Jump to content
IGNORED

Obrazovanje 21. veka - reforma ili propast


bigvlada

Recommended Posts

Posted
Novine Od 1. septembra učenici će nakon nastave ostajati u školama od 12.30 do 16.30 časova, a ovaj koncept zaživeće u svim osnovnim i srednjim obrazovnim ustanovama za pet godina

Đake u Srbiji od 1. septembra očekuje velika promena - u 240 osnovnih škola počeće da se primenjuje koncept jednosmenske nastave. Tako će mališani koji pohađaju osmoletke na časove ići samo u jednoj smeni, a ostajaće u školi posle časova od 12.30 do 16.30, najavio je  Mladen Šarčević, ministar prosvete.

 

Jesmo već pisali o tome?

To će garant da organizuju u školama koje ionako nemaju dovoljno đaka za dve smene, pa će zapravo još više da opterete postojeće osoblje?

A ovamo će kao da dokažu da može...

 

Ne vidim kako će to moći u školama koje su sad "popunjene"...

 

 

 

 

...shiit has hit the fan...

 

 

 

Posted

Evo ga na N1 povampireni Nemanja Đorđević koji je sad u onom "Digitalna Srbija" I objašnjava nam kako treba to obrazovanje da bude digitalno ovo ono




...shiit has hit the fan...

Posted (edited)

Pismeni iz maternjegtm, uglednatm gimnazija, danas posetio, implementiranitm evropski standardi: pismeni mora da sadrzi 250 do 300 reci +/- 10%.

Prepisujem dalje, doslovno: ako ima manje od 225 reci, rad se ocenjuje negativnom ocenom, ako ima vise od 330 citanje se prekida, a rad se takodje ocenjuje negativnom ocenom.

 

Crvenom olovkom uredno na svakom radu ispisan broj reci koje je nadlezni prosvetni radnik uredno izbrojao. :isuse: 

Na pitanje 'a sta sa sadrzajem, eventualno kreativno i pismeno napisanim radom', odgovor nadleznih je 'ako je do kreativnosti, postoje sekcije, dramska, novinarska, skolski casopis…'

Edited by namenski
Posted
1 minute ago, maharaja said:

Ovaj poslednji deo što si napisao je već parodija, ali opet ne vidim kako bi ocenili sadržaj ako sadržaj ignorišu kao što kažeš.

Није пародија: јасно и гласно ми је речено и показано да уколико број речи не добацује или прелази задане вредности, рад се оцењује негативном оценом, односно НЕ ЧИТА СЕ ДАЉЕ (и у оригиналу упутства су ВЕЛИКА слова).

 

О твом искуству/пракси са студентима не знам шта да ти кажем: слажем се да треба неговати прецизност у изражавању, не само писменом, али, сложићеш се, средњошколски писмени из матерњег није баш понајбољи медиј за то.

Мени данас, на пример, нико није знао да одговори на питање шта ако дете, на пример, напише песму?

Posted (edited)

a jel prebrojavash rechi ili procenish otprilike?

 

@maharaja ^

 

@namenski. kakvu sad pesmu kad niko nije trazio pesmu. vidish da ti tvoji pokushavaju da automatizuju proces. josh da hoce da se prebroji i prochita samo :hihi:

Edited by gospa buba
Posted
5 minutes ago, gospa buba said:

 

@namenski. kakvu sad pesmu kad niko nije trazio pesmu. vidish da ti tvoji pokushavaju da automatizuju proces. josh da hoce da se prebroji i prochita samo :hihi:

Pitao bre, prvo broje, svaki pismeni ima crvenom olovkom ispisan broj reci.

Pitao, pa zar vi stvarno brojite, ali stvarno, kazu stvarno, prvo to.

 

A sta imas protiv pesme: srednjoskolski pismeni, tema Boka, ne vidim zasto srednjoskolac/ka :D ne bi mogli da potegnu i neku poeziju.

Pitam, naravno, onako cisto teoretski.

 

Shvatam ja Maharaju, ali on ne kapira da se ovde radi o jos jednom primeru nakaradne primene, presadjivanja, jednom od tisuca, ne moram barem tebi da objasnjavam nista kada je u pitanju ovdasnje tranziciono skolstvo.

Posted (edited)
3 minutes ago, maharaja said:


Ne razumem? Piše u wordu a možeš da vidiš i u pdf

mislila sam na rukopis.

Edited by gospa buba
Posted

Ovde pise u onoj obicnoj, starovremskoj vezbanki, tako se bese zove?

Posted
5 minutes ago, namenski said:

Ovde pise u onoj obicnoj, starovremskoj vezbanki, tako se bese zove?

Kad smo ovde zaostali...  :(

Posted

Boli vas, vi ste digitalizovani...

Posted
17 minutes ago, namenski said:

Boli vas, vi ste digitalizovani...

Ja sam ovde, nije bilo upućeno tebi, naprotiv... Ne znam šta se ljutiš...

Posted (edited)
1 hour ago, namenski said:

Pismeni iz maternjegtm, uglednatm gimnazija, danas posetio, implementiranitm evropski standardi: pismeni mora da sadrzi 250 do 300 reci +/- 10%.

Prepisujem dalje, doslovno: ako ima manje od 225 reci, rad se ocenjuje negativnom ocenom, ako ima vise od 330 citanje se prekida, a rad se takodje ocenjuje negativnom ocenom.

 

 

250 reči je u proseku jedna A4 stranica teksta, za pola strane bi i pre 30 godina dobio lošu ocenu, a ni oni što bi se raspisali™ nisu bog zna koliko bolje prolazili. Mada to je izgleda neko baš najbukvalnije moguće shvatio, umesto da kao nekad kažu da napišeš 1 do 2 stranice.

Edited by Time Crisis
Posted
On 28.5.2019. at 7:37, Host said:

Kao da informacije do vukojebine putuju telegramom, pa ti nisu dostupne jer je prekid linija desetak godina unazad. Po podacima koji se mogu naci na sajtovima OECD i WEF, Finska je medju prvih 10 (5) po broju doktoranata po glavi stanovnika, uz Ameriku (ispred) , a daleko ispred Rusije i Kine. To su podaci od pre nekoliko godina. Sto nije previse relevantno za ovu raspravu jer, ako je tacno da je reforma obraovnog sistema sprovedena pre 20 godina, uticaj reformi na broj doktoranata ce poceti da se manifestuje tek za desetak godina. 

 

Naravno, pitanje je koliko je metrika o PhDu po glavi relevantna. Ako cemo po tvom slucaju, ne mnogo.

 

U pravu si. Mit o nasem obrazovnom sistemu je samo jedan iz korpusa mitova o superiornom balkanskom bicu. 

 

ETF je prica za sebe. Iluzija o kvalitetu obrazovanja na ETFu je dolazila iz dva pravca. Jedan su profesori koji su pravili famu o sopstvenoj nadmoci potpomognutu stuporom jutarnje radze, a drugi su studenti koji su spremno prihvatali arhetip stokholmskog sindroma i lako priznavali kako su eto bas oni najbolji. 

 

Jedina istina o ETFu je da je kurac od fakulteta. Bio i ostao. Znam da nije popularno misljenje, pa cu ga ukratko obrazloziti:

 

- Minimalno usvojeno _pravo_ znanje. Kvalitet nastavnog kadra je zapravo katastrofalno los jer se oslanja na didakticke metode nastave u jednoj prakticnoj disciplini. Sto je najgore, ni teorijska i metodoloska potkovanost tog kadra nije adekvatna tako odabranom pristupu nastavi. To se videlo kroz los kvalitet predavanja, nekonzistentnost predavanja izmedju razlicitih predavaca i, pre svega, kroz nedostatak ili neadekvatnost dostupnih udzbenika. Kad je takav kvalitet nastave, ni usvojeno znanje ne moze da bude mnogo iznad. 

 

- Odsustvo prakticne nastave. Verujem da je sad lakse doci do prakse u nekom od autsorserskih sweatshopova sa upitnom svrsishodnoscu, ali ranije nije bilo skoro nikakve sistemski organizovane prakse. Niti je fakultet bio zainteresovan da je obezbedi niti su studenti imali vremena od bubacenja napamet i desifrovanja deset puta prefotokopiranih skripti necitkog rukopisa.

 

- Nulta osposobljenost za komunikaciju. Vecina ETFovaca je funkcionalno nepismena. Nepobitna cinjenica. 

 

Profil prosecnog studenta ETFa je neko ko ne razume i ne moze da klasifikuje probleme, da navede prednosti i mane razlicitih pristupa problemu i da ih uspesno prezentuje. 

 

Mit o ETFu kao vrhunskom fakultetu je u istoj ravni sa mitom o nama kao sportskoj naciji. Na osnovu nekolicine uspesnih kosarkasa zakljucujemo da cela nacija mora biti takva dok smo u stvarnosti zadrigli valjusci dok ostali u mnogo vecem broju aktivno upraznjavaju razne sportove kojih se mi malo i gnusamo (mi se gnusamo mnogo toga, a najvise onoga u cemu nismo uspesni). 

 

Bezim sad da mi ne bi pao klavir na glavu.

 

Prakticna nastava je neophodna kako bi se razumela primena odredjenih teorijskih koncepata ali ne moze biti zamena za izucavanje teorije.

 

Mislim da je to znacajno napomenuti jer postoji tendencija nipodastavanja teorijskog nanja, sta koji kurac teorija, daj ti meni praksu.

 

Ako se ode u ekstrem, i praksa moze biti jedno obicno bubacenje nakon kojeg studenti ne mogu da uoce i klasifikuju probleme, i odrade ostalo u bodovanom.

 

Jako konceptualno misljenje je neophodno za bilo kakvu vrstu inovacija, a ono se, pretpostavljam, takodje moze trenirati kroz obrazovanje.

Posted
4 hours ago, Time Crisis said:

 

250 reči je u proseku jedna A4 stranica teksta, za pola strane bi i pre 30 godina dobio lošu ocenu, a ni oni što bi se raspisali™ nisu bog zna koliko bolje prolazili. Mada to je izgleda neko baš najbukvalnije moguće shvatio, umesto da kao nekad kažu da napišeš 1 do 2 stranice.

 

To.

I onda, umesto na sadrzaj djaci potrose trecinu vremena brojeci reci i koliko im je jos ostalo.

 

Maharaja, nije rec o eseju kod kuce napisanom u Word-u.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...