Jump to content
IGNORED

rodna ravnopravnost


gagorder

Recommended Posts

women were more interested in people (d = 1.01) and ideas (d = .18), while men were more interested in things and data. These results, consistent with previous reviews showing large sex differences and small year effects, suggest that large sex differences in work related interests will continue to be observed for decades.
https://heterodoxacademy.org/the-google-memo-what-does-the-research-say-about-gender-differences/
Link to comment

'A gender equality paradox': Countries with more gender equality have fewer female STEM grads

COUNTRIES WITH GREATER gender equality see a smaller proportion of women taking degrees in science, technology, engineering and mathematics (STEM), a new study has found. 

Dubbed the “gender equality paradox”, the research found that countries such as Albania and Algeria have a greater percentage of women amongst their STEM graduates than countries lauded for their high levels of gender equality, such as Finland, Norway and Sweden.

 

https://www.thejournal.ie/gender-equality-countries-stem-girls-3848156-Feb2018/

Link to comment
18 minutes ago, Meazza said:
women were more interested in people (d = 1.01) and ideas (d = .18), while men were more interested in things and data. These results, consistent with previous reviews showing large sex differences and small year effects, suggest that large sex differences in work related interests will continue to be observed for decades.
 

Kod moje ćere u razredu, 4 razred inače, dođe žena održi prezentaciju svoje STEM školice, sa poesbni osvrtom da približi devojčicama...

 

Rezultat, osim moje ćerke, nijedna devojčica nije bila zainteresovana... Jbg, biće da ima tu nešto i do sklonosti pola ka tehnici... A ova moja valjda povukla  na tatu...

 

Inače, kad smo već na temi... Da li ima neka studija koja opisuje sklonosti dece do 2 godine, prema polu i određenom setu igračaka? Meni je interesantno da mi mališa, od godinu i po, nije ni pogledao ćerkine lutkice, ali zato se igra sa kockama i automobilima... To mi baš onako bilo interesantno...

Link to comment
35 minutes ago, Meazza said:
women were more interested in people (d = 1.01) and ideas (d = .18), while men were more interested in things and data. These results, consistent with previous reviews showing large sex differences and small year effects, suggest that large sex differences in work related interests will continue to be observed for decades.
https://heterodoxacademy.org/the-google-memo-what-does-the-research-say-about-gender-differences/

zbog ovoga je damore popio otkaz.

 

Just now, radisa said:

Kod moje ćere u razredu, 4 razred inače, dođe žena održi prezentaciju svoje STEM školice, sa poesbni osvrtom da približi devojčicama...

 

Rezultat, osim moje ćerke, nijedna devojčica nije bila zainteresovana... Jbg, biće da ima tu nešto i do sklonosti pola ka tehnici... A ova moja valjda povukla  na tatu...

 

Inače, kad smo već na temi... Da li ima neka studija koja opisuje sklonosti dece do 2 godine, prema polu i određenom setu igračaka? Meni je interesantno da mi mališa, od godinu i po, nije ni pogledao ćerkine lutkice, ali zato se igra sa kockama i automobilima... To mi baš onako bilo interesantno...

ima studija koje pokazuju određenu razliku i onih koje ne pokazuju (skoro) nikakvu. jedna iz druge grupe je ova gde se spominju i neke prethodne koje spadaju u prvu grupu. however, pronađene razlike su suviše male da bi objasnile postojeći nivo segregacije polova u izboru profesije. ako je to donekle razumljivo kod nekih zanimanja nižeg obrazovnog nivoa koja su više fizičkog karaktera za inženjerska nije.

Link to comment
7 hours ago, eoten said:

optometrist, šta god da je to, je zanimanje sa 50.2% žena u USA (izvor).

 

Priučeni oftalmolog, bez MD kvalifikacije ali sposoban da prepisuje dioptriju. 

 

Kao što tvoj izvor lepo ilustruje, gender disparity je savršeno normalna stvar kod izbora zanimanja. Potpuna je iluzija da treba očekivati 50/50 podelu. To što se zadesilo da su prodavci i optometri oko 50% je puka slučajnost, mnogo je veći broj poslova u kom raspodala skews na jednu ili drugu stranu.

 

7 hours ago, eoten said:

ja se ne sećam u zadnjih bar 20 godina da sam čuo ili video da se devojčice usmeravaju da se udaju niti je to moguće u ekonomiji gde porodica ne može živeti od jedne plate. takođe ne mislim da je moguće samo time objasniti zašto su 0.6% elektromontera jake struje (u USA, kod nas je možda i 100%) žene.

 

Elektromonteri jake struje, to su oni što se pentraju po banderama i tornjevima? Ne znam šta tu nije jasno - fizički zahtevan rad je u pitanju, a sigurno ne naročito dobro plaćen. Nema mnogo žena među njima isto kao što ih nema mnogo ni među drvosečama (2%).

 

IT sektor je nešto drugo. Tu poslovi nisu fizičke prirode, a decenijama unazad su sve traženiji/bolje plaćeni. Zato se trubi o neravnopravnosti u tom sektoru, pa je problem što su samo 4.2% network architects ženskog pola. To se objašnjava fantomskom diskriminacijom, to se pokušava ispraviti, a ne 2% drvoseča ili 2.2% vodoinstalatera ili 92.6% kozmetičara ili 95.2% stomatologa. Pravimo se da su ostali poslovi oko 50% dok samo tech skews heavily male, što nema veze s mozgom.

 

Što se usmeravanja na brak tiče,  malo karikiram ali rekao bih da su neosporne društvene težnje koje kod žena favorizuju fizičku privlačnost. Primera za to ima na svakom koraku, od napucanih voditeljki do čitave beautician industrije koja insistira da žena "vodi računa" o svom izgledu, tj. da se time opterećuje neuporedivo više nego prosečan muškarac. Taj mindset se o malih nogu deci predstavlja kao sasvim normalan & neizbežan, a u izvesnoj meri verovatno i jeste... samo što je neplanirana posledica toga upravo ovo o čemu pričamo - manjak interesovanja za izvesne profesije.

 

7 hours ago, eoten said:

postavlja se i pitanje šta će raditi i gde će se upisivati muškarci ako i stem oblasti dođu na 50 do 90% upisanih žena kao manje više sve ostalo. gde će sve te obrazovane žene naći partnere i očeve za svoju decu? ionako je manjak "dobrih" (čitaj jednakog ili većeg statusa) kandidata.

Ne znam šta ovim želiš da kažeš. Da su obrazovanje i karijera zero sum games, da pojedincu treba da bude stalo da li će inženjeri i naučnici biti iz njegovog plemena, tj. njegovog pola?

 

Ako mama dovoljno dobro zarađuje u fabrici, ne vidim zašto bi bio problem da tata sedi kod kuće i podiže decu, ili radi kao učitelj. Naravno, to nije u skladu sa današnjim zamišljenim standardima po kojima je na ženi da bude child-rearing lepotica kuvarica ljubavnica, a na muškarcu da bude njen fizički & intelektualno dominantan Provider... samo što ti standardi iz generacije u generaciju imaju sve manje imaju veze sa realnošću.

 

Link to comment

Jos jednom:

 

The researchers then looked at how many girls might be expected to choose to further study in STEM-based areas on these criteria.

They took the number of girls in each country who had the necessary ability in STEM, and for whom it was also their best subject, and compared this to the number of women graduating in STEM.

The results show that there is a disparity in all countries, but with the gap once again larger in more gender equal countries.

 

https://www.thejournal.ie/gender-equality-countries-stem-girls-3848156-Feb2018/

 

 

The gender-equality paradox is an unexpected finding that countries which promote gender equality tend to have less gender balance in fields such as science, technology, engineering and mathematics (STEM).[1][2][3]

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Gender-equality_paradox

Link to comment
1 minute ago, Meazza said:

Jos jednom:

 

The researchers then looked at how many girls might be expected to choose to further study in STEM-based areas on these criteria.

They took the number of girls in each country who had the necessary ability in STEM, and for whom it was also their best subject, and compared this to the number of women graduating in STEM.

The results show that there is a disparity in all countries, but with the gap once again larger in more gender equal countries.

 

https://www.thejournal.ie/gender-equality-countries-stem-girls-3848156-Feb2018/

 

 

The gender-equality paradox is an unexpected finding that countries which promote gender equality tend to have less gender balance in fields such as science, technology, engineering and mathematics (STEM).[1][2][3]

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Gender-equality_paradox

Da ii ta studija pokazuje koliko je inžinjera domicilno stanovništvo, a koliko uvoz? Meni se čini da se tu može tražiti disparitet, jer se u tim zemljama relativno malo ljudi opredeljuje za tehničke studije generalno, pa je većina uvoz, a to su onda opet muškarci...

Link to comment
3 minutes ago, radisa said:

Da ii ta studija pokazuje koliko je inžinjera domicilno stanovništvo, a koliko uvoz? Meni se čini da se tu može tražiti disparitet, jer se u tim zemljama relativno malo ljudi opredeljuje za tehničke studije generalno, pa je većina uvoz, a to su onda opet muškarci...

 

 

The underrepresentation of girls and women in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) fields is a continual concern for social scientists and policymakers. Using an international database on adolescent achievement in science, mathematics, and reading (N = 472,242), we showed that girls performed similarly to or better than boys in science in two of every three countries, and in nearly all countries, more girls appeared capable of college-level STEM study than had enrolled. Paradoxically, the sex differences in the magnitude of relative academic strengths and pursuit of STEM degrees rose with increases in national gender equality. The gap between boys’ science achievement and girls’ reading achievement relative to their mean academic performance was near universal. These sex differences in academic strengths and attitudes toward science correlated with the STEM graduation gap. A mediation analysis suggested that life-quality pressures in less gender-equal countries promote girls’ and women’s engagement with STEM subjects.

 
 
Link to comment
48 minutes ago, Meazza said:

A mediation analysis suggested that life-quality pressures in less gender-equal countries promote girls’ and women’s engagement with STEM subjects.

 

Ovo bi imalo smisla kad bi neko mogao da dokaže da su tzv. "life quality pressures" niži u gender-equal zemljama. Pošto ne mogu da zamislim validnu metriku za procenu takve apsurdne apstrakcije, prinuđen sam da  zaključim da je tvrdnja klasičnog sniffing our own farts tipa.

 

Kao, u zemljama trećeg sveta ljudi postaju inžinjeri da bi imali šta da jedu, dok se u zemljama prvog sveta takve karijere biraju iz istinske ljubavi prema nauci, nikako zato što su dobro plaćene :rolleyes:

 

 

Link to comment
1 minute ago, Weenie Pooh said:

 

Ovo bi imalo smisla kad bi neko mogao da dokaže da su tzv. "life quality pressures" niži u gender-equal zemljama. Pošto ne mogu da zamislim validnu metriku za procenu takve apsurdne apstrakcije, prinuđen sam da  zaključim da je tvrdnja klasičnog sniffing our own farts tipa.

 

Kao, u zemljama trećeg sveta ljudi postaju inžinjeri da bi imali šta da jedu, dok se u zemljama prvog sveta takve karijere biraju iz istinske ljubavi prema nauci, nikako zato što su dobro plaćene :rolleyes:

 

 

 

To i nije zakljucak nego samo pretpostavka.  Ovo je glavno: Paradoxically, the sex differences in the magnitude of relative academic strengths and pursuit of STEM degrees rose with increases in national gender equality.

Link to comment

Šta će da rade muskarci ako žene odu u inžinjere, pa npr. sve više muškaraca postaju medicinske sestre ovde kod mene, ne znam kako se zovu na srpskom.

 

Radiša to kako mali sin bira igračke, moj rođak u tom nekom uzrastu se igrao sa lutkicama (a njegovom ocu nije bilo pravo). A ja sam se igrala sa bratovim autićima, ne sjećam se baš tačno kako ali definitivno nije bilo kao gore na slici.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...