Jump to content

DOOM! DOOM IS UPON US! (Raspad naseg drustva, pbp)

Featured Replies

Jesu ga oni napravili kad im je zatrebao most tu, ali su isto tako hteli i da ga sruse kad im vise nije trebao. To je jedan od retkih mostova, ako ne i jedini preko neke ozbiljnije reke, koji je preziveo nemacko povlacenje u Drugom svetskom ratu.

Iz lektire ne treba izbacivati nista jer to ionako niko ne cita, ali u lektiru treba ubaciti Antologiju srpske udvoricke poezije, jer to niko nije citao, ali su mnogi pisali...

Edited by Nesh

Desanku, čini mi se, nismo radili uopšte u gimnaziji, pm smer, doduše pre 20+ godina. Ne sećam se da smo uopšte imali neku knjigu poezije za lektiru, al kako god, većina je samo čitala famozne Interpretacije, ili čitala pomenuti priručnik da zna šta da misli o pročitanom.

No, ovo obrazloženje Zavoda stvarno zvuči kao da im je neko rekao: aj maknite ovu iz lektire, smislite neko pametno obrazloženje

Spoiler

"vanvremenost Desanke Maksimović ne uklapa u poetičke okvire epohe, te da postoji bojazan da bi i učenici pogrešili u vrednovanju njene poezije, umanjujući njen značaj"

 

 

Prvo nek si urezu krvavu bajku na celo, onda nek izbace iz lektire slobodno. 

3 hours ago, Zabalujev said:

Desanku, čini mi se, nismo radili uopšte u gimnaziji, pm smer, doduše pre 20+ godina. Ne sećam se da smo uopšte imali neku knjigu poezije za lektiru, al kako god, većina je samo čitala famozne Interpretacije, ili čitala pomenuti priručnik da zna šta da misli o pročitanom.

No, ovo obrazloženje Zavoda stvarno zvuči kao da im je neko rekao: aj maknite ovu iz lektire, smislite neko pametno obrazloženje

  Hide contents

"vanvremenost Desanke Maksimović ne uklapa u poetičke okvire epohe, te da postoji bojazan da bi i učenici pogrešili u vrednovanju njene poezije, umanjujući njen značaj"

 

 

 

Naprotiv, obrazlozenju se nema sta dodati ni oduzeti.

nekada ljudi iskopaju stare gradjevine iz antickih vremena jos, da ih znatazeljni vide, neko vreme da se mozda i cude, neki bas duhoviti mogu na neko vreme da se prebace na blistave i uglacane plocnike kojima hodaju neki strani ljudi, da se ocesu o njhove tunike, to traje neko vreme i posle i oni odustanu a buldozeri dodju i zatrpaju stare porusene zidove, da ih sacuvaju za neke buduce radoznalce

 

Koliko se sećam pesme su se čitale odvojeno od lektire. Analiza pesama se radila na časovima, što je zavisilo od težine pesme i entuzijazma profesora. Nisu se čitale zbirke pesama određenog pesnika.

Krvava bajka je bila u osnovnoj školi. U prvom gimnazije (nekadašnje zajedničke osnove usmerenog obrazovanja) čitalo se Ne, nemoj mi prići. 

Posle sam bila društveni smer  i tu smo imali dodatni predmet Proučavanje književnog dela. E, tu smo u trećem čitali Tražim pomilovanje. Za taj predmet je za sve što se pročitalo morao i da se napiše rad. Tako da je to zahtevalo studiozno čitanje i pisanje. Sećam se i da su rasprave bile prilični živahne, što je profesorka i podsticala. Ipak su tu sedeli budući pravnici, istoričari, filozofi i poneki novinar.;)

12 minutes ago, Arkadija said:

tu sedeli budući pravnici, istoričari, filozofi i poneki novinar.

 

Budući političari, što bi se reklo savremenim jezikom :Jova:

@theanswer

 

kako je moguce da ovo sa vodom prolazi tako dugo bez resenja? jel bilo nekih ozbiljnih protesta, blokada saobracajnica, nesto? 

31 minutes ago, zmanic said:

 

Budući političari, što bi se reklo savremenim jezikom :Jova:

:D

 

Šokantno je da su nama tada profesori govorili da smo buduća intelektualna elita. Koliko se sve promenilo u 30+ godina.

1 hour ago, Кристофер Лумумбо said:

@theanswer

 

kako je moguce da ovo sa vodom prolazi tako dugo bez resenja? jel bilo nekih ozbiljnih protesta, blokada saobracajnica, nesto? 

 

Ne. Brojnija je bila litija zimus nego protesti zbog vode.

Pardon, koje s vodom?

Pardon, koje s vodom?


sta ima veze

kad ionako:

103142234_1196465490691557_6626997632561

Create an account or sign in to comment