnu privilegiju izgradnje još jednog minareta na džamiji, da bi na nju mogli da stave mahiju! želja im je uslišena.Ramazanski ukras, "mahya", na džamiji Sultana Ahmeta:
Francheska Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Divan topik koji mi je pružio mnogo korisnih informacija pošto idem u Istanbul za Novu Godinu i koji dan duže sa jačom polovinom... Kao i Larko, idemo u sopstvenoj režiji, s tim da smo se odlučili za putešestvije kolima, uz noćenje u Plovdivu u oba pravca, i mogu vam reći da nas sve, kada se sabere, izlazi mnogooooo jeftinije nego da smo išli preko agencije, koja bi nas smestila u neki ćumez... Tako da preporučujem svima da se odluče za sopstvenu organizaciju...Bitna napomena za one koji planiraju da se upuste u ovakvu avanturu je da vam je potrebna bugarska tranzitna viza, a samim tim i turska viza koju možete izvaditi u ambasadi u Beogradu, s tim da je u tom slučaju duplo skuplja nego na granici... Informacija, koju nisam uspela nigde da nađem, a vrlo mi je bitna je koliko Turci mare za Novu Godinu i da li postoje neka ograničenja u smislu radnog vremena, kako kulturnih spomenika tako i regularnih prodavnica, tržnih centara i slično...Ako neko raspolaže ovakvom informacijom, bila bih mu veoma zahvalna, a izveštaj sa putovanja se podrazumeva, čim se vratim u Beograd.Hvala unapred. :)
Francheska Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 shta bi sa low cost letovima iz nisha? :)Toliko su low cost da su čitavih dvadesetak evra jeftiniji od JAT-a...Slična je situacija i u drugim gradovima komšijskih zemalja...Nadala sam se da je u Sarajevu jeftinija karta, međutim mrka kapa...Stoji ono što je rekao Larko oko 200 evrića, povratna karta.
Isis Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 koji je to low cost koji iz nisa leti za istanbul?
Musharaf Posted December 19, 2007 Author Posted December 19, 2007 Toliko su low cost da su čitavih dvadesetak evra jeftiniji od JAT-a...Slična je situacija i u drugim gradovima komšijskih zemalja...Nadala sam se da je u Sarajevu jeftinija karta, međutim mrka kapa...Stoji ono što je rekao Larko oko 200 evrića, povratna karta.francheska, drago mi je da ti se dopao topik, nadam se da ce istanbul biti na nivou nasih hvalospeva. aj prilozi nesto kad se vratis, i lep provod zelim...zavidim ti, ja ostajem u bgd za novaka. <_<
Brazilac Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Informacija, koju nisam uspela nigde da nađem, a vrlo mi je bitna je koliko Turci mare za Novu GodinuIskreno, Turci mare za ovu nasu novu godinu kao mi za kinesku novu godinu... Sto ne znaci da je provod los nego samo da ne ocekujes novogodisnju histeriju kao u ostatku Evrope...Rekoh vec na startu topica, zabodete se u neki od klubova ispod Galata mosta i uzivancija...koji je to low cost koji iz nisa leti za istanbul? AtlasJetZanimljivo je da Nis tretiraju da je na Kosovu...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now