IGNORED

Econ&Fin What's Up

MayDay

• 3 weeks later...

Energean-Power-FPSO-Israel-Karish-Field.

Na svetsku listu izvoznika sirove nafte onomad se upisao i Izrael: prvi tovar je zaplovio ka Evropi...

Posle nekoliko godina izvoza gasa sa Karish podvodnog nalazista koje se nalazi tik uz granicu teritorijalnih voda izmedju Izraela i Libana, krenula je i sirova nafta.

Posao vodi Energean Plc, a obavlja se sa goreprikazanog FPSO (Floating Production Storage and Offloading) postrojenja.

The first ever lifting of an Israeli crude oil cargo has taken place at the company’s Karish field, the cargo has been sold as part of a multi-cargo marketing agreement with Vitol.

Smatra se da ovim Izrael postaje dugorocni izvoznik:

...light sweet crude oil, responsibly produced...

• 2 weeks later...

Cambridge Journal of Economics je objavio studiju o vezi izmedju deindustrijizacije Rusije i Madjarske nakon pada Zida i galopirajuće smrtnosti koja ju je pratila.

Ukratko, 7 miliona ugašenih života je projekcija za celu istočnu Evropu. I to su samo smrti, bez ulaska u migracije, razdvajanje porodica, erupciju trafikinga itd.

Business as usual:

Forecast of the gross federal debt of the United States for fiscal years 2022 to 2033 (in billion U.S. dollars)

debt.JPG

Edited by brusli
  • 1 month later...

Zoltan Pozsar’s Writing Is Dense, Esoteric—and a Hit. Now He’s Left Credit Suisse.

https://www.wsj.com/articles/zoltan-pozsars-writing-is-dense-esoteric-and-a-hit-now-hes-left-credit-suisse-f2ec2483

Tip je izmedju ostalog bio poznat i po ovome:

Last year, fol­low­ing the in­va­sion of Ukraine by Rus­sia, Mr. Pozsar pub­lished a se­ries of notes on the war’s ef­fects on the global econ­omy, ar­gu­ing that the dol­lar would lose its im­por­tance in fa­vor of Chi­na’s “petroyuan.”

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Sad probao online da zamenim neku kintu i izadje mi "kurs nije definisan za ovaj datum" 

WTF?

To mi se do sada nije desavalo, menjao sam devize online i u 3 sat nocu...