IGNORED

Coronavirus Covid-19 - opšta tema

Skyhighatrist

7 hours ago, I*m with the pilots said:

Pa, nije baš tako. U Hesenu su od danas zatvorili škole, vrtice, jaslice; sve aktivnosti vezane za decu se prekidaju; muzeji, bioskopi, koncerti i ostale artsy-fartsy stvari (Frankfurt i svi gradovi u okolini čija dešavanja pratim) samo šalju obaveštenja da su zatvoreni do daljnjeg ili do kraja raspusta u drugoj polovini aprila.

Sve jasno, samo sto je kljucna rec ‘od danas’. Prethodnih par nedelja je bilo vise losih komentara, nemara i opustenosti. Izmedju ostalog sam se zato i vratio polovinom februara.

3 minutes ago, mlatko said:

https://www.ilmessaggero.it/video/cronaca/coronavirus_brusaferro_iss_cosa_ha_detto-5109420.html

evo i druge "verzije": samo 2 preminula pacijenta nisu imala i neke druge patologije

Zna se od početka da je najviše smrti od Covid-19 od komplikacija (posebno od zapaljenja pluća, koje ne dobija svako ko ima Covid-19.) Štaviše jedan od veoma starih postova na ovoj temi (mislim da ga je prosledio historian) je kineski problem sa Covid-19 statistikama tako i objasnio (inicijalno je procent smrtnosti bio vrlo nizak zato što su mnogi umrli posle infekcije Covid-19 upisani da su umrli od drugih faktora, tipa zapaljenja pluća, kardio-uzroka, itd.)

Ne znam da li je Google Translate dovoljno dobar da prevede nijanse, ali prva pomisao mi je bila da su zvaničnici u ITA rešili da skinu sa sebe koliko god mogu odgovornosti minimizovanjem smrti "direktno" od virusa... Što je prilično sholastička distinkcija... Većina ovih ljudi i bi sada bili živi da nije bilo infekcije Covid-19.

Evo ga Deepl prevod:

Spoiler

The Iss confirms the link with the Coronavirus for only two deaths of the more than 1,200 registered. Brusaferro: "An initial assessment will be possible in a couple of weeks, the incubation period of the virus".

According to the Istituto Superiore di Sanità in Italy, so far only two deaths have been caused directly by the Covid-19 virus. "The data on mortality - explained the president of the Iss Silvio Brusaferro during the usual press conference at the Civil Protection - are going deeper with the medical records of the deceased: the patients who died with the coronavirus have an average of over 80 years, 80.3; women are only 25.8%. The average age of the deceased is much higher than the other positives. The peak mortality rate is in 80-89 years. Lethality, the number of deaths among the sick, is higher among the over 80″ 【2 m】.

"We are facing a very important challenge - added Brusaferro to Corriere della Sera - which passes through the commitment of each one of us to respect social distancing, which means staying away from each other. If we all made an effort, we could slow down or modify the virus diffusion curve and guarantee the most fragile to be able to benefit from the best possible assistance".

"We have to think - added Iss number one - that we are all now actively involved and that our determination to take measures is a decisive step to slow down the progression of the virus. And when I say decisive I mean that all these closures would be ineffective without the contribution of individuals. The hope is that with collective commitment the result will be achieved".

When asked whether or not even more restrictive measures will be necessary to stop the epidemic, Brusaferro replied that it is necessary "to monitor the progress of cases on a daily basis and verify the effectiveness of the measures put in place". "A first assessment - he added - can not be made before a couple of weeks, the period of incubation of the virus. The data does not surprise me. We did not expect such an immediate reversal of the trend. On 3 April, the epidemic will not have stopped, but we hope to know by that date the spread curves on the basis of which we can assume that we have brought it under control".

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Mislim, na tragu je objave o Obrenovcu: nije umro od poplave/udavio se, nego ga roknula čuka kad mu je voda došla do grla, ergo, umro "prirodnom smrću/bio je srčani bolesnik".

Msm nigde se ne kaže šta znači umreti direktno od korone? Šta ti se desi, koji organi fejluju?

Ovih 1198 je umrlo od čega? Od underlying bolesti, nevezano za koronu?

1 minute ago, Indy said:

Štaviše jedan od veoma starih postova na ovoj temi (mislim da ga je prosledio historian) je kineski problem sa Covid-19 statistikama tako i objasnio (inicijalno je procent smrtnosti bio vrlo nizak zato što su mnogi umrli posle infekcije Covid-19 upisani da su umrli od drugih faktora, tipa zapaljenja pluća, kardio-uzroka, itd.)

Pazi kad sam hteo i ovo da stavim, ali me mrzelo da tražim linkove :happy:

Edited by Skyhighatrist

Pa to je značajno drugačije od "samo dvoje umrlo direktno od korone"

"Interesantno" je utoliko što i tip-top zdrav čovek može da umre, ali i njemu su, ne znam, stradali bubrezi i otišo u multiple organ failure, iako su mu bubrezi inicijalno bili zdravi.

Zato kažem rad sam znati šta znači "umrli direktno od virusa".

Stradali su mu bubrezi od septičnog šoka, čemu je uzrok virus - ali kod svih obolelih od korone je septični šok poslednja faza. I na osnovu proseka godina preminulih sam razumeo ovo 'direktno od korone' - mala je verovatnoća da neko od 80 godina nema neku hroničnu bolest .

Edited by zgembo
Nznm, mislula sam jer su mere zona rossa uveli na severu dosta ranije...ok

Palo mi na pamet tek sad na šta si možda mislila... onaj dvosmisleno netačan podnaslov tanjugove vesti koji je preneo i b92 da je prvi put za 10 dana karantina da nema novih slučajeva u 10 gradova crvene zone? ne znam šta su to preneli/preveli ali je bilo jako™

u stvari možda znam, ima jedan grad(ić) koji se smatra epicentrom epidemije Codogno i na koji se Conte osvrnuo da je pod kontrolom jeli valjda nema novih slučajeva

4 minutes ago, Arkadija said:

I Mađarska zatvara škole od ponedeljka. Jel smo jedini u Evropi koji nisu zatvorili škole?

Mapa postavila Alexia

U meduvremenu i island i cg obustavili skole

89038056_10221655018234636_4343395199746048000_o.thumb.jpg.a2554932ff523bf527d6257527cb0f5a.jpg

Edited by InvisibleLight
6 hours ago, Valkyrie said:

Imam ideju kako to da izvedem al' ukrašće mi komšije. 

Pa ajde reci, mi ti nismo komšije :D Ja u neku malu flašicu sa raspršivačem sipao domestos a to mi stoji pored vrata u stanu. Pa pre nego sto zakoračim unutra poprskam đonove. Nemam pametniju ideju

• Redoran pinned this topic