Jump to content
IGNORED

Liberalizacija SPC


ObiW

Recommended Posts

Posted
Kakva si ti uporna neznalica. Prvi član koji si citirao govori samo o privatnom pravu roditelja da svoje dete vaspitava u skladu sa svojim pogledom na svet. To niko ovde nije ni sporio.Drugi član se tiče nečeg sasvim drugog - prava i dužnosti roditelja da dete osposobe za samostalno odlučivanje i delanje u skladu sa njegovim uzrastom. To sa religijom nema veze.Odustani, molim te, samo se dodatno blamiraš.
Opet patetika. Probaj da ubedis vecinu evropskih drzave i UN u tvoje tumacenje imaginarnog privatnog prava.Naravno da drugi navedeni clan ima veze, u pojedinim drzavama je to prepustenu uceniku da odluci u srednjoj skoli a ne roditelju. U tom smislu su i nasepromene zakona o podacima i postupcima u zdravstvu da li roditelj ili dete treba da odluci o necemu i treba li da bude roditelj obavesten o nekim stanjimamlade osobe i na kom uzrastu. Vrlo slozeno i osetljivo pitanje pa i primenjivo na pohadjanje verske nastave u javnim skolama.
Posted

Ja se vama divim na koje sve trolove trošite vreme.

Posted

Dobro, i gde ti u svemu tome vidiš ljudsko pravo na state sponsored religijsko obrazovanje?Kako ti tumačiš "respect for the liberty of parents and, when applicable, legal guardians to ensure the religious and moral education of their children in conformity with their own convictions"?

Posted
Dobro, i gde ti u svemu tome vidiš ljudsko pravo na state sponsored religijsko obrazovanje?Kako ti tumačiš "respect for the liberty of parents and, when applicable, legal guardians to ensure the religious and moral education of their children in conformity with their own convictions"?
Evropska konvencija o ljudskim pravima, u dodatnom protolu, kaze ovako:
ČLAN 2Pravo na obrazovanjeNiko ne može biti lišen prava na obrazovanje. U vršenju svih svojih funkcija u oblasti obrazovanja i nastave država poštuje pravo roditelja da obezbjede obrazovanje i nastavu koji su u skladu s njihovim vjerskim i filozofskim uvjerenjima.
Pretpostavljam da uvidjas tananu razliku u odnosu na gornji citat.
Posted (edited)

Razlike ima, ali ne u onome što je u ovom sporu najbitnije:

Article 2 of the First Protocol: Right to EducationNo person shall be denied the right to education. In the exercise of any functions which it assumes in relation to education and to teaching, the State shall respect the right of parents to ensure such education and teaching in conformity with their own religious and philosophical convictions. Article 2 of the First Protocol guarantees a right of access to education. It does not require countries to provide education or to provide education of a particular type, but where there are educational facilities, the article provides that people should not be denied access to them. This does not prevent schools having selection polices, though their polices may have to be justified.This article does not prevent suspensions or exclusions from school, but such action must be justified as necessary and proportionate. There is likely to be a breach of this article however where an excluded student has no effective access to alternative education facilities.The second sentence of the article does not give parents the absolute right to have their children educated in accordance with their religious or philosophical beliefs. It merely requires schools to respect parents’ beliefs.
Edited by Syme
Posted

Tako znaci. Ja sam poslednju recenicu drugacije protumacio, ali jbg. nisam pravnik.

Posted
Dobro, i gde ti u svemu tome vidiš ljudsko pravo na state sponsored religijsko obrazovanje?Kako ti tumačiš "respect for the liberty of parents and, when applicable, legal guardians to ensure the religious and moral education of their children in conformity with their own convictions"?
Suoci se da imas vrlo ogranicene pogleda, suzene raznim pamfletima i esejcicima. U ponekim zemljama drzava veruje i dopusta roditeljima da sami organizuju nastavu za svoju decu dok naravno zadovoljavaju standarde od drzave propisane. Ti stanardi nisu proizvoljjni vec su tu da zastite interese i prava detetea i drustva prisutnog tu kao drzava.Vecina drzava ne smatra da su roditelji dovoljno dobri i spremni da izvrse sami tu ulogu i ona organizuje tu nastavu. Tako je i sa verskim pa i moralnim obrazovanjem. Drzava i gradjani nisu u sukobu vec partneri pa samim tim i verske organizacije. Nekim drzavama je nebitno cak i ko vodi takve skole dok ispunjavaju od drzave propisane kriterijume i dok se u takve skole moze upisati deca razlicitih konfesija bar u nekom procentu cime se obezbedjuju od prituzbi za diskriminaciju. Takoda se finansiraju iz budzeta i skole sa kojim upravljaju parohije razlicitih riscanskih denominacija.U prilozenom tekstu su navedeni svi razliciti modeli primenjeni u Evropi, drzave na razliciti nacin regulisu i pomazu svojim gradjanima u ostvarivanju tog prava.Raspitujuci se svojevremeno o nasem zakonu ono sto se meni nije svidelo obaveza da se mora izabrati bilo gradjanski bilo verionauka objasnjeno mi je da setu drzava cak i bolje obezbedila od prituzbi ateista po osnovu ovih konvencija nego u slucaju kad je su oba predmeta bila samo izboran nezavisna tj kao kadbi u Srbiji bilo kao u nekim drzavama da je veronauka sam opcioni predmet i da bi prituzbe po tom osnovu isle bas tesko kao i na to sto mora da vazi izbor 4 godine.Koliko je to tumacenje tacno ne znam.Vecina drzava tj njihovi zakonodavci su se pozitivno opredelili prema svojim verujucim gradjanima postujuci ih i ne smatrajuci ih zatucanim budalama vec svojim mladim gradjanima obezbedjuju njihovo ljudsko pravo u sistemu javnih skola po razlicitim modelima. Primetan je trend rasta samo religioznih, a smanjuje se procenat vernika sto u prevodu znaci sve manje idu u bilo koju crkvu na obrede bez obzira na tip religiozna nastave.
Posted

Nemam pojma s kim ti polemišeš, ali ja ionako slabo razumem šta ti pišeš. Glup sam, jebiga.Aj zdravo.

Posted

Primetili smo, ali nikaj se tu ne moze. Ne pisem ja to zbog tebe. Iako je to kod nas uvedeno navrat nanos, u oba slucaja donosenja i promene nasi se zakonodavci nisu izglupirali kao sa mnogim drugim zakonima.

Posted

za experte i tumace 'Sluzbenog Glasnika':1. sta je čovek(autentična definicija)entitet; osecanja, mišljenja i verovanja, kroz ponašanje.2. čovek(neurotična definicija)za sva pitanja obratiti se Vladeti Jerotiću!

Posted

fontelefone, ako bi gradjani masovno poverovali u homeoterapiju, da li bi osnove homeoterapije trebalo uvrstiti u plan i program medicinskih skola?

Posted

Ja bih voleo da mu poverujem, ali šta ću kad je neobrazovan, zatucan, bahat i razmažen. Da je učio škole, bolji bi bio :(

Posted
fontelefone, ako bi gradjani masovno poverovali u homeoterapiju, da li bi osnove homeoterapije trebalo uvrstiti u plan i program medicinskih skola?
Ne prizivaj, leba ti, sad će se neki šarlatan želja pažnje i para i toga setit, tvrdeći da je tako svugde u svetu™.
Posted

...pomenuti profesor na Bogoslofskom fakultetu, Vladeta jerotić, koji predaje Pastirsku psihologiju je lekar, psihijatar, književnik, akademik i ima veze sa liberalizacijom , kad je reč o nekakvim uvodjenjima u planove i programe.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...