Jump to content
IGNORED

Strana vina


Zverilla

Recommended Posts

nadam se da moj post nije bio povod za zakljucak da neko misli da su ovde svi neprijateljski raspolozeni prema Novom svetu. ja samo mislim da neke zablude, vrlo zive, treba raskrinkati. na primer, da nisu sva vina NS samo yellow tail, niti su sva evropska Chateau Latour.s tim da, koliko u Srbiji ima gluposti vezano za vino, na ovom forumu 80% moze da ponese titulu Master of Wine.
Ja bih sebe ipak u onih 20% ;) Mislim da svi mi ukus za vino ( ali i ne samo za vino) izgradjujemo tako brat ,bratu jedno 20 godina.Onda ,i pored toga sto si i dalje radoznao,otvoren za sve moguce ukuse,boje i mirise, ipak postajeshna neki nachin konzervativan.Uvek se vracash ( a polako primecujesh da ti to postaje i reper i za vino)nekom vinu tipa Chateau Latuor :rolleyes: Ja uvek pijem i uzivam u vinima kada sam na nekom rucku,veceri,probi nekih vina ovde u Nemackoj(govorim o crnim vinima) i uvek kao zapamtim koje je bilo vino, ali ruka se uvek ispocetka vata za flashu(u supermarketu ili vinarskom ducanu) za ono sto moje nepce (Indy reche da je to nos a ne nepce :) )zeli da oseti..Za ovaj gore navedeni Chateau govorim naravno samo o svom licnom ukusu.
Link to comment
Nek udje u zapisnik da sam se (stvarno) zezao za Albalija. Ne bih zeleo da obeshrabrim bilo koga da pise na ovom plemenitom topiku, drinkera nikad dosta :)
He-he, vina nikad dosta :lol: I jos nesto, good news: uvek se sve popije!
Link to comment
  • 3 weeks later...

najstariji svijet!carignan, crveni kosher dozivljaj iz zemzadruge hulda,eastocno od telaviva, barkan [13. juli] sa 3 milijuna litara godisnje,nista sitnoburzoaznost,zato kolicina.redvince za utapanje skuse na zaru, 10 bonova fedrezervnih.uzdravlju!

Link to comment

za forumase, ljubitelje rizlinga koji su u relativnoj blizini frankfurta, tacnije rajngaua.das weinwerk, mladi ali vrlo ortodoksni podrum specijalizovan za rizling, od 1. do 10.8 predstavlja svoja nova vina iz berbe 2007. u pitanju je 5 rizlinga sa razlicitih lokacija oko rudeshajma i 1 beli burgundac (blanc de noir)http://www.weinwerk.com/index.php?option=c...6&Itemid=30 vina ovog podruma rade se u malim kolicinama uz radikalnu kontrolu apelacije i bez ikakvih flertova sa trendovima i sa interesovanjima sire klijentele, a od i dalje popularnih vocnih bombi ne mogu biti dalje. das weinwerk rizlinzi su bez izuzetka vina vrlo snaznog karaktera i gotovo laboratorijske cistoce ukusa, namenjena fanaticima dobrog rizlinga. ono sto ovom podrumu ide na ruku jeste globalni rast interesovanja za rizling, ali samo u domenu prepoznavanja vrhunskog kvaliteta posto das weinwerk kolicinama svakako ne moze da odgovori povecanom interesu iz prostog razloga sto je produkcija ogranicena i uglavnom prodata uskom krugu postovalaca i prijatelja.uz aktuelnu ponudu das weinwerk vina:http://www.weinwerk.com/index.php?option=c...5&Itemid=29tokom ovih 10 dana ingo witt i njegov partner hans joachim klose u dvoristu svog podruma nude pored sjajnih rizlinga i vrhunsku gastronomiju po pristupacnim cenama.... vina na casu (0.2) se krecu od 2.5 do 3.5E dok su cene hrane u rasponu od 5 do 8E. rezervacija se preporucuje.cene vina u samom podrumu su od 6 do 8E.

Link to comment
crkni. kako posle ovoga da pijem ćopave recine iz vera...
i copava recina ima svojih cari.... ne mora da se pije high end vino da bi se uzivalo. i banatski rizling u pravom trenutku moze da bude super.
Link to comment
i copava recina ima svojih cari.... ne mora da se pije high end vino da bi se uzivalo. i banatski rizling u pravom trenutku moze da bude super.
Fala ti ko sreskom nacelniku za informaciju. Nadam se da cu u subotu ili nedelju moci da odem.Ja Recinu ne mogu da pijem,cak i kad nije copava. Za banatski rizling,saglasna, ali samo kad nadodju "momenti" :) Sada pogledah vina. Malo me je zacudilo kakva je imena dao vinima.Malo neobicno. Edited by Teja
Link to comment
Sada pogledah vina. Malo me je zacudilo kakva je imena dao vinima.Malo neobicno.
pa jeste, i ja nisam fan te 'fensizacije' (tacnije mislim da su ta imena glupava) ali mi je onda jedna od tih tamosnjih rizling faca (georg brauer) objasnjavao da je to jedini moguci put, nesto sto oni nazivaju single communication. to su mi preveli na srpski jezik tako da vise ne mogu da se zovu samo das weinwerk kao podrum i onda da na vinu pise rheingau riesling 2007 ili rudesheim reisling 2007 zato sto to po njima nije dovoljno distinktivno jer 99% tamosnjih rizlinga ima istu identifikaciju. mislim da su oni pod uticajem italijanskog brendiranja vina a s obzirom da je rizling trenutno u fazi velike renesanse onda verovatno vestiji medju njima zele da prosto podignu jedno decenijama potcenjeno vino na mesto koje zasluzuje na nacin koji ocigledno radi.tipovi za probu su da trazis da ti sluze 0.1 umesto 0.2 (sto rade bez problema) i da krenes po meniju od vina 1 do vina 5. prva cetiri su razliciti rizlinzi, prvi je cuvee sa razlicitih lokacija ali odlican (najjeftiniji ali sjajan), drugi je rizling iz njihovo relativno mladog rudeshajmskog vinograda, treci je rizling iz starog vinograda, cetvrti je broj jedan iz barika. peto vino je blanc de noir, belo vino napravljeno od crnog pinoa. sesto mozes da preskocis sem mozda na kraju jer je vec na granici polusuvog.hrana je bazicna ali ukusna, nemacka tradicionalna kuhinja u kucnom izdanju. ali nemoj ocekivati cuda, fokus je na vinu.obavezno rezervisi unapred.
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Skoro mi rece poznanik, inace ljubitelj rizlinga, da jako dobar kupuje u Vojvode Stepe u vinoteci (desna strana od autokomande, nova zgrada). Navodno je gazdarica Nemica (ili sta vec), pa je kupovao po njenoj preporuci. Nije bas jeftino, rece da je u pitanju cifra 1 600! :mellow:

Link to comment

pa kako, pure Amishki... te dve boce sam kupila u Amish Country.. tesko se moze nachi cak i malo dalje, u nasoj/grackoj okolini.... inace slatko je, spajsi [posebno ovaj Rodeo Red], kazu da ima neki mix native american grapes, mene neodoljivo podsecha bas na concord grape.. u svakom slucaju ovaj ukus me apsolutno osvojio.. ni jedno vino koje sam do sad probala nema takav ukus.... ne znam sta mu rade, ostavila sam sajtove ako te zanima pa pogledaj

Link to comment
  • 3 weeks later...

elem, samo da prijavim da su grčka vina sve bolja i bolja i da se situacija značajno popravlja i po restoranima. naravno, u vreme vrućinčine retsina malamatina i dalje rula, ali čim malčice zahladi i druge opcije postaju više nego primamljive.vinske karte su po restoranima u grčkoj makedoniji postale jako ozbiljne, čak i u mestima na kojima to ne biste očekivali - tri taverne u selendri, tužni kućerak pokraj puta itd. i dalje ima pravih mehančina u kojima su cipuro i recina maksimim, ali sada čak i polupristojni restorančići imaju dobar stok, pretežno domaći. dalje, cene su veoma korektne, ima čak i restorana koji su jeftiniji od vinskih butika, a ako se ide na multiplikaciju to obično ide na 1,5, izuzetno retko dvostruku maloprodajnu cenu. vino tada postaje deo jela a ne razlog dupliranja cene večere. takođe, to znači i da za 20 evra (za šta u bgd restoranu možete obično dobiti i bućkuriš) dobijate veoma pristojnu buteljku (a u varijanti kada se drži maloprodajna cena i odličnu).dobra grčka vina počinju oko 10 evra, ispod toga je teško naći nešto pristojnije, dok oko 15 kreće uživancija.elem šta sam lepo pio:prvo ktima alpha (imanje alfa), koje se nalazi negde oko florine. u nasrtaju na asortiman mojih omiljenih papaioannoua iz nemeje me je prodavac ubeđivao da kupim i alfu. nije mi se dalo, ali sam dan kasnije naleteo na nju u ribljem restoranu, i to bocu sa dna ponude, od 20 evra (idu do 50). reč je o kupaži merloa, širaza i lokalnog ksinomavra, u veoma lepoj i jednostavnoj boci:large102.jpge sad, u našem bi restoranu ona bila 60, ali je ovde bila 20, tako da se dogodilo 1 otvaranje. iako je alkohola čak 14%, to se uopšte ne oseća, već se umesto špiritus udara dobijate jako lepo izbalansirano i puno vino. malo voćki i malo barika, interesantan 'zing' ksinomavra koji vinu daje interesantnu notu. odlično vino, čak i za te pare.u drugom restoranu na dnu police ležao je prašnjavi papaioannou nemea 1999 agiorgitiko. još od kada sam prošle godine prvi put probavao dobar agiorgitiko, postao sam fan papaioannoua. naći njihovu devet godina staru bocu u ribljem restoranu na halkidikiju pravo je čudo, tako da sam se samo molio bogu da nije ciknulo. cena...opet maloprodajna 15 evra, reč je o njihovom 'običnom' agiorgitiku.elem, vino nije ishlapjelo, dekantirano je u bokalu za vodu i pustilo je divan papajoanuovski miomiris, ne kao čarobna 2001 palea klimata, ali sasvim fino i lagano za uz ribu. dijametralno suprotno od alfe, ali opet jako lepo.e a sad najbolje, sasvim slučajno naleteo na ovo:papaioannou_03.jpgdesno sam već probao i sasvim je intereantno, ali bi boca levo trebalo da bude bomba. ukupno ih je napravljeno 3600 i uspeo sam da se dočepam 1/1800 dela tog lagera. prvo da prikupim tejsting skvod, ne bih da pijem sam :)

Link to comment

tejstin skvod te ceka, samo ti to uteraj u srbijicunego htedoh reci, ovo zahladjenje napolju mi je vec okrenulo enoloski bioritam u smeru crnih vina. ima vec neko vreme kako leti pijem striktno bela, a povremeno (ali ipak retko) i laksa crna, ne dalje od crnog pinoa i slicnih varijeteta (kao sto je ove sezone bio sjajni (za 670 din) trigaio del feudi di san gregorio). medjutim 5 kisnih i hladnih dana zaredom su ucinila da mi moj metabolizam zimskog medveda trazi nesto jace, pa sam preksinoc otvorio bocu koja se zalomila kao plen posete prijatelja: ernst & julio gallo sycamore canyon zinfandel 2005.naravno nema zbora do ovo nije neka posebna vinska klasa, prosto bolje vino iz samiske (ako se tako nesto moze reci za vino od 10E).ipak, bio sam pomalo neprijatno iznenadjen reakcijom svog culnog aparata na jedno relativno teze i robusnije vino posle apstinencije od 3-4 meseci. kada sam ga otvorio, na nosu je imalo napadnu tezinu i nerazlucujucu kompleksnost koja me je naterala da ga naspem u case i zaboravim sledecih sat vremena. nakon toga, i dalje slican utisak, uz dominantni osecaj da se u medjuvremeno rasplamsao barik koji skoro da blokira bilo kakav pokusaj da se izadje na kraj sa autenticnim ukusom tekucine u casi. pritom, vino je prilicno smooth na nepcu, jedino sto vlada potpuna konfuzija.nista, ostanemo na po jednoj casi i odlozimo bocu do sutra. 24 sata kasnije, bez ikakve ideje da bi vino moglo biti zanimljivo vec pre izvetrilo, dakle iz ordinarne price nastavimo dalje, ali nas iz case doceka potpuno druga prica. barik skoro pa nestao, a iz bukea izronila gotovo (za tu cenu) savrsena, cista aroma suve sljive. kao da je vino napravljeno od suve sljive a ne od grozdja, kao i blaga nota finog duvana, uz gotovo svilenu strukturu kada vino klizi niz grlo. na kraju nam bilo zao sto smo dan ranije u ocito neregularnim uslovima stukli pola boce. zakljucak je da nema zakljucka, sem da ocito postoje vina kojima treba 24-casovno luftiranje..... pa ako vam ovo dodje u ruke, otvorite ga na vreme;)to je ovo:289427.jpg

Edited by gazza1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...