Jump to content
IGNORED

školski Jezički Problemi...


dare...

Recommended Posts

Posted
to možda može da prođe kod njih, kod nas se zna šta čini dobrog pisca - dar od boga + genetsko nasleđe + adekvatno uzgajalište, u atmosferi superiornosti ("ja sve znam, i to najbolje") i viktimizacije (lirsko-epski resurs)...
Woooow... Pa znači ja stvarno imam, sve potrebne uslove da započnem sa pisanjem... wink.gif Ali moraću prvo da prođem test sa pertlom. Napisaću uputstvo za zamenu sigurnosnog temperaturnog termostata na kuhinjskom bojleru, pošto dotični već mesec dana radi bez istog, čekajući moju malenkost prvo da dotični nabavim, a sada čeka motivaciju/inspiraciju za ugradnju.E sad, znači napišem uputstvo i dam gospođi Dare alat i materijal u šake... wink.gif Ako bez problema poplave i kuršlusa, skine bojlerčić, rasturi ga, zameni/ugradi šta treba i sve ponovo sklopi. :unsure: To onda znači da će jednoga biti pošteni pisac SF-a od mene... :rolleyes: Ako ne, onda ništa. :( Bar imam solidne majstorske ruke... <_<
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bus

    9

  • dare...

    8

  • расејан

    7

  • Kelt

    6

Posted
Kako ono bese: tema, motivi, zakljucak, poruka dela... :unsure: A u pisanju: uvod, razrada i zakljucak.
u moje (davno) vreme pisale su se dve vrste "sastava"1. pismeni zadatak (cetiri puta godisnje, u svakom tromesecju po jedan, naizmenicno cirilicom i latinicom) sa uvodom, razradom i zakljuckom. pa se (otprilike) znalo kako da se tema "uvede", ispretresa i pretresanje zakljuci. ne secam se neke nacelne/uvodne/prakticne price o otme kako se koji deo pise i sta u njemu treba da bude. mnogo vise smo ucili postepeno, kroz pisane komentare nastavnika, znaci: pokusaji i pogreske. teme, po tri na meniju, pa biraj: lirske i jubilarno prikladne. recimo, u drugom tromesecju nisu mogle da nas omase zimske radosti i rudo/22. decembar.2. lektira ili tzv. referat, jednom mesecno. secam se spiska sa 9 ili, mozda, 11 stavki. bese: "o piscu i delu", tema, motivi, kratak sadrzaj, likovi, ideja dela (u nekom periodu bila je i "humana poruka pisca" :lol: ).no, cinjenica je da nas niko nije ucio onome sto pominje redbas: organizacija pasusa, itd. zato sam se sita naprovodila dok sam spremala ielts -writing.a opet, bilo je nekog sarma u toj misleno-pisanoj anarhiji. narocito za one koji su umeli da se "lepo izrazavaju" :blink: . vezes gramaticki pravilne recenice koje tako tecno ne znace nista, pa sitno pospes zvucne prideve... ma divota od beskorisnosti.poz
Posted
E sad, znači napišem uputstvo i dam gospođi Dare alat i materijal u šake... wink.gif Ako bez problema poplave i kuršlusa, skine bojlerčić, rasturi ga, zameni/ugradi šta treba i sve ponovo sklopi. :unsure: To onda znači da će jednoga biti pošteni pisac SF-a od mene... :rolleyes:
pa vec si napisao pravu malu SF pricu! :P
  • 2 months later...
Posted

Jesu bre sujetni ovi profesori jezičari u filološkoj... Ili je to opšti prevodilački sindrom... <_< Elem evo druga polovina decembra, kraj polugođa... Vidim ja starije dete mi uči, buba od juta do mraka, štreba neispavana, bledunjava i jedan dan dođe očajna sa tekstom od dve kucane strane umetničkog teksta koji treba da prevede, a ima i još par pismenih i odgovaranja za ocenu u sledećih par dana...Naravno tu ja totalno nepedagoški, kao što već umem uzmem papir i kažem ne sekiraj se... To će tata da sredi! :inn: Odem do biblioteke, nađem dotičnu knjigu, donesem kući i izgubim jedno pola sata da nađem pravu stranicu... Posle je već bilo lakše... :wink: Dogovorih se sa ćerom, promenismo nekoliko sinonima i prepakovasmo par rečenica za još pola sata, te tu ja kobajagi malo rasteretih dete...I dobismo četvorku sa 8 grešaka na 4 rukom pisane strane, od kojih je samo jedna od onih sinonima koje smo promenili da nas ne provale... Ostalih 7 je ispravila regularnog prevodioca i lektora. Ali dobro i 4 je sasvim OK. u cajtnotu... <_< Poslednje vreme je došlo... Ne mož`više pošten čovek nikoga da prevari baš onako čovečanski... :wink:

Posted

Kakav je epilog sa onom problematičnijom? Nadam se da je pao flegmin tretman. što se tiče ovog novog slučaja, mogu samo da predložim istrajnost u dosađivanju profesorki, i insistiranje na jasnom objašnjenju za takve ispravke prevoda. Naravno, bez pokazivanja originalnog prevoda. Eventualno na poslednjem času kod dotične, da je malo iznervira. Sličan slučaj imao je moj kolega što je služio civilno u RTS. Radio je kao prevodilac. Dao je jedan text prijateljici kojoj je francuski jezik gotovo kao maternji, ova je to prevela besprekorno. Od svojih šefova je dobio kritike da to ništa ne valja i da ponovo uradi.

Posted (edited)
Kakav je epilog sa onom problematičnijom? Nadam se da je pao flegmin tretman.
Joooj jok! Totalno je nezainteresovana za školu. Mož` da je kazniš, ne vredi... Bleji po sobi, ništa joj ne smeta... Mož`da učiš sa njom, al jedino pali ako izigravam Sokrata, a za to stvarno nemam vremena, a ni živaca... Teram je da piše plan šta će da uči i kad, al džabe... Kud je u gimnaziju upisa... angry.gif Starija je kao što čuješ OK. ali mlađa je nasmejana flegma... Srpski, matiš i biologiju je skrpila po neku trojku, četvorku... Ali cenim da će na polugođe otići sa kečevima iz fizike, hemije i geografije, a i latinski je napet. Prošlog vikenda sam u dva navrata sedeo po nekoliko sati sa njom i radio zadatke iz fizIke... A ona me pita: -Tata jer ti baš svaki zadatak moraš da crtaš. Pre toga sam joj isključio telefon zbog SMS poruka i blejanja koliko ima sati... I džabe kad ja moram da je teram da crta, postavlja i radi zadatke step by step, da uključi mozak i vidi gde može da upotrebi propOrciju, a gde pitagoru... Džabe... <_< Prvi pismeni je profa dao 5 tipskih zadataka koje smo kući kobajagi uradili. Profa dao slične, ali ne i iste, ona uradila dva i to netačno... Rezultat kec ko vrata <_< I ova starija odbija da joj pomaže latinski i ruski, jer kaže da nema živaca za malu lenjivicu... Jedino iz engleskog ima 4-5 jer visi kompu, skida i prevodi pesme... Ne mogu da se nerviram... Ako izgura, izgura... Ako ne upisaćemo sledeće godine neku trgovačku za upola manje bodova i gotovo... :ph34r: Edited by dare...
Posted
Teme iz engleskog su jos gore :lol: (a tek zadaci... imam tri uzasna primerka, zelje izrazavati preko PM). Npr. "Ljudsko kloniranje"
Ту би се стварно дао написати добар есеј против нељудског клонирања.
Posted
mi u nekom ranom stadijumu imali temu žal za mlados' il takvo šta slično... :blink: ne bi se ja ubeđivala ni sa ćerkom ni sa nastavnicomšćer nek sama osvaja svoja prava, a tičerka može da ispadne zlopamtilo...
Ама као да нисмо мрднули од куће... и овде праве исте такве. Оно, не добијају се тако блентаве теме из енглеског (ту има среће) него из ликовног. Замисли да треба да нацрта нешто поводом годишњице 11. септембра... ма ужас бре, само што нису партизани против Швабаца. Да сам ја нешто добио да нажврљам на ту тему, заглавио бих изванредну интерпретацију :( . Или можда само ћорку.Или то што је вечито мећу да ради у групи са неким слабијим, а оцена буде заједничка - она свој део уради како ваља, ова друга заборави пола ("убацила сам све твоје фотке што си ми послала... шта, требало је и табелу са подацима... ууупс..."), у просеку добију Б - овој другој супер, имала је пет минута посла и добила једно велико Б.Или што су цепидлаке - можеш ти да урадиш све до жњ, ако не предаш тачно на време, или форма није задовољена до краја, поени се скидају немилице.Да ли код нас у средњој школи још мило гледају на паметне ленштине? Ја сам се одлично провлачио са тим, а и деца док су још тамо ишла. Овде, јок море - не можеш се извући од количине никако. Квалитет - битно је да прођеш неки критеријум, али и даље мораш све да урадиш.И сваке године, у сваком разреду, за свако дете, буде бар по један случај неправде те врсте, кад не знаш да ли да интервенишеш. На крају испадне да нисмо интервенисали ниједном - и да деци није ништа фалило, бар не озбиљно. Систем има уграђену неправду, јер је школа, ипак и бар донекле, симулација живота.
Posted
A ona, naravno, neće ni znati da takve knjige postoje. A za kriterijume, pa to svaki dobri predavač obznani na početku. Transparentnost evaluacije je jako bitna, a u srpskom školstvu uvek poslednja rupa na svirali.
Ајде, па ја сам онда у свом периоду просвећености (предавао сам матиш почетком осамдесетих) био провидан а нисам ни био свестан да ми је та провидност тако високо на свирали :huh: .Сваке године је први час одлазио управо на то успостављање правила игре, и то се онда врло мало мењало током године. Ако "Transparentnost evaluacije" значи да сам јасно рекао шта и како оцењујем, онда сам крив колико и напуњен (guilty as charged :wink: ).Мада... то што ми нисмо учили како се пише, може да има и својих добрих страна - бар немамо у глави готове рецепте за основне врсте текстова, осим оних стечених опонашањем, и још смо у стању да из себе исцедимо понешто оригинално. Само гледам ове Амере како пишу - они не да нису у стању да буду оригинални, него зазиру од било какве оригиналности (колико год да јој теже званично), кад нешто читају, слушају, гледају - траже у томе оно што већ знају (ако може још једна обрада библијског мотива, или још педесет позивања на библијске теме, прво носи педесет а остало по десет поена, за опонашање Беовулфа двадесет). Можда је та вештина занатског писања добра за правнике, новинаре, састављаче саопштења и слично, али то неће родити књижевност.
Posted
A u pisanju: uvod, razrada i zakljucak.
У овдашњој варијанти: прво ћу да вам кажем шта ћу да вам кажем, онда ћу да вам кажем то што сам рекао да ћу да кажем, па ћу на крају поново да кажем шта сам то рекао да ћу да кажем, па да укратко поновим како сам то и рекао, и да онда закључим да сам ето, казао то што сам рекао да ћу да кажем и да то онда мора да је тако.
Posted
Ali moraću prvo da prođem test sa pertlom. Napisaću uputstvo za zamenu sigurnosnog temperaturnog termostata na kuhinjskom bojleru, pošto dotični već mesec dana radi bez istog, čekajući moju malenkost prvo da dotični nabavim, a sada čeka motivaciju/inspiraciju za ugradnju.
Али тест ти ништа не вреди ако не напишеш као се уместо истог термостата ставља различит B) .
To onda znači da će jednoga biti pošteni pisac SF-a od mene... :rolleyes:
Док си исти, ниси оригиналан... поштење није проблем, оригиналност јесте.(е, редбусе, како се пребацује у другу тему?)
Posted (edited)
Можда је та вештина занатског писања добра за правнике, новинаре, састављаче саопштења и слично, али то неће родити књижевност.
Za nas 99% koji neće postati poznati autori književnosti nikakva šteta, a ogromna korist. Ni onih preostalih 1% koji ipak hoće postati poznati pisci malo discipline i kohezije u pisanom izrazu neće ni u čemu sprečiti da pišu originalno, ali će njihovom tekstu dati logičnu strukturu. Nešto kao savladavanje osnovnih konvencija crtanja pre nego što se baciš u neki veliki dizajn ili slikarstvo. Konvencije pisanog izraza, hteli mi to da priznamo ili ne, su jako bitne u svakodnevnom životu. Koliko sam se samo nagledao slučajeva u kojima ljudi jesu ili nisu dobili posao, jesu ili nisu bili primljeni na studije, i jesu ili nisu dobili dobru ocenu samo i isključivo na osnovu toga da li su poznavali žanrovske konvencije onoga što su pisali.Svi do jednog žrtve školskog pisanja gde je nastavnik rekao: "Zareži olovku, i u zanosu inspiracije navali." Ipak lično smatram da se strukturalne konvencije bilo kog diskursa najlakše uče eksplicitnom instrukcijom.EDIT: Naravno, uz kratke doze intenzivne instrukcije mora da dođe mnogo intenzivnih ciklusa vežbanja, komentarisanja, i dorađivanja. Edited by crveni autobus
Posted
(е, редбусе, како се пребацује у другу тему?)
Reci šta bi gde prebacio, pa ću da vidim šta se može učiniti.
Posted
Svi do jednog žrtve školskog pisanja gde je nastavnik rekao: "Zareži olovku, i u zanosu inspiracije navali."
a da ne pricamo o tome da je i to zabluda o nacinu na koji dobri pisci stvaraju svoja dela.
Posted
Joooj jok! Totalno je nezainteresovana za školu. Mož` da je kazniš, ne vredi... Bleji po sobi, ništa joj ne smeta... Mož`da učiš sa njom, al jedino pali ako izigravam Sokrata, a za to stvarno nemam vremena, a ni živaca... Teram je da piše plan šta će da uči i kad, al džabe... Kud je u gimnaziju upisa... angry.gif Starija je kao što čuješ OK. ali mlađa je nasmejana flegma... Srpski, matiš i biologiju je skrpila po neku trojku, četvorku... Ali cenim da će na polugođe otići sa kečevima iz fizike, hemije i geografije, a i latinski je napet. Prošlog vikenda sam u dva navrata sedeo po nekoliko sati sa njom i radio zadatke iz fizIke... A ona me pita: -Tata jer ti baš svaki zadatak moraš da crtaš. Pre toga sam joj isključio telefon zbog SMS poruka i blejanja koliko ima sati... I džabe kad ja moram da je teram da crta, postavlja i radi zadatke step by step, da uključi mozak i vidi gde može da upotrebi propOrciju, a gde pitagoru... Džabe... <_< Prvi pismeni je profa dao 5 tipskih zadataka koje smo kući kobajagi uradili. Profa dao slične, ali ne i iste, ona uradila dva i to netačno... Rezultat kec ko vrata <_< I ova starija odbija da joj pomaže latinski i ruski, jer kaže da nema živaca za malu lenjivicu... Jedino iz engleskog ima 4-5 jer visi kompu, skida i prevodi pesme... Ne mogu da se nerviram... Ako izgura, izgura... Ako ne upisaćemo sledeće godine neku trgovačku za upola manje bodova i gotovo... :ph34r:
Ponadao sam se flegminom tretmanu po leđima profesorke koja je onomad zadala debilnu temu, a tvoja mala problematična adekvatno reagovala. Nismo se razumeli :)Nije gimnazija za svakoga. I to ne u intelektualnom ili nekom drugom kvazielitističnom smislu. Moguće je da joj više odgovara usmereno obrazovanje. TO je idila za (nas) lenjivce po pitanju predmeta za koje znamo da nam nikada u životu neće trebati. To je vrlo racionalno ponašanje - ne želi devojka da troši svoje resurse na neinteresantne stvari. Pitanje je da li može da bira, tj u kojoj meri joj te stvari utiču na dalji život. Pisao sam tamo o tome, da se ne ponavljam.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...