Mil@n Posted July 18, 2016 Author Posted July 18, 2016 Evo nas i na Viku. Meni najfascinantniji oblici stena. Pogled na Reynisfraju gde bejasmo maločas. Jedna lijep zalazak.
bigvlada Posted July 19, 2016 Posted July 19, 2016 Fascinantno. Da si mi rekao da je snimano na drugoj planeti poverovao bih ti. :D
hazard Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 :ziga: Mil@nu za slike :ziga: Fazon je što slike ne dočaravaju skroz taj utisak da si na drugoj planeti...uživo je još upečatljivije...a ja sam video samo mali delić onoga što je obišao Mil@n. Počeću sa video snimkom, već spomenuti i prikazani Gulfos, ovog puta leti (2. jula): http://www.youtube.com/watch?v=vXw7Eedp3N0 E da, ,,leto" na Islandu...bio sam tamo 1. i 2. jula, finih 11-12 stepeni. I to je otprilike to, mislim da im je 13 maksimum godišnji u proseku. Al' aj što je 12 stepeni, 12 stepeni je OK...nego vetar! Vetar koji izuva koliko duva, bukvalno. I vetar koji ne očekuješ jer drveća skoro da nema, rastinje je nisko (a i nekako mi se čini da je ,,naviklo" da prkosi toj vetrušini) i kada gledaš kroz prozor uopšte ne izvaljuješ koliko duva. A to što duva smanjuje subjektivni osećaj na jedno 5 stepeni bar. Ja doleteo iz Norveške sa svojom prolećnom garderobom (tamo je bilo 20C, sunčano, bez vetra), nosio sam 4 sloja da bi preživeo...srećom devojka me naterala da ponesem kada sam kretao zimsku kapu i rukavice (ja bio u fazonu šta će mi, pa 12-13 stepeni, šta), inaće bi umr'o. I tako vidim ostale turiste u svojim zimskim perjanim jaknama, fino ljudi spremili se, ja debil nepripremljen nosim majicu, debelu košulju, pa (relativno tanak) džemper, pa letnja jakna, a onda izvalim nekog očigledno lokalca kako sa slušalicama u ušima, u šorcu i majici džogira...prvo uz brdo iznad gejzira, posle pored puta...opušteno.
ivy Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 Evo nas i na Viku. Meni najfascinantniji oblici stena. Pogled na Reynisfraju gde bejasmo maločas. Jedna lijep zalazak. uf..
Mil@n Posted July 27, 2016 Author Posted July 27, 2016 @ Hazard, spominjao sam vetar, mislim. U jednom momentu smo izašli iz kola negde usput, bukvalno smo izdržali minut i pobegli u auto. To se lede kosti, iako temperatura napolju nije no približno toliko niska, ali vetar kao da prodire kroz sve živo, ludilo.Na kraju trećeg dana stižemo u Vik, hostel star više od 100 godina, fenomenalan. Udoban, topao, čist i nekako minijaturan. Izuvanje na ulazu kako bi se sprečilo dodatno habanje... Krećemo u četvrti dan, polja lave usput, na putu smo do kanjona Fjadrargljufur. A i kanjon na kome nas je takođe vetar masakrirao...
Mil@n Posted July 27, 2016 Author Posted July 27, 2016 (edited) Malo pogled u nazad.. Nastavljamo ka Jokulsarlon glečerskom jezeru, meni jedan od najvećih utisaka puta. Usput naravno, opet ponešto lepo i zanimljivo. Tačnije, pre Jokulsarlona idemo u nacionalni park Skaftafel i do vodopada Svartifos. Ovaj predeo me nije oduševio, sasušeno šiblje, depresivno i jednobrazno obojeno sve, vodopad zanimljiv, opet više zbog oblika stena koje ga okružuju i samog sastava istih. Edited July 27, 2016 by Mil@n
Mil@n Posted July 27, 2016 Author Posted July 27, 2016 Ulaz u pomenuti nacionalni park: A evo ga i Jokulsarlon, pomenuto jezero. Na ivici Vatnajokul glečera, najvećeg u Evropi koji i sam čini dobar deo ukupne površine Islanda. Kao nekome kome je Antartik postao fascinacija i opsesija kao i poseta istom, kontam da je ovo iskustvo ponajbliže tome. Led, voda, foke, snežni vrhovi svuda okolo.. Oduvalo me mesto, neopisivo je lepo.
hazard Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 (edited) Put od aerodroma (Keflavik) do Rejkjavika: Sam grad ima nešto manje od 120k stanovnika, sa okolinom 200.000 i nastanjuje praktično 2/3 ukupne populacije ostrva. Liči na Nordijske gradove, kuće u tipičnom severnjačkom stilu, neke su toliko male da ne znam kako porodica od 3, 4 člana može uopšte unutra da živi a da se ne sudaraju gde god da krenu. Nema uličnih prodavaca, skitnica, pasa i ostalih životinja, jedna banka, opušteno radno vreme. Islanđani fini ljudi, svi govore Engleski ko da su Amerikanci, devojke uglavnom svetle, blede puti, neobične lepote. Oblače se umereno i sa stilom, ništa napadno, kič i sl. Muzika u kafićima naravno u skladu sa tim, bluz, džez, indy, i sl. Stambenih zgrada ima jako malo, uz obalu se grade neke visoke korporativne zgrade, i to malo razbija pitomo i skoro pa ruralni ambijent mesta. Meni je Rejkjvavik bio potpuno štagod, uopšte mi nije imao taj neki skandinavski šmek koji sam očekivao na osnovu tvojih slika :D (biće da sam jednostavno odsedao u drugačijem delu grada, i - ili - da ono što si postavio ne odgovara ,,proseku" grada, posle sam šetajući se naleteo na mnoge stvari koji se slikao i postavio ovde i imam skoro identične kadrove u nekim fotografijama), već mi je izgledao kao neko međuratno/posleratno pregdrađe Ciriha...eto, baš tako. Mislim, sad gledam svoje slike, ne stičem potpuno taj utisak, ali to je do selekcije kadrova, ja sam slikao ono što mi je bilo interesantno a ne ono što mi je ličilo na Oerlikon. Inače, na ulici, nisam imao utisak da sam Islandu ukoliko se nije blizu videla voda (i plaža) ili neka planina. Da živim u Rejkjaviku, mislim da bih ubrzo dobio poriv da odem to obližnjeg vulkana ili vodopada i da se bacim u/niz njega. Možda je meni utisak bio tmurniji jer mi je bilo takvo i vreme, uglavnom sivo i oblačno, dok je kada si ti bio koliko vidim bilo plavo nebo bez oblačka i sunčano, pa je prirodno utisak drugačiji. Evo par fotki, malo drugačiji kadrovi od tvojih: plaža 100 m od zgrade gde sam bio smešten: Tesla i Nissan Leaf na punjaču: Glavni landmark grada na brdu: Ovaj spomenik mi nije bio jasan: Put uz brdo do crkve: Ova sledeća slika mi je nekako Skandinavija s desne strane, a sa leve generičko nemačko-švajcarsko-austrijsko predgrađe: Edited July 27, 2016 by hazard
hazard Posted July 27, 2016 Posted July 27, 2016 Evo jedne islandske mačke sa adekvatnim krznom (ogromna je bila):
hazard Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 Jedan od najvećih atrakcija grada, "crkva raketa". Izgleda poprilično čudno ovako ogoljena. Najbolja stvar kod crkve Hallgrímskirkja je što može da se popne na sam vrh. Pošto nisi kačio slike sa vrha, pretpostavljam da se niste peli. Ja nakon što sam platio ulaznicu naivno pitao ,,a gde su stepenice" a momak na šalteru mi je smejući se odgovrio ,,tu su iza ako baš hoćeš, ali ima i lift". Gore vetar ubija koliko duva, smrz'o sam se ko p dok sam iškljocao par slika, ali vredi, pogled je fenomenalan. Mene crkva zapravo sada asocira na orgulje više nego na raketu. Sa vrha: i na drugu stranu: (ovo na prethodnoj slici je zapravo originalni aerodrom Rejkjavik, koji maltene u centru grada i služi za domaće letove)
hazard Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 Crkva se inače gradila od 1945. do 1986., a 1937. je odobrena gradnja. Nešto kao islandski pandan Hramu Sv. Save. Mil@anu raketa, meni orgulje, a arhitekti su inspiracija bile stene koje je oblikovala lava. Kada se pogledaju ove slike koje Mil@an kači, itekako ima smisla. Ispred ckrve je spomeniku Leifu Eriksonu: Njegov otac, Erik Crveni, osnovao je prvu vikingšku naseobinu na Grenlandu. Leif Erikson je prvi Evropljanin za koga možemo tačno utvrditi da je kročio na tlo Severne Amerike, vekovima pre Kolumba (živeo je od 970. do 1020. godine). Zemlju koji je ,,otkrio" Vikinzi su zvali ,,Vinland". Neki kažu da je Vinland na Labradoru (danas Kanada), gde su pronađeni ostaci vikinške naseobine iz tog perioda. Drugi pak kažu da je sam Vinland bio negde južnije, oko zaliva Sen Loran (Sent Lorens), danas u južnom Kvebeku, ili čak južnije, negde na istočnoj obali današnjih SAD. Ime zbunjuje, jer jedna interpretacija kaže da ime ukazuje na vinovu lozu (pa zato oni koji ne veruju da je Erikson stigao do istočne obale SAD kažu da najjužnije što je išao bilo do današnjeg Nju Branzvika, gde ima vinove loze), dok druga kaže da je od staronorveške reči za livadu ili pašnjak (u tom slučaju Labrador i zaliv San Loran odgovaraju opisu manje više). No da nastavim, onda sam krenuo da se spuštam niz brdo od crkve ka centru grada: i stigao do dela gde je živo (dovde, osim u ulici koja je vodila do crkve, bilo manje-više sve pusto i prazno): Na ovome je pisalo da je najstarija krčma/kafić/pab na Islandu, iz 1951. (valjda i dalje postojeća, valjda je bilo krčmi na Islandu i pre 1951., ne znam), tu sam hteo da sednem ali nije bilo mesta: Bio sam u Rejkjaviku u petak uveče, i grad je bio dosta živ u ovoj centralnoj zoni (no kada se iz nje izađe, totalna pustara). Dosta i turista i lokalaca. U svakom slučaju se videlo i u Rejkjaviku i sutradan po ,,Zlatnom krugu" da je u jeku bila turistička sezona. Mil@n je već spomenuo skupoću - brate mili! U rekao bih osrednjem restoranu (bilo je onih koji su izgledali daleko skuplje) najjeftinije jelo je bilo fish&chips - finih 20 evra. Sve preko toga još skuplje... Sa jednim pivom i bakšišom izašlo me na 28 eura. U ovom pabu preko puta fish&chips je bio par evra jeftiniji. Osim te večere (morao sam ući negde da sednem jer sam smrzao od vetra šetajući se po gradu), preživeo sam tih 24h jedeći skyr, islandsku verziju kiselog mleka. Običan ,,natur" skyr, skyr sa vanilom, voćni skyr (kao voćni jogurt), pa skyr sa žitaricama, skyr sa borovnicama i malinama...odličan u svakoj varijanti. I košta samo 3-4 evra po pakovanju, izlazio mi je na uši. I tako...sve je skupo u pm. I onda ti kažu kako je posle krize 2008. islandska kruna žestoko devalvirala...pa koliko je onda koštalo sve toga pitao sam se, majkumu. Odlično islandsko tamno pivo:
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now