cilemile Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Maroko: Bog - Zemlja - Kralj. Slogan koji vrlo dobro pristaje državi na samom rubu islamskog svijeta. Slike kralja Muhameda VI prisutne su doslovno svuda, a sve važnije avenije se zovu po prethodnicima Hasanu II ili Muhamedu V. Nemuslimanima je ulazak u džamije uglavnom zabranjen, ali su barem izvana impresivne sa svojim četvrtastim minaretima (za razliku od nama bližih okruglih, po uzoru na turske). S obzirom da prikazivanje ljudskih i životinjskih likova nije dopušteno, razvijena je fenomenalna ornamentika, prisutna na svim važnijim mjestima (uključujući minarete).Dopuštene su i židovska i kršćanska religija, ali se ne smiju širiti, a crkve ne smiju zvoniti.Počeli smo u Fesu. Milijunski grad, jedan od četiri kraljevska grada, uz Meknes, Marrakech i Rabat. Medina (centar) starog dijela grada Fes el Balija je, kažu, najveća pješačka zona na svijetu. Fascinantan labirint uličica, a iza svakog ugla neko iznenađenje - džamije, medrese, hamami, (nekadašnji) haremi, palače i nebrojeni dućančići sa svim i svačim. Tu je pao i prvi kuskus i kao desert najslađe naranče koje sam probao. Definitivan highlight je štavionica i farbara kože, gdje se koža obrađuje kao i prije 500 godina. Smrad amonijaka, koji služi za odvajanje kože od dlake i vune, je nepodnošljiv, ali je prizor out of this world. Toliko impresivan da sam tamo obavio i prvu kupnju - kožne papuče po nerazumnoj cijeni. Dok hodaš medinom sa svih strana te salijeću prodavači kojekakvih džidža i ako pokažeš i najmanji interes nije im teško ići za tobom stotine metara, davati popust za popustom, da bi ti uvalili recimo privjesak za ključeve za pola eura.U novijem dijelu Fesa (Fes-Jdid) nalazi se kraljevska palača i židovska četvrt (na arapskom mellah, nešto kao geto).Najnoviji dio grada Ville Nouvelle započet je za vrijeme francuskog protektorata i tu se odvija "ozbiljan" biznis - banke, hoteli, poslovne zgrade. Tim dijelom dominira centralna avenija (čini mi se Hasana II) izgrađena po uzoru na Champs-Elysees, s tom razlikom da se po sredini avenije nalaze dva reda palmi.Gradu je inače posebno dobro krenulo otkad se Salma Bennani udala za današnjeg kralja Muhameda VI i postala princeza Lalla Salma.Pogled na medinuUlaz u medinuštavionicaUlaz u kraljevsku rezidenciju (ovo na slici nisam ja)Ako želite da nastavim, vičite.
Brazilac Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Bravo maestro, samo nastavi ovako, ne stedi na detaljima...:)
cilemile Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Ujutro krećemo za Rabat, ali na putu imamo nekoliko zanimljivih stanica. Najprije Volubilis - sjedište nekadašnje rimske provincije Mauretania Tingitana, praktički na krajnjem zapadu rimskih osvajanja. Odlično sačuvani ostaci grada na oko 50 hektara, a kod nas tako malo poznati. Velik broj dobro očuvanih podnih mozaika s najrazličitijim prizorima iz mitova i legendi, trijumfalna vrata, hram, kupališta i još koješta. Još uvijek, srećom, relativno slabo posjećeno mjesto, pa je moguć pristup većini mjesta i dobar pogled iz neposredne blizine, za razliku od razvikanijih mjesta po Evropi (poput Knossosa, Akropole, Koloseuma itd.) zagušenih posjetiteljima, ograđenih žicama i lancima. Ovdje nema beskrajnog čekanja i naguravanja da bi se uhvatilo 5 sekundi da se iz daljine pokuša uhvatiti neka slika. Pred odlazak smo popili i preslatki čaj od mente (Whiskey marocaine) iz čaša sumnjive čistoće.Inače je potreban maksimalan oprez prilikom konzumiranja hrane i pića, zbog vode koja nam bakteriološki nimalo ne odgovara i izaziva prilično neugodne poteškoće.
cilemile Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Idemo dalje prema Meknesu, a usput stajemo u blizini grada Moulay Idriss, gdje je sahranjen Idris I, prvi vladar Maroka iz 8. stoljeća i osnivač dinastije Idrisida. Pogled na Moulay IdrissInače zemlja je začuđujuće dobro obrađena, dominiraju maslinici i nasadi naranči. Sela uz koja prolazimo izgledaju međutim prilično siromašno, kuće su boje zemlje, s ravnim krovovima.Odlazimo u Meknes, prijestolnicu Maroka za vladavine Moulay Ismaila na prijelazu iz 17. u 18. stoljeće. Moulay Ismail je bio dosta živopisan vladar, imao je navodno 4 žene i 500 konkubina i oko 1000 djece. Imao je i staje za oko 12 000 konja! Posjećujemo njegov mauzolej, fascinantno izdekoriran već spomenutom arapskom ornamentikom.Evo par slika Meknesa:Pogled na medinuJedan od ulaza u medinuMauzolejIako nije pristojno ni preporučljivo slikati ljude (a pogotovo ne žene), evo i jedne fotke dvoje lokalaca. Muškarac nosi jallabu i može ih se relativno često vidjeti na ulici. Ima ih u raznim bojama - plave, sive, smeđe, a povremeno i dvobojne prugaste. Pomalo podsjećaju na fratre.Nastavak slijedi...
Musharaf Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 sjuper, samo daj neki detalj, jesi li to išao preko agencije, jel to onih 7 dana polumrtav busom svuda, il je bilo nešto u sopstvenom aranžmanu?
cilemile Posted January 7, 2008 Author Posted January 7, 2008 sjuper, samo daj neki detalj, jesi li to išao preko agencije, jel to onih 7 dana polumrtav busom svuda, il je bilo nešto u sopstvenom aranžmanu?Kriv sam, časni sude. Išao sam preko agencije
Musharaf Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 Kriv sam, časni sude. Išao sam preko agencije ajde cepaj dalje...kači, kači!
cilemile Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Rabat, glavni grad Maroka, nije nešto impresivan. Medina sa soukom (tržnicom) je prilično prljava, uglavnom se prodaje trećerazredna roba, i nije mi istjerala niti 1 dirham iz džepa. U prometu je priličan kaos i najvažniji dio svakog auta je sirena koja se koristi prilikom zaustavljanja, kretanja, skretanja i svih drugih vozačkih akcija. Obilazimo i najvažnije dijelove - mauzolej kralja Muhameda V, Hasanov toranj - nedovršeni minaret nedovršene džamije iz 12. stoljeća, tvrđavu (kasbah) i kraljevsku palaču i krećemo dalje, prema Casablanci.Mauzolej kralja Muhameda VHasanov toranjKasbahKraljevska palača - Zastava je na jarbolu, znači kralj je kod kućeGlavni ulaz u palaču
cilemile Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 (edited) Kad obijem neku banku, odoh ja u Kazablanku, jer tamo živi Hemfri Bogart... Casablanca, dakle. Prilično netipičan grad za Maroko. Prvi put vidimo slamove na ulazu u grad, McDonald'se, Pizza Hutove, ozbiljne poslovne zgrade, moderne široke avenije, prostrane trgove. I Atlantik! Tu se nalazi i nova džamija Hasana II (what else), najvećim dijelom izgrađena na nasutom dijelu mora, s 210 m visokim minaretom, najvišim na svijetu. Megalomanija eto ni Marokancima nije strana. Džamija je stvarno pozamašna, s kapacitetom za 25,000 ljudi. Jedna je od rijetkih u koje je dopušten ulaz i nemuslimanima, ali mi ne uspijevamo ući jer dolazimo baš u vrijeme molitve.Na naše veliko razočaranje Casablanca s Bogartom i Ingrid Bergman nije snimljena u Casablanci nego u studiju. AtlantikDžamija Hasana IIReljef na zidu u medini - Kralj, Allah, Zemlja (ili obratno, tko će znati) Edited January 8, 2008 by cilemile
cilemile Posted January 9, 2008 Author Posted January 9, 2008 I onda napokon Marrakech. S jedne strane palme i deve, a u pozadini snijegom pokriveni Atlas, iza kojeg započinje Sahara. Marrakech zovu crvenim gradom, sve (ali baš sve) zgrade su crvene boje kao i zemlja na i od koje je grad izgrađen. Vrhunac je ogromni centralni trg - Djemaa el Fna na kojem se čitav dan nešto događa. Ujutro i tokom dana funkcionira kao tržnica, a navečer se pretvara u veliki zabavni centar na otvorenom, sa štandovima s datuljama, sušenim marelicama, narančama, mandarinama, prženim kikirikijem, pistacchiom, kuhanim puževima, začinima, harirom - berberskom čorbom, pečenom bravetinom....... Pa su tu krotitelji zmija, majmuna, gutači plamena, gatare, slijepi pripovjedači, Chleuh - plesači, raznorazni muzičari .... I naravno souk, bazar, s beskrajnom ponudom kojekakvih tričarija. I ovdje sam potrošio par stotina dirhama na sve same neophodne artikle - fes, nekoliko očajnih CD-a s "autentičnom" marokanskom muzikom, par kožnih papuča (babouche) i još neke džidže. Ali doživljaj cjenkanja i nagovaranja vrijedan je svakog protraćenog centa!! Užitak je obostran, trgovci vole kupce koji se vole nadmudrivati, a kupci odlaze s osjećajem da su, spustivši cijenu 3, 4 ili 5 puta, napravili dobar posao. Nevjerojatno je da je čitava ta gungula zapravo nešto posve normalno, iako se strancima čini da su se eto našli u gradu kroz koji je baš prolazio cirkus.Tea houseChleuh
cilemile Posted January 10, 2008 Author Posted January 10, 2008 I to je manje više to. Slijedio je još kratak odlazak u Atlas, koji velikim dijelom izgleda kao površina Mjeseca, ali se stanovništvo prilagodilo i nekako preživljava uglavnom od sitne poljoprivrede i uzgoja ovaca. Na kraju i odlazak preko Atlasa u grad Ouarzazate, nakon koje počinje Sahara i ne prekida se do Egipta....Eto, kratak, ali vrlo intenzivan posjet. Ako netko ide, moja je preporuka da se više vremena provede u unutrašnjosti nego npr. u Rabatu ili Casablanci. Over and out.
Parsons Posted June 7, 2008 Posted June 7, 2008 (edited) isao neko poslovno u maroko?sta treba za vizu, nama, ponosnim vlasnicima srj pasosa?trazio na netu, ne nadjoh... Edited June 7, 2008 by Billy Parsons
Parsons Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 6 do 8 nedelja se ceka...grrr, a mogao sam za vikend biti u kazablanci <_<
jms_uk Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 6 do 8 nedelja se ceka...grrr, a mogao sam za vikend biti u kazablanci <_<zna neko kako ja za vizu za turisticku posetu?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now