palchica Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 a jea, konacno topik po mojoj meri :Dda iscitam, pa da kukam.
gospa buba Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 (edited) @ braca. nene, kapiram sve, nego se protivim, skoro sigurno bezuspeshno :D Ja sam učio sve sam, otac kaže - ja sam svoju školu završio, ti trljaj glavu šta ćeš. E to sad više ne radi, sve se promenilo. Gradivo je loše struktuirano (moje mišljenje, možda grešim), škola im gura previše, a neorganizovano, a da ne uskačemo, ne znam kako bi. I posle sveg truda, mlađoj se sviđa baš baš Lana Del Ray. Ej živote lutalico. gradovo je sistematski sakaceno, tvrdim pod pritiskom roditelja/zajednice/drustva, da je preobimno, da nije normalno da se toliko uchi, da se uche gluposti. tako sad imash istoriju za 6 razred u kojoj prishe sve osm kada je kolumbo otkrio ameriku, ono skro do nivoa datuma rodjenja otkrivacha i kapetanove svastike. jer je moralo da se smanji, pa je smanjeno besmisleno. ili neki krsh i lom od delova korenovog sistema, za koji niko ne kaze shta treba da radi. mislim, koj ce mi nabrajanje ako ne znam svrhu??? kruna svega je gramatika u kojoj kad nauchish iz knjige prefikse, sugikse i tvorbu, ne umesh da reshish kontrolni. tj reshish ga kako kaze knjiga, pa ti onda nije tachno i prichaj pod sheshirom shta hocesh. sve to naravno pod parolom povratka kreativnosti, mislim, i u neolitu su bili kreativni, pa hocemo li tako. minimum informacija, minimum zahteva. sada recimo ne morash da znash definicije pojmova. to je bubanje. bezeci od bubanja, nishta se vishe ne uchi napamet (ja, privatno, mislim da je to dobra vezba za mozak, ali moguce je da nije), ni smisleno ni besmisleno (imali smo onu prichu maheem i ja na vocapu o narodnoj epskoj, ko se seca) danas nishta nije vazno, samo da budu kreativni i razbarusheni i da imaju prava. i da sene poubijaju pre punoletstva, naravno <_< Edited November 19, 2014 by gospa buba
Sestre Bronte Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 (edited) ma razumem primedbe, tj ne bi ja da mi nije procena da moram i nije da neće same da sednu i urade toga je sve više hvaljen isus i djeva marija ali ih blokiraju u tome, isuviše nam ostavljaju da mi uradimo a na građanskom im puste filmove znamenitog režisera g. malagurskog e posle komentara na pomenute sam bio ponosan, iako ih vaspitavam u duhu pravog desničarskog foruma, nisam bacio vreme kroz prozor i nisam je prekoreo ni za jednu psovku apropo proživljenog maltretiranja filmskom imetnošću časna titova pionirska reč Edited November 19, 2014 by Braća Strugacki
kgmr Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 I posle sveg truda, mlađoj se sviđa baš baš Lana Del Ray. Ej živote lutalico. Moj sestrić je Milhaus iz Simpsonovih, koji gleda u svoje prste i pita se zašto ne umeju da se organizuju u pesnicu. :D meni je bas zanimljivo da vas citam, mada nemam u svakodnevnoj okolini nikakav kontakt sa skolskom decom, ali povremeno od razne rodbine i prijatelja cujem kako 'danas moras svaki dan, od prvog dana skole, da radis sa decom domaci'. i to ljudi shvate zaista tako, pa od prvog dana i rade umesto dece. pitala sam se da li je do promene programa i organizacije, jer keva kaze da su i kad smo mi bili klinci stalno kruzile takve price, ali ja se zaista ne secam, i nisam sigurna da su danasnji roditelji nalozeniji na skolski uspeh od nekadasnjih. u svakom slucaju, ne znam, bas mi je dobra tema.
Tale Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 fora je u tome shto ja ne zelim da radim sa decom svakodnevno. hocu da ispratim, hocu da pomognem (hocu da pomognem metodoloshki,ako se neshto uchi efikasno) ali necu da uchim i necu svakog dana!. fantastichno mi je da ja nikog nisam imala da pitam, celo shkolovanje, da nisam neshto ni imala potrebe da mnogo pitam, moji se nisu meshali uopshte. sada shkola namerno shalje domace zadatke za koje je jasno da treba da ih rade roditelji. Mi nismo "učili": više smo se bavili objašnjavanjem značaja da se lekcija "obnovi" kada se dođe kući ili sutradan (ako se ide u II smenu), da se provežbaju zadaci, da pita ako nešto nije jasno.. Nismo radili domaće zadatke: fakat je da domaće zadatke nisu ni dobijali, lektira se čitala skoro pa nikada. Bilo je zastrašujuće u nekim periodima. Nastavnici, osim što nisu predavali, često nisu ni dolazili na časove. Neki sedeli u obližnjoj kafani, spavali na času. Ovo da nisu predavali smo dobili potvrđeno nakon bezbroj odlazaka u školu. Razlozi su bili poražavajući: lični problemi nastavnika, direktor i stručni kolektvi nisu hteli dodatno da im otežavaju situaciju. U dve reči: depresija obrazovanja. Šta znači raditi sa decom svakodnevno? Domaće zadatke, prelaziti lekcije iz gradiva ili je šire značenje u pitanju?
palchica Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 meni djeluje bizarno i dosadno, sto je jos gore. i skola i pod konac programirano slobodno vrijeme. nema tu sokova i fundamenata. + kod mene klinci masovno idu na sportove, umjetnosti i vjestine. cekam kurs 'menadzment za djaka prvaka' moram da priznam da je i meni ovo fascinantno. ono, deca idu na engleski od svoje trece godine, pa na balet/sport, pa na neke kreative/glume, a od toga se ne odustaje ni kad krenu u skolu. mnogo je bre to. missim, kad ce da se igraju? i kad ce da im bude dosadno? a vecina roditelja je u panici upravo od te dosade, kao da je to nesto lose. i onda se cude kad im klinac od 10 godina stoji zalepljen za nogu, jer ne ume sam da se zabavi. pa kako bi i znao kad su mu uvek sve drugi organizovali. suludost. fora je u tome shto ja ne zelim da radim sa decom svakodnevno. hocu da ispratim, hocu da pomognem (hocu da pomognem metodoloshki,ako se neshto uchi efikasno) ali necu da uchim i necu svakog dana!. fantastichno mi je da ja nikog nisam imala da pitam, celo shkolovanje, da nisam neshto ni imala potrebe da mnogo pitam, moji se nisu meshali uopshte. sada shkola namerno shalje domace zadatke za koje je jasno da treba da ih rade roditelji. kako to mislis namerno salje domace koje treba da urade roditelji? jel kao preteski su za klince ili...?
Sestre Bronte Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 (edited) @kingmaker umesto dece sam radio jedino ono što nekad beše OTO seckao neke limove, strugao drviće i te gluposti inače, izvinjavam se što sam u momentu kidnapovao temu, neću više Edited November 19, 2014 by Braća Strugacki
namenski Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Najgore su situacije autoriteta na autoritet, narocito iz raznih matematika, geometrija, fizika: takozvani postupci Novi udzbenici su pravljeni poprilicno idiotski, sine ti da detetu pokazes neki od trikova iz skole starih udzbenika matematike, svi se oduseve, kad ono u skoli - corak. Rekla nastavnica da to nije tacno. Aj da je bar guska rekla da je postupak drugaciji... Ej, Singere, Singere...
kgmr Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 @kingmaker umesto dece sam radio jedino ono što nekad beše OTO ne, ne, ne, nikako ja ne prozivam, nego samo kazem sta cujem, a nemam nikakvog direktnog isksutva, pa meni ovako iz daljine, deluje da se klinci od prvog dana uce da ce cuvene radne navike imati roditelji umesto njih samih
Tale Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 ne, ne, ne, nikako ja ne prozivam, nego samo kazem sta cujem, a nemam nikakvog direktnog isksutva, pa meni ovako iz daljine, deluje da se klinci od prvog dana uce da ce cuvene radne navike imati roditelji umesto njih samih Ovo učenje potiče iz vrtića, od neke III godine, zbog "radionica" gde klinci sede, plaču ili im se spava / gladni su dok roditelji seckaju i lepe materijale na zadatu temu.
Singer Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 (edited) Ej, Singere, Singere... Imam ja dva primera vrlo relevantna aktuelnom "kukanju". Jedno je treći razred, muško, drugo je peti razred, žensko. Pratim ih gotovo pa na dnevnom nivou još i pre nego što sam ušao u svet roditeljstva i ukrštam sa mojom retrospektivnom prolaska kroz škole i koliko su roditelji tu bili (ne)aktivni. Negde se nazire zaključak da su svi roditelji žestoki intelektualci a da im je potomstvo suv genij do genija a sistem i obrazovanje ne mogu to da isprate. edit. kao da je učitelj(ica) ranije pitao/la kako su ti mama i tata u odnosu na današnje, šta su ti mama i tata? Edited November 19, 2014 by Singer
Arkadija Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 povremeno od razne rodbine i prijatelja cujem kako 'danas moras svaki dan, od prvog dana skole, da radis sa decom domaci'. i to ljudi shvate zaista tako, pa od prvog dana i rade umesto dece. I ja sam se zapitala to isto, pa mi je sesta otkrila o čemu se radi. (ovako je kod mog sestrića u razredu) U septembru kada su se deca još oporavljala od šoka zbog škole, a da se ne lažemo nisu se još uopšte svikli na to okruženje, pošlo se od premise da sva deca znaju da čitaju i pišu. Gledala sam udžebike, jer se kod svakog zadatka tekstualno obraćaju detetu šta treba da uradi, dakle ako ne ume da čita, i učiteljica mu nije stajala izbad glave to nije urađeno. I već se od druge nedelje škole očekivalo da se domaći uradi. Šta oni rade kod učiteljice u boravku je misterija, jer sestrić to zove igrao sam se sam, sa decom, sa nekim XY, znači nebitno, oni koji su znali da čitaju su uradili donaći, oni koji ne zaju da čitaju nisu uradili. I onda učiteljica pošalje knjigu/e i svesku/e i ti sad zaključi šta da se radi. Sada je klinja naučio skoro pa da čita, ali ja vidim da ne razume, baš uvek šta je pročitao. Znači, da će se roditelji angažovati oko domaćih više ili manje.To je neminovno.
đorđe geprat Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 meni je žao vas roditelja školaraca danas. vreme je takvo da je bez veze da vam bilo šta savetujem. u moje školsko vreme išli smo radosno u školu na dobro druženje i učenje uz to. sa svaštarom, kada smo ušli u pubertet. moji juniori su dobili spiskove knjiga i priručnika, meni nije bilo jasno zašto sve to mora da bude novo/izmenjeno/dorađeno. danas, čujem sa raznih strana (i ovde), zayebano je do bola. kada sam ja bio školarac, ekskurzije su bile tamo negde drugo. kasnije, moj junior i njegovo srednjoškolsko odeljenje su razrednoj rekli da njihovi roditelji nemaju para za ekskurziju. posle, tokom bivanja u dva školska odbora upoznao sam insajd organizaciju ekskurzija. buba je u pravu. nema love koja može da nadoknadi 24 satnu brigu razrednog o 30 različito vaspitanih a puštenih s lanca tinejdžera. ministarstvo ne želi da se ekskurzija tretira kao službeni put nastavnika pa se trošak prevaljuje na roditelje. možda bi rešenje bilo (trenutno) da ono gratis mesto koje agencije daju bude za nastavnika no, to otvara bar dva pitanja. tokom mog odborovanja zaključio sam da jednostavno treba ukinuti ekskurzije. voleo bih da čujem od vas zašto one treba da postoje, danas i ovde. što se tiče navođenja juniora na nešto, bilo je ovako. upoznam ih sa nečim ( plivanje,biciklo, šah, fudbal, klizanje....... film, muzika, računar........priroda, izleti, životinje.......... ) pa, šta ih zanima i dokle ih zanima traje. sami su birali. sve najbolje i uz to moja sućut svim roditeljima danas.
svashtabezneshto Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Samo da se nadovežem, deca ne znaju da čitaju i pišu, uglavnom, jer dok su u vrtićima imali neku vrstu obuke za polazak u školu, roditeljima je sugerisano da decu ne uče da čitaju i pišu. Iskustvo moje prijateljice, koja sad prolazi kroz muke prvog razreda.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now