Jump to content
IGNORED

Maroko


cilemile

Recommended Posts

Maroko: Bog - Zemlja - Kralj. Slogan koji vrlo dobro pristaje državi na samom rubu islamskog svijeta. Slike kralja Muhameda VI prisutne su doslovno svuda, a sve važnije avenije se zovu po prethodnicima Hasanu II ili Muhamedu V. Nemuslimanima je ulazak u džamije uglavnom zabranjen, ali su barem izvana impresivne sa svojim četvrtastim minaretima (za razliku od nama bližih okruglih, po uzoru na turske). S obzirom da prikazivanje ljudskih i životinjskih likova nije dopušteno, razvijena je fenomenalna ornamentika, prisutna na svim važnijim mjestima (uključujući minarete).Dopuštene su i židovska i kršćanska religija, ali se ne smiju širiti, a crkve ne smiju zvoniti.Počeli smo u Fesu. Milijunski grad, jedan od četiri kraljevska grada, uz Meknes, Marrakech i Rabat. Medina (centar) starog dijela grada Fes el Balija je, kažu, najveća pješačka zona na svijetu. Fascinantan labirint uličica, a iza svakog ugla neko iznenađenje - džamije, medrese, hamami, (nekadašnji) haremi, palače i nebrojeni dućančići sa svim i svačim. Tu je pao i prvi kuskus i kao desert najslađe naranče koje sam probao. Definitivan highlight je štavionica i farbara kože, gdje se koža obrađuje kao i prije 500 godina. Smrad amonijaka, koji služi za odvajanje kože od dlake i vune, je nepodnošljiv, ali je prizor out of this world. Toliko impresivan da sam tamo obavio i prvu kupnju - kožne papuče po nerazumnoj cijeni. Dok hodaš medinom sa svih strana te salijeću prodavači kojekakvih džidža i ako pokažeš i najmanji interes nije im teško ići za tobom stotine metara, davati popust za popustom, da bi ti uvalili recimo privjesak za ključeve za pola eura.U novijem dijelu Fesa (Fes-Jdid) nalazi se kraljevska palača i židovska četvrt (na arapskom mellah, nešto kao geto).Najnoviji dio grada Ville Nouvelle započet je za vrijeme francuskog protektorata i tu se odvija "ozbiljan" biznis - banke, hoteli, poslovne zgrade. Tim dijelom dominira centralna avenija (čini mi se Hasana II) izgrađena po uzoru na Champs-Elysees, s tom razlikom da se po sredini avenije nalaze dva reda palmi.Gradu je inače posebno dobro krenulo otkad se Salma Bennani udala za današnjeg kralja Muhameda VI i postala princeza Lalla Salma.Pogled na medinu008Fes.jpgUlaz u medinu009Fes.jpgštavionica013Fes.jpg014Fes.jpgUlaz u kraljevsku rezidenciju (ovo na slici nisam ja)005Fes.jpgAko želite da nastavim, vičite.

Link to comment
  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Marcus Wulffings

    21

  • jms_uk

    10

  • Ravanelli

    10

  • cilemile

    8

Ujutro krećemo za Rabat, ali na putu imamo nekoliko zanimljivih stanica. Najprije Volubilis - sjedište nekadašnje rimske provincije Mauretania Tingitana, praktički na krajnjem zapadu rimskih osvajanja. Odlično sačuvani ostaci grada na oko 50 hektara, a kod nas tako malo poznati. Velik broj dobro očuvanih podnih mozaika s najrazličitijim prizorima iz mitova i legendi, trijumfalna vrata, hram, kupališta i još koješta. Još uvijek, srećom, relativno slabo posjećeno mjesto, pa je moguć pristup većini mjesta i dobar pogled iz neposredne blizine, za razliku od razvikanijih mjesta po Evropi (poput Knossosa, Akropole, Koloseuma itd.) zagušenih posjetiteljima, ograđenih žicama i lancima. Ovdje nema beskrajnog čekanja i naguravanja da bi se uhvatilo 5 sekundi da se iz daljine pokuša uhvatiti neka slika. Pred odlazak smo popili i preslatki čaj od mente (Whiskey marocaine) iz čaša sumnjive čistoće.Inače je potreban maksimalan oprez prilikom konzumiranja hrane i pića, zbog vode koja nam bakteriološki nimalo ne odgovara i izaziva prilično neugodne poteškoće.016Volubilis.jpg018Volubilis.jpg020Volubilis.jpg025Volubilis.jpg

Link to comment

Idemo dalje prema Meknesu, a usput stajemo u blizini grada Moulay Idriss, gdje je sahranjen Idris I, prvi vladar Maroka iz 8. stoljeća i osnivač dinastije Idrisida. Pogled na Moulay Idriss028MoulayIdriss.jpgInače zemlja je začuđujuće dobro obrađena, dominiraju maslinici i nasadi naranči. Sela uz koja prolazimo izgledaju međutim prilično siromašno, kuće su boje zemlje, s ravnim krovovima.Odlazimo u Meknes, prijestolnicu Maroka za vladavine Moulay Ismaila na prijelazu iz 17. u 18. stoljeće. Moulay Ismail je bio dosta živopisan vladar, imao je navodno 4 žene i 500 konkubina i oko 1000 djece. :kralj: Imao je i staje za oko 12 000 konja! Posjećujemo njegov mauzolej, fascinantno izdekoriran već spomenutom arapskom ornamentikom.Evo par slika Meknesa:Pogled na medinu031Meknes.jpgJedan od ulaza u medinu033Meknes.jpgMauzolej035Meknes.jpgIako nije pristojno ni preporučljivo slikati ljude (a pogotovo ne žene), evo i jedne fotke dvoje lokalaca. Muškarac nosi jallabu i može ih se relativno često vidjeti na ulici. Ima ih u raznim bojama - plave, sive, smeđe, a povremeno i dvobojne prugaste. Pomalo podsjećaju na fratre.037Meknes.jpgNastavak slijedi...

Link to comment
sjuper, samo daj neki detalj, jesi li to išao preko agencije, jel to onih 7 dana polumrtav busom svuda, il je bilo nešto u sopstvenom aranžmanu?
Kriv sam, časni sude. Išao sam preko agencije :cry:
Link to comment

Rabat, glavni grad Maroka, nije nešto impresivan. Medina sa soukom (tržnicom) je prilično prljava, uglavnom se prodaje trećerazredna roba, i nije mi istjerala niti 1 dirham iz džepa. U prometu je priličan kaos i najvažniji dio svakog auta je sirena koja se koristi prilikom zaustavljanja, kretanja, skretanja i svih drugih vozačkih akcija. Obilazimo i najvažnije dijelove - mauzolej kralja Muhameda V, Hasanov toranj - nedovršeni minaret nedovršene džamije iz 12. stoljeća, tvrđavu (kasbah) i kraljevsku palaču i krećemo dalje, prema Casablanci.Mauzolej kralja Muhameda V042Rabat.jpgHasanov toranj046Rabat.jpgKasbah048Rabat.jpg050Rabat.jpgKraljevska palača - Zastava je na jarbolu, znači kralj je kod kuće053Rabat.jpgGlavni ulaz u palaču054Rabat.jpg

Link to comment

Kad obijem neku banku, odoh ja u Kazablanku, jer tamo živi Hemfri Bogart... Casablanca, dakle. Prilično netipičan grad za Maroko. Prvi put vidimo slamove na ulazu u grad, McDonald'se, Pizza Hutove, ozbiljne poslovne zgrade, moderne široke avenije, prostrane trgove. I Atlantik! Tu se nalazi i nova džamija Hasana II (what else), najvećim dijelom izgrađena na nasutom dijelu mora, s 210 m visokim minaretom, najvišim na svijetu. Megalomanija eto ni Marokancima nije strana. Džamija je stvarno pozamašna, s kapacitetom za 25,000 ljudi. Jedna je od rijetkih u koje je dopušten ulaz i nemuslimanima, ali mi ne uspijevamo ući jer dolazimo baš u vrijeme molitve.Na naše veliko razočaranje Casablanca s Bogartom i Ingrid Bergman nije snimljena u Casablanci nego u studiju. Atlantik056Casablanca.jpgDžamija Hasana II061Casablanca.jpgReljef na zidu u medini - Kralj, Allah, Zemlja (ili obratno, tko će znati)067Casablanca.jpg

Edited by cilemile
Link to comment

I onda napokon Marrakech. S jedne strane palme i deve, a u pozadini snijegom pokriveni Atlas, iza kojeg započinje Sahara. Marrakech zovu crvenim gradom, sve (ali baš sve) zgrade su crvene boje kao i zemlja na i od koje je grad izgrađen. Vrhunac je ogromni centralni trg - Djemaa el Fna na kojem se čitav dan nešto događa. Ujutro i tokom dana funkcionira kao tržnica, a navečer se pretvara u veliki zabavni centar na otvorenom, sa štandovima s datuljama, sušenim marelicama, narančama, mandarinama, prženim kikirikijem, pistacchiom, kuhanim puževima, začinima, harirom - berberskom čorbom, pečenom bravetinom....... Pa su tu krotitelji zmija, majmuna, gutači plamena, gatare, slijepi pripovjedači, Chleuh - plesači, raznorazni muzičari .... I naravno souk, bazar, s beskrajnom ponudom kojekakvih tričarija. I ovdje sam potrošio par stotina dirhama na sve same neophodne artikle - fes, nekoliko očajnih CD-a s "autentičnom" marokanskom muzikom, par kožnih papuča (babouche) i još neke džidže. Ali doživljaj cjenkanja i nagovaranja vrijedan je svakog protraćenog centa!! Užitak je obostran, trgovci vole kupce koji se vole nadmudrivati, a kupci odlaze s osjećajem da su, spustivši cijenu 3, 4 ili 5 puta, napravili dobar posao. Nevjerojatno je da je čitava ta gungula zapravo nešto posve normalno, iako se strancima čini da su se eto našli u gradu kroz koji je baš prolazio cirkus.073Marrakech.jpg080Marrakech.jpg084Marrakech.jpgTea house086Marrakech.jpgChleuh087Marrakech.jpg090Marrakech.jpg

Link to comment

I to je manje više to. Slijedio je još kratak odlazak u Atlas, koji velikim dijelom izgleda kao površina Mjeseca, ali se stanovništvo prilagodilo i nekako preživljava uglavnom od sitne poljoprivrede i uzgoja ovaca. Na kraju i odlazak preko Atlasa u grad Ouarzazate, nakon koje počinje Sahara i ne prekida se do Egipta....Eto, kratak, ali vrlo intenzivan posjet. Ako netko ide, moja je preporuka da se više vremena provede u unutrašnjosti nego npr. u Rabatu ili Casablanci. Over and out.

Link to comment
  • 4 months later...

isao neko poslovno u maroko?sta treba za vizu, nama, ponosnim vlasnicima srj pasosa?trazio na netu, ne nadjoh...

Edited by Billy Parsons
Link to comment
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...