Jump to content
IGNORED

Obrazovanje 21. veka - reforma ili propast


bigvlada

Recommended Posts

Posted (edited)
5 hours ago, Dsnake said:

Pa valjda se zdravstvo i bavi time, od kad postoje sistematski pregledi za decu. Ako se ovim ne bave doktori nego neki statisticari, ovo sa zdravljem nema nikakve veze.

Ja što sam pričao sa par nastavnika, njima je glavni problem da im se uvaljuje još jedna obaveza...

Edited by Frank Pembleton
  • +1 3
Posted

Učiteljica mog klinca na roditeljskom rekla da joj ne pada na pamet da ništa meri i evidentira, da su kolege i koleginice iz škole uglavnom saglasni, konsultovali su i advokate i da budemo mirni što se toga tiče.

  • +1 3
Posted (edited)

Kako zakuvaju sve kad hoce. I ljudi se primaju, jer jelte nema drugih problema.

Trenutno kruzi potpisivanje izjava da ce roditelji da tuze mene (koja se zali na novouvedenu obavezu) jer sam unela podatke u zdravitas (koliko je koji ucenik bacio medicinku) :D.

 

Ziveo Zdravitas, svi profitiraju, neko uzeo kes za softver (nije neki), teoreticari zavere se istresli, borci za prava takodje, nastavnici nece da rade itd.

Skrenula se paznja da nam sugradjani ginu na pravdi boga 

Edited by Sandradjer
  • +1 2
  • Tužno 3
Posted (edited)

Teška glupost.

Ne mogu u esdnevnik podaci koliko je dete visoko, teško, koliko skače u dalj iz mesta itd, nije to pedagoška sveska. Usput, nivo zaštite esdnevnika je nikakav, i dalje može samo korisničko ime i šifra, u zdravitas ne može ulaz bez digitalnog sertifikata.

Uzeli pare neki likovi sa FONa što je mnogo bolje nego u slučaju esdnevnika.

Ja mislim (a nisam sasvim siguran) da je glavni problem što je zdravitas uleteo usred pregovora sindikata i Ministarstva. Nekako mi se ne sviđa da ima i drugih razloga (zatucanost roditelja, mrzovolja učiteljica da dva puta godišnje unesu oko 200 brojeva (ako imaju po 25 učenika).

Zdravitas je direktno projekat Fakulteta za fizičko i Društva fiskulturnika, fiskulturnici nema šta da se bune, mislim da se ide na to da se poveća broj časova fizičkog (na osnovu konkretnih podataka da je to potrebno).

 

Edited by stray cat
  • +1 2
  • Hvala 1
Posted (edited)

Da, sve tako. 

Esdnevnik stručnim saradnicima traži autentikator, koji svaki put generiše novi pass koji traje samo jedan minut. Meni to deluje ok.

 

Meni ovo sve bezveze kad se pristalo, olako, na "Čuvam te". Mnogo je više mogućnosti zloupotrebe

On 21. 11. 2024. at 19:16, Sandradjer said:

 

Ziveo Zdravitas, svi profitiraju

 

Ja sam eto ipak saznala dve važne činjenice:

1. Da mi sin ima fizičku spremnost vrapca

2. Ko koga bulira u odeljenju zbog loših rezultata i da mi je klinac pretposlednja karika 

On to zove Zdravitis :D

Edited by Svemir Zeka
  • +1 1
Posted

Cujem danas iz skole da je Zdravitas pauziran

  • 3 weeks later...
Posted

https://n1info.rs/vesti/ministarstvo-potvrdilo-zimski-raspust-pocinje-u-utorak-24-decembra/

 

"Podsetimo, reprezentativni sindikati zaposlenih u prosveti odlučili su da će zaposleni u prosveti sutra obustaviti rad, u znak solidarnosti i podrške studentima u borbi za bolje i pravednije društvo.

Reprezentativni sindikati su poručili i da će se od 23. do 27. decembra sprovesti štrajk na teritoriji Srbije zbog nepoštovanja potpisanog Protokola, ali budući da je Vlada sada „pomerila“ zimski raspust, poslednji radni dan u prvom polugodištu biće ponedeljak, 23. decembar."

 

Za sve smo saznali iz medija, još ništa zvanično.

Posted

https://www.detinjarije.com/ministarstvo-izbacuje-pedagogiju-i-psihologiju-iz-obrazovanja-nastavnika/

 

Prema predlogu, „obrazovanje iz psiholoških, pedagoških i metodičkih disciplina stečeno na visokoškolskoj ustanovi u toku studija ili nakon sticanja odgovarajućeg obrazovanja, iznosi do 60 bodova, a ne manje od 30 bodova, od čega najmanje deset bodova prakse u ustanovi“ (član 142 ZOSOV-a).

Šta je pogrešno sa ovim predlogom?

Prvo, ograničavanje gornje granice ovih naučnih disciplina na 60 ESP bodova (od minimum 300 bodova na osnovnim i master studijama koje nastavnik mora da stekne da bi radio u školi) znači da bi u najboljem slučaju budući nastavnici imali čak četiri puta više bodova (240 ESP bodova) iz uže naučne discipline. Da li u našim učionicama primećujemo da nastavnicima manjkaju stručna znanja iz, recimo, hemije ili istorije, ili da im mnogo više nedostaju upravo kompetencije za rad sa decom i adolescentima – kako da pristupe učenicima, kako da ih motivišu, kako da kreiraju pozitivnu klimu u razredu i dr. – što se upravo uči u pedagogiji i psihologiji?

Drugo, predložena donja granica od 30 bodova je niža od važećeg, već ionako niskog zahteva od 36 ESP bodova. Snižavanje kriterijuma neminovno vodi u to da se potražnja i ponuda tih predmeta na fakultetima koji obrazuju nastavnike svedu na minimum. Dakle, u praksi ćemo nastavnike obučavati tako da imaju 30 ESP bodova iz psihologije, pedagogije i metodike predmeta, a čak 270 ESP bodova – devet puta više! – iz uže discipline. Drugim rečima – evo još više prostora za limese, alkine i glasovne promene, a još manje za interaktivnu nastavu, saradnju i kreativno mišljenje!

Treće, da situacija bude još gora, brisanjem dosadašnjeg zahteva da bar šest ESP bodova bude iz pedagoškog predmeta, bar šest iz psihološkog i bar šest iz metodičkog, država poručuje da će biti sasvim u redu da nastavnik, recimo, ima 10 ESP bodova na praksi u školi, 20 ESP bodova iz metodike predmeta (koja je najbliža užoj naučnoj disciplini) i jedno veliko ništa iz pedagoških i psiholoških predmeta.

Ili, moći će da ima svih 30 zahtevanih ESP bodova na praksi u školi koja, koliko god da je važna, vredi samo u sinergiji sa teorijskim predmetima. Ovom predloženom promenom, naše školstvo se vraća unazad, jer Ministarstvo prosvete zauzima zastarelu poziciju po kojoj je dobar nastavnik onaj koji odlično poznaje svoj predmet i ništa drugo.

Da ironija bude još veća i haos u obrazovanju potpuniji, ista ova država koja de facto izbacuje pedagogiju i psihologiju iz obrazovanja nastavnika, propisuje čak 88 profesionalnih kompetencija koje nastavnik treba da poseduje i to iz sledećih polja: 1) nastavna oblast, predmet i metodika, 2) poučavanje i učenje, 3) podrška razvoju ličnosti učenika i 4) komunikacija i saradnja (Pravilnik o standardima kompetencija za profesiju nastavnika i njihovog profesionalnog razvoja, 2011).

Predloženom promenom Zakona nastavnici će sticati samo 26 kompetencija iz prvog polja, jer se 62 kompetencije iz preostala tri polja izučavaju u pedagogiji i psihologiji kojih neće biti u obrazovanju nastavnika. Kada i kako će njih da steknu?

Posted

ah, pa na akreditovanim i placenim strucnim usavrsavanjima.

 

poz

Posted

Ne znam gde bih stavio ovo, tiče se škole, pa neka bude ovde.

 

Ovo je poruka koju nam je poslala predstavnica ćerkinog odeljenja u Savetu roditelja.

 

spacer.png

 

Na netu sam našao ovo:

Quote

Gradonačelnik je najavio postavljanje komunalno-bezbednosnih stanica, odnosno uvođenje kamera u 220 osnovnih škola i 400 vrtića. Sve te kamere pratiće se iz jednog nadzornog centra, čije otvaranje je Šapić najavio za mesec dana.

 

Kako je rekao, postojaće posebna služba koja će pratiti kamere u obrazovnim ustanovama, a sve će raditi uz pomoć najmodernijeg softvera, kazao je gradonačelnik.

 

Prema njegovim rečima, taj softver reaguje na oružje ili bilo koji tvrdi predmet.

 

https://n1info.rs/vesti/novi-sapicevi-projekti-veliki-brat-u-skolama-i-vrticima-novi-srpski-most-i-spomenik-drazi-na-terazijama/

 

Da li je zakonito da Grad postavi kamere u školu, obavesti roditelje 4 meseca kasnije da decu snimaju, i da snimcima raspolaže nekakav nadzorni centar, a da direktorka škole ne samo da ne raspolaže snimcima, nego ne zna tačno ni ko raspolaže?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...