Jump to content
IGNORED

Obrazovanje 21. veka - reforma ili propast


bigvlada

Recommended Posts

Posted

naprotiv, bash treba da bubaju, posle sistematskog bubanja, oni koju su za to, reshavace i probleme, oni koji nisu, znace za po pijaci, da ih ne zajebava srpski seljak. ovo sad kreativno sa reshavanjem problema i kritichkim mislenjem nece odvesti nigde, ni u znanje matematike ni u kritichko mishljenje ^_^

 

Bubanje je preduslov mozda za neko napredno resavanje problema ali ne postoji razlog zasto se od 1. razreda ne moze poceti sa resavanjem problema koji bubanje ne zahtevaju. Uostalom, nedavno mi rece jedan profesor koji je prilicna faca, kada sam bio postdiplomac, igrao sam dosta pikado sa postdiplomskim studentima matematike - tada sam shvatio da studenti matematike ne znaju da sabiraju.

 

To sto u nasim skolama fejluje nastavni program sa resavanjem problema i kreativnim i kritickim razmisljanjem nije samo do nastavnog programa vec dobrim delom do nastavnog kadra koji takav nastavni program ne ume da implementira. Kod nas su nastavnici navikli na staromodni pasivni ex-catedra nacin predavanja, ja pricam vi slusate i ja vas posle preslisavam, pa ko ume da ponovi ono sto sam ja rekao dobije 5. Vecina nastavnika je takva i nema nikakvu zelju niti motivaciju da se promeni, sto je potpuno razumljivo imajuci u vidu u kakvim uslovima i za koje pare rade. Kod nas se jelte sve radi naopako, napise se strategija, plan i program pa se na tome stane, ako nisu dobri rezultati menjaju se strategije i programi umesto da se krene od osnova. To je kao onaj vic o fabrici koja nikako da izadje iz minusa kupujuci nove masine pa onda radnik ciga objasnjava kako je njegova baba vodila javnu kucu.

Posted

iz ovoga ce prvenstveno da nas izvuche da ne budemo zli i neodgovorni da nam deca ne budu zla i neodgovorna, u svakom smislu.

 

nije bitno na kom programskom jeziku ^_^

 

Bravo.

Posted (edited)

deco, ja se malo zezam sa matematikom, ali to kreativno prosto ne moze. ne sumnjam da mozesh nemati belog pojma i biti kreativan. ali tablica mnozenja mora da se nabuba. otkad ne mora da se nabuba, fakulteti masovno ne mnoze i ne dele. kojceim kad imaju na telefonu. i to prirodni i tehnichki, ribarnice ne rachunam ^_^

 

znachi postavljam pitanje na vishi nivo. da li kao chovechanstvo chuvamo svetski fond znanja ili kreiramo birachko telo, na najneverovatniji eksperimentalni nachin nevidjen u istoriji, u kome ne mora nishta da se zna, sve dok si sharmantan <_<

 

od 2000 deca nemaju belog pojma. moja deca nemaju belog pojma -_-

 

to shto je uradjeno sa gradivom i fondom, to ne moze, shta god da je to.

Edited by gospa buba
Posted

Ja nisam pricao o tablici mnozenja, vec o bubanju na visem nivou. Valjda se podrazumeva da neke osnovne stvari moras znati.

 

Doduse, nije mi tesko da zamislim buducnost gde je tablica mnozenja za vecinu ljudi tokom vecine vremena jednako beskorisna sposobnost koliko je i danas znati da zapalis vatru u sumi (a nekada se bez toga nije moglo ziveti, jelte).

 

Nekad i nije bitno sto nove generacije nemaju pojma o necemu sto je bilo jako bitno za njihove roditelje. I svetski fond znanja se, generalno, cuva u knjigama, a ne u glavama svakog osnovca.

Posted

Ako sam dobro shvatio, ne valja situacija, ali je ipak bolje da ne menjamo jos generaciju-dve?

Posted (edited)

Ja nisam pricao o tablici mnozenja, vec o bubanju na visem nivou. Valjda se podrazumeva da neke osnovne stvari moras znati.

ne vishe. tj teorijski znash, ali zapravo vrlo malo osnovaca zna. a onda se takvi prepisuju na vishe nivoe, sve do samog kraja. onda zidaju mostove. ali ni to nije vazno, kad sve moze kompjuter...

 

ja dodushe mislim da i paljenje vatre treba da bude u fondu opshteg znanja ^_^

Edited by gospa buba
Posted

Zar nije poslednjih 15 godina priča da je gradivo preobimno i preopširno, da je učenje gomile podataka nepotrebno, da se insistira na učenju sa razumevanjem nasuprot bubanju i tako dalje, pa se sve u tom pravcu reformiše sve u 16? A onda ispada da se masovno uzimaju privatni časovi u drugom osnovne i da roditelji osedeše sve radeći navodno nemoguće domaće zadatke sa decom i sve u tom stilu. 

U čemu je stvar? 

Posted (edited)

U losem sistemu, neadekvatnom nastavnom kadru, programu koji se menja svako malo, odsustvu pracenja implementacije raznoraznih programa i strategija te bilo kakvih podataka o tome sta valja i sta ne valja, pokusaja da se sistem reformise odozgo umesto odozdo, i jos tako milion stvari...ukratko, ne valja nista. A ponajvise fali para jer je politicarima prosveta deveta rupa na svirali. U sistemu gde se uzasno malo odvaja za prosvetu a tog malog 95% ili tako nesto ide na plate zaposlenih u prosveti, ne mogu se ni ocekivati dobri rezultati. Niti postoji neki catch-all fix poput ajde da svi opet bubaju kao nekad, ili ajde da svi uce python od 1. osnovne.

 

Igrom slucaja se neko blizak meni full-time bavio ovom tematikom, pa sam donekle upucen, da sam upucen vise verovatno bi samo imao jos stvari koje ne valjaju da iznesem.

 

Btw i nije da nista ne valja u srpskim skolama, ima nekih stvari po kojima siju zapadne, npr. jednakost polova, verovali ili ne.

Edited by hazard
Posted (edited)

U losem sistemu, neadekvatnom nastavnom kadru, programu koji se menja svako malo, odsustvu pracenja implementacije raznoraznih programa i strategija te bilo kakvih podataka o tome sta valja i sta ne valja, pokusaja da se sistem reformise odozgo umesto odozdo, i jos tako milion stvari...ukratko, ne valja nista. A ponajvise fali para jer je politicarima prosveta deveta rupa na svirali. U sistemu gde se uzasno malo odvaja za prosvetu a tog malog 95% ili tako nesto ide na plate zaposlenih u prosveti, ne mogu se ni ocekivati dobri rezultati. Niti postoji neki catch-all fix poput ajde da svi opet bubaju kao nekad, ili ajde da svi uce python od 1. osnovne.

 

Igrom slucaja se neko blizak meni full-time bavio ovom tematikom, pa sam donekle upucen, da sam upucen vise verovatno bi samo imao jos stvari koje ne valjaju da iznesem.

 

Btw i nije da nista ne valja u srpskim skolama, ima nekih stvari po kojima siju zapadne, npr. jednakost polova, verovali ili ne.

sve si u pravu, to nije problem.

 

 

edip@halvard. imamo negde temu o obrazovanju, koju sam ja htela da pochnem pa mi neko oteo ( <_< :lolol:), apelujem da se to nadje pa da nastavimo tamo. i drug halvard da chuje kakva je situacija na terenu, tj u chemu je stvar :P

 

a i moderacija brate, ukenjasmo liberalizaciju -_-

Edited by gospa buba
Posted (edited)

nek lepe shta hoce, optimalno bi bilo za pochetak da ne moram da nosim karticu da mi je neko provuche u fondu da se napuni za sledecu godinu. to ako bi moglo gospa buba bi mogla da svene od srece na licu mesta :D

 

i kad bi mi neko to uchinio i za busplus, da me sistem samo konstatuje, mashala srece -_-

Edited by gospa buba
Posted

daleko vi doguraste na temi o liberalizaciji SPC :)

Posted

Kakvo bre programiranje, deca treba da uce matematiku, ale ne ne bubajuci (i uceci kako se resavaju tipski problemi) vec kroz resavanje problema (zadataka s kojim se dete prvi put srece). Takodje treba da uce humanisticke nauke (ukljucujuci i stvari koje se ticu vere), tako da se ne bi cenilo (i ocenjivalo) znanje, vec sposobnost kritickog misljenja. Znaci sve suprotno od onoga kako obrazovanje zamislja aktuelni ministar prosvete ("popravicemo rezultate na PISA testovima tako sto ce deca vezbati taj tip zadataka", i prevodu "varacemo").

 

to je to

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...