IGNORED

Coronavirus Covid-19 - opšta tema

Skyhighatrist

nije da su uveli zabranu nego ukinuli obavezu koja je postojala na ograniceno vreme radi eksperimenta, u dva grada. 

"AMSTERDAM / ROTTERDAM - Visitors to a number of busy places in Amsterdam and Rotterdam are no longer required to wear a mouth mask from Monday 31 August. The experiment is scheduled to stop on that date. The safety regions of Amsterdam-Amstelland and Rotterdam-Rijnmond have made this known. If necessary, the masking obligation may be reintroduced."

Kod ovog što iznosi Čeh i situacije kod nas postoji neslaganje jer je kod nas u drugom talasu broj ljudi sa težom sliničkom slikom bio dosta veći nego tokom prvobitnog prolećnog talasa. Za broj umrlih imamo frizirane podatke pa se ne bi mogao izvući adekvatan i validan zaključak o stanju tokom prvog i drugog (peaka prvog) talasa.

26 minutes ago, Filozof manijak said:

jer je kod nas u drugom talasu broj ljudi sa težom sliničkom slikom bio dosta veći nego tokom prvobitnog prolećnog talasa

misliš na odnos zaraženih naspram pacijenata na respiratoru

ne bih smeo da se opkladim na to

Mislim na broj hospitalizovanih pacijenata (koji obuhvata i one na respiratoru).

No, to je samo moj zaključak, nemam egzaktne brojke. Broj pretvorenih kovid bolnica u periodu kraj juna-jul-početak avgusta je bio veći nego u periodu mart-april.

Edited by Filozof manijak

https://www.telegraph.co.uk/global-health/climate-and-people/investigation-african-migrants-left-die-saudi-arabias-hellish/

Saudi Arabia, one of the wealthiest countries on earth, is keeping hundreds if not thousands of African migrants locked in heinous conditions reminiscent of Libya’s slave camps as part of a drive to stop the spread of Covid-19, an investigation by The Sunday Telegraph has found. 

TELEMMGLPICT000238033264_trans_NvBQzQNjv

TELEMMGLPICT000238034015_trans_NvBQzQNjv

U državi Njujork je juče prvi put prijavljeno preko 100,000 testova. Već tri nedelje je positive test rate manje od 1%. Samo neka bude tako i bolje!

Takodje, zanimljivo kako u Srbiji sa nekim polu-merama ima manje od 100 pozitivnih i oko 2 preminula dnevno a ovde uz restriktivne mere ovoliko. Svaka čast Vučiću

https://www.nytimes.com/2020/08/29/health/coronavirus-testing.html?action=click&campaign_id=154&emc=edit_cb_20200831&instance_id=21790&module=RelatedLinks&nl=coronavirus-briefing&pgtype=Article&regi_id=69788573&segment_id=37243&te=1&user_id=fb7c1ba976a1c11dde0050f10108688b

The standard tests are diagnosing huge numbers of people who may be carrying relatively insignificant amounts of the virus.

Most of these people are not likely to be contagious, and identifying them may contribute to bottlenecks that prevent those who are contagious from being found in time. 

“We’ve been using one type of data for everything, and that is just plus or minus — that’s all,” Dr. Mina said. “We’re using that for clinical diagnostics, for public health, for policy decision-making.”

But yes-no isn’t good enough, he added. It’s the amount of virus that should dictate the infected patient’s next steps. “It’s really irresponsible, I think, to forgo the recognition that this is a quantitative issue,” 

Matrica rizika od zaraze

poco/mucha gente = malo/mnogo ljudi

tri kolone = napolju, unutra s dobrom ventilacijom, unutra s losom ventilacijom

grupe vertikalno - s maskom kratak kontakt, s maskom dug kontakt, isto bez maske

u svakoj od grupa - tisina, razgovor, vristanje i pevanje.

Drugim recima - skola (s maskom, dug kontakt, mnogo ljudi) je low-risk samo ako su napolju i cute (sto je nemoguce). Ukoliko se deru ili pevaju unutra, bez obzira na ventilaciju, to su situacije visokog rizika.

118617708_3871127162913806_1952718171420743737_n.jpg.d6b7aeacc4a345364f3f3fd2f0fcbe8a.jpg