IGNORED

Not-just-now playing

kurdi

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

21fkae.jpg

Decades later, the grandness of those sounds is what lingers. This is Radiohead’s ultimate gift as a rock band—the transmutation of sound into sensation, the way an unnerving bit of audio can play upon our nerve endings, up-end us ever so slightly. The searching language of the chorus to “Like Spinning Plates” (“This just feels like…Spinning plates”) nailed the curious, uneasy feeling that sound can give us, and the way those feelings translate into our other senses. It was the indelible sounds they made on Kid A and Amnesiac, more than any of the album’s digital age paranoia or its baleful view of the future, that comprise the band’s enduring legacy. Those sounds break free of anything you might want to attach to them.

• +1 1

Ne tako neverovatna stvar, al prilično simpatično je to, da sam juče cili dan pevušio Twilight, a danas je Daniel Wang okačio na youtube, njegovu rekonstrukciju i kratku priču i impresiju o njoj:

Twilight upada u saundtrek mog života, prilično zarazna traka, koju je napravio dragi bend, koji se, maltene, bavio pop muzikom. Nikada nisam kopao priču o ovoj stvari, ni Daniel u ovom videu ništa ne otkriva, možda priča i ne postoji. Proveriću u narednim danima.

Sa "Wrong Way Up" iz 1990, prva stvar na B strani albuma - Spinning Away - možda je najlepša Enova pesma (potpisali su je sa Eno/Cale, istina). Ne samo da je melodija očaravajuća, već je kompletna numera Brian Eno upakovan u malu bočicu, esencija njegovog genija u distanci. Možda najbolja polazna tačka za nekog ko tek treba da se upusti u Eno-logiju.

Kaže Pitchfork:

... there’s “Spinning Away,” a song so lovely [...] Eno built it as collisions of speed, with a rolling, off-balance rhythmic base over which Eno’s vocals and Catchpole’s violin (the latter playing in a different time signature) bob like boats.

”Spinning away, like the night sky at Arles.” It’s Eno as Van Gogh painting The Starry Night, but not the hippie saint of Don McLean’s “Vincent” or a century’s worth of tormented artist biopics. It’s Van Gogh as an Eno, as a craftsman: working up sketches, drafting in pencil, moving to oils, bringing the night sky down into the frame of his canvas, making threads from loops and dots. He steps back to see the whole. “I have no idea exactly what I’ve drawn,” he sings. “Some kind of change.” The hub of the album’s circles, “Spinning Away” sings the making of itself. Along with “The River,” it’s the most beautiful vocal that Eno ever sang.

Eno o procesu stvaranja ove pesme:

spinning-awayeno.png

Ross Horton misli da Spinning Away zvuči kao Roxy Music kakav bi bio da je Brian preuzeo vođstvo benda, umesto Bryana.

Reči je napisao Eno (kao i ceo aranžman), i naravno, ne mogu biti Enovskije... they're full of stars! Ali, zvezde nisu Kubrickove, već Van Goghove, one "spinuju"!

Up on a hill, as the day dissolves / With my pencil turning moments into line
High above in the violet sky / A silent silver plane - it draws a golden chain

One by one, all the stars appear / As the great winds of the planet spiral in
Spinning away, like the night sky at Arles / In the million insect storm, the constellations form

On a hill, under a raven sky / I have no idea exactly what I've drawn
Some kind of change, some kind of spinning away / With every single line moving further out in time

And now as the pale moon rides (in the stars) / Her form in my pale blue lines (in the stars)
And there, as the world rolls round (in the stars) / I draw, but the lines move round (in the stars)
There, as the great wheels blaze (in the stars) / I draw, but my drawing fades (in the stars)
And now, as the old sun dies (in the stars) / I draw, and the four winds sigh (in the stars)

spinning-away.jpg

• +1 3
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Pre nego što je Mr Jazz Rock postao uvaženi sredovečni dosadni gospodin, u tmini daleke prošlosti, s kraja 60-tih, zvao se Rock-Jazz, young, dumb and full of cum (+ coke).

Bio je i skroz prepotentan, kao i mi koji smo ga slušali... Taman smo očekivali da nam se iz onih velikih zvučnika lično manifestuje Shiva ili barem neki vanezmaljac. Nije se imalo vremena za boraniju što nešto svira polako (ili ne daj bože tiho)...

Rocky Jazzy je, kako legenda kaže, spržio više zvučnika tih godina nego Black Sabbath + Deep Purple zajedno.

mahamaderfuker.jpg

Elem, kad sam ugledao ovaj naslov na spotifaju, pomislih... Ah, još neke "izgubljene trake" (koje je mali od studija pokupio s poda posle snimanja i sad rešio da zaradi neki mrvičak, ako to uopšte neko i kupuje.) Kad ono, međutim, hebanje qeve... Niodakle, 'ladno uđe među najbolje uratke Mahavishnu Orch, pa eto... da podelim (uz pravoslavni poklič play loud!)

Ludilo navire ovde sa svih strana, a pazite na te svemirske Minimoog zvuke Jan Hammera

Solo McLaughlina ovde 'ladno konkuriše za najbolji električni solo svih vremena, uključujući i Eddie Hazel sa Maggot Brain. Na koji uostalom i nalikuje, ali samo po intenzitetu, nije rip-off. Apsolutno izuvanje, totalno nezapaženo (sam band je kriv, ovde su se negde posvađali i ovo je sve ostalo na policama, dugo neobjavljeno.)

• 1 month later...

Ovo je i moj ritual slusanja Marquee Moon :wub: nakon tone i tone preslusane muzike, svih mogucih stilova i pravaca, ovo je jedina

pesma (a i album), koju uvek slusam sa nesmanjenom paznjom, struktura je toliko izlomljena i majstorski skockana u celinu, prozimaju

se rock, punk, jazz, klasika...da bukvalno lezi svakom emotivnom stanju. Srecom nisam muzicki nadaren inace bi skopnio od ljubomore,

da je neko ovako nesto napravio, a da to nisam ja. Kako rece tip, piece of art, more than a song.

• +1 1
  • 1 month later...

vrtim danima ovo na ripit, mnogo me dobro vozdiže i radi na razdraganost i pozitivne misli

Noge same pocupkuju u ritmu. ova muzika je lek za dušu