IGNORED

Iran: novi front

Marvin (Paranoid Android)

11 minutes ago, radisa said:

Sjajno...

Jel' ima u Mosadu neko normalan da kad Bibi prolazi pored prozora malo pripomogne?

Mosad je pre Bibija imao ozbiljnog direktora, Efraima Levija. Lik je skontao da kaubojština ne vodi nikuda i da Izrael, ako misli opstati, mora praviti sporazume sa komšijama, prvenstveno Jordanom, Egiptom i Libanom i tako izolirati Palestince i prisiliti ih na nekakav sporazum. isto je shvatio da je to dugotrajan posao i strategija koja zahteva mnogo uzdržavanja. Bibi i dobar deo Mosada su bili za kaubojštinu jer je to radilo posao do sada. Levi je smenjen sa konsenzusom da je slabić na sveopšte oduševljenje izraelske obaveštajne zajednice. Tako da ništa od toga, naprotiv sadašnje strukture Mosada i Šabaka su Bibijevi ljudi.

• +1 1
  • Hvala 6
  • Tužno 1
13 minutes ago, radisa said:

Govorim o najefikasnijem resenju da ovo ludilo stane, ne najpravednijem...

Meni je po svetski mir Bibi trenutno opasnija figura od kepeca iz Moskve... Sa Putinom se verovatno moze i nesto pregovarati, sa ovim izgleda ne moze apsolutno ništa...

Zavisi. Priča i javno pokazivanje snage su jedno, a dogovori u tišini nešto drugo. Teško je sad proceniti, ali sam bliži tome da će se stvar sa Iranom smiriti. U Gazi neće. 

55 minutes ago, vememah said:

Da li bi mogao malo da argumentuješ tu procenu?

Nešto nisam siguran da 170 dronova, 30 krstarećih i 120 balističkih raketa, koliko je navodno najmanje ispaljeno, košta tako malo, a tek mi se čini da je procena ispaljenog s izraelske strane bez ikakvih informacija o efikasnosti paušalna u smislu broja i veličine potrebnih projektila za obaranje jednog drona/rakete.

Mislim da je obrnuto,30 i nesto balistickih i daleko vise krstarecih.Procena,jedna THAAD raketa kosta 65 miliona.Davidova pracka milion po raketi,Iron Dome 60 000.Da bi obezbedili politicku projekciju neranjivosti racunaj da su ispaljivali po dve pracke po krstarecoj i sve sto su mogli Strela 2 na balisticke.Uz to dodaj cenu mobilizacije svega sto leti u zalivu i daljij okolini.36 balistickih proslo oko 6,7 .Neka je cetvrtina oborena THAAD /Aegis to je vec pola milijarde .

• Hvala 1

https://www.ynetnews.com/article/h16o8qtea

Iran's massive missile attack overnight between Saturday and Sunday on Israel was stopped by Israel's sophisticated defense systems. It obviously cost a lot of money, and the question, among others that arise the next morning, is how much? Brig. Gen. Reem Aminoach, former financial advisor to the IDF chief of staff, tried to estimate. "The defense tonight was on the order of 4-5 billion shekels," he said in a conversation with Ynet studio.

1-1,35 mlrd $

• +1 1
  • Hvala 3
57 minutes ago, askeladden said:

Mislim da je obrnuto,30 i nesto balistickih i daleko vise krstarecih.

Hagari je rekao da je balističkih bilo 120, evo direktno s engleskog transkripta brifinga na sajtu IDF-a.

Of approximately 170 unmanned aerial vehicles (UAVs) that Iran launched, zero crossed into Israeli territory. Dozens of them were intercepted by Israeli Air Force fighter jets, our Aerial Defense Array, and the aerial defense systems and aircraft of our partners.

From the more than 30 cruise missiles Iran launched, none crossed into Israeli territory. 25 of them were intercepted by IAF fighter jets outside the country’s borders. Out of over 120 ballistic missiles, only a few crossed into Israeli territory, with the rest being intercepted. These fell at the Nevatim Air Force Base, causing only minor damage to infrastructure. As you can see, the base is operational and continues to carry out its missions. In the image, you can see the landing strip at the Nevatim base.

Iran hoped to incapacitate the base and thus impair our aerial capabilities, but it failed. IAF aircraft continue to take off and land from the base and depart for offensive and defensive missions. This includes the ‘Adir’ fighter jets, which are now returning to the base from an aerial defense mission, and you will soon see them landing.

https://www.idf.il/192307

Edited by vememah

Ovo kao na nekoj trading platformi... Gde bolje uložiti, Izrael sa neku siguricu, Iran za veću dobit ali jači rizik. :huh:

• Haha 1

President Biden told Israeli prime minister Benjamin Netanyahu during a call on Saturday that the U.S. won't support any Israeli counterattack against Iran, a senior White House official told Axios. (...)

- "You got a win. Take the win," Biden told Netanyahu, according to the official.

- The official said that when Biden told Netanyahu that the U.S. will not participate in any offensive operations against Iran and will not support such operations, Netanyahu said he understood.

https://www.axios.com/2024/04/14/biden-netanyahu-iran-israel-us-wont-support

Edited by vememah
  • Hvala 2

Israel will respond to Iran’s attack, but the scope of that attack has yet to be decided, an Israeli official told CNN on Sunday. The official said Israel is yet to determine whether to try and “break all the dishes” or do something more measured.

But Israel is being urged by Western allies to de-escalate an intensely fraught situation on Sunday and close, at least for now, a weeks-long chapter of uncertainty and confrontation that had spiraled out of Israel’s war with Hamas that has killed more than 33,000 Palestinians in Gaza and caused a humanitarian disaster in the enclave.

https://www.cnn.com/2024/04/14/middleeast/israel-iran-attack-response-intl/index.html

Edited by vememah
4 hours ago, radisa said:

Jel' ima u Mosadu neko normalan da kad Bibi prolazi pored prozora malo pripomogne?

4 hours ago, radisa said:

Meni je po svetski mir Bibi trenutno opasnija figura od kepeca iz Moskve.

Potpuna je zabluda da je Netanjahu neki ekstremista, aberacija u inače normalnom političkom establišmentu. Nije, ima luđih koliko hoćeš; normalnijih kažu da ima vrlo malo.

• +1 2
  • Vojvodo,serdare 3

Izrael je najavio da će odgovoriti ali kada i kako mu bude odgovaralo, što bi trebalo da znači da će i dalje divljati po Gazi a svet da bude srećan jer može biti i gore. 

• +1 5
7 hours ago, Tutankamon said:

Evo ovde Iranci tvrde koliko koštaju njihovi projektili

Ovo za krstarece ne pije vodu. Bukvalno sve krstarece rakete dugog dometa koje imaju poznatu cenu (ili procenu cene) su milion+ do nekoliko miliona. A Iran ih pravi za 100-150k???

• Hvala 1