Jump to content
IGNORED

Kvalitetno visoko obrazovanje na poklon


Al-Khwarizmi

Recommended Posts

Posted
...
Da li zelis da se diskutuje o ovom vidu obrazovanja ili si zamislio topic vise kao kolekciju linkova?
  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Indy

    49

  • Al-Khwarizmi

    22

  • rajka

    17

  • fonTelefon

    15

Posted
Ovo je najdepresivniji topik ikad.
bas vala.
Posted
Jbg, samo da se sjebeš kad vidiš kako smo gubili vreme kopirajući sveske od štreberki, jer se nije imalo odakle učiti. Ovo je najdepresivniji topik ikad.
+1da li ima ovakvih inicijativa na našem jeziku?
Posted
Ovo je najdepresivniji topik ikad.
Ali, zašto, pa učenje je doživotni proces. Ovo je jedan od retkih topika koji mene ne baca u depresiju, uz Dabovićev rečnik anarhizama. Nešto što me zanima u vezi ovih besplatnih univerziteta, recimo kako su rešili pristup bibliotečkim databazama. Sa onim što je postovao Kvarizmi da je godišnji prihod Khan akademije, nema šanse da može išta od toga da se pokrije. (Frankly, to je jedna profesorska plata ovde). Studije u nekim oblastima (mislim i na dodiplomske) bez pristupa bazama tipa Web of Science ili PubMed mislim da nisu izvodljive.
Posted

sve je to super za neke društvene smerove ali gde su tu vežbe na prirodnim naukama, gde je tu zasejavanje hranjive podloge u epruveti koju treba zatvoriti iznad plamenika, rad na mikroskopu na mikrobiologiji, određivanje kvalitativnog i kvantitativnog sastava nekog nepoznatog rastvora na vežbama iz hemije itd - ovo može biti korisno za unapređivanje već stečenog znanja na domaćim fak. a teorija je jedno a rad, samostalan odn, u paru sa kolegom/icom na manje ili više složenoj aparaturi sasvim druga priča, posebno kada se toleriše greška < 0,2% :P

Posted

tako je. ovo nikako ne moze biti imuno na metode ucenja koje zahteva rad u pojedinim disciplinama.

Posted
sve je to super za neke društvene smerove ali gde su tu vežbe na prirodnim naukama, gde je tu zasejavanje hranjive podloge u epruveti koju treba zatvoriti iznad plamenika, rad na mikroskopu na mikrobiologiji, određivanje kvalitativnog i kvantitativnog sastava nekog nepoznatog rastvora na vežbama iz hemije itd - ovo može biti korisno za unapređivanje već stečenog znanja na domaćim fak. a teorija je jedno a rad, samostalan odn, u paru sa kolegom/icom na manje ili više složenoj aparaturi sasvim druga priča, posebno kada se toleriše greška < 0,2% :P
Sad, moze i drugacije da se posmatra.Predavanja na uvodnim kljucnim kursevima se ovim putem mogu outsource-ovati a nastavnicko vreme se moze upotrebiti za bolji rad sa studentima na vezbama ili za istrazivanja.
Posted
Da li zelis da se diskutuje o ovom vidu obrazovanja ili si zamislio topic vise kao kolekciju linkova?
Oba.
Posted
tako je. ovo nikako ne moze biti imuno na metode ucenja koje zahteva rad u pojedinim disciplinama.
Slazem se, nece presuditi klasicnom modelu univerziteta. Ali otvara mnogo novih mogucnosti, i to takvih da cu mirne duse ponoviti da ovo smatram revolucionarnim, i sloziti se sa Trunom da bi svedostupno obrazovanje vrhunskog kvaliteta moglo da jako promeni i, nadam se, unapredi drustvo kakvo danas poznajemo.
Posted

Ono što vidim da je najveća vrednost iz ovog o čem piše Kvarizmi su besplatna predavanja vrhunskih profesora Ajvi Lig kalibra. Ništa ne sprečava lokalnu visoku školu skromnog nivoa da preuzme taj program, iskoristi ta predavanja (i pretpostavljam takođe besplatna skripta), doda na to neke svoje materijale, pristup biblioteci, praktične vežbe, konsultacije i ocenjivanje (sa individualnim feedbackom!), i tako spoji lepo i korisno (mada pritom ne nužno sasvim besplatno).(U stvari, koliko znam, već se to i događa na neki način. Postojeći studenti "klasičnog tipa" bivaju usmeravani na neke od tih besplatnih online sadržaja koji postaju deo kurikuluma.)Postoje u univerzitetskom obrazovanju komponente koje se ne mogu efektivno dati online, niti učiniti "besplatnim" (mislim, OK je ako Bill Gates hoće za sve to da plati, nemam ništa protiv).

Posted
Sad, moze i drugacije da se posmatra.Predavanja na uvodnim kljucnim kursevima se ovim putem mogu outsource-ovati a nastavnicko vreme se moze upotrebiti za bolji rad sa studentima na vezbama ili za istrazivanja.
Upravo tako. Koliko sam cuo, neki profesori na ETF-u vec pribegavaju necem slicnom - u potpunosti su iskopirali predavanja sa MIT-a. Sad, neki kriticari ne gledaju bas blagonaklono na to i karakterisu ga kao krivinarenje, ali sto se mene tice - neka, ne smeta. Studenti mogu imati samo koristi od takvog pristupa.
Posted (edited)
vratiti se u svoju učionicu i podučavati svojih 20 studenata
Upravo većina dobrih škola se ponosi s time da ima odnos nastavnik:studenti 1:20 (a ne veći). Postoje dobri razlozi za to.EDIT.
sve je to super za neke društvene smerove...
Mislim da je još ograničenije, uglavnom na matematičke, programerske i slične stvari. Društveni predmeti će, recimo, zahtevati veliku interakciju između predavača i studenta, nema toliko formulaičkih odgovora koji se mogu kompjuterski ocenjivati, itd. Mi vidimo u uvodnom postu da je u jednom kursu bilo više od 100 hiljada polaznika. Takav scenario ne funkcioniše za većinu oblasti koje meni padaju na pamet. Edited by Indy
Posted
Upravo većina dobrih škola se ponosi s time da ima odnos nastavnik:studenti 1:20 (a ne veći). Postoje dobri razlozi za to.
Stoji, i to je sasvim ok. Studentima koji zele i mogu da priuste privilegiju da u takvoj grupi imaju zivu interakciju sa vrhunskim profesorom, treba dati takvu mogucnost. Ali odlicno ako se takvo predavanje snimi i objavi za siroku javnost.Jos bolje ako taj predavac napravi specijalan Internet kurs sa istim programom, samo sa formatom, domacima i ispitima prilagodjenim za hiljade udaljenih studenata (kao sto su Norvig i Trun ucinili npr). Da li ce studenti na zivim predavanjima biti u boljem polozaju od onih na netu? Svakako, ali to je ok, jer su tu prednost nimalo jeftino platili.Zaista ne mislim da bi univerzitete trebalo spaliti i studente poslati na Internet. Ali to sto iz Srbije mogu da odslusam Stanford kurs me cini vrlo srecnim. I u mnogo slucajeva ce mi to biti korisnije od predavanja u Beogradu kojima prisustvuje ne vise od 20 kolega. Na zalost, jer bolje bi bilo da profesori u Bg budu ti koji snimaju predavanja koja hiljade gledaju... ali jednom kad stasa generacija domacih predavaca koja je imala priliku da i u Sribiji uci od najboljih, makar i desetinama hiljada kilometara udaljenih - ko zna, mozda ta ideja tad nece zvucati toliko nerealno.
Posted (edited)
Ali to sto iz Srbije mogu da odslusam Stanford kurs me cini vrlo srecnim.
I iz Australije. To mislim da je fantastična stvar i samo po sebi, a i po tome što može da podigne standard predavačima bilo gde.Međutim, znam da je nedostatak interakcije (da ne kažem "lack of feedback") jedna od najvećih frustracija studenata bilo gde. Nije dovoljno studentu da zna da je pogrešio na nekom ispitnom pitanju, mora da zna i zašto, a to neko mora da mu objasni (i to objašnjavanje ispada dobrim delom centralno u procesu obrazovanja).Za ovo ne mislim da je smetnja to što je obrazovanje online (učestvovao sam u tome s obe strane i znam da to ne mora da bude prepreka), ali veliki broj studenta vs. mali broj akademskih man-hours¹ jeste (i to sam upoznao intimno, s obe strane).Lično (kao permanentni, da ne kažem večiti, student) suočen izborom između vrhunskog profesora koga ništa ne mogu da pitam, ever, i nekog trećerazrednog predavača koji mi je na raspolaganju svakim radnim danom cca sat vremena, mislim da bih izabrao ovo drugo. Posebno ako onog prvog mogu da gledam besplatno na Jutjubu. Dobitna kombinacija._____¹ - ili bi se to danas reklo person-hours?EDIT. Malo eye candy

Kad već pominjem feedback studentkinjama, akterka u ovom spotu je wuuuubićhttp://www.youtube.com/watch?v=v4FkC4GUybA

Edited by Indy
Posted
Ono što vidim da je najveća vrednost iz ovog o čem piše Kvarizmi su besplatna predavanja vrhunskih profesora Ajvi Lig kalibra. Ništa ne sprečava lokalnu visoku školu skromnog nivoa da preuzme taj program, iskoristi ta predavanja (i pretpostavljam takođe besplatna skripta), doda na to neke svoje materijale, pristup biblioteci, praktične vežbe, konsultacije i ocenjivanje (sa individualnim feedbackom!), i tako spoji lepo i korisno (mada pritom ne nužno sasvim besplatno).(U stvari, koliko znam, već se to i događa na neki način. Postojeći studenti "klasičnog tipa" bivaju usmeravani na neke od tih besplatnih online sadržaja koji postaju deo kurikuluma.)Postoje u univerzitetskom obrazovanju komponente koje se ne mogu efektivno dati online, niti učiniti "besplatnim" (mislim, OK je ako Bill Gates hoće za sve to da plati, nemam ništa protiv).
Potpuno pogresno na skolama skromnog nivoa su skromni studenti ne cuce tu neotkriveni geniji uglavnom. njima treba sadrzaj predmeta koji mogu da savladaju i napreduju u zivotu a cesto ih ubija neki profa koji misli da je genije ali eto zivot ga tu naneo.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...