IGNORED

Šta je najbitnije što se u istoriji dogodilo na današnji dan?

Ajant23

То су чињенице. Лењин је издајник којег је послао швапски цар да направи хаос у Русији. То му је успело због ретардираних либерала. Издаја се завршила у срамоти, поразу и редовима за хлеб јер су другови растурили пољопривреду. У међувремену су убијали, махом, најбоље међу својима због напредних идеја од самих почетака. Та идеологије је скршена као нешто најгоре у историји.

Али и такви накарадни, какви су били, су успели да направе неколико позитивних ствари али не због својих способности већ због тога народа из којег су потекли, који је спреман на огромне жртве и има огромне људске и друге капацитете.

Edited by Korki

bs

To je taktično spajanje interesa u jednom istorijskom trenutku, Lenjinov revolucionarni angažman je daleko dugotrajniji, jači i autentičniji od trivijalne crtice da ga je kajzer poslao u Rusiju da napravi haos. Msm, pitanje je ko je koga tu zapravo iskoristio, kajzer Lenjina ili Lenjin kajzera.

Да, а прва одлука Лењина када се докопао прве какве такве власти беше сепаратни мир са Немачком на огромну штету Русије. А, нарочито се видело како ће се рат завшрити када га је шваба послао у Русију да прави хаос.

In the treaty, Bolshevik Russia ceded the Baltic States to Germany; they were meant to become German vassal states under German princelings. Russia also ceded its province of Kars Oblast in the South Caucasus to the Ottoman Empire and recognized the independence of Ukraine. Furthermore, Russia agreed to pay six billion German gold marks in reparations. Historian Spencer Tucker says, "The German General Staff had formulated extraordinarily harsh terms that shocked even the German negotiator."Congress Poland was not mentioned in the treaty, as Germans refused to recognize the existence of any Polish representatives, which in turn led to Polish protests.

Какав невиђени успех издајника.

659px-Map_Treaty_of_Brest-Litovsk-de.svg

Edited by Korki

Ne, sad ti i Korki, uzajamno, al' da bude 1 diskusija tm  :fantom:

Ne zurite, idem da pokupim klince iz skole, vracam se taman da vidim (ocekivani) razvoj situacije.

Mada, 'ladno mogu i umesto vas dvojice da sednem i pisem...

Pa nije to radio za račun i po nalogu kajzera nego iz svojih ideoloških ubeđenja.

Uostalom, dekret o miru kaže nešto drugo od onoga što ti tvrdiš da kaže.

- calls upon all the belligerent peoples and their government to start immediate negotiations for a just, democratic peace.

- by such a peace the government means an immediate peace without annexations (i.e., without the seizure of foreign lands, without the forcible incorporation of foreign nations) and without indemnities.

The government of Russia proposes that this kind of peace be immediately concluded by all the belligerent nations

Brest-litovsk (koji je došao 5 meseci posle oktobarske revolucije, a ne odmah) je posledica niza stvari, od stanja na terenu do ideoloških prioriteta.

Да, шваба му је само то омогућио, само.

Brest-Litovsk and its consequences

When Germany, however, merely resumed its invasion of Russia on the Eastern Front, pushing further east in five days of February 1918 than it had in the previous three years (the German soldiers, to Trotsky's consternation, continued to obey their officers), the Bolsheviks were forced to sign the Treaty of Brest-Litovsk on 3 March 1918.

This punitive treaty effectively handed over Finland, Poland, the Baltic provinces, Ukraine and Transcaucasia to the Central Powers, together with one-third of the old empire's population, one-third of its agricultural land and three-quarters of its industries.

Претходило је ово

Anarchist and Bolshevik agitators played their own part in destroying the Russian Army's ability to fight. Many anti-war radicals, along with the Bolshevik leader, Vladimir Lenin, were ferried home from exile in Switzerland in April 1917, courtesy of the German General Staff (which had spent roughly 30 million marks trying to foment disorder in Russia by the end of 1917).

Најсмшеније од свега

After taking power, the Bolsheviks promised to deliver 'Peace, Bread and Land'

http://www.bbc.co.uk/history/worldwars/wwone/eastern_front_01.shtml

Све је било супротно, до краја комунизма у Русији.

A šta briga boljševičke revolucionare za "stanje u ruskoj armiji" u kontekstu svojih revolucionarnih planova? Jedino što ih je interesovalo je da na crvenu stranu prevuku što više vojske, a što se do jeseni 1917. ponajviše i postizalo agitacijom u vojsci i, de facto, izazivanjem dezerterstva.

Sve je to jasno i lako objašnjivo logikom revolucije a ne trange-frange teorijama zavere.

To što su američki bankari jevrejskog porekla bili anti-caristi (ako su imali neki stav o tim temama) i što je kajzeru odgovaralo da izbaci iz stroja rusku carsku vojsku je separatna stvar, koja samo na minornim tačkama tangira rusku zbilju 1916-18, ali naravno da služi kao dobar soundbyte za neka moderna konspirološka tumačenja, nažalost često popularna u Rusiji i diljem tzv ruskog sveta.

Decenijski dometi komunizma nisu tema ovaj put, ne znam što to pominješ uopšte.

Лењин не би ни дошао у Русију да није било швабе.

Лењин не би растурио државу изнутра 1917 да није било швабе.

Брест-Литовска срамота не би била потписана да Лењин није био у Русији да направи хаос новцем добијеним од шваба.

Нисам нигде помињао никакве банкаре, очигледно мислиш на Троцког, којег су реатрдиарни либерали пустили да уђе у Русију. Не знам о каквим банкарима мислиш?

Ne, sad ti i Korki, uzajamno, al' da bude 1 diskusija tm  :fantom:

Ne zurite, idem da pokupim klince iz skole, vracam se taman da vidim (ocekivani) razvoj situacije.

Mada, 'ladno mogu i umesto vas dvojice da sednem i pisem...

Сачекај Апостату, или потражи његова старија писањија на ову тему.

Он му дође аспирин за овакве ликове.